Rotation Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 (edytowane) Witam Panie i Panów Zauważyłem coś niepokojącego w moim qashqai’a ;/ Co prawda widziałem to już 2 miesiące tomu po zakupie samochodu ale jakoś mnie to nie zaniepokoiło do dziś. Chodzi mianowicie o nierówną pracę alternatora albo regulatora napięcia. Gdy zapalam zimny silnik i zostawię samochód na luzie to jest efekt pływania całej elektryki co objawia się przygaszaniem świateł mijania, LED z tyłu i przodu, do tego teraz kiedy mamy okres zimowy i włączam nadmuch na szyby dmuchawa także pracuje nieregularnie. To znaczy słychać jej „ falowanie „ tzn dmuchawa pracuje głośno po czym się ścisza i to samo widuje się na światłach przygasają… Czy to jest normalne ? Dziś gdy drapałem szyby strasznie to irytowało gdy światła przygasały nie do zera ale efekt był widziany bardzo wyraźnie ( wracałem z pracy po 22 ) Myślałem ze to cos z obrotami silnika ale silnik chodzi równo… choć zauważyłem ze i po czasie wskazówka z obrotomierza także lekko falowała… zgłaszać reklamację ? Pozdrawiam Edytowane 5 Lutego 2018 przez Rotation Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Pewnie, to nie jest normalnie. Na zimnym, silnik podnosi obroty ale napiecie ma być stałe. Sent from my SM-A510F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Witam Panie i Panów Zauważyłem coś niepokojącego w moim qashqai’a ;/ Co prawda widziałem to już 2 miesiące tomu po zakupie samochodu ale jakoś mnie to nie zaniepokoiło do dziś. Chodzi mianowicie o nierówną pracę alternatora albo regulatora napięcia. Gdy zapalam zimny silnik i zostawię samochód na luzie to jest efekt pływania całej elektryki co objawia się przygaszaniem świateł mijania, LED z tyłu i przodu, do tego teraz kiedy mamy okres zimowy i włączam nadmuch na szyby dmuchawa także pracuje nieregularnie. To znaczy słychać jej „ falowanie „ tzn dmuchawa pracuje głośno po czym się ścisza i to samo widuje się na światłach przygasają… Czy to jest normalne ? Dziś gdy drapałem szyby strasznie to irytowało gdy światła przygasały nie do zera ale efekt był widziany bardzo wyraźnie ( wracałem z pracy po 22 ) Myślałem ze to cos z obrotami silnika ale silnik chodzi równo… choć zauważyłem ze i po czasie wskazówka z obrotomierza także lekko falowała… zgłaszać reklamację ? Pozdrawiam Serwis,nie jest to normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) Fakt zgłoszony do serwisu salonu w Gliwicach. Pan usterki nie skomentował tylko „ czy samochód był już w naszym serwisie”. Mówię mu PANIE ten samochód kupiłem u Państwa 3 miesiące temu, to chyba dobrze, że jeszcze u was nie był. Termin jak w NFZ na 19 lutego ;/ Edytowane 6 Lutego 2018 przez Rotation Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 To się musiał zdziwić, że aż trzy miesiące be żadnego problemu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 No chyba tak z tego szło wywnioskować ;/ A terminy jak Narodowym Funduszu Zdrowia i to na godziny …. Ciekawe jak będzie to cos powazniejszego to dostanę samochód zastępczy. Wybrałem godzinę 9:00 co by na 13:00 być w robocie Anie brać specjalnie urlop ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 No chyba tak z tego szło wywnioskować ;/ A terminy jak Narodowym Funduszu Zdrowia i to na godziny …. Ciekawe jak będzie to cos powazniejszego to dostanę samochód zastępczy. Wybrałem godzinę 9:00 co by na 13:00 być w robocie Anie brać specjalnie urlop ;/ W Gliwicach nawet na czas przeglądu proponują bezpłatnie auto zastępcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Daj znać po wizycie, co ustalili. Taki termin... o ludzie, by usłyszeć od serwisanta "wszystko w porządku, nic nie stwierdziliśmy". Oby nie, ale TTTM jest całkiem realne, bo czasem pulsowanie świateł mijania i lampki w podsufitce po nocnym rozruchu się zdarza i jest nawet taki temat w dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Wątek na ten temat jest tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/106041-j11-pulsowanie-%C5%9Bwiate%C5%82-dmuchawy-pod%C5%9Bwietlenia/ Miałem tak w dwóch kolejnych po sobie QQ. Rocznik 2015 było ok, 2016 pulsowanie, 2017 po FL to samo. Jako że auto używam tylko roik olałem kwestię, ale zimą to bardzo denerwujące, że auto wygląda z zewnątrz jak stary rzęch, światła przygasają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Witam Od mojego serwisu a raczej 1.5h wizyty trochę minęło ale już frustracja wzrosła więc temat odświeżam. Pan z serwisu sympatyczny popytał ( oczywiście pomimo zgłoszonej awarii i tłumaczeni co się dzieje ) pan pytał o wszystko jeszcze raz a na liście oczekujących na serwis mnie oczywiście nie było. No nic samochód wzięli na 1.5h. Po wszystkim Pan mnie zawołał i pokazał owoc swojej pracy: Akumulator dobry trzyma napięcie, alternator ładuje dobrze nawet pod obciążeniem itp. Itd. Pokazali wykresy. Jedynie co to akumulator niedoładowany bo tylko 50%. Pan pyta się ile robie km średnio. Jeżdżę do pracy ok. 13km w jedna stronę ja uważam ze nie jest to mało a Pan z serwisu ze trochę mało ! Że mam naładować akumulator mały prądem ok. 6h i będzie ok. Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i koniec obserwować… Wgranie softu jak dla mnie nic raczej nie zmieni no ale ok. Po naładowaniu akumulatora do 100% ( ładował się fakt ok. 6h )jechałem do pracy i faktycznie odpalam silnik i na początku z 3 razy przygasły światła po czym się objaw uspokoił i mówię no nieźle… Minoł 1 dień i jest jak było ! Nagrałem specjalnie filmik gdzie wszystko idealnie widać. Chętnie bym się Wami nim podzielił ale waży 300MB może wiecie jak go wrzucić ? Na filmiku widać ze po odpaleniu zimnego silnika światło z oświetlenia wnętrza cyklicznie przygasa to samo z światłami zewnętrznymi no i dmuchawa. Jej obroty spadają i zwiększają się Najlepsze na koniec gdy wszyłem na zewnątrz kamerować reflektory słychać wyraźnie i na filmiku też jak podczas przygasania puszcza i chwyta jakiś przekaźnik ( słychać cykanie jak przy działaniu kierunkowskazów tylko ze z mniejsza częstotliwością !!!). Dodatkowo pokazałem że gdy przygazuję i trzymam obroty ok. 2500 obr/min wszystko się uspakaja..gdy puszczam gaz znów dyskoteka. No niech mi nikt nie mówi ze to normalne i ze to wina akumulatora a jak i akumulatora to chyba nadaje się do wymiany ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Na 100% masz skopana instalację lub sterownik. Jakie masz napięcie po uruchomieniu? Przekaźniki muszą mieć okolo 12v żeby cewka trzymała. Przeważnie wystarczy od 10V do 16V. Czasami może być problem z sterownikiem. Może na wyjściu trazystora OC jest obniżone napiecie np: 8-9V cewka łapie ale nie do końca zaczyns pulsowac po przygazowaniu regulator podnosi napięcie i łapie dobrze. Przyjzalbym się tym elementom. Dodam że moja żona jeździ do pracy w sumie 3km dziennie i żadnych objawów nie ma co sa wymienione na forum. Teraz sa mrozy u nas ponad 20 stopni a auto pali bardzo dobrze jak w lecie i tego oczekuje bo to benzyna. Sent from my SM-A510F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i koniec obserwować… hmmm ciekawe ktoś coś jeszcze wie na temat tego nowego softu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i koniec obserwować… Minoł 1 dień i jest jak było ! Czyli serwis nie za bardzo wie o co chodzi i jak rozwiązać problem. Na 100% masz skopana instalację lub sterownik. Pytanie co z tym dalej zrobić. Czy serwis jakiekolwiek sugestie weźmie pod uwagę? Czy też może jak u kolegi wyżej coś tam sprawdzą a na koniec powiedzą że ten typ tak ma. Zobaczę jak to będzie u mnie ale w razie zbywania będę dalej z tym walczył jakoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Dziwne, przypadłość występuje w wielu egzemplarzach, od co najmniej roku, objawy są dość