Shogun Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam Witam serdecznie Mam pytanko czy tuleje teflonowe (te w których pracują czpienie ramion wycieraczek) są do kupienia? Walczę z nimi od roku. Przewierciłem je na wiertarce stołowej i wklejałem tam tulejki. Ale nie mogę dobrać odpowiedniego plastiku. Po pewnym czasie wycierają się, lub tulejka się odkleja. Muszę je wymienić. Jednak nigdzie nie modę ich kupić. Te które widziałem na szrotach też miały luzy. Ma może ktoś na to patent, lub magika który może je wytoczyć? Można spróbować wykonać samodzielnie, temat rozpracowany tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=485976#485976 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Części czyli cięgno i sworzeń dziś dostałem, dobrze że była do tej pory ładna pogoda , b inaczej drucik by puścił generalnie jak zobaczyłem te części - plastik, aluminium za które dałem ponad dwie stówy to trochę mi się przykro zrobiło.... ale trudno sie mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szuunaj Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 witam wszystkich ,wlasnie dwa dni juz czytam o tych piekielnych wycieraczkach i zaczynam je rozbierac bo piszcza jak... pierwszy problem pojawil sie gdy chcialem zdjac wycieraczki ze sworznia(wielo-frazowego)nie moge ich ruszyc za chiny-i teraz nie wiem jak do nich podejsc zeby czasami nie urwac czegos tam -druga sprawa to to ze podszybie(plastik)ma jakies dwie(po jednej na kazdym boku)zaslepki (plastikowe) i nie wiem jak je zdjac-zeby nie urwac czegos-czy one maja jakis gwint czy cos tam-nastepny problem to to ze chce zobaczyc jak to sie robi w "zrob to sam"ale zakazdym razem wyskakuje mi ze jest problem z "acrobet reader" prosze sprobowac pozniej-nie wiem czy to moj komp cos nie tak lata czy co???jezeli moze ktos z was to sprawdzic czy u was dziala ten "acrober reader" to prosze dac mi znac - i ewentualnie co moze byc przyczyna ze ten program u mnie nie dziala, dzieki wielkie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 szuunaj napisał:pierwszy problem pojawil sie gdy chcialem zdjac wycieraczki ze sworznia(wielo-frazowego)nie moge ich ruszyc za chiny-i teraz nie wiem jak do nich podejsc zeby czasami nie urwac czegos tam Dwa dni walczyłem z tą od strony kierowcy - poskutkowała porada kolegi - nie szarpać przy samym sworzniu, tylko delikatnie z wyczuciem zrobić wagę ramieniem wycieraczki dociskając ją w kierunku szyby w miejscu, w którym jest na nim przegub (ok. 20 cm od sworznia). Trzeba pokonać opór sprężyny ramienia, która powoduje odchyłkę od osi. Przy wypracowanej tulei ramie na przegubie jest dość znacznie wygięte. Sworzeń jest stożkowy, więc odpowiednio skierowana siła powinna przemieścić otwór z wieloklinem w kierunku mniejszej średnicy. nastepny problem to to ze chce zobaczyc jak to sie robi w "zrob to sam"ale zakazdym razem wyskakuje mi ze jest problem z "acrobet reader" prosze sprobowac pozniej-nie wiem czy to moj komp cos nie tak lata czy co??? Użyj innej przeglądarki - najlepiej IE lub doinstaluj sobie wtyczki do tej której używasz. Albo zapisz najpierw plik pdf na dysku i otwórz go bez pośrednictwa przeglądarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 jak zdjąłem osłony plastikowe podszybia to okazało się , że cięgno wycieraczki kierowcy odczepiło się od tego "łożyska kulowego ? " W każdym razie spadło, więc nałożyłem smaru silikonowego na tą gumę i włożyłem w nie spowrotem. Trzyma się, ale nie wiem czy nie spadnie mi kiedyś i nie będzie przykro... mnie to dopadło w trakcie powrotu ze Zlotu...dziś poradziłem sobie tak, że to cięgno wycieraczki razem z tym "łożyskiem kulowym" przewierciłem (nieprzelotowo), nagwintowałem i połączyłem te dwa elementy śrubką. Trzyma super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość groszek77 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Witam wszystkich "szczesliwych posiadaczy nissanow" Niedawno przezylem przygode z nie fajnie dzialajacymi wycieraczkami. W moim Tinusiu wycieraczki odmowily wspolpracy w okresie wzmozonych opadow :zly2: Leczylem je sam, wiec sprobuje troche opisac tok postepowania. 