Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

komu padły wycieraczki


Gość mrówa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Witam serdecznie

 

Mam pytanko czy tuleje teflonowe (te w których pracują czpienie ramion wycieraczek) są do kupienia?

Walczę z nimi od roku. Przewierciłem je na wiertarce stołowej i wklejałem tam tulejki. Ale nie mogę dobrać odpowiedniego plastiku. Po pewnym czasie wycierają się, lub tulejka się odkleja.

Muszę je wymienić. Jednak nigdzie nie modę ich kupić. Te które widziałem na szrotach też miały luzy.

 

Ma może ktoś na to patent, lub magika który może je wytoczyć?

 

Można spróbować wykonać samodzielnie, temat rozpracowany tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=485976#485976

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Części czyli cięgno i sworzeń dziś dostałem, dobrze że była do tej pory ładna pogoda , b inaczej drucik by puścił :D

generalnie jak zobaczyłem te części - plastik, aluminium za które dałem ponad dwie stówy to trochę mi się przykro zrobiło.... ale trudno sie mówi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam wszystkich ,wlasnie dwa dni juz czytam o tych piekielnych wycieraczkach i zaczynam je rozbierac bo piszcza jak... pierwszy problem pojawil sie gdy chcialem zdjac wycieraczki ze sworznia(wielo-frazowego)nie moge ich ruszyc za chiny-i teraz nie wiem jak do nich podejsc zeby czasami nie urwac czegos tam -druga sprawa to to ze podszybie(plastik)ma jakies dwie(po jednej na kazdym boku)zaslepki (plastikowe) i nie wiem jak je zdjac-zeby nie urwac czegos-czy one maja jakis gwint czy cos tam-nastepny problem to to ze chce zobaczyc jak to sie robi w "zrob to sam"ale zakazdym razem wyskakuje mi ze jest problem z "acrobet reader" prosze sprobowac pozniej-nie wiem czy to moj komp cos nie tak lata czy co???jezeli moze ktos z was to sprawdzic czy u was dziala ten "acrober reader" to prosze dac mi znac - i ewentualnie co moze byc przyczyna ze ten program u mnie nie dziala,

dzieki wielkie pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
szuunaj napisał:

pierwszy problem pojawil sie gdy chcialem zdjac wycieraczki ze sworznia(wielo-frazowego)nie moge ich ruszyc za chiny-i teraz nie wiem jak do nich podejsc zeby czasami nie urwac czegos tam

 

Dwa dni walczyłem z tą od strony kierowcy - poskutkowała porada kolegi - nie szarpać przy samym sworzniu, tylko delikatnie z wyczuciem zrobić wagę ramieniem wycieraczki dociskając ją w kierunku szyby w miejscu, w którym jest na nim przegub (ok. 20 cm od sworznia). Trzeba pokonać opór sprężyny ramienia, która powoduje odchyłkę od osi. Przy wypracowanej tulei ramie na przegubie jest dość znacznie wygięte. Sworzeń jest stożkowy, więc odpowiednio skierowana siła powinna przemieścić otwór z wieloklinem w kierunku mniejszej średnicy.

 

nastepny problem to to ze chce zobaczyc jak to sie robi w "zrob to sam"ale zakazdym razem wyskakuje mi ze jest problem z "acrobet reader" prosze sprobowac pozniej-nie wiem czy to moj komp cos nie tak lata czy co???

Użyj innej przeglądarki - najlepiej IE lub doinstaluj sobie wtyczki do tej której używasz. Albo zapisz najpierw plik pdf na dysku i otwórz go bez pośrednictwa przeglądarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdjąłem osłony plastikowe podszybia to okazało się , że cięgno wycieraczki kierowcy odczepiło się od tego "łożyska kulowego ? " W każdym razie spadło, więc nałożyłem smaru silikonowego na tą gumę i włożyłem w nie spowrotem. Trzyma się, ale nie wiem czy nie spadnie mi kiedyś i nie będzie przykro...

mnie to dopadło w trakcie powrotu ze Zlotu...dziś poradziłem sobie tak, że to cięgno wycieraczki razem z tym "łożyskiem kulowym" przewierciłem (nieprzelotowo), nagwintowałem i połączyłem te dwa elementy śrubką. Trzyma super ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość groszek77

Witam wszystkich "szczesliwych posiadaczy nissanow"

Niedawno przezylem przygode z nie fajnie dzialajacymi wycieraczkami. W moim Tinusiu wycieraczki odmowily wspolpracy w okresie wzmozonych opadow :zly2:

Leczylem je sam, wiec sprobuje troche opisac tok postepowania.

