Guest mario_k3 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Witam!!! mam pytanie do grupowiczów: Czy ktoś może wie jak odblokować te małe koniki w silniku bo podobno można coś takiego wykonać. Samochód jest z rynku z niemieckiego w celach podatkowych obniżano moc. Może znacie jakiegoś mechanika, który wykonałby takie podrasowanie. Podobno po takiej operacji samochód poza odzyskaniem mocy mniej zużywa paliwa. Pozdrawiam!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Zapomniałem napisać że jestem ze Szczecina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Polak Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Teamt omawiany chyba z 10 razy na forum.Uzyj opcji "Szukaj" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Szukam ale jakoś nic konkretnego nie znalazłem dużo sprzecznych informacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 widzisz Mario, nie tylko ja propnuję Ci użyć "szukaj" (filtr kabinowy pamiętasz ?). Nie przejmuj się tak tą mocą, tak naprawdę i tak jest więcej niż się spodziewasz. Nigdy też nie jest tak dużo, żebyś nie chciał mieć więcej, prawda ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Tylko gdzieś przeczytałem, że po odblokowaniu tej mocy spada zyżycie paliwa (choć trochę trudno w to uwieżyć). Sprawa dotyczy N15 1999r. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 z tym filtrem kabinowym to bardzo Ci Zbyszku dziękuję. Już do niego się dobrałem i jest na razie dokładnie odkurzony. Na wiosnę kupię nowy (95zł (: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 ponoc moc byla ograniczona 2 katalizatorem, jakas zwezka w dolocie i kompem, kiedys o tym bylo na forum ale za wiele nie pamietam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 widzisz Mario, nie tylko ja propnuję Ci użyć "szukaj" (filtr kabinowy pamiętasz ?). Nie przejmuj się tak tą mocą, tak naprawdę i tak jest więcej niż się spodziewasz. Nigdy też nie jest tak dużo, żebyś nie chciał mieć więcej, prawda ?. no apetyt rośnie w miarę jedzenia ................ i zaczyna swędzieć by coś wzmocnić autko :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Na mniejsze palenie bym sie nie nastawiał. Chociazby dlatego ze im wiecej mocy tym kierowca chce zwawiej jezdzic Szkoda ze do dzis nikt nie podjal sie odblokowania tych kucy bo znajomek tez wlasnie sie mnie oto pytal co ma zrobic. Moze przyprowadze go na spotkanie nastepne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 W tej sprawie przytoczę jeszcze cytat z "Auto Świata" - "Obydwa silniki występowały w dwóch wariantach mocy: 1.4 w wersji 75 i 86 KM, 1.6 - 90 i 99 KM. Motory słabsze oferowano na rynku niemieckim. Obniżenie mocy uatrakcyjniało ofertę rynkową, gdyż opłaty podatkowe u naszych zachodnich sąsiadów zależały też od mocy silnika. W rzeczywistości jednostki dysponowały wyższą mocą, a w opinii serwisantów ASO Nissana różnicy po prostu nie ma." Przychylam się do tej opinii. Jest bardzo prawdopodobna. Artykuł na stronie: http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artyk...sp?Artykul=8725 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuchar Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 z tym filtrem kabinowym to bardzo Ci Zbyszku dziękuję. Już do niego się dobrałem i jest na razie dokładnie odkurzony. Na wiosnę kupię nowy (95zł (: 95pln za filtr :shock: Weź rozejrzyj się dobrze - kupiłem za bodajże 50PLN miesiąc temu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 Szkoda ze do dziś nikt nie podjął się odblokowania tych kucy.... Sławku jak do tej pory jedynym pomysłem było wymienić procesor komputera.................. ale to może być bez sensu jeśli to co napisano w artykule jest prawdziwe. Wydech i filtr stożkowy (odpowiednio dobrane oczywiście, a to odrębny temat jakie dobrać by dało to realny efekt) to z tego co pamiętam 94 KM (bodaj coś takiego jak ma Bort). A tu pomarzyło by się jakieś 100 kucyków ......... oczywiście bez wielkich nakładów i rewolucji pod maską :-). Chip tuning ? A moze jakieś inne wynalazki lub pomysły? Niestety w kategorIi TUNING brak nam ustsematyzowanej informacji na temat modów i ich efektów w poszczególnych modelach. Coobcio jedynie jakiś czas temu próbował przeztrzegać ogólnie przed tym czego nie robić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Wydech i filtr stożkowy (odpowiednio dobrane oczywiście, a to odrębny temat jakie dobrać by dało to realny efekt) to z tego co pamiętam 94 KM (bodaj coś takiego jak ma Bort). . Jeżeli dając tylko filtrt stożkowy i zmieniając wydech osiągnął 94KM, to raczej z wyjściowych 87KM a nie 75KM. To by dowodziło tezy, że te 75KM to