ernet Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Dzień dobry. Proszę o pomoc. Na biegu jałowym,prawie przez cały czas, falują obroty od 800 do 1400. Momentami silnikiem aż "rzuca", jakby chciał zgasnąć. Te objawy najbardziej są dokuczliwe i widoczne na zimnym silniku. Po rozgrzaniu także ale rzadziej. Niestety to falowanie obrotów nie występuje przez cały czas. Silnik oleju "nie bierze". Olej nowy, filtry też,świece ok.A teraz najciekawsze: po podłączeniu do komputera w serwisie Nissana nie wykazało żadnych błędów. Możecie coś podpowiedzieć co można dalej zrobić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 zmierz przepływke 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernet Posted March 18, 2018 Author Share Posted March 18, 2018 zmierz przepływke Bardzo proszę o szersze wytłumaczenie tego zdania. Niestety nie znam się na samochodach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Niestety nie znam się na samochodach... to może lepiej dać komuś do sprawdzenia, kto to ogarnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernet Posted March 18, 2018 Author Share Posted March 18, 2018 to może lepiej dać komuś do sprawdzenia, kto to ogarnia Oczywiście, że tak zrobię, jednak chciałbym poznać znaczenