doomster Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Witam, od kilku dni podczas przyspieszania lub szybkiego podnoszenia obrotów silnika (tzw gazowanie) słychac charakterystyczny świst turbiny, ale nie za kazdym razem. Dodatkowo w okolicach turbiny podczas "gazowania" pojawia sie lekki dymek. Ewidentnie jest nieszczelnosc w układzie turbiny. Świst pojawia sie gdy turbina zaczyna pompować. Nie widac skad leci dym,gdzies z jej lewej strony z okolicy oslony termicznej... turbina jest z tyłu silnika i jest tam kiepskie dojscie. Miał ktoś podobny problem w tym silniku? 1.6dci pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Jest tam złącze elastyczne wydechu? Może puściło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Jest tam złącze elastyczne wydechu? Może puściło? no własnie za wiele nie widac, nie mam mozliwosci zajrzeć od spodu. ale mysle ze gdyby to łącznik na łumiku to nie byloby slychac swistu turbiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Witam, od kilku dni podczas przyspieszania lub szybkiego podnoszenia obrotów silnika (tzw gazowanie) słychac charakterystyczny świst turbiny, ale nie za kazdym razem. Dodatkowo w okolicach turbiny podczas "gazowania" pojawia sie lekki dymek. Ewidentnie jest nieszczelnosc w układzie turbiny. Co to za dym? Spaliny z diesla czy raczej spalony olej? Sprawdź smarowanie turbiny, czy wszystko jest szczelne. Może olej gdzieś wycieka, spala się (dym) i niedostatecznie smaruje łożyska turbiiny (świst). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Co to za dym? Spaliny z diesla czy raczej spalony olej? Sprawdź smarowanie turbiny, czy wszystko jest szczelne. Może olej gdzieś wycieka, spala się (dym) i niedostatecznie smaruje łożyska turbiiny (świst). SMarowanie ok, przejechalem tak juz 1500km, dodtakowo swist raz jest raz nie . to nieszczelnosc gdzies w dolocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzMX Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 jeśli gwiżdże jak czajnik wody z gwizdkiem na początku gotowania- to nieszczelność na podcisnieniu. Zdarza się na zimno. Potem po rozgrzaniu powinno zniknąć. jeśli to świst i nie znika po rozgrzaniu jednostki to kłopot. Tak piszą angole na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Okazało sie ze została wydmuchana uszczelka kolektora na pierwszym cylindrze. Uszczelka tylko w serwisie (180zł), czas oczekiwania kilka dni roboczych. Jeden dzien rozkładania i jeden dzien składania w warsztacie. Przy okazji trzeba wymienic uszczelke metalową z osłoną turbiny (130zł). Wg procedur nalezy wyjac silnik i skrzynie. Mechanicy dali radę wymienic bez wyciagania silnika, ale trzeba wyjac skrzynie, wózek silnika, dpf, skrzynkę rozdzielczą itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.