Crith Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 To podam Wam jeszcze jedną ciekawostkę. Pierwszego X'a miałem z 2015 r. w wersji 1.6 dCi. Po jego rozbiciu rzeczoznawca wycenił go na szkodę całkowitą. Dzięki temu że mieliśmy dodatkowo wykupione ubezpieczenie GAP nie było problemu z finansami, więc postanowiliśmy kupić wersję X'a po FL z 2017 r. Wybór również padł na silnik 1.6 dCi. Niby ten sam, ale.... tym nowszym modelem jeździ się zupełnie inaczej, dynamika jest o wiele lepsza. Podejrzewam, że w końcu został dopasowany odpowiedni program i teraz te silniki dopiero pokazują na co je stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 W PZU dostalbys np. mondeo... bo daja auta w zaleznosci od Twojego segmentu... Za pare groszy do polisy daja auto zastepcze dopoki auta nie naprawisz, znajomy wlasnie jezdzi 2tydz od szkody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Mnie nie proponowano żadnych dodatkowych do polisy. Polisa dealerska i już, nic więcej ani mniej.Takie warunki dealer wynegocjował i takie mogłem dostać albo ubezpieczenie indywidualne i tyle.Na razie czekam na wycenę kosztów naprawy. Zobaczę co tam "padlo" No i prawdopodobnie szkoda calkowita. Ubezpieczyciel nie chce naprawiac mojego auta Musze teraz znowu targowac nowego X'a, uf... a juz myslalem ze mam z glowy na kilka lat Tylko teraz zeby jak najszybciej sprzedali wrak bo nie wyplaca mi kasy jak go ktos nie zlicytuje Edytowane 23 Stycznia 2018 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hidemichi Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 To zdanie o szkodzie całkowitej musiałem przeczytać trzy razy, cofnąłem się do zdjęć, potem jeszcze raz dla pewności przeczytałem o szkodzie całkowitej. Kilka lat temu ojciec jako drugi samochód sprowadził sobie małego Sparka po podobnej przygodzie co Twój - brak przedniego koła, coś tam pogięte w zawieszeniu, pęknięty reflektor, jakiś plastik z przodu, wymienił przednie i tyle drzwi z prawej strony, bo wyszło taniej niż prostownie i lakierowanie. W naprawie u mechanika + poprawkach u blacharza i lakiernika zamknął się sporo poniżej 10 000 zł. I ten samochód jeździ u niego już z 5 lat bez problemów. X-Trail jest nieporównywalny wielkością (i przy okazji ceną), ale ciekawe jest, że taniej ubezpieczycielowi zlicytować... "wrak" (czyt. samochód z urwanym kołem, wystrzelonymi poszukami z jednej strony i porysowanym bokiem) niż to naprawić. Może ceny w ASO i na oryginalnych częściach są zabójcze? Swoją drogą potwierdza to tylko, że tego GAPa dobrze jednak wziąć, skoro byle obcierka przy, jak sam pisałeś, 40 km/h powoduje szkodę całkowitą. Współczuję i z drugiej strony zazdroszczę: X-Trail po FL ma podobno podgrzewaną kierownicę i system autonomicznej jazdy w korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Niestety,ASO ma zabójcze ceny.Miałem małą kolizję zaraz po kupnie.Wymieniono zderzak tył z belką ,podłogę bagażnika (chociaż można było róg wyklepać) reflektory z przodu,atrapę ze znaczkiem i polerowanie zderzaka.Za te czynności ASO wyceniło na blisko 30tyszł!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 (edytowane) To niezupelnie tak, ze tylko kolo sie urwalo i lakier porysowal. Szkody sa duzo wieksze ale niewidoczne. Wgniecione slupki, "pognicona" podloga i jeszcze troche innych blach. Do wymiany pol samochodu jesli chodzi i wykonczenie (plastiki, szmaty etc.) z prawej strony, system poduszek -kurtyna i poduszka pasazera a to jest wiecej rzeczy niz sam worek z gazem. Zderzak do wymiany, troche elektroniki itp. Sa tez czesci mechaniczne zawieszenia do wymiany (prawie wszystko uszkodzone (wahacz, amory, sprezyny, poloska i chyba oslona przekladni, przewody hamulcowe i cos tam jeszcze Spora czesc kosztow to robocizna bo w ASO sa takie a nie inne stawki a roboty sporo, ale czesci tez pociagnely koszty. Naprawa u P. "Zdzisia" w warsztacie wyjdzie nieporownywalnie taniej bo bedzie prostowal, regenerowal etc. a ja mam miec wszystko na oryginalach a nie klejone czy dospawywane itd. Szczegolnie, ze auto nowe i trzeba jakos podtrzymac jego wartosc na fakturowa -przynajmniej zmniejszych zjazd cenowy Edytowane 24 Stycznia 2018 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 ..... ale ciekawe jest, że taniej ubezpieczycielowi zlicytować... "wrak" (czyt. samochód