Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 dci - brak mocy


Gość andrzejnow1972
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrzejnow1972

Witam

Mam następujący problem z X-trailem z 2004 r. z silnikiem 2.2 dci 136 KM. Gdy zatrzymuję się światłach i stoję dłużej niż 10 s. samochód traci moc i nie wkręca się na obroty, 2,5 tys, to max a samochodu nie idzie rozpędzić powyżej 50-60 km/h. Problem znika gdy wyłączę zapłon odczekam kilka sekund. Po ponownym włączeni silnika wszystko jest ok. w tej chwili radzę sobie tak, że trzymam auto na światłach na obrotach w okolicach 1200- 1500 i wtedy nie ma problemu, natomiast gdy stoję w korkach to wyłączam i odpalam auto co chwilę by go nie gazować przez cały czas. Czasem zapala się kontrolka silnika( check in ) by po 1 lub 2 dniach zgasnąc, Proszę o pomoc i odpowiedź

 

Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wysokiego ciśnienia w pompie, jeżeli on nie pomorze to pompa a raczej elektronika pompy ale zazwyczaj wtedy się robi elektronike i mechaniczną część pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam następujący problem z X-trailem z 2004 r. z silnikiem 2.2 dci 136 KM. Gdy zatrzymuję się światłach i stoję dłużej niż 10 s. samochód traci moc i nie wkręca się na obroty, 2,5 tys, to max a samochodu nie idzie rozpędzić powyżej 50-60 km/h. Problem znika gdy wyłączę zapłon odczekam kilka sekund. Po ponownym włączeni silnika wszystko jest ok. w tej chwili radzę sobie tak, że trzymam auto na światłach na obrotach w okolicach 1200- 1500 i wtedy nie ma problemu, natomiast gdy stoję w korkach to wyłączam i odpalam auto co chwilę by go nie gazować przez cały czas. Czasem zapala się kontrolka silnika( check in ) by po 1 lub 2 dniach zgasnąc, Proszę o pomoc i odpowiedź

 

Pozdrawiam Andrzej

 

Kolega,,michal801" fachowo się wypowiedział, ale nie wiemy jakie są błędy ECU. Może być również listwa wysokiego ciśnienia z czujnikiem czy problem dojścia paliwa od zbiornika do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno pojawi się błąd P0089 czyli błąd tego zaworu oraz może pokazać się błąd P1273 czyli nieszczelność układu paliwowego ale ten błąd może pojawiać się dlatego że zawór ciśnienia jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napewno pojawi się błąd P0089 czyli błąd tego zaworu oraz może pokazać się błąd P1273 czyli nieszczelność układu paliwowego ale ten błąd może pojawiać się dlatego że zawór ciśnienia jest uszkodzony.

Jaki może być koszt naprawy takiego "błędu" - zaworu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki może być koszt naprawy takiego "błędu" - zaworu ?

Kolego mam takie zawory nowe i używane jak chcesz możemy się dogadać. Tylko na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość andrzejnow1972

Kolego mam takie zawory nowe i używane jak chcesz możemy się dogadać. Tylko na priv.

 

 

Witam ja w sprawie tych zaworów. W jaki sposób możemy się skontaktować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Wczoraj zaparkowałem samochód na lekkim wzniesieniu. Po powrocie odpaliłem go ale nie ledwie jechał tzn. nie chciał przekroczyć 2000 obrotów. Po przejechaniu ok 4 km zaparkowałem i jeszcze raz go odpaliłem i wszystko już było dobrze. Co mogło być przyczyną? Jakieś zapowietrzenie? Może filtr paliwa trzeba wyczyścić albo wymienić (był wymieniany w lutym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gkowal nieźle żeś sobie to wymyślił:)

A wracając do tematu, u mnie za pierwszym razem z takimi objawami problem był z zaworem dawkującym paliwo, a całkiem niedawno po wymianie filtra paliwa na "filtron". Wsadzili zamiennik omijając istniejącą puszkę na filtr paliwa i wszystko OK od ok. 3 miechów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam czasem takie same objawy (podczas jazdy wchodzi w "tryb serwisowy" plus falowanie obrotów zimnego silnika...w związku z tym moje pytanie o to jak sprawdzić by upewnić się czy to faktycznie zawór SCV jest do wymiany?

 

1. podobno wystarczy wymienić same oringi na zaworze - ktoś jest to w stanie potwierdzić?

2. komputer nie pokazuje żadnych błędów - sprawdzałem m.in. w ASO.

3. czy da radę to wymienić średniozdolny człowiek bez wizyty u mechanika?

4. reprogramowanie ECU - podobno samo się programuje po odłączeniu baterii/akumulatora na kilka godzin?