1) Przede wszystkim trzeba nasmarowac wszystkie laczenia (trzpienie) ciegiel wycieraczek wd-40 lub lepiej jakims smarem w spraju. Ciezko chodzacy mechanizm wycieraczek, powoduje duze obciazenie silniczka i iskrzenie stykow na metalowej plytce odpowiedzialnej za cykliczny ruch wycieraczek.

2) Nastepnie trzeba rozebrac plastikowa czarna obudowe przy samym silniczku. Tam znajduja sie dwa plastikowe kolka. Na jednym, z tych kolek umieszczona jest metalowa plytka, po ktorej smigaja styki. W moim przypadku ta plytka byla strasznie powypalana przez iskrzace styki i miala wyrobione bruzdy. Mozna dopasowac nowa, wycinajac z arkusza cieniutkiej blaszki albo po prostu odwrocic ta stara na druga strone.

3) Trzeba rozebrac obudowe silniczka (stojan) i zobaczyc w jakim stanie sa szczotki i komutator. U mnie byla jakas porazka, po zdjeciu obudowy okazalo sie, ze w silniczku jest pelno wody, a raczej jakies mazi, blota. Powodem tego byla nieszczelnie zamknieta czarna obudowa stykow, ktora posiada uszczelke. Niestety po jakims czasie uszczelka ta siada i przy skladaniu obudowy trzeba ja potraktowac silikonem.

Naprawa w moim przypadku trwala 2 godziny, a wycieraczki lataja jak nowe :one:

 

Bardzo bym prosil przy okazji o instrukcje obslugi i napraw do almery Tino 2,2 dci (ak.galazka@interia.pl)

Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej primerze p11e miałem obiaw taki że przy włączonych wycieraczkach dało się słyszeć skrzypienie. Na forum naczytałem się o tym sporo i w ramach szybkiej akcji ratunkowej wtrysnąłem jak najbardziej się dało wd40 w osie wycieraczek. Następnie poprawiłem rzadkim olejem , powtarzając to po kilkukrotnym włączeniu wycierzczek.Pomogło i na razie mam spokój ale podejrzewam że bez rozbiórki całości na dłuższą mete się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy jak na tym trybie czasowym ( wycieraczki chodzą co pare sekund )

wycieraczki zacinają się na środku szyby lub schodzą stopniowo to któreś z tych ramion sie wyrabia? primera p-11

Bo najwidoczniej i ja będe musiał się przyłączyć do waszego klubu.

 

Pozdrawiam

 

Miałem dokładnie ten sam problem,a rozwiązaniem okazała się wymiana silniczka(pasuje tez od Micry),dodatkowo kazałem dotoczyć nowe tuleje,tym razem z mosiądzu zamiast z teflonu i mam spokój i ciszę,a wycieraczki pracują idealnie,nawet przy dużych prędkościach ładnie przylegają do szyby.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem silnik ( bo myslalem ze to o to chodzi) od goscia z legionowa, wracając ogarnela mnie wielka ulewa i wycieraczki chodzily trzy razy za kazdym razem coraz wolniej az padly. odkrecilem jedną srubke silniczka i zaczely chodzic jak glupie, mowa tu o przednich, ale silnik trzymam bo nie wiadomo co i kiedy sie wydarzy, ale juz mam przyzwyczajenie ze wlaczam sie kiedy naprade potrzebuje i staram sie to robic jak najrzadziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość korsarz75

Podepnę się pod temat. Ja z wycieraczkami ma taki problem, że wyrobiły się te plastikowe tuleje (i częściowo nadłamały) przy tym bolcu do którego przymocowane są ramiona wycieraczek. Przez to wycieraczki słabo przylegają do szyby.

