rav211093 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Witam jestem szczęśliwym posiadaczem autka Nissan Xtrail 2.2 dci 136 koni 2005 rok i borykam się z problemem który doprowadza mnie do białej gorączki. A więć jakoś na jesieni 2017 roku zaparkowałem pod sklepem zrobiłem zakupy ,wsiadam do auta odpalam i zgasł kręcę,kręcę bum zapalił i zgasł nie gasł trzymając go na poziomie 2000 obrotów dojechałem do domu z czego na drugi dzień do mechanika , i tu szok przestawił się rozrząd o ząbek , panowie z warsztatu naprawili ,poskładali, odpalili ufff działa. Myślę bajka 3000zł wymiana rozrządu bo musieli wyjąć silnik. No cóż ścierpiałem to , ale za jakiś czas odpalam bum zgasł myślę znów by się przestawił ? odpalam drugi raz uffff chodzi pojeździłem troszkę podchodzę z rana do odpalenia upss zapalił i zgasł i tak kilka krotnie doputy go nie prze gazowałem. Myślę sobie no może coś się przy powietrzyło jak składali go do kupy. Ale się myliłem borykam się z tym problemem do dziś!!! Auto odpala normalnie stoi na obrotach 1300 po czym spadnie na 1000 i gaśnie przytrzymam z 10 sec na gazie 1500rpm spadnie poniżej 1000 i już chodzi.Moi mechanicy już przeszperali wszystkie opcje jakie przychodziły im do głowy. W końcu znaleźli speca który wie co i jak siedział tydzień przy podobnym problemie i go rozgryzł. Pojechali do niego zrobił to w pół dnia zapłaciłem 400 zł przy czym problem powrócił po 2 miesiącach , zrobił w listopadzie a teraz znów to samo.Proszę o pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Najczęstszym gaśnięciem po pierwszym odpaleniu jest cofanie się paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav211093 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 (edytowane) Niestety nie ma objawów cofania się paliwa. Po za tym już nawet była wyjęte podstawa z filtrem i odpalony. Odpalam auto i przy 1000 obrotów odcinka i gaśnie tak jak bym zgasił kluczykiem nie dusi go tak jak przy cofaniu się paliwa. Obstawiam zawór SCV dobrze kombinuje.? Myślę że ten spec wyjął zawór przeczyscil działało przez chwilkę i znów powróciło. Edytowane 14 Stycznia 2018 przez rav211093 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 A czemu przy cofaniu paliwa miał by się dusić ? W listwie masz paliwo a z przewodu do pompy cofa się. Przez chwilę auto chodzi i nagle paliwo się kończy w listwie i gaśnie .Miałem to u mnie i żadnego dławienia nie było SCV najczęściej powodował by nierówną pracę, falowanie obrotów , podwyższone lub zaniżone obroty i przegazowanie nie powinno pomóc. Skoro nie wiesz co ten spec zrobił to możesz tylko zgadywać, Równie dobrze mógł jakąś duperelę zrobić a auto przetrzymać pół dnia żeby nie wyglądało za tanio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav211093 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Pisałem że jest nie równa praca odpalam auto i potrafi wejść na obroty nawet 1300rpm po czym chwilę pochodzi zejdzie po woli do 1000 i gasi. Za każdym razem gaśnie na 1000 nie więcej nie mniej równo 1000 i gaśnie. I tak mogę odpalać 20 razy z rzędu dopóki nie dodam gazu. Były zakładane zaworki zwrotne i nic. Dalej to samo. Acha i dodam że to jest tylko jak jest zimno jak jest 7 na plusie to auto odpala normalnie. Przy odpalaniu po nocy dodam gazu na 2000 puszczę gaz to trzyma przez chwilę na 2000 i dopiero po mału schodzi na 1000 i zgaśnie. Muszę tak z 10sec podtrzymać na 1200 puścić gaz i normalnie zejdzie na 850 i chodzi. Zgasze zapale i nie gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 probowałes wymieniac przewody paliwowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav211093 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 (edytowane) Nie, nie były wymieniane. Nie stwierdzili takiej potrzeby. Zastanawia mnie co ten gościu zrobił w ciągu nie całego dnia i naprawił tyle że na chwilę. Więc raczej to nie jest związane z dłuższą naprawą tylko z regulacją bądź przeczyszczeniem jakiegoś czujnika albo zaworka. Dodam jeszcze że przy wymianie rozrządu nie był wymieniony łańcuszek od vacum. Oraz nie zauważyłem żadnej wymienionej części przez tego speca. Żaden wężyk, kabelek no nicnie widać nowego. Edytowane 14 Stycznia 2018 przez rav211093 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Ostatnie co mi przychodzi do głowy to : Czujnik temperatury sprawdziłeś jakie podaje wartości silnikowi ? W przeciwnym razie próbuj walczyć z zaworem SCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Wymień akumulator. Może to problem z napięciem. Zaraz po odpaleniu jakiś czujnik- moduł ma za słabe napięcie i odcina, dopiero jak chwile pogazujesz to otrzymuje nominał? Błędy kompa były sprawdzane? Jakie parametry daje komp po odpaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 a jak to stwierdzil? nie dawno u znajomego tak było chodził i gaśnie p12 2.2 skróciliśmy przewod ten krutki zaraz za filtrem i jak reka odjął mówił że nawet troche moc wrociła ogolnie przewód wygladał też ok ale glownymi winowajcami takich dziwnych zachowań w nissanowych 2.2 są przewody robi sie w nich podciśnienie i łapią powietrze zaworki zwrotne zakładane na zasilaniu pogłebjaja usterke chyba że na powrocie gdyż zaworek robi opór dla ropy i robi sie jescze wieksze podciśnienie pisałeś ze wyjmowałeś filtr paliwa a czy na butelke odpalałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.