Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

akumulator


Gość siano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zawsze ładuje tak.

Jeżeli ako ma 50 Ah to prąd ładowanie ustawiam na 10% czyli 5 A i ładuje całą noc. Ale z drugiej strony to ładowaniem powinien się zająć alternator. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moim zdaniem do prawidłowego naładowania akumulatora trzeba zaopatrzyć się w aerometr. Po pierwsze zbadać gęstość elektrolitu aerometrem we wszystkich celach akumulatora. Poziom gęstości elektolitu w celach powinien być taki sam (może być niski-co stanowi o rozładowaniu akumulatora ale taki sam). Jeżeli jakaś cela ma wyraźnie niższy poziom gęstości elektolitu (i przy tym elekrolit jest mętny, najczęściej brązowawy) cela ta jest bezpowrotnie uszkodzona i co za tym idzie cały akumulator jest do wyrzucenia.

Odnośnie prądu ładowania to nie można przekraczać 0,1 pojemności akumulatora (w twoim przypadku 5 A).

W trakcie ładowania kontrolujemy gęstość elektolitu. Proces uznajemy za zakończony jeśli gęstość elektrolitu osiągnie poziom 1,28.

Cykl ładowania jest długotrwałyi zależy od wielu czynników np.:

- stopień rozładowania akumulatora

- prąd ładowania

- temperatura elektrolitu

Pzdr.

Tomasz A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ. Oczywiście ładując go można trochę jego żywot wydłużyć, ale prędzej czy później czeka nas przykra niespodzianka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat trafiłem na taki aku (nówke ) ze musialem co chwile ładowac

dałem do gwarancji a oni sie uparli ze to nie aku bo to firma nigdy sie niepsuły,zrobilem test instalacji w aucie no i postawilem na swoim teraz jest bez problemuuu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ.

Albo sygnał, że należy rozebrać i wyczyścić alternator, względnie powymieniać łożyska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ.

Albo sygnał, że należy rozebrać i wyczyścić alternator, względnie powymieniać łożyska :)

 

No tak, hehe ja zakładam, że w Almerkach takie rzeczy się nie zdarzają :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

SIema wszystkim :)

POwiedzcie jakiej firmy akumulator wybrac ?

O Boschu slyszalem ostatnio duzo zlego, a z najbardziej popularnych to zostaje Centra, Vectra, Akuma. Moze znacie jakies opinie o tych bateriach !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
O Boschu slyszalem ostatnio duzo zlego

 

To kup BOSCH ASIA Silver i zobaczysz coś naprawdę dobrego. Zapłacisz sporo ale warto.

 

Vectra

 

Zdaje mi się, że chodziło o VARTĘ. :P

 

Ja mam w Micrze BOSCH Asia Silver 45Ah (od października 2005 roku) a 100NX'ie CENTRA Futura 62Ah (od ok.4 miesięcy) i jak narazie obydwa sprawują się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27
A ja mam takie zdanie: do ładowania akumulatora służy głównie alternator. Jak to nie wystarcza to sygnał, że akumulator już jest cienki i długo się na nim nie pojeździ

Generalnie to powinno wystarczyć, ale jeżeli ktoś jeździ rzadko i w dodatku na krótkich odcinkach. Używa prz tym dużo odbiorników elektr.typu dmuchawa , ogrzewanie tylnejj szyby, światła itp.(szczególnie właśnie teraz zimą) to alternator może go nie doładować tak jak prostownik,podkreślam jeszcze raz jak ktoś eksploatuje auto na krótkich odcinkach np. ma do pracy kilka kilometrów.

Wracając do ładowania akumulatora to warto zaopatrzyć się w zwykły miernik elektryczny i areometr.Gęstość elektrolitu po ładowaniu powinna być w granicach od 1.26 do 1.28 grama na centymetr sześcienny. Ja mam akululator 60Ah firmy BANNER power bull, użytkuję go od 2005r. od listopada i powiem szczerze że raz na 8 miesięcy podłączam go na noc na prostownik, niezaszkodzi mu napewno. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra

 

Zdaje mi się, że chodziło o VARTĘ. :P

 

Heh jasne ze o Varte :)

 

A slyszeliscie moze cos o akumulatorach firmy Akuma ?..... bo moge miec w dobrej cenie , tyle ze nigdy o tych aku. nie slyszalem. Podobno byly monyowane seryjnie w Skodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z najbardziej popularnych to zostaje Centra,

Centra jeszcze mnie nie zawiodła, teraz będe wymieniał w mercedesie i wkładam dwie Centry, jak mi padnie w Maximie to też zapodam Centre właśnie.

Bosha nie znam z własnego doświadczenia więc nie powiem nic co bym sprawdził ale słyszałem że kiedyś Bosh był o wiele lepszy niż jest teraz.

O Varcie też słyszałem że są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o varcie moge powiedziec ze jeszcze mnie niezawiodla , ;] raz mi sie rozładował ale to jak stracilem pasek alternatora , po naładowaniu jest ok, nawet przy min 20 stopniach jakie byly zeszłej zimy.pozdrowienia i polecam varte bo warto :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak wracajac do pytania o ladowanie aku... sa dwa sposoby...

- ladowanie stalym napieciem

- ladowanie stalym pradem

 

nowsze prostowniczki laduja stalym napieciem, tylko w miare naladowania prad ladowania sie zmniejsza, zas takie stare prostowniki laduja stalym pradem... moj ojciec np. zamiast ladowac noowym prostownikiem woli ladowac tym starym czarnym klockiem poklejonym plastrami zeby sie kupy trzymal bo jak mowi "ten to laduje przynajmniej bo akumulator bombluje" ;) ... a tak wogole to istnieja rozne bardzo fajne systemy pomocne w ladowaniu, np. system "Delta peak" ... ladowarka caly czas kontroluje napiecie akumulatora i jest taki moment w ladowaniu gdy napiecie osiaga wartosc maksymalna i w miare dalszego ladowania zaczna gwaltownie spadac, a aku zaczyna wydzielac duzo ciepla... wtedy juz aku zostaje przeladowany, aby temu zapobiec, ladowarka w odpowiednim momencie (jak tylko napiecie zacznie spadac) wylacza ladowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27
moj ojciec np. zamiast ladowac noowym prostownikiem woli ladowac tym starym czarnym klockiem poklejonym plastrami zeby sie kupy trzymal bo jak mowi "ten to laduje przynajmniej bo akumulator bombluje"

Jak to się mówi ojciec ma zawsze rację a tak na poważnie to ja też mam dwa prostowniki BOSCH automaty i polski prostownik z regulacją, powiem szczerze że ten automat boscha nigdy do końca nie naładuje, wyłącza się i tyle natomiast częściej używam naszej rodzimej produkcji, jest niezawodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mrówka 27
Myślę, że warto polecić markę Gigawatt - jej dystrybutorem jest Bosch.

Ja nie mam najlepszego zdania o marce BOSCH, a GIGAWATT właśnie schodzi z taśmy produkcyjnej BOSCHA, wprowadzili nowy produkt bo BOSCH przestał się im sprzedawać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym - piszę że nie ma problemów, z tego powodu, że reklamacja trafia się może na 1/1000 sprzedanych sztuk.

Z tego powodu sam wstawiłem ten akumulator do swojej P10 i (przynajmniej póki co) problemów nie ma. Cena - niższa niż Centry.

 

Za to trzymałbym się z daleka od akumulatorów Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...