adrian014 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Witam, mam nadzieje że napisałem temat w dobrym dziale, jeśli nie proszę o przeniesienie. Krótko: Jakie są różnice pod maską między silnikami 1.2 DIG-T a 1.6 DIG-T, nie chodzi mi o dane technicznie, tylko o szczegóły wizualne jak je łatwo odróżnić, modele po face-liftingu. Mile widziane zdjęcia porównawcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Pierwsze spostrzeżenie, to takie że wszystkie mają pokrywę na silniku,1.2 nie ma...oprócz mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Przecież to zupełnie inne silniki więc nie można doszukiwać się podobieństw pod maską. No chyba, że na zasadzie, ze jeden i drugi ma 4 cylindry, turbosprężarkę, cewki, świece itd. Mimo to nadal są to różne silniki bez podobieństw. Co do fotek, to wystarczy zapytać wujka Google. No chyba, że komuś będzie się chciało tutaj wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 czy ten silnik konstrukcji Renault 1.2 DIG-T też ma wtrysk bezpośredni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Tak, 12.tCe od renault ma wtrysk bezpośredni. zresztą to pierwszy ich z tego typu zasilaniem benzynowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 No manixio prawie masz rację, bo pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, to był silnik 2.0 IDE mający swoje korzenie jeszcze w silniku GDI z Mitsubishi. Francuzi próbowali go zmodernizować i spłodzili wspomniany silnik 2.0 IDE. Było to jakoś w okolicach 2000 r. Jednak nie był to zbyt udany motor, był awaryjny oraz miał problemy z normami spalin. W rezultacie po zaledwie 3 czy 4 latach został wycofany z produkcji. Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją. Ogólnie historia silników z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo ciekawa (przynajmniej dla kogoś kto lubi motoryzacyjne klimaty) i już bardzo długa, bo tego typu rozwiązanie było stosowane na szeroką skalę już we wspomnianych silnikach 1.8 GDI z Mitsubishi. Silnik ten napędzał m.in.model Carisma więc jak łatwo policzyć zaprojektowany był już z kilkadziesiąt lat temu. Jednak i on borykał się z różnymi problemami, o których nie będę teraz chyba się rozpisywał i w rezultacie Mitsubishi zraziło się do wtrysku bezpośredniego tak bardzo, że porzuciło produkcję tego typu silników na wiele lat. Postęp technologiczny spowodował, że dopiero w ostatnich latach silniki z bezpośrednim wtryskiem zaczęły pojawiać się ponownie i na masową skalę. Do tego stopnia, że dziś ciężko już spotkać nowe silniki z wtryskiem pośrednim. Większość wad udało się wyeliminować bądź zminimalizować, jednak nadal w mniejszym bądź większym stopniu silniki z bezpośrednim wtryskiem borykają się z problemem odkładającego się w dolocie nagaru bądź nadmiernym smrodzeniem. Do tego stopnia, że najnowsze tego typu benzyniaki wyposażane będą lub już są w filtry cząstek stałych. Jedno jest pewne. Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają jedną ogromną zaletę. Taki wtrysk pozwala na bardzo dokładne kontrolowanie procesu spalania w silniku co pozytywnie wpływa na jego pracę, moc oraz spalanie. W rezultacie czy nam się podoba czy nie, to jesteśmy już skazani na takie silniki. No chyba, że w przyszłości wyprą je "elektryki", które coraz odważniej radzą sobie na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Wiesz, chodziło mi o model bezp. wtrysku z turbawką, ale użyłem skrótu myślowego i wyszlo jak wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamski Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Pierwsze spostrzeżenie, to takie że wszystkie mają pokrywę na silniku,1.2 nie ma...oprócz mnie Czy może pasuje pokrywa z 1.6 do 1.2? Chętnie był założył bo bez 1.2 wygląda słabo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Nie, musiałbyś adaptować z renault 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Czy może pasuje pokrywa z 1.6 do 1.2? Chętnie był założył bo bez 1.2 wygląda słabo... Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Akurat ten 1,2 TCe ma lepsze parametry i osiągi niż 1,2 Dig-T, więc nie ma co się wstydzić tej pokrywy. ;-) Wysłane z mojego Lenovo K50-T5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Jawiem,że pod maską Kaśki jest wszystko Made in Renault,ale dodanie do niej jeszcze tak wyraźnego awizo to już byłaby przesada.Co do 1.2 to jest ich kilka 90KM 100KM 110KM 115KM 120KM i 130KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Tak, ale wydaje mi się, że tylko ostatnie dwa to te z bezpośrednim wtryskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz58 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 W dniu 10.02.2018 o 10:36, JACKO29 napisał: Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć W dniu 10.02.2018 o 10:36, JACKO29 napisał: Renault 1.2 TCe ale napis szpetny trzeba go zetrzeć Witam Kolegę od jakiego renault będzie pasowała osłona silnika do j11 2015 r. Czy trzeba specjalnych zaczepów lub dokonać przeróbki.Pozdrawiam grzegorz58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Od 1.2 tce,nie trzeba nic przerabiać wszystko pasuje na śrubki http://allegro.pl/oslona-pokrywa-silnika-renault-1-2-tce-super-stan-i7283816866.html O ,coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.