Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jakie wersje Almery


Tomaszo
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Kupilem niedawno Almerke n15 i chcialem sie dowiedziec gdzie mozna znalesc informacje na temat wersji i wyposarzenia almerek jakie byly produkowane. Ktoś ma moze jakies informacje na ten temat?

Pozdrawiam wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich!

Kupilem niedawno Almerke n15 i chcialem sie dowiedziec gdzie mozna znalesc informacje na temat wersji i wyposarzenia almerek jakie byly produkowane. Ktoś ma moze jakies informacje na ten temat?

Pozdrawiam wszystkich.

 

Nie mam pojęcia. Dane techniczne i parę ciekawych informacji znajdziesz tutaj: http://www.bart.com.pl/almera/index2.htm

 

Natomiast jeśli chodzi o wersje wyposażenia to trochę danych znajdziesz na podanej stronie w zakładce Historia modelu

 

W dwóch zdaniach ( od najbiedniejszych wersji ):

GX - Najbiedniejsza wersja, w standardzie nie miała prawie nic poza el. lusterkami, poduszką powietrzną dla kierowcy i wspomaganiem ( a i to nie zawsze było ). Na rynku występuje jednak mnóstwo wzbogaconych o el. szyby, światła przeciwmgielne czy klimatyzację wersji.

S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ).

SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie.

SLX - Najbardziej luksusowa z nieusportowionych wersji. Najczęściej z silnikiem GA16DE ( jeśli nie wyłącznie ). El. szyby, ABS, wspomaganie, 2xAirbag, klima lub szyber, czasem trafiały się skórzane tapicerki i automatyczne skrzynki biegów. Występowały jako sedan, rzadziej jako hatchback. Bardzo często z silnikami 2.0D

GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem.

 

Występowały również jakieś hybrydy, np wersja Invitation, albo Motion. Ta ostatnia to GTi z silnikiem GA14DE pod maską, czyli GTi dla ubogich ;) Ale to wszystko rzadkie rodzynki.

 

Jeśli się z czymś pomyliłem to sprostujcie ;)

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack
S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ).

SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie.

 

 

pzd

 

Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny

Co potwierdza moją teorię, że te elementy wyposażenia nie były standardem w S. W SR natomiast na pewno były w standardzie.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest tigernet77

witam

 

jestem posiadaczem almerki N15 "S" 1.4 benzynka. w standardzie (jaki kupilem) posiadala 2xAirBag, "bajerowane" zderzaki, swiatelka przeciwmgielne, kubelkowate siedzenia, elektryczne lusterka, wspomaganko, hamulce tarcze/bebny (przod/tyl), 14" felgi, elektryczny szyberek, zwawy silniczek (87KM).

 

a ze swojej strony dodalem jej do wyposazenia : centralny zamek, alarm, modyfikacja dolotu powietrza, zmienione filtry na k&n, lotka na tylnej klapie, zmiana koncowki wydechu, zaciemnienie szyberdachu i szybek, nowa instalacja radiowa + 6 glosnikow + radio PIONEER i kilka drobiazgow.

 

troche nakladu pracy i mozna ja niezle wzbogacic :-)

Link to comment
Share on other sites

GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem.

+ skorzana dzwignia recznego

+ twarde zawieszenie

+ rozporki przod/tyl

 

(skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek)

Link to comment
Share on other sites

GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem.

+ skorzana dzwignia recznego

+ twarde zawieszenie

+ rozporki przod/tyl

 

(skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek)

 

Właśnie to miałem na myśli :P

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem.

+ skorzana dzwignia recznego

+ twarde zawieszenie

+ rozporki przod/tyl

 

(skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek)

 

Właśnie to miałem na myśli :P

Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" :lol:

Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ?

Poza tym nie są w standardzie :P

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" :lol:

Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ?

Poza tym nie są w standardzie :P

 

Hmm.. Sprawdze. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest dendrolog

Ja posiadam wersje NX czyli jedna "poducha", skórzana kierownica, skórzana gałka, skórzany "ręczny", el.szyby i lusterka, klima, kubły, ABS, 4xtarcze, halogeny, lotka z tyłu, silnik 1,6 16V, nie wiem czy twardsze zawieszenie bo jeździłem twardszymi:)Czy to jest wersja SR??

Link to comment
Share on other sites

Ja posiadam wersje NX czyli jedna "poducha", skórzana kierownica, skórzana gałka, skórzany "ręczny", el.szyby i lusterka, klima, kubły, ABS, 4xtarcze, halogeny, lotka z tyłu, silnik 1,6 16V, nie wiem czy twardsze zawieszenie bo jeździłem twardszymi:)Czy to jest wersja SR??

 

Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Podobnie jak autor ściągnąłem parę dni temu almere GX. 97 rocznik sedan.

Moja wersja posiada poduche kierowcy, elektryczne lustra, NATS, klime, hak, regulacje świateł, wspomaganie,

Widzę, więc że istnieje mnogość wersji wyposażenia oznaczonego jednym symbolem.

 

Ne wiecie co to jest to NATS ? napisane że niby alarm ale nie włanczam go niczym.

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ne wiecie co to jest to NATS ? napisane że niby alarm ale nie włanczam go niczym.

NATS to Nissan Anti Theft System, czyli system antykradzieżowy. Innymi słowy to immobilizer, którego deaktywator masz w kluczyku, dlatego go nie włączasz i nie wyłączasz świadomie ;)

Jego sygnalizator to mała, czerwona diodka na podszybiu.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Jak ktos zna flamandzki czy tez holendesrki ( :roll: ... na szczescie sporo sie mozna domyslic.. ;-)) i go intersuja wersje z Holandii to tu jest stronka naprawde fantastyczna, jest tu wszystko o wszystkich samochodach sprzedawanych w tym kraju w ostatnich kilkunastu latach, zdjecia, testy i specyfikacja wszystkich modeli... naprawde bardzo szkoda ze po holendersku (czy jak tam ten ich jezyk sie nazywa....)