1) Przede wszystkim trzeba nasmarowac wszystkie laczenia (trzpienie) ciegiel wycieraczek wd-40 lub lepiej jakims smarem w spraju. Ciezko chodzacy mechanizm wycieraczek, powoduje duze obciazenie silniczka i iskrzenie stykow na metalowej plytce odpowiedzialnej za cykliczny ruch wycieraczek. 2) Nastepnie trzeba rozebrac plastikowa czarna obudowe przy samym silniczku. Tam znajduja sie dwa plastikowe kolka. Na jednym, z tych kolek umieszczona jest metalowa plytka, po ktorej smigaja styki. W moim przypadku ta plytka byla strasznie powypalana przez iskrzace styki i miala wyrobione bruzdy. Mozna dopasowac nowa, wycinajac z arkusza cieniutkiej blaszki albo po prostu odwrocic ta stara na druga strone. 3) Trzeba rozebrac obudowe silniczka (stojan) i zobaczyc w jakim stanie sa szczotki i komutator. U mnie byla jakas porazka, po zdjeciu obudowy okazalo sie, ze w silniczku jest pelno wody, a raczej jakies mazi, blota. Powodem tego byla nieszczelnie zamknieta czarna obudowa stykow, ktora posiada uszczelke. Niestety po jakims czasie uszczelka ta siada i przy skladaniu obudowy trzeba ja potraktowac silikonem. Naprawa w moim przypadku trwala 2 godziny, a wycieraczki lataja jak nowe :one: Bardzo bym prosil przy okazji o instrukcje obslugi i napraw do almery Tino 2,2 dci (ak.galazka@interia.pl) Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Ja w swojej primerze p11e miałem obiaw taki że przy włączonych wycieraczkach dało się słyszeć skrzypienie. Na forum naczytałem się o tym sporo i w ramach szybkiej akcji ratunkowej wtrysnąłem jak najbardziej się dało wd40 w osie wycieraczek. Następnie poprawiłem rzadkim olejem , powtarzając to po kilkukrotnym włączeniu wycierzczek.Pomogło i na razie mam spokój ale podejrzewam że bez rozbiórki całości na dłuższą mete się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Czy jak na tym trybie czasowym ( wycieraczki chodzą co pare sekund )wycieraczki zacinają się na środku szyby lub schodzą stopniowo to któreś z tych ramion sie wyrabia? primera p-11 Bo najwidoczniej i ja będe musiał się przyłączyć do waszego klubu. Pozdrawiam Miałem dokładnie ten sam problem,a rozwiązaniem okazała się wymiana silniczka(pasuje tez od Micry),dodatkowo kazałem dotoczyć nowe tuleje,tym razem z mosiądzu zamiast z teflonu i mam spokój i ciszę,a wycieraczki pracują idealnie,nawet przy dużych prędkościach ładnie przylegają do szyby. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kreyzol Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 kupilem silnik ( bo myslalem ze to o to chodzi) od goscia z legionowa, wracając ogarnela mnie wielka ulewa i wycieraczki chodzily trzy razy za kazdym razem coraz wolniej az padly. odkrecilem jedną srubke silniczka i zaczely chodzic jak glupie, mowa tu o przednich, ale silnik trzymam bo nie wiadomo co i kiedy sie wydarzy, ale juz mam przyzwyczajenie ze wlaczam sie kiedy naprade potrzebuje i staram sie to robic jak najrzadziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość korsarz75 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Podepnę się pod temat. Ja z wycieraczkami ma taki problem, że wyrobiły się te plastikowe tuleje (i częściowo nadłamały) przy tym bolcu do którego przymocowane są ramiona wycieraczek. Przez to wycieraczki słabo przylegają do szyby. Chciałem kupić na szrocie mechanizm wycieraczek (te trójkąty z bolcem do którego montuje się ramiona wycieraczek). Niestety do mojego modelu (Primera P11 z 1997) nie było. Na szrotach znalazłem jedynie Primerę po lifcie P11.144 i to angola. Moje pytanie jest następujące: czy potrzebne mi części będą od niego pasować? Czy w ogóle od Primery po lifcie będą pasować? A może od innego auta będą pasować (np. Almery)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Chciałem kupić na szrocie mechanizm wycieraczek (te trójkąty z bolcem do którego montuje się ramiona wycieraczek) Nie kupuj tego na szrocie, bo jak sam zauważyłeś to u ciebie się to wyrobiło, więc i na szrocie tez nie będzie nówka. tak jakbyś kupił na szrocie używane wycieraczki Ja za ten nowy sworzeń dałem 140 zł.... trochę dużo ale uważam, żelepiej