tylko na papierze (u mnie w Brieife 90KM, pomiary Scyzora wykazały 103). Może przy homologacji autka w Niemczech dali jakąś Almerkę zduszoną do 75KM a potem na rynek słali normalne zdrowe N15 87KM? :-D Najlepiej jechać na hamownię i się przekonać, Coobcio organizuje za 50 zeta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marcin600 Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Moją Almere poprzedni właściciel kupił w salonie więc chyba jest to "normalna" wersja 86km, ale gdzieś tak rok temu auto zaczeło tracić moc a ja odnosiłem wrażenie jakgdyby ją coś przytykało.Pojechałem do mechesa od wydechów aby się zorjętować ile kosztyje nowy katalizator. Cena okazała się zaporowa już miałem się obracać na pięcie gdy meches zaproponował mi strumienice łuskową w obudowie katalizatora za o ile dobrze pamiętam 120zł z montażem.....pół sekundy na zastanowienie się i poczyniłem pierwsze kroki w dziedzinie tuningu Najważniejsze jest jednak to że Almera zaczeła poprosu jezdzić a ja jestem bardzo zadowolony z takiego obrotu sprawy.Pzdr. ps. jak ktoś chce adres tego serwisu tłumików (kraków) to mogę podać na PW lub na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Coś pamiętam, jak Coobcio przestrzegał przed montażem strumienic... Podobno najprościej po prostuu wywalić kata i wpsawać rurkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dawca Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Mam wersje z niemiec. Wywaliłem kata wstawilem rurke i przelot na tylnej puszce. Nie powiem zaczął sie lepiej zbierac. Niedlugo jade na hamownie wiec powiem wam jak to bedzie z tymi konikami czy jest mniej czy wiecej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierak Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Szkoda ze do dzis nikt nie podjal sie odblokowania tych kucy bo znajomek tez wlasnie sie mnie oto pytal co ma zrobic.Moze przyprowadze go na spotkanie nastepne Czuje się wywołany do tablicy No ja akurat trafiłem chyba na wersje 75PS choć pewny nie jestem. Auto jest z Niemiec ale w Briefie mam wpisane Almera Europe i (NL) oznaczenie czyli holandia. Poprzednim moim samochodem była Corsa A GSI 100PS więc jeżeli chodzi o dynamikę to porównania nie mam żadnego ... i tak jest wolno. Zobaczymy jak już załatwie wszystkie sprawy związane z clem itp to ja stestuje @dawca Czekam na twoje dane z hamowni ... ciekawy jestem czy coś się udało wycisnąć jeszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Napisałeś: "Auto jest z Niemiec ale w Briefie mam wpisane Almera Europe i (NL) oznaczenie czyli Holandia". Może ktoś potrfiłby wyjaśnić ten zagadkowy skrót. W briefie majej N15 też jest wpis NL, ale wiem, że kupiona była w Hamburgu. Co więc oznacza ten skrót NL ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierak Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 @zbyszekN15 Mam dokładnie ten sam model sądząc po twoim podpisie. N15 1.4 16V GX 5D z 96 roku. Czekamy na jakieś sugestie w sprawie "tajemniczego" wpisu w Briefie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dawca Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 NL to zazwyczaj znaczy Nederlanden - Holandia. Biegne po swoj brief popatrzec.... No chyba tak to jest co napisałem wyżej ale .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierak Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Czy reasumujac moc mojego motoru to 87ps pomimo tego ze w brifie mam 55KW ? Chyba najprościej to pojechać i się shamować ... i wszystko sie wyjaśni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Moja ma chyba też 87 KM bo jeździ super. Jest niestety trochę paliwożerna. Wyszło mi tak ok. 11 l (przy jeździe w mieście 70% 30 % trasa). Czy te silniki można jakoś podregulować by były trochę oszczędniejsze? Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dawca Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Juz jutro jak sie uda zamieszcze wykres z hamowni w dziale Tuning Moja N15 GA14DE sprowadzona z niemiec dysponująca 75KM ( w papierach) okazała się bardziej żwawa niz przypuszczałem :):):):) Mam wywalony katalizator i wsadzoną rurkę i pusty przelot tłumika widać na zdjeciu poniżej, reszta to seria i bardzo sie ucieszyłem bo na hamowni mi wyszło ze mam 89 KM :twisted: jak widac 75 KM w niemieckiej wersji było potrzebne tylko i wyłącznie do homologacji, a na rynek szły samochody o mocy 87 KM wiec mysle że temat mocy, i odblokowywania dojcze version almera GA14DE jest już wyjaśniony 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 i GA16DE też :-) (w Briefie 90KM, na hamowni 103) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.