Chciałem kupić na szrocie mechanizm wycieraczek (te trójkąty z bolcem do którego montuje się ramiona wycieraczek). Niestety do mojego modelu (Primera P11 z 1997) nie było. Na szrotach znalazłem jedynie Primerę po lifcie P11.144 i to angola. Moje pytanie jest następujące: czy potrzebne mi części będą od niego pasować? Czy w ogóle od Primery po lifcie będą pasować? A może od innego auta będą pasować (np. Almery)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem kupić na szrocie mechanizm wycieraczek (te trójkąty z bolcem do którego montuje się ramiona wycieraczek)

Nie kupuj tego na szrocie, bo jak sam zauważyłeś to u ciebie się to wyrobiło, więc i na szrocie tez nie będzie nówka. tak jakbyś kupił na szrocie używane wycieraczki :) Ja za ten nowy sworzeń dałem 140 zł.... trochę dużo ale uważam, żelepiej dołożyć i kupić nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem walkę ze skrzypiącymi wycieraczkami ich praca poprawiła sie i to znacznie wystarczyło tylko wszystko rozebrac i przesmarowac. Jestem z siebie dumny :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wystraszony wczesniejszymi wypowiedziami ze w Nissanach lubia sie psuc wycieraczki - rozebralem wczoraj plastiki żeby sie do nich dostac,, a tu prosze -elementy ktore pisze w instrukcjach żeby smarowac to forma "grzybkow" ktore nie wiem czy i jak sie rozbiera, wiec popryskalem tylko WD40 i zlozylem z powrotem.

Może ktos napisze cos wiecej -jak ma doswiadczenie.

Zauwazylem ze silnik jest produkcji Bosch'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wiecie moze jaka jest przyczyna tego ze wycieraczka nie dziala przestala dzialac bardzo dziwn9ie ,ale widze kazdemu na forum padla podobnie-mi sie zatrzymala po prostu-jaka jest btego przyczyna i jak to naprawic krok po kroku najlepiej.M am nissana primere 2000

Nawt doraznie dało by rade na ta chwile.

Moj problem polega na tym ze mieszkam w Angli i jelopy w zakladach mechanicznych potrafia tylko klocki i wydech wymienic...wiec musze zwykle sam naprawa sie zajac.

Duzo roboty zeby naprawic wycieraczke?

 

dzieki wielkie za szybko odpowiedz

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj naparawiałem padnięta tylną wycieraczkę.

Od rzadkiego używania zatarła się (minimalne śledy rdzy).

Niestety skończyło się na tym że przypaliło szczotki i uwaliło bezpiecznik.

 

Na szczęście po rozebraniu mechanizmu -okazało się że silnik jest sprawny.

Kolejne prace to ściągniecie tapicerki, odkręcenie mechanizmu od klapy bagażnika, roznitowanie mechanizmu i wybicie osi wycieraczki (była zatarta), dorobienie tulejki (przez znajomego), nasmarowanie, przeczyszcenie szczotek i komutatora, skręcenie nowymi śrubami.

ogólny koszt naprawy -4x browarki ze znajomym + bezpiecznik (był 15A, założylem narazie 10A i chodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi padła z przodu, wymieniłem ramie z silnikami, moje sie wyrobiły i przestaly dzialac ale wczesniej porysowaly kant maski. nie dlugo z tylu mi padnie ale spokojnie czekam na ten moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

w niedziele spotkała mnie ta sama przypadłość, spadło cięgno od wycieraczek.

Próbowałem sam naprawic rozkręciłem prawie wszytko (poza korbowodami z osia wycieraczki gdyz tam sie sruby zapiekly i kręcą sie w kółko) i okazało sie ze są zatarte własnie te korbowody. Pojechałem dzis rano do servisu nissana w Częstochowie i jestem w szoku dwa cięgna + te korbowody z osiami 500zl (silnik OK)+ robocizna tylko 120 zl (za 10 lat servisowania) SZOK. Stwierdziłem ze sam zrobie. Dam znać jak poszło.

Pozdrawiam

Marcin O.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, bywa, ja zabrałem sie zakonserwacje przednich (pisalem wyzej) ale nie wiem czy i jak rozbiera sie miejsca ktore pracuja (sa to z wygladu grzybki). Rozebralem wiec i popsikalem tylko WD40 majac nadzieje ze cos pod spod podeszlo spraya.

Tylna wycieraczka to pestaka (najgorzej sciagnac tapicerke w Tino -trzeba wszystko rozbebeszyc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie wiecie czy elementy wycieraczek szyby przedniej zaznaczone na zdjęciu

ramiewycieraczkiot6.jpg

są takie same w N14 jak i w 100NX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...