Gość siano Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Jakim prodem najlepiej ładować akumulator i ile czasu akumulator 50Ah 500A (EN) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Mi to się chyba wydaje że +- 1/10 pojemności akumulatora przez 10-12 h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gacek112 Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Ja zawsze ładuje tak. Jeżeli ako ma 50 Ah to prąd ładowanie ustawiam na 10% czyli 5 A i ładuje całą noc. Ale z drugiej strony to ładowaniem powinien się zająć alternator. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Witam. Moim zdaniem do prawidłowego naładowania akumulatora trzeba zaopatrzyć się w aerometr. Po pierwsze zbadać gęstość elektrolitu aerometrem we wszystkich celach akumulatora. Poziom gęstości elektolitu w celach powinien być taki sam (może być niski-co stanowi o rozładowaniu akumulatora ale taki sam). Jeżeli jakaś cela ma wyraźnie niższy poziom gęstości elektolitu (i przy tym elekrolit jest mętny, najczęściej brązowawy) cela ta jest bezpowrotnie uszkodzona i co za tym idzie cały akumulator jest do wyrzucenia. Odnośnie prądu ładowania to nie można przekraczać 0,1 pojemności akumulatora (w twoim przypadku 5 A). W trakcie ładowania kontrolujemy gęstość elektolitu. Proces uznajemy za zakończony jeśli gęstość elektrolitu osiągnie poziom 1,28. Cykl ładowania jest długotrwałyi zależy od wielu czynników np.: - stopień rozładowania akumulatora - prąd ładowania - temperatura elektrolitu Pzdr. Tomasz A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ. Oczywiście ładując go można trochę jego żywot wydłużyć, ale prędzej czy później czeka nas przykra niespodzianka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 ja akurat trafiłem na taki aku (nówke ) ze musialem co chwile ładowac dałem do gwarancji a oni sie uparli ze to nie aku bo to firma nigdy sie niepsuły,zrobilem test instalacji w aucie no i postawilem na swoim teraz jest bez problemuuu:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zielony Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Mi to się chyba wydaje że +- 1/10 pojemności akumulatora przez 10-12 h chyba kolega ma racje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 a aku podłączam pod prostownik (sam dobiera natezenie) i na całą noc ,a teraz to niełąduje bo aku mam w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ. Albo sygnał, że należy rozebrać i wyczyścić alternator, względnie powymieniać łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ. Albo sygnał, że należy rozebrać i wyczyścić alternator, względnie powymieniać łożyska No tak, hehe ja zakładam, że w Almerkach takie rzeczy się nie zdarzają :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 szczotki powymieniac :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalony Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 SIema wszystkim POwiedzcie jakiej firmy akumulator wybrac ? O Boschu slyszalem ostatnio duzo zlego, a z najbardziej popularnych to zostaje Centra, Vectra, Akuma. Moze znacie jakies opinie o tych bateriach !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 O Boschu slyszalem ostatnio duzo zlego To kup BOSCH ASIA Silver i zobaczysz coś naprawdę dobrego. Zapłacisz sporo ale warto. Vectra Zdaje mi się, że chodziło o VARTĘ. Ja mam w Micrze BOSCH Asia Silver 45Ah (od października 2005 roku) a 100NX'ie CENTRA Futura 62Ah (od ok.4 miesięcy) i jak narazie obydwa sprawują się bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ Generalnie to powinno wystarczyć, ale jeżeli ktoś jeździ rzadko i w dodatku na krótkich odcinkach. Używa prz tym dużo odbiorników elektr.typu dmuchawa , ogrzewanie tylnejj szyby, światła itp.