z urwanym kołem, wystrzelonymi poszukami z jednej strony i porysowanym bokiem) niż to naprawić. Może ceny w ASO i na oryginalnych częściach są zabójcze? Swoją drogą potwierdza to tylko, że tego GAPa dobrze jednak wziąć, skoro byle obcierka przy, jak sam pisałeś, 40 km/h powoduje szkodę całkowitą. Współczuję i z drugiej strony zazdroszczę: X-Trail po FL ma podobno podgrzewaną kierownicę i system autonomicznej jazdy w korku. Oczywiście, że taniej jest uznać szkodę całkowitą niestety. Jeżeli przyjmiemy ze wartość na dzień szkody to (strzelam) - 80 tys. a naprawa > 70% czyli 56 tys. to mamy 24 tys. Wrak sprzedadzą za dużo więcej niż 24 tys bo rzucą się na niego Panowie naprawiacze. Kupią za 40 tys i "naprawią" za 25. Dalej już wiadomo - sprzedadzą za 75 i mają zarobek 10 tys. Ergo. Ubezpieczyciel wypłaci 80 minus 40 = 40 co versus 56 za naprawę w ASO daje oszczedność minimum 16 tys. GAP jest świetny w tym przypadku. Pytanie ile jaka jest różnica pomiedzy ceną fakturową poprzednią a ceną obecną w salonie. Np moja wersja kosztowała 104k w 12/2015 a teraz za to samo 109k (cennik promocyjny) i brak podrzewanych foteli w wersji Acenta. Mało tego, nawet nie można ich dokupić, bo dopiero w wersji N-Connecta kosztuje 6.500 w ramach Pakietu Premium, razem z innymi rzeczami, które niekonicznie mnie interesują, no może poza podgrzewaną kierwonicą Reasumując, aby mieć podgrzewane siedzenia, które są dla mnie zniezbędne musiałbym wydać min. 130k. No i niestety wtedy rezygnuję z Nissana i idę gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 W moim przypadku nie jest tak zle. Ceny wzrosly ok. 6 tys zl na Teknie 1.6 dCi 4x4 a "normalne" odszkodowanie bez wartosci f-rowej bylo by chyba z 15 k nizsze niz cena zakupu. W pierszym roku autka traca chyba najwiecej. Bez tego GAP'a musial bym znacznie wiecej dolozyc do kupna nowego niz tylko sama podwyzke cen aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 W moim przypadku nie jest tak zle. Ceny wzrosly ok. 6 tys zl na Teknie 1.6 dCi 4x4 a "normalne" odszkodowanie bez wartosci f-rowej bylo by chyba z 15 k nizsze niz cena zakupu. W pierszym roku autka traca chyba najwiecej. Bez tego GAP'a musial bym znacznie wiecej dolozyc do kupna nowego niz tylko sama podwyzke cen aut. czyli to w 1. roku szkoda? Pytam, bo często samo AC w pierwszym roku zwraca 100% i wtedy GAP nic nie wypłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 No w pierwszym, ale wiesz jak jest w zyciu. Nastawisz sie ze nic sie nie stanie i ... Takie uroki ubezpieczenia. Ja mialem ubezpieczenie fakturowe na 3 lata, no ale wyszlo jak wyszlo Ciezko jest teraz wymadrzac sie bo skad bedziesz wiedzial ze cos sie stanie lub nie...? To jest ta niewiadoma przed ktora ubezpieczamy sie. Gdybym wiedzial ze cos takiego mi sie przydarzy to bym nie wyjezdzal o tej godzinie itd BTW. Nie wiem jakie odszkodowanie bylo by przy AC "normalnym" i jaka wartosc ubezpieczyciel uznal by za wlasciwa dla danego auta wiec nie mozna tego wiarygodnie porownac Teraz mam przynajmniej spokojna glowe o wysokosc odszkodowaniaw innym przypadku nie wiem co by bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Polisa indywidualna posiada stala wartosc pojazdu do konca trwania umowy czyli 12mc, potem przeliczenie auta o etax i znowu zamrozenie wartosci na 12mc, gao przewaznie uzupelnia te roznice do 20%, trzeba czytac umowy. Szkode miales w pierwszym roku to ubezpieczyciel placi kwotę z faktury a gap zarobil bo nie wyplaca nic. Gap by stracil na szkodzie np w drugim roku. Moj X ma juz odnowiona umowe ac ze strata zaledwie 8,5% (wiecej podatku zaoszczedzilem niz on stracil). Swiadomie nie wybralem Gap bo kosztowal 8000 a dawal nax 20%. Pamietajmy ze ubezpieczyciele to firmy dochodowe nikt ich nie powolal by niesli pomoc bezinteresownie. Szkoda całkowita w twoim wypadku jest poprostu bardziej ekonomiczna. Chocby nawet do minimalizacji formalnosci i ogledzin po szkodzie itd itd itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Ja za OC+AC na wartosc fakturowa zaplacilem niecale 4 500 zl Skad u Ciebie cena 8 000 zl? Dodatkowy "normalny" GAP kosztuje 1 850 zl za auto do kwoty ok. 140 000 zl, chyba ze 8k to koszt kompletnego ubezpieczenia bez zadnych znizek. U mnie to nie jest GAP, dlatego podaje ze to jest wartosc fakturowa