dołożyć i kupić nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość korsarz75 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Za jeden czy za dwa? (sworznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melo Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Właśnie zakończyłem walkę ze skrzypiącymi wycieraczkami ich praca poprawiła sie i to znacznie wystarczyło tylko wszystko rozebrac i przesmarowac. Jestem z siebie dumny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Wystraszony wczesniejszymi wypowiedziami ze w Nissanach lubia sie psuc wycieraczki - rozebralem wczoraj plastiki żeby sie do nich dostac,, a tu prosze -elementy ktore pisze w instrukcjach żeby smarowac to forma "grzybkow" ktore nie wiem czy i jak sie rozbiera, wiec popryskalem tylko WD40 i zlozylem z powrotem. Może ktos napisze cos wiecej -jak ma doswiadczenie. Zauwazylem ze silnik jest produkcji Bosch'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość relele Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Hej wiecie moze jaka jest przyczyna tego ze wycieraczka nie dziala przestala dzialac bardzo dziwn9ie ,ale widze kazdemu na forum padla podobnie-mi sie zatrzymala po prostu-jaka jest btego przyczyna i jak to naprawic krok po kroku najlepiej.M am nissana primere 2000 Nawt doraznie dało by rade na ta chwile. Moj problem polega na tym ze mieszkam w Angli i jelopy w zakladach mechanicznych potrafia tylko klocki i wydech wymienic...wiec musze zwykle sam naprawa sie zajac. Duzo roboty zeby naprawic wycieraczke? dzieki wielkie za szybko odpowiedz pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Witam jestem nowy i mam tylko jedno pytanie-jak załącza się tylną wycieraczkę w Almerze z 97 roku? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Wczoraj naparawiałem padnięta tylną wycieraczkę. Od rzadkiego używania zatarła się (minimalne śledy rdzy). Niestety skończyło się na tym że przypaliło szczotki i uwaliło bezpiecznik. Na szczęście po rozebraniu mechanizmu -okazało się że silnik jest sprawny. Kolejne prace to ściągniecie tapicerki, odkręcenie mechanizmu od klapy bagażnika, roznitowanie mechanizmu i wybicie osi wycieraczki (była zatarta), dorobienie tulejki (przez znajomego), nasmarowanie, przeczyszcenie szczotek i komutatora, skręcenie nowymi śrubami. ogólny koszt naprawy -4x browarki ze znajomym + bezpiecznik (był 15A, założylem narazie 10A i chodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 mi padła z przodu, wymieniłem ramie z silnikami, moje sie wyrobiły i przestaly dzialac ale wczesniej porysowaly kant maski. nie dlugo z tylu mi padnie ale spokojnie czekam na ten moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mcki Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Witam, w niedziele spotkała mnie ta sama przypadłość, spadło cięgno od wycieraczek. Próbowałem sam naprawic rozkręciłem prawie wszytko (poza korbowodami z osia wycieraczki gdyz tam sie sruby zapiekly i kręcą sie w kółko) i okazało sie ze są zatarte własnie te korbowody. Pojechałem dzis rano do servisu nissana w Częstochowie i jestem w szoku dwa cięgna + te korbowody z osiami 500zl (silnik OK)+ robocizna tylko 120 zl (za 10 lat servisowania) SZOK. Stwierdziłem ze sam zrobie. Dam znać jak poszło. Pozdrawiam Marcin O. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 no niestety, bywa, ja zabrałem sie zakonserwacje przednich (pisalem wyzej) ale nie wiem czy i jak rozbiera sie miejsca ktore pracuja (sa to z wygladu grzybki). Rozebralem wiec i popsikalem tylko WD40 majac nadzieje ze cos pod spod podeszlo spraya. Tylna wycieraczka to pestaka (najgorzej sciagnac tapicerke w Tino -trzeba wszystko rozbebeszyc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Nie wiecie czy elementy wycieraczek szyby przedniej zaznaczone na zdjęciu są takie same w N14 jak i w 100NX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinerek Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 witam mi padły przednie wycieraczki w N 16, bezpiecznik ok, żadnych dzwięków silniczka nie słysze...co mogło nawalić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.