Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

komu padły wycieraczki


Gość mrówa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to cykanie odpowiada mniej wiecej czestotliwosci ruchu tylniej wycieraczki.

Wiecie moze gdzie znajduje sie odpowiedzialny za nia jakis przelacznik , przekaznik lub cos takiego z czego moze dobiegac to "cykanie"

moze jakis bezpiecznik sie zjaral i prad nie plynie do wycieraczki.... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w 100nx jest inaczej, ale w K11 jest to urządzone tak, że gdyby (silnik) tylnej wycieraczki się nie ruszał, to nic nie miało by prawa cykać, no chyba że w momencie włączenia oraz wyłączenia przełącznikiem. Rozumiem, że silnika tylnej wycieraczki nie słychać... no chyba, że wycieraczka sobie przymarzła do szyby i silnik obraca tylko sworzniem, a wycieraczka sobie stoi (bo np. ząbki się wytarły albo coś... choć z tyłu to chyba mało prawdopodobne...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieraczka nie przymarzła. Dzisiaj byłem w furce dokładnie przysłuchać sie gdzie to "cyka"

Dzwiek ten dochodzi z pod kierownicy(okolice bezpieczników moze nawet za nimi).

Ciekawe jest to że cyka tylko na 1 stopniu( czestotliwośc cyknieć mniej wiecej co ok 5-6 s) po przełączeniu na 2 stopien(ciągłe wycieranie juz nie cyka). Ciekawe jest też to że gdy tak przełączałem miedzy stopniem 1 a 2gim kilka razy to raz wycieraczka zadziłała i na tym koniec pozniej po kilkunastu probach cisza...

aha dodam jeszcze ze owe "cyknięcia" słychać tez przy włączaniu tylnej wycieraczki i podczas przełączania pomiedzy stopniem 1 a 2.

hmm dziwna sprawa :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100nx ma dwa tryby pracy wycieraczki tylnej (ciągły i przerywany)? To trochę zmienia... może cykać nawet jak wymontujesz silnik tylnej wycieraczki... Sprawdź stan kabli na wyjściu z budy do tylnej klapy (w bagażniku też możesz spojrzeć... pewnie idą po podłodze bagażnika gdzieś), jak będzie ok, to pozostaje dostać się do silnika wycieraczki i podpiąć zamiast niego żarówkę na 12V i zobaczyć, czy po włączeniu wycieraczki świeci - jak tak, można wykręcić, rozebrać i obejrzeć silnik, jak nie, to silnik ok, ale coś z instalacją nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kalble chyba raczej nie wydaja takiego dźwieku...;/

musi byc gdzies tam jakies pudlo, jakis przekaznik czy cos ktory wydaje te dziwne dzwieki...

bede szulkał jak cos znajde to dam znac ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
U mnie posłuszeństwa odmówiła lewa przednia.

U mnie przed kilkoma godzinkami podobnie :/ Ja baran zamiast zmieść śnieg z przedniej szyby to wycieraczkami go i ... lewa stanęła :D

Prawa śmiga dalej, lewą mogę obracać we wszystkie strony jak wskazówki zegarka. Jak teraz ugryźć ten temat ? Czy to cięgno spadło ? Wszelka pomoc potrzebna, bo chciałbym jutro ruszyć w trasę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tolkpp ....W ASO kosztowała Cię wymiana 80 zł? Chętnie bym im to zlecił za taką sumę bo to kupa roboty a tez mi padły...Jak na razie sam doraznie naprawiłem ale wiem, ze za jakis czas trzeba bedzie to naprawic profesjonalnie..[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa śmiga dalej, lewą mogę obracać we wszystkie strony jak wskazówki zegarka. Jak teraz ugryźć ten temat ? Czy to cięgno spadło ?

Miałem identyczną przygode w swojej Maximie, i to podczas ulewy musiałem wracać, masakra

Poszło Ci najdłuzsze cięgno- w nissanie kosztowało mnie 80 zł

50 złociszy zapłaciłem w naszym klubowym "serwisie" w Wawie na Łodygowej, firma "Klucz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdjąłem osłony plastikowe podszybia to okazało się , że cięgno wycieraczki kierowcy odczepiło się od tego "łożyska kulowego ? " W każdym razie spadło, więc nałożyłem smaru silikonowego na tą gumę i włożyłem w nie spowrotem. Trzyma się, ale nie wiem czy nie spadnie mi kiedyś i nie będzie przykro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i stało się... poprzednio w P11 teraz w P11.144 praktycznie z dnia na dzień prawie zatarte ośki wycieraczek. Co ciekawe że w dużo młodszym samochodzie były w o wiele gorszym stanie. Po pierwsze - w P11 zeszły bez pomocy ściągacza a teraz musiałem sie mocno nagimnastykować, wyjecie jednej z osiek zajęło mi godzinę - tak było zatarte. Oprócz tego cięcie jednej ze śrub bo zaczęła się kręcić w teflonie :028: Całość zajęła mi całe sobotnie popołudnie. Porażka by w samochodzie tej klasy występowały takie jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie p11.144 z 2001, widziałem na fakturze od poprzedniego właściciela że były robione wycieraczki, chodziły tylko na 3 biegu. Robione były w ASO, więc jest nadzieja że chwilę pojeżdżą, padły po 6 latach ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił mi się inny problem. Jest dość drażniący, otóż pojawił się luz na ramionach tzn w stanie spoczynku jak je podniosę to mają luzy. Wygląda to tak, że podczas postoju uruchomiona wycieraczka od strony kierowcy nie dochodzi do słupka, ale już przy prędkości powyżej +/- 90 km/h wali o niego.... Co z tym fantem zrobić, tego luzu wcześniej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek, masz luzy na tulejce albo na ramionach łączników. Sprawdź w którym miejscu i trzeba odpowiedni element wymienić. O ile ramiona są do kupienia to z tulejami zostaje ci chyba serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tulejami zostaje ci chyba serwis.

No coś pan, nie strasz ! :)

Pewnie ceny konkretne :/

 

Chodzi Ci o tulejkę do której przymocowane jest każde z ramion ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość jurgenik
Pojawił mi się inny problem. Jest dość drażniący, otóż pojawił się luz na ramionach tzn w stanie spoczynku jak je podniosę to mają luzy. Wygląda to tak, że podczas postoju uruchomiona wycieraczka od strony kierowcy nie dochodzi do słupka, ale już przy prędkości powyżej +/- 90 km/h wali o niego.... Co z tym fantem zrobić, tego luzu wcześniej nie było.

 

Oprócz tego że mogła wyrobić się teflonowa tuleja, proponuję jeszcze kontrolę newralgicznego punktu ta drobna usterka daje podobne efekty:

 

Opisałem to już dawno tutaj:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=184448#184448

 

Jest tam również link do poprzedniej długiej i wartościowej dyskusji o wycieraczkach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość danielm24

Witam serdecznie

 

Mam pytanko czy tuleje teflonowe (te w których pracują czpienie ramion wycieraczek) są do kupienia?

Walczę z nimi od roku. Przewierciłem je na wiertarce stołowej i wklejałem tam tulejki. Ale nie mogę dobrać odpowiedniego plastiku. Po pewnym czasie wycierają się, lub tulejka się odkleja.

Muszę je wymienić. Jednak nigdzie nie modę ich kupić. Te które widziałem na szrotach też miały luzy.

 

Ma może ktoś na to patent, lub magika który może je wytoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...