(szczególnie właśnie teraz zimą) to alternator może go nie doładować tak jak prostownik,podkreślam jeszcze raz jak ktoś eksploatuje auto na krótkich odcinkach np. ma do pracy kilka kilometrów. Wracając do ładowania akumulatora to warto zaopatrzyć się w zwykły miernik elektryczny i areometr.Gęstość elektrolitu po ładowaniu powinna być w granicach od 1.26 do 1.28 grama na centymetr sześcienny. Ja mam akululator 60Ah firmy BANNER power bull, użytkuję go od 2005r. od listopada i powiem szczerze że raz na 8 miesięcy podłączam go na noc na prostownik, niezaszkodzi mu napewno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalony Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Vectra Zdaje mi się, że chodziło o VARTĘ. Heh jasne ze o Varte A slyszeliscie moze cos o akumulatorach firmy Akuma ?..... bo moge miec w dobrej cenie , tyle ze nigdy o tych aku. nie slyszalem. Podobno byly monyowane seryjnie w Skodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 z najbardziej popularnych to zostaje Centra, Centra jeszcze mnie nie zawiodła, teraz będe wymieniał w mercedesie i wkładam dwie Centry, jak mi padnie w Maximie to też zapodam Centre właśnie. Bosha nie znam z własnego doświadczenia więc nie powiem nic co bym sprawdził ale słyszałem że kiedyś Bosh był o wiele lepszy niż jest teraz. O Varcie też słyszałem że są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 o varcie moge powiedziec ze jeszcze mnie niezawiodla , ;] raz mi sie rozładował ale to jak stracilem pasek alternatora , po naładowaniu jest ok, nawet przy min 20 stopniach jakie byly zeszłej zimy.pozdrowienia i polecam varte bo warto :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 a tak wracajac do pytania o ladowanie aku... sa dwa sposoby... - ladowanie stalym napieciem - ladowanie stalym pradem nowsze prostowniczki laduja stalym napieciem, tylko w miare naladowania prad ladowania sie zmniejsza, zas takie stare prostowniki laduja stalym pradem... moj ojciec np. zamiast ladowac noowym prostownikiem woli ladowac tym starym czarnym klockiem poklejonym plastrami zeby sie kupy trzymal bo jak mowi "ten to laduje przynajmniej bo akumulator bombluje" ... a tak wogole to istnieja rozne bardzo fajne systemy pomocne w ladowaniu, np. system "Delta peak" ... ladowarka caly czas kontroluje napiecie akumulatora i jest taki moment w ladowaniu gdy napiecie osiaga wartosc maksymalna i w miare dalszego ladowania zaczna gwaltownie spadac, a aku zaczyna wydzielac duzo ciepla... wtedy juz aku zostaje przeladowany, aby temu zapobiec, ladowarka w odpowiednim momencie (jak tylko napiecie zacznie spadac) wylacza ladowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 moj ojciec np. zamiast ladowac noowym prostownikiem woli ladowac tym starym czarnym klockiem poklejonym plastrami zeby sie kupy trzymal bo jak mowi "ten to laduje przynajmniej bo akumulator bombluje" Jak to się mówi ojciec ma zawsze rację a tak na poważnie to ja też mam dwa prostowniki BOSCH automaty i polski prostownik z regulacją, powiem szczerze że ten automat boscha nigdy do końca nie naładuje, wyłącza się i tyle natomiast częściej używam naszej rodzimej produkcji, jest niezawodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 ja mogę polecić niemickeij firmy MOLL, kupiłem taki 62ah i był tylko o 30zł droższy od Centry , naprawdę niezawodne a bosch to raczej unikałbym tej firmy no chyba ze oryginał, a tutaj coś na potwierdzenie jakości http://www.moll-batterien.pl/nowosci_porady.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Myślę, że warto polecić markę Gigawatt - jej dystrybutorem jest Bosch. Są dużo tańsze od Boscha, ale z ich jakością nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Myślę, że warto polecić markę Gigawatt - jej dystrybutorem jest Bosch. Ja nie mam najlepszego zdania o marce BOSCH, a GIGAWATT właśnie schodzi z taśmy produkcyjnej BOSCHA, wprowadzili nowy produkt bo BOSCH przestał się im sprzedawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Żeby nie być gołosłownym - piszę że nie ma problemów, z tego powodu, że reklamacja trafia się może na 1/1000 sprzedanych sztuk. Z tego powodu sam wstawiłem ten akumulator do swojej P10 i (przynajmniej póki co) problemów nie ma. Cena - niższa niż Centry. Za to trzymałbym się z daleka od akumulatorów Delphi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Z tego powodu sam wstawiłem ten akumulator do swojej P10 i (przynajmniej póki co) problemów nie ma. Długo już na nim śmigasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Szczerze mówiąc niedługo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.