 

Według schematu Denso wygląda na to, że może być kilka rzeczy innych odpowiedzialnych za ten stan rzeczy:

dieselsystem.jpg

 

common_rail.jpg

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie takie objawy jak opisałeś są przy padającym zaworze SCV. Na poczatku problem jest sporadyczny, raz na jakiś czas.... z czasem coraz częściej i tak aż do ciągłego wchodzenia w tryb awaryjny ( będzie zawsze wchodził w tryb awaryjny ,gdy tylko zatrzymasz sie i pochodzi z 2, 3 sekundy na biegu jałowym) Ja jeździłem z takimi objawami ok 6 miesięcy aż skończyło się tym że całkowicie padł zawór, nie chciał odpalić, wtedy sam wymieniłem sobie ten zawór ale niestety dodatkowo się zapowietrzył iiiii sie go naciągałem po mechanikach........... dopiero w serwisie Nissana go odpalili. Wiedzieli juz po kilku min.że sie zapowietrzył jednak maja wiedze muszę to przyznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zawór scv do wymiany wadliwa seria 003 i 006 można sprawdzic na podnośniku lub kanale jezeli jest z tej serii to napewno to nie trzeba kupować nowego ważne żeby nie był z tej serii bo predzej czy pozniej padnie 066 to chyba teraz jest sprzedawany.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór scv do wymiany wadliwa seria 003 i 006 można sprawdzic na podnośniku lub kanale jezeli jest z tej serii to napewno to nie trzeba kupować nowego ważne żeby nie był z tej serii bo predzej czy pozniej padnie 066 to chyba teraz jest sprzedawany.

 

pozdr

weź dodaj znaki interpunkcyjne bo nic nie idzie zrozumieć.

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...zawór scv do wymiany - wadliwa seria to 003 i 006 - można sprawdzic na podnośniku lub kanale jezeli jest z tej serii to na pewno to. Nie trzeba kupować nowego, ważne żeby nie był z tej serii bo predzej czy pozniej padnie - 066 to chyba teraz jest sprzedawany".

 

Moje problemy się dzisiaj skończyły (falowanie obrotów silnika na początku tylko na zimnym silniku (brak błędów w komputerze pokładowym), wchodzenie w tryb serwisowy podczas jazdy (komputer pokazał błąd nr P1273, aż doszło do ciągłego falowania obrotów również na gorącym silniku).

 

Zakupiłem o 12:35 zawór SCV z tego sklepu: http://allegro.pl/za...2519287031.html , a o godz. 12:00 następnego dnia kurier DHL przyniósł mi go do domu (usługa za pobraniem).

 

Za wymianę u mechanika zapłaciłem 100 zł (instrukcja wymiany jest na forum). Nie resetowałem komputera. Silnik od razu po wymianie pracuje równo i cicho!

 

Mój stary zawór był serii 006 (uszczelki w idealnym stanie):

 

94471012.jpg

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geodeta - dzięki za info. Dobrze wiedzieć, że można to tak szybko załatwić. No to cieszysz się, że problem z głowy? Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że się cieszę. Na pewno pomogło mi to forum w zdiagnozowaniu usterki, ale również inne fora, m.in. brytyjskie czy australijskie.

Teraz muszę poszukać coś nt. głośnej turbiny (mechanik mówi, że pada turbo i powinienem jak najszybciej je regenerować - koszt ok.1000zł).

Oprócz tego mam zabrudzony olejem chyba nieszczelny intercooler...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam następujący problem z X-trailem z 2004 r. z silnikiem 2.2 dci 136 KM. Gdy zatrzymuję się światłach i stoję dłużej niż 10 s. samochód traci moc i nie wkręca się na obroty, 2,5 tys, to max a samochodu nie idzie rozpędzić powyżej 50-60 km/h. Problem znika gdy wyłączę zapłon odczekam kilka sekund. Po ponownym włączeni silnika wszystko jest ok. w tej chwili radzę sobie tak, że trzymam auto na światłach na obrotach w okolicach 1200- 1500 i wtedy nie ma problemu, natomiast gdy stoję w korkach to wyłączam i odpalam auto co chwilę by go nie gazować przez cały czas. Czasem zapala się kontrolka silnika( check in ) by po 1 lub 2 dniach zgasnąc, Proszę o pomoc i odpowiedź

 

Pozdrawiam Andrzej

Witam

 

Jak sobie poradziliście z tym tematem koledzy. Mam dokładnie to samo

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka, usterce nie równa.

Praktycznie w każdym modelu Nissanka jest ten sam problem i już wielokroć poruszany wszędzie na forum. Wystarczy poszukać i poczytać. 

Tutaj pierwszy z brzegu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82100-problem-z-moc/page-3?do=findComment&comment=931562 poczytaj plik pdf, który co jakiś czas uzupełniam czymś nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odswiezam temat. Wczoraj wrocilem z "exportu" i w trakcie jazdy nyska dostala czkawki. Wyglada to tak ze jadac ze stala predkoscia, obroty ok. 2800 jest ok. Przy naglym dodaniu gazu (pow.3000 obr.) auto przyspiesza ale nagle "dziura", spadek mocy. Po zwolnieniu gazu i ponownym wcisnieciu silnik juz ciagnie dalej bez problemu. Na trasie (1006 km) zdarzylo sie to cztery razy. Pewnie to scv. Doradzcie cos, gdzie kupic i jak zmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam temat. Wczoraj wrocilem z "exportu" i w trakcie jazdy nyska dostala czkawki. Wyglada to tak ze jadac ze stala predkoscia, obroty ok. 2800 jest ok. Przy naglym dodaniu gazu (pow.3000 obr.) auto przyspiesza ale nagle "dziura", spadek mocy. Po zwolnieniu gazu i ponownym wcisnieciu silnik juz ciagnie dalej bez problemu. Na trasie (1006 km) zdarzylo sie to cztery razy. Pewnie to scv. Doradzcie cos, gdzie kupic i jak zmienic.

 

Spróbuj przeczyścic przepływomierz, następnie auto na trasę i daj mu w du.. - może kierowniczki turbiny się zapiekły, może osad na łopatkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...