 

 

http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.ph...1=&cache=no

 

a tu jest opis modeli z rynku UK - tu po angielsku: jak widac sa duze roznice w specyfikacjach i wyposazeniu :

 

 

http://www.parkers.co.uk/choosing/carrevie...px?model_id=588

 

Z tym wyposazeniem bywa bardzo roznie... najwiecej zalezy od rynku zbytu - ta sama wersja bedzie miala w 2 roznych krajach zupelnie rozne wyposazenie. Czasem ubozsza wersja z bogatszego kraju ma lepsze w sumie wyposazenie od najbogatszej z biedniejszego... Z tego co sie udalo mi zorientowac to np. w Niemczech standardem byly 2 poduszki od poczatku i od najtanszych wersji, w innych prawie zawsze przynajmniej pasazera w opcji - o wlasnie, do tego dochodza opcje dzieki ktorym mozna bylo zupelnie zmienic poziom wyposazenia auta.... Ciekawe ze np. w holandii standardem (poza najtansza wersja ) byla klima - ale poduszka tylko 1x. nawet w najbogatszej... A np w anglii wiekszosc miala elektryke , klime (a poczatkowo szyberdach) i radio , ale tez tylko 1 poduche...

 

 

Osobiscie mam "belgijska" Almere 5d 2.0 D SLX - niby najbogatsza wersja ale nie ma klimy, poduszki pasazera ani ABS... za to ma:

- poduszke kierowcy, wspomaganie i regulacje kierownicy, regulacje wys. fotela kierowcy, NATS, obrotomierz, welur, zaglowki i podlokietnik z tylu (i skl dzielona kanape oczywiscie tez...) , el. reg swiatel i lusterek, szyby elektryczne 4x, 4x glosniki i antene, centralny zamek, wycieraczki z regulacja pracy przerywanej,

lakierowane zderzaki, - do tego lakier perla (ale to byla opcja),

 

No to tyle.. :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ).

SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie.

 

 

pzd

 

Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny

 

Pozdrawiam

 

Moja ma naklejkę "S" 1-go jaśka + kubełki + fajowy zderzak - światła przeciwmgielne (brak klimy i el. szyb) ............. a co najśmieszniejsze w dowodzie mam wpisane "SLX".

Link to comment
Share on other sites

W tym temacie zcytuję tekst z "materiałów dla prasy": . Przewidziano trzy (luksusowe i dwie spor-towe wersje wykończenia - LX, GX, SLX, S (oprócz czterodrzwiowej), oraz SR. Wersja LX będzie dobrze wyposażoną, ale o umiarkowanej cenie, "wersją podstawową', wer-sja GX będzie stanowić podstawę rynkową pod względem liczby sprzedawanych egzempla-rzy, a SLX - najbardziej luksusową wersję modelu Almera, podczas gdy wersja SR będzie mieć zawieszenie i wyposażenie o bardziej sportowym charakterze. Wersja S jest całkowicie nową wersją sportową, skierowaną specjalnie do młodej klienteli.

W 1996 roku gama odmian Almery będzie rozszerzona o trzydrzwiową wersję GTi o wysokich osiągach. Przy trzech typach nadwozia i czterech rodzajach silników da to łącznie sześć wersji".

Link to comment
Share on other sites

Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" :lol:

Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ?

Poza tym nie są w standardzie :P

Hmm.. Sprawdze. :lol:

Jest tylko "SPORT" i "16V".

Link to comment
Share on other sites

Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu.

 

pzd

 

Piszę to po raz kolejny - NX to na niektórych rynkach stała część nazwy modelu - NX Almera...

 

Moja S-ka ma ładniejsze :lol::lol: zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka...

 

Aha, co do ABSa - tarcze z tyłu występowały tylko i wyłącznie z ABSem - bez niego były bębny.

Link to comment
Share on other sites

Moja S-ka ma ładniejsze :lol::lol: zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka...

 

Moja S-ka nie ma natomiast elektrycznych szyb, ale ma klimę ;-)

 

Pozdrawiam

 

Fiodi

Link to comment
Share on other sites

Guest dendrolog

 

Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu.

 

pzd

 

Piszę to po raz kolejny - NX to na niektórych rynkach stała część nazwy modelu - NX Almera...

 

Moja S-ka ma ładniejsze :lol::lol: zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka...

 

Aha, co do ABSa - tarcze z tyłu występowały tylko i wyłącznie z ABSem - bez niego były bębny.

 

 

 

To ja juz nic nie rozumie i prosze by ktos raz na zawsze mnie utwierdzil w symbolice oznaczenia "NX". Jedni pisza ze to "SR" na ryku wloskim a inni ze to taki odrebny model almerki. Prosze o rozwianie moich watpliwosci:)

Link to comment
Share on other sites

To ja juz nic nie rozumie i prosze by ktos raz na zawsze mnie utwierdzil w symbolice oznaczenia "NX". Jedni pisza ze to "SR" na ryku wloskim a inni ze to taki odrebny model almerki. Prosze o rozwianie moich watpliwosci:)

Ja się z kolegą Qbk'iem spierać nie będę bo dowodów nie mam, ale jestem przekonany że nie istniało takie złożenie nazw jak NX Almera. Nawet w Australii i Nowej zelandii sprzedawali Almerę pod nazwą Pulsar w wersji NX, a nie NX Pulsar w wersji SLX czy SR na przykład.

No ale może ktoś ma jakiś dowód koronny w tej sprawie.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...