domkor Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Witam Potrzebuję porady podkusiło mnie i wyczyściłem przepustnice ( miała trochę nagaru) , wszystko wyczyszczone złożone i szczelne. Po złożeniu autko ładnie odpala ale obroty zatrzymują się na 1500 i falują . I teraz pytanie czy przy tym silniku trzeba przeprowadzać adaptację przepustnicy a jeśli tak to czy tylko i wyłącznie za pomocą kompa. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Adaptacja!!! Poczytaj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59481-p12-adaptacja-przepustnicy-20-16v/ Model inny, ale motor ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 znalazłem ten sposób bez użycia kompa na innej stronie ale niestety u mnie nie zadziałał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 znalazłem ten sposób bez użycia kompa na innej stronie ale niestety u mnie nie zadziałał I nie zadziała Nikt tego nie zrobi bez serwisu Chyba że ktoś coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Witam, czytałem już kilka tematów odnośnie przepustnicy w xtrailu qr20de. Dla mnie sprawa nadal jest nie jasna jezeli chodzi o adaptację bo zdania na ten temat są podzielone. Może w końcu uda sie ustalić jak jest naprawde? Da sie to samemu zrobić? W końcu nauczy sie sama? Walczę już jakiś czas ze zbyt dużymi obrotami na biegu jałowym. Przepustnica zostala fachowo wyczyszczona, swiece nowe, filtr powietrza nowy, nieszczelności w dolocie nie ma a obroty nadal wysokie. Dzwonilem do aso adaptacja 250-300 zl. Strasznie duzo jak dla mnie. Gdybym miał pewność ze to wystarczy i że moja przepustnica jest sprawna to moze i bym się zdecydował tulko jak samemu sprawdzić czy moja przepustnica jest sprawna? znalazłem ten sposób bez użycia kompa na innej stronie ale niestety u mnie nie zadziałałU mnie tez nie zadziałał w xtrailu. Bylem u znajomego na oryginalnym programie bosch i ma funkcje adaptacji i regulacji wolnych obrotów. Niestety nie mial czasu zeby sie tym bawić. Mam przyjechac pod koniec przyszłego tygodnia i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Witam, nadal walczę z obrotami w swoim qr20de. Uszkodzony był zaworek w deklu zaworowym od odpowietrzenia skrzyni korbowej. Po jego wymianie udało sie przeprowadzić proces adaptacji z poziomu pedału gazu. Niestety efektu nie ma. Próbowałem ręcznie delikatnie recznie domknąć przepustnice podczas pracy silnika i obroty spadły do prawidlowych. Po adaptacji zdarza sie czasami ze podczas postoju na wolnych obrotach spadną na chwilke na ok 750 ale po wchwili znowu skaczą na 1100 i wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Ja po wyczyszczeniu też miałem wysokie obroty adaptacja przepustnicy ( na kompie nic nie dawała ) dopiero mój magik pogrzebał coś przy przepływomierzu ( ale też tylko na kompie ) i jak ręką odjął obroty wróciły do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 8 godzin temu, domkor napisał: Ja po wyczyszczeniu też miałem wysokie obroty adaptacja przepustnicy ( na kompie nic nie dawała ) dopiero mój magik pogrzebał coś przy przepływomierzu ( ale też tylko na kompie ) i jak ręką odjął obroty wróciły do normy A jesteś w stanie dowiedzieć się co zrobił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Z tego co pamiętam to reset ustawień podobno są one w jakiś sposób skorelowane z ustawieniami przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Reset jakich ustawień? Podłączałem do kompa i gość robił reset ustawień przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Dzwoniłem do niego i powiedział mi przez telf. że wskazania odczytywane z przepływomierza dla pewnego okresu są gdzieś zapisywane w ecm. ( podobno po to aby tworzyć uśrednioną wartość dla określonych obciążeń silnika eliminując w ten sposób różne odchyły wynikające z zabrudzania filtra, dostawania się oleju na czujnik, drobne nieszczelności itp. Korelowane jest to z przyjętymi ustawieniami przepustnicy , według niego gdyby poświęcić odpowiednio dług okres to po przyuczeniu przepustnicy z czasem obroty musiały by się ułożyć gdyż dane się nałożą. Jak ktoś nie chce czekać to trzeba je usunąć. Zaznaczam że są to jego słowa ja się na elektronice samochodowej nie znam. Jednak u mnie po odpięciu przepustnicy obroty zwariowały tzn. latały od 1700 do 900 i strasznie wolno silnik schodził z obrotów , po resecie przepustnicy nastąpiła poprawa że silnik trzymał obroty równo ale po dodaniu gazu zatrzymywał się na 2500 trwał na nich przez jakieś 5 sekund po czym spadał powili do 900 . Poprawa nastąpiła dopiero po usunięciu ustawień przepływomierza. tak to przynajmniej określił. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Dzięki za pomoc. Dzwoniłem do swojego magika i mówił że to robiliśmy kilka razy on to określił jako reset wartości przyuczonych. Dziwne bo przez kompa nie chce przejść procesu adaptacji a przez pedał gazu przechodzi. Wygląda to tak jak by przepustnica się nie domykała no i wolno schodzi z obrotów jak u Ciebie. Jak ją domknęliśmy ręcznie to obroty ładnie spadły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Może problem tkwi w programie diagnostycznym u mnie nie mógł pousuwać tych zapisanych danych tzn. niby program je kasował a po odpięciu aku. powracały , dopiero jakimś polskim softem mxc ( lub coś podobnie z nazwy) usunął je i wszystko zaskoczyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Nie mam pojęcia ale tak sobie myślę że skoro w nissanie almerze zrobił to bez problemu w kilka minut to w xtrailu też powinno się udać. Wczoraj roznitowałem obudowę przepustnicy, zauważyłem że element zaznaczony nie opiera się na ograniczniku co za tym idzie przepustnica nie domyka się. Wykręciłem śrubkę regulacyjną na obudowie i zaznaczony element oparł się na ograniczniku. Niestety komp wypluwa błąd P1121 czyli czujnik położenia przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Orientuje się ktoś czy do 2.0 qr20de pasuje przepustnica z 2.5 qr25de? Albo z czego jeszcze może pasować ? Po numerze sera 576-01 wyskakuje mi też primera 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Uzupełnij w stopce rok produkcji. Wracając do odpowiedzi to raczej nie pasuje. Tu masz przepustnice do wersji 2.0 z końca roku 2006 (nie podałeś swojego rocznika więc taki wybrałem) http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_3/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/illustration_1/ Były dwie wersje przepustnic (pod linkami są informacje w jakich innych modelach równolegle były używane) 16119-8H31B http://nissan4u.com/parts/info/161198H31B/ 16119-8H31C http://nissan4u.com/parts/info/161198H31C/ A tu masz z wersji 2.5 http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_30/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/illustration_1/ 16119-AE01B http://nissan4u.com/parts/info/16119AE01B/ 16119-AE01C http://nissan4u.com/parts/info/16119AE01C/ Jeśli masz X'a z innego rocznika to musisz sobie na tym serwisie znaleźć pozycje odpowiadająca twojemu rocznikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 2001 jest w obu przypadkach. Na swojej nie znalazłem innego symbolu jak sera 576-01. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 W 2001 roku była tylko wersja 2.0 i żeby było ciekawiej inne były przepustnice w zależności od skrzyni biegów skrzynia manualna 16119-8H311 http://nissan4u.com/parts/info/161198H311/ 16119-8H313 http://nissan4u.com/parts/info/161198H313/ skrzynia automatyczna 16119-8H301 http://nissan4u.com/parts/info/161198H301/ 16119-8H303 http://nissan4u.com/parts/info/161198H303/ Ale z drugiej strony jak wszedłem na strony polskiego potentata części zamiennych to wyskoczyły zamienniki jak poniżejhttps://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316303030300-HIT2508539-O19069-przepustnica-powietrza.html NumeryOE Marka 88159 FISPA 8UK007623201 HELLA RME6005 HITACHI RME6005A HITACHI RME6005C HITACHI RME6005D HITACHI RME6005E HITACHI RME6005F HITACHISERA57601 HITACHI 7519169 HOFFER 89169 MEAT & DORIA 161198H300 NISSAN 161198H301 NISSAN 161198H303 NISSAN 161198H30A NISSAN 161198H30B NISSAN 161198H30C NISSAN 88159 SIDAT V38810003 VEMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Tak zgadza się też doszedłem do takich wniosków ale nadal zostaje problem że na przepustnicy pisze tylko sera 576-01 i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 skoro nie zgadzają się serie to może ktoś wcześniej wymieniał przepustnicę w tym aucie i założył nie koniecznie odpowiednią. Może i tutaj też należałoby upatrywać się przyczyny problemu z jej adaptacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 A może ktoś z posiadaczy qr20de zrobić zdjęcie czarnej obudowy przepustnicy tam gdzie wybity jest numer? Wiem że będzie to trochę trudne ale może ktoś pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Jestem po wizycie w Serwisie Nissana. Na mojej starej przepustnicy nie dało się zrobić adaptacji z przyczyn nie znanych. Po wymianie przepustnicy na używke z allegro adaptacja zrobiona i obroty ładnie spadają do ok 700. Ale przecież nie może być kolorowo i idealnie... niestety już po opuszczeniu serwisu zauważyłem że podczas postoju obroty ładnie trzymają sie na poziomie ok 700 i raz na jakiś czas spadają, zatelepie budą i dalej waracają do normy. Nie dzieję się to bardzo często może raz na minutę. Jak myslicie gdzie szukac przyczyny? Dodam że mam jedną cewke inna niż wszystkie może to jest powód ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Nikt nic nie podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Kolego...gdybym wiedział co jest grane, podpowiedział bym mimo szczerych chęci i przeczytania postu... rozkładam ręce...są tu koledzy, co znają xa na wylot, może w końcu któryś coś podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Masz LPG? Pytam bo miałem identyczne objawy w poprzednim aucie (Passat B5fl) i też długo kombinowaliśmy. Z rozwiązaniem przyszedł gazownik który sprawdził, że mapsensor od LPG raz na jakiś czas podaje do komputera że ciśnienie gazu jest 6 razy wyższe i w tym momencie komputer drastycznie skracał czas wtrysku (korekta na podstawie ciśnienia). Wystarczyło założyć nowy mapsensor i wszystkie dolegliwości ustąpiły. Też były walki z przepustnicą, czyszczenie, itd. Nic nie pomagało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.