Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z Xtrail T30 2.2 dci 136 HP


rav211093
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem autka Nissan Xtrail 2.2 dci 136 koni 2005 rok i borykam się z problemem który doprowadza mnie do białej gorączki. A więć jakoś na jesieni 2017 roku zaparkowałem pod sklepem zrobiłem zakupy ,wsiadam do auta odpalam i zgasł   :|  kręcę,kręcę bum zapalił i zgasł   :rolleyes2: nie gasł trzymając go na poziomie 2000 obrotów dojechałem do domu z czego na drugi dzień do mechanika , i tu szok przestawił się rozrząd o ząbek , panowie z warsztatu naprawili ,poskładali, odpalili ufff działa. Myślę bajka 3000zł wymiana rozrządu bo musieli wyjąć silnik. No cóż ścierpiałem to , ale za jakiś czas odpalam bum zgasł   :wtf2:


myślę znów by się przestawił ? odpalam drugi raz uffff chodzi   :shifty:  pojeździłem troszkę podchodzę z rana do odpalenia upss zapalił i zgasł i tak kilka krotnie doputy go nie prze gazowałem. Myślę sobie no może coś się przy powietrzyło jak składali go do kupy. Ale się myliłem borykam się z tym problemem do dziś!!! Auto odpala normalnie stoi na obrotach 1300 po czym spadnie na 1000 i gaśnie przytrzymam z 10 sec na gazie 1500rpm spadnie poniżej 1000 i już chodzi.Moi mechanicy już przeszperali wszystkie opcje jakie przychodziły im do głowy. W końcu znaleźli speca który wie co i jak siedział tydzień przy podobnym problemie i go rozgryzł. Pojechali do niego zrobił to w pół dnia zapłaciłem 400 zł przy czym problem powrócił po 2 miesiącach , zrobił w listopadzie a teraz znów to samo.Proszę o pomoc!!!


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma objawów cofania się paliwa. Po za tym już nawet była wyjęte podstawa z filtrem i odpalony. Odpalam auto i przy 1000 obrotów odcinka i gaśnie tak jak bym zgasił kluczykiem nie dusi go tak jak przy cofaniu się paliwa. Obstawiam zawór SCV dobrze kombinuje.? Myślę że ten spec wyjął zawór przeczyscil działało przez chwilkę i znów powróciło.

Edytowane przez rav211093
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu przy cofaniu paliwa miał by się dusić ? W listwie masz paliwo a z przewodu do pompy cofa się. Przez chwilę auto chodzi i nagle paliwo się kończy w listwie  i gaśnie .Miałem to u mnie i żadnego dławienia nie było

SCV najczęściej  powodował by nierówną pracę, falowanie obrotów , podwyższone lub zaniżone obroty i przegazowanie nie powinno pomóc.

 

Skoro nie wiesz co ten spec zrobił to możesz tylko zgadywać, Równie dobrze mógł jakąś duperelę zrobić a auto przetrzymać pół dnia żeby nie wyglądało za tanio :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że jest nie równa praca odpalam auto i potrafi wejść na obroty nawet 1300rpm po czym chwilę pochodzi zejdzie po woli do 1000 i gasi. Za każdym razem gaśnie na 1000 nie więcej nie mniej równo 1000 i gaśnie. I tak mogę odpalać 20 razy z rzędu dopóki nie dodam gazu. Były zakładane zaworki zwrotne i nic. Dalej to samo. Acha i dodam że to jest tylko jak jest zimno jak jest 7 na plusie to auto odpala normalnie. Przy odpalaniu po nocy dodam gazu na 2000 puszczę gaz to trzyma przez chwilę na 2000 i dopiero po mału schodzi na 1000 i zgaśnie. Muszę tak z 10sec podtrzymać na 1200 puścić gaz i normalnie zejdzie na 850 i chodzi. Zgasze zapale i nie gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie były wymieniane. Nie stwierdzili takiej potrzeby. Zastanawia mnie co ten gościu zrobił w ciągu nie całego dnia i naprawił tyle że na chwilę. Więc raczej to nie jest związane z dłuższą naprawą tylko z regulacją bądź przeczyszczeniem jakiegoś czujnika albo zaworka. Dodam jeszcze że przy wymianie rozrządu nie był wymieniony łańcuszek od vacum. Oraz nie zauważyłem żadnej wymienionej części przez tego speca. Żaden wężyk, kabelek no nicnie widać nowego.

Edytowane przez rav211093
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie co mi przychodzi do głowy to : Czujnik temperatury sprawdziłeś  jakie podaje wartości silnikowi ? 

 

W przeciwnym razie próbuj walczyć z zaworem SCV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymień akumulator. Może to problem z napięciem. Zaraz po odpaleniu jakiś czujnik- moduł ma za słabe napięcie i odcina, dopiero jak chwile pogazujesz to otrzymuje nominał? Błędy kompa były sprawdzane? Jakie parametry daje komp po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to stwierdzil?

nie dawno u znajomego tak było chodził i gaśnie p12 2.2 skróciliśmy przewod ten krutki zaraz za filtrem i jak reka odjął mówił że nawet troche moc wrociła 

ogolnie przewód wygladał też ok ale glownymi winowajcami takich dziwnych zachowań w nissanowych 2.2 są przewody robi sie w nich podciśnienie i łapią powietrze 

zaworki zwrotne zakładane na zasilaniu pogłebjaja usterke chyba że na powrocie gdyż zaworek robi opór dla ropy i robi sie jescze wieksze podciśnienie

pisałeś ze wyjmowałeś filtr paliwa a czy na butelke odpalałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...