doomster Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Witam, od kilku dni podczas przyspieszania lub szybkiego podnoszenia obrotów silnika (tzw gazowanie) słychac charakterystyczny świst turbiny, ale nie za kazdym razem. Dodatkowo w okolicach turbiny podczas "gazowania" pojawia sie lekki dymek. Ewidentnie jest nieszczelnosc w układzie turbiny. Świst pojawia sie gdy turbina zaczyna pompować. Nie widac skad leci dym,gdzies z jej lewej strony z okolicy oslony termicznej... turbina jest z tyłu silnika i jest tam kiepskie dojscie. Miał ktoś podobny problem w tym silniku? 1.6dci pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Jest tam złącze elastyczne wydechu? Może puściło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
doomster Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 Jest tam złącze elastyczne wydechu? Może puściło? no własnie za wiele nie widac, nie mam mozliwosci zajrzeć od spodu. ale mysle ze gdyby to łącznik na łumiku to nie byloby slychac swistu turbiny Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Witam, od kilku dni podczas przyspieszania lub szybkiego podnoszenia obrotów silnika (tzw gazowanie) słychac charakterystyczny świst turbiny, ale nie za kazdym razem. Dodatkowo w okolicach turbiny podczas "gazowania" pojawia sie lekki dymek. Ewidentnie jest nieszczelnosc w układzie turbiny. Co to za dym? Spaliny z diesla czy raczej spalony olej? Sprawdź smarowanie turbiny, czy wszystko jest szczelne. Może olej gdzieś wycieka, spala się (dym) i niedostatecznie smaruje łożyska turbiiny (świst). Link to comment Share on other sites More sharing options...
doomster Posted March 18, 2018 Author Share Posted March 18, 2018 Co to za dym? Spaliny z diesla czy raczej spalony olej? Sprawdź smarowanie turbiny, czy wszystko jest szczelne. Może olej gdzieś wycieka, spala się (dym) i niedostatecznie smaruje łożyska turbiiny (świst). SMarowanie ok, przejechalem tak juz 1500km, dodtakowo swist raz jest raz nie . to nieszczelnosc gdzies w dolocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzMX Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 jeśli gwiżdże jak czajnik wody z gwizdkiem na początku gotowania- to nieszczelność na podcisnieniu. Zdarza się na zimno. Potem po rozgrzaniu powinno zniknąć. jeśli to świst i nie znika po rozgrzaniu jednostki to kłopot. Tak piszą angole na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
doomster Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 Okazało sie ze została wydmuchana uszczelka kolektora na pierwszym cylindrze. Uszczelka tylko w serwisie (180zł), czas oczekiwania kilka dni roboczych. Jeden dzien rozkładania i jeden dzien składania w warsztacie. Przy okazji trzeba wymienic uszczelke metalową z osłoną turbiny (130zł). Wg procedur nalezy wyjac silnik i skrzynie. Mechanicy dali radę wymienic bez wyciagania silnika, ale trzeba wyjac skrzynie, wózek silnika, dpf, skrzynkę rozdzielczą itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.