Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Juke 1.2 DiG-T Acenta


MarcinSzymanski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Witam Was serdecznie, jako nowy członek forum. 

 

Jutro odbieram po długim czekaniu Bzyka (oczywiście kolor żółty metalic :)). Z racji tego, że to mój pierwszy odbiór własnego samochodu (wcześniej tylko służbowe, etc., ale to nie to samo), mam do Was prośbę o porady. 

1. Na co zwrócić uwagę przy odbiorze? (czytałem wiele for i są tak sprzeczne informacje, że aż ciężko się połapać)

2. "Dotarcie" silnika - również wiele różnych opinii, z najważniejszych to nie wkręcać na zbyt wysokie obroty, nie jechać ze stałą prędkością, nie jechać w korku, itp.

3. Jutro pod wieczór będę jechał w trasę (autostrada, ok. 300 km) czy to może mieć wpływ na późniejszą eksploatację samochodu? Oczywiście nie zamierzam jechać na max. gazie, tylko zmieniać prędkości w zakresie 100-130 km/h. 

 

Z góry będę wdzięczny za wszystkie dobre rady :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie odpowiedziałeś trafnie sam na swoje pytania. :) Co do 1 to sprawdź czy się zgadza ze specyfikacją, którą zamowiłeś. Tyle! ;) Zadowolenia i bezawaryjności. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie odpowiedziałeś trafnie sam na swoje pytania. :) Co do 1 to sprawdź czy się zgadza ze specyfikacją, którą zamowiłeś. Tyle! ;) Zadowolenia i bezawaryjności. :)

Dzięki memeQQ! Jak u Ciebie sprawuje się silnik? W większości będę jeździł w trasy 300-400 KM, bo w mieście to raczej mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

...

3. Jutro pod wieczór będę jechał w trasę (autostrada, ok. 300 km) czy to może mieć wpływ na późniejszą eksploatację samochodu? Oczywiście nie zamierzam jechać na max. gazie, tylko zmieniać prędkości w zakresie 100-130 km/h.

Osobiście sugerowałbym przez pierwsze 1500 km nie przekraczać 100 km/h

Autostrada nie jest najlepszym miejscem na "docieranie", bo w sumie rozpędzasz, wrzucasz 6-kę i to wszystko. Docieranie polega tak jak sam zauważyłeś - na korzystaniu ze wszystkich biegów, nie przekraczając 3000 obr.

Oczywiście życzę radochy z auta i bezawaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajmy się zwariować. Jeśli zaczniesz od autostrady to po prostu tak jak pisałeś zmieniaj prędkość tak, by nie była przez dłuższy czas jednostajna. 140 maksymalnie, więcej nie. Na 6 przełożeniu więcej niż 3 tys. obr. /min. nie będziesz miał. Możesz będąc na prawym pasie co jakiś czas zmieniać prędkość obrotową silnika w różnych zakresach. Są ograniczenia, TIRy, zjazdy na stację, miejsca dla podróżnych, wykorzystaj to, dzięki temu będziesz mógł jechać w różnych zakresach.

 

U mnie silnik spisuje się bardzo dobrze, mam ponad 8 tys. km zrobione. Dłuższe trasy robię rzadko, ale zdarzają się. Głównie jeżdżę między miastami i w mieście, więc na tyle jest wystarczający w QQ. Trzeba mieć świadomość, co się ma pod maską i bez potrzeby nie wyciskać siódmych potów. Do swobodnego przemieszczania się sprawdza. W Juke na pewno będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co zwrócić uwagę przy odbiorze?

 

Zasadniczo na wszystko - jak przy kupnie auta używanego. W przypadku problemów mechaniczno-elektrycznych jest gwarancja, ale jeśli auto było naprawiane blacharsko/lakierniczo (a mogło być naprawiane zarówno u dealera jak i wcześniej - i sprzedawca może nawet tego nie wiedzieć), to raczej nie wpiszą tego do książki serwisowej. Jeśli więc ta ewentualna naprawa okaże się być niskiej jakości, to raczej jest potem niereklamowalna.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie stan karoserii, czy nie ma rys, wgniotek. Miałem z tym przykre doświadczenie. Nie ufaj, że wybierając nowe auto z salonu takie rzeczy nie mogą sie zdarzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...