charakterystyczne a serwis dalej działają po omacku? Coś słabiutko... W innym wątku ktoś pisał, że to słaba jakość połączenia przewodu masowego samochodu za to odpowiada, ale to dość dziwne patrząc na objawy i zachowanie samochodu. Widząc to wszystko nie chce mi się tracić czasu na wyjazdy do serwisu i szuanie po omacku... Chyba za rok wezmę inne autko ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Widząc to wszystko nie chce mi się tracić czasu na wyjazdy do serwisu i szuanie po omacku... Chyba za rok wezmę inne autko ;/ Z takiego powodu? Ja jako plan B mam znajomego auto-elektryka. Może on coś ogarnie jeśli serwis sobie z tym nie poradzi. Problem w tym że jeśli trzeba będzie coś wymienić bądź naprawić to zostaje mi ASO bo samochód jednak na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Witam Temat o którym ciągle pisze widzę, że nie jest nowy i teraz przeglądam forum SA dwa podobne tematy dość świeże i nadal nic nie wiadomo. Tak jak koledzy sugerowali znów dzwoniłem do nissana GLIWICE no i tym razem już potraktowali mnie już „zleksza” olewająco. O ile ostatnio wysłuchali mnie i umówili na serwis o tyle dziś Pan z serwisu tylko jak zacząłem zdanie mówiąc ze 16.02.2018 byłem w serwisie z powodu pulsowania , pływania napięcia ,że wgrano soft i kazano doładować akumulator problem nadal jest… odpowiedział : „ Znamy problem kontaktowaliśmy się z centralą Nissana który stwierdził ŻE NIE JEST TO WADA FABRYCZNA „ Jak mu powiedziałem dl dlaczego nie każdy model Qashqaia tak ma, że ilość ludzi skarżący się na ten problem wzrasta Pan powiedział mi „ Wiemy że takowy problem jest i firma NISSAN się tym zajęła i analizuje to i jak będą mieć jakieś rozwiązanie to wiadomość trafi do wszystkich dilerów. Na ten moment nie wiem co z tym mam Panu zrobić. Mogę wziąć samochód na serwis ale nie ma pojęcia co mogę w tym kierunku zrobić „… wow co za szczerość. Mówię mu ze mam filmik jak widać pływa światło w podsufitce, bagażniku, dmuchawa i reflektory zewnętrzne ! Na zewnątrz przy reflektorach słychać puszczanie i chwytanie styków przekaźnika, że jak trzyma się obroty na ok. 2000 to efekt pulsowania znika a gdy znów silnik leci na obrotach jałowych problem powraca. Wygląda to jak stary rzęch aż wstyd stać takim samochodem na parkingu jak ludzie patrzą ze w aucie dyskoteka. Auto za 102tys zł a tu taka wtopa. Pan powiedział „ Ja Pana rozumiem czekamy na informację od NISSANA i jak tylko coś będziemy wiedzieć dam Panu znać lub proszę dzwonić pod koniec następnego tygodni … filmikami dysponujemy wysłaliśmy kilka do nissana „… no i nic… będę ich molestował w czwartek za tydzień. Mam od poniedziałku urlop więc chciałem im zostawić auto do sprawdzenia a tu d*pa… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Nonie potraktował Cię olewająco! Rzeczowo wyjaśnił,nie może nic zrobić dopóki Nissan czegoś nie wymyśli.Konkretna rozmowa.Po prostu czekać i monitorować,albo samemu gnieść centrale niech wiedzą że jest wk****cy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qaszkiet Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Witam Dzisiaj rozmawiałem z serwisem Yama w Osielsku na temat falowania napięcia na wolnych obrotach. Odpowiedź Pana z serwisu: Nissan nie traktuje tego jako wady. Mogę przyjechać do serwisu na przegląd i weryfikację, ale oni nic w tym temacie nie zrobią. Żenada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Ciekaw jestem czy na angielskim forum Qashqaia nie piszą o tym problemie. Zajrzę tam wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as1970 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) Temat był poruszany na forum już wcześniejhttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/106041-j11-pulsowanie-%C5%9Bwiate%C5%82-dmuchawy-pod%C5%9Bwietlenia/page-4 Edytowane 9 Marca 2018 przez as1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.