a koszt bez tego byl u dealer'a raptem 600 nizszy Jak sie zliczy to nie przeplacilem raczej a mam pewnosc co do wyplaty w konkretnej wysokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hidemichi Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Widzę, że z cenami tego GAPu to jest różnie. Ja na przykład za GAPa do kwoty niecałych 120 000 zapłaciłem lekko powyżej 3 600 brutto (na 36 miesięcy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Co ciekawe GAP dotyczy OC i AC a ja mam wartosc fakturowa tylko dla AC - w sumie dobrze ze sam rozwalilem auto a nie z OC sprawcy bo dostalbym wartosc wg eurotax 1 850 dealer ma na 3 lata za GAP dla auta o wartosci 140 000 - do tego dochodzi OC+AC i np. w PZU teraz maja 3,1% wartosci co daje 4 340 zl Razem w pierwszym roku wychodzi drozej bo 6 190 zl no ale w drugim i w trzecim bedzie juz samo OC+AC (bez GAP) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 ja to juz niczego nie rozumiem. Chyba na nowy wątek informacje, ale..spore różnice w tych poliasch są. Ja za GAP fakturowy na 5 lat zaplaciłem 3.600 (cena stała pomiedzy 100 a 100 coś tam k). Obejmuje każdą dopłatę do szkody całkowitej niezależnie od likwidacji za AC czy OC. Sama polisa OC/AC to 2200 (w 1 roku), 2000 (w drugim) i 1800 (na 3 rok). Estymujac 4 i 5 rok ca 1800 za 5 lat bedzie to 13 tys. z kawałkiem za 60 -cy. czyli > ~ 2.600 rocznie (220 zł m-c). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Gap nie mieszać z ac, koszt Gap był u mnie na tyle duży, ze go sobie darowałem, koszt miesięczny był w okolicy 100zl ekstra. Auto za ok 130kzl. 60mc łatwo policzyć. U mnie polisa ponad 4k, ale wziąłem własną za 3k plus oplata 200 za własną. Mialem lepsza ofertę z innego leasingu ale pozostałem przy tym bo w salonie zrobili mi rabat na dodatki by zostac przy mniej korzystnym leasingu o te 4k. Warto bylo po podliczeniu wszystkich kosztow. Biore właśnie kolejne auto i znow odpuszczam gap:) ale znowu z innego powodu tym razem to fiat 500 dla lubej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Ja wybrałem wtedy GAP za 1850 zł, czyli 3 letni. Jakby w pierwszym roku coś wystąpiło to GAP zarabia, a że szkoda stała się w roku 2-gim, GAP uratował nam sytuację. Do wersji FL dopłaciłem 5k z haczykiem... Co ważne jeszcze - przy ubezpieczeniu AC należy zrezygnować z opcji "utrzymanie wartości", bo skoro mamy GAP to po co nam to samo w AC dublować W moim przypadku wyszło o 1300 taniej opłacić 3 letni GAP niż skorzystać z utrzymania wartości w AC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 GAP pomoglby w pierwszym roku przy szkodzie z obcego OC bo wartosc wyliczana jest na dzien zdarzenia. Właśnie negocjuje zakup nowego X'a - identyko jak poprzedni tylko po liście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Panowie,zaśmieciliście temat o silniku diesla tematem o ubezpieczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) @JACKO29 Da sie to przeniesc na jakis nowy temat? Moze Ubezpieczenia w ogolnym etc? Jak dasz rade to najlepiej od postu nr 229 ale zeby ten post pozostal tez tutaj. Ja go pozniej zmodyfikuje (usune czesc o ubezpieczeniu) i powinno byc juz dobrze a ten po wszystkim mozna wywalic Edytowane 29 Stycznia 2018 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Chyba Ty zacząłeś tym dzwonem Więc załóż temat o ubezpieczeniu(nie ma takowego w dziale Xa) a ja to wszystko przeniosę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Zakładam ten watek ponieważ nie istnieje u nas takowy a większość z Nas ma jakieś ubezpieczenie dodatkowe oprócz OC. Czy warto dopłacać do GAP'a? Może coś innego, lepszego/tańszego? Czy warto mieć szkodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Od razu na mnie Założyłem w ogolnym cos o ubezpieczeniach -nie mialem pomyslu na nic lepszego (temat), moze to bedzie taki swoisty "smietnik" ubezpieczeniowy oczywiscie z CENNYMI informacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Czy warto mieć szkodę ? Tylko całkowitą, jak nie możesz sprzedać samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 hehe... No Wiesz, jakos musialem zaczac ten watek Tutaj maja poleciec posty z silnika deisel'a 1.6 dCi T32 bo bajzel sie tam zrobil - mam nadzieje, ze JACKO29 "pozamiata" tam troszke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.