papa_bizkit Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Witam Proszę mnie uświadomić jak to jest z hamulcami w Navarach. Jak ma się wielkość felgi do wielkości tarczy itd. Czytałem o takiej historii że 17cali felgi mają tarcze 320. 16cali 290coś. Jest jeszcze rozgraniczenie na tylną oś na której mogą być bębny lub tarcze. O co chodzi Dlaczego teraz? Potrzebuję wymienić niedługo klocki i nie wiem co kupić. Jak znajdę chwilę to chcę wymienić a nie składać i robić dwa razy robotę. Kupić raz a dobrze I teraz ostatnia opcja. Mam obiekcje do wielkości tarcz i coś czuję że mam te mniejsze, pomimo 17felg. Czy zakup zacisków od pathfindera będzie 100% pewne że nabędę je większe? Bo na znanym portalu do navary jest kilka, ale mam wrażenie że są to te mniejsze. A chciałbym jednak większe, i w zasadzie jak się robi i inwestuje to parę stów może nie zrobi mega różnicy. czyli czy potrzebuję ewentualnie do zmiany na większe tarcze same zaciski czy i jarzmo? a może coś jeszcze trzeba? dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kauzer Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Kolego rozwiązałeś problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 (edytowane) Rozwiązałem tak, że kupiłem dwa rodzaje klocków u dwóch różnych sprzedawców z nadzieją że któreś będą pasować, czyli teoretycznie na większe i mniejsze felgi... wyszło tak że mam dwa komplety A co do zmian na większe nie robiłem... i w sumie nie wiem czy to potrzebne. Tak żenujący i słabe jest układ hamulcowy że nic nie pomoże... Byle mocniej się naciśnie hamulec to się ABS włącza. Kwestia opon napewno gra rolę, ale nie zmienia to faktu... Uważam, że sądzę iż twierdze że w moim dostawczaku (ducato 2003) są lepsze hamulce. Przynajmniej na pusto Pozdr! Edytowane 28 Lutego 2019 przez papa_bizkit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 cyt:". Tak żenujący i słabe jest układ hamulcowy że nic nie pomoże... Byle mocniej się naciśnie hamulec to się ABS włącza." To akurat Kolego nie jest oznaką słabego hamulca..... ABS się włącza gdy dochodzi do zerwania przyczepności i zablokowania któregoś koła. Więc NIE możesz mieć słabego układu hamulcowego skoro włącza ABS przy byle mokrym czy innym g*wnianym asfalcie czy szutrze !!! Powodem są opony do *upy !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zmień na nowe o dobrej przyczepności a przekonasz się ze nagle hamulce są o 80% skuteczniejsze, sam jeżdzą na ATkach cooperach i powiem jedno na suchym rozgrzanym asfalcie trudno zablokować koła, choć ponad 2T Patha robi swoje ale na mokrym to ABS załącza się bez problemu. Pomijam tu jakość czarnej nawierzchni, bo tego nie mozna przewidzieć , a różnica potrafi być kolosalna na odcinku kilkuset metrów. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kauzer Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 No to ja będę chyba pierwszym forumowiczem, który zakupił większe zaciski z jarzmami. Seryjnie miałem koła 16" więc tarcze były 296 mm przód, a teraz będę miał 320 mm. Klocki ZIMMERMAN. Jak dostane wypłatę to może jeszcze przewody w stalowym oplocie dorzucę, ale kolega mechanik mówi, że to zbyteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Niby opony mają być markowe, bridgestone dueler... ale to fakt. Opony najpierw. Chcę zmienić na jakieś AT. Miałem jakieś w dostawczaku opony, kazali na przeglądzie zmienić. Kupiłem chińczyki. MEGA. Nie da rady się na nich poślizgnąć z ABS a kosztowały po 200zł szt. nie wiem czy i do tego klocka nie kupić takich. Napewno markowe mają ładniejszą nazwę ale czy faktycznie jest jakaś różnica... Co kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kauzer Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Ja mam BF Goodrich AT/KO2 i niby jest dobrze (nie zawiodły w terenie), ale nie mam porównania np z Cooperami czy Wranglerami. Chyba nie pomogę. Co do hamulców to fakt jest taki, że 296 mm tarcze montowane seryjnie do Patha/Navary z 16" felgami to jakaś masakra. Jak zamieniłem na stalowe felgi 17" to auto hamowało jak tramwaj. Wymieniłem na większe zaciski tj. na te do których wchodzą tarcze 320mm i jest duża różnica. Polecam każdemu: https://www.ebay.com.au/itm/PAIR-of-Front-Brake-Calipers-R-H-L-H-For-Nissan-Navara-D40-2-5TD-5-2005-On-NEW/232254640986?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbrodniciel Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Czy to prawda że do Navary w automacie nie wejdą felgi 16 cali? Usłyszałem od sprzedawcy felg że ,właśnie przez duży rozmiar zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kauzer Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Może tak być. Ja musiałem zmienić felgi na "17 żeby wlazły duże zaciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 28 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2021 Kauzer ale nie mogę zrozumieć czy jarzma do zacisków tez trzeba czy wystarczy sam zacisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kauzer Opublikowano 28 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2021 Godzinę temu, papa_bizkit napisał: Kauzer ale nie mogę zrozumieć czy jarzma do zacisków tez trzeba czy wystarczy sam zacisk? Razem z jarzmami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 (edytowane) O i proszę bardzo. cześć już ogarnięta. Dzięki chemii ale żeby było sprawiedliwie - po lewej przed atakiem szczotką drucianą, po prawej po szczotce. Oba oczywiście po kąpieli w odrdzewiaczu - całonocnej. Sami chyba macie świadomość i widzicie jak wyglądają zaciski w naszych autach Edytowane 19 Czerwca 2021 przez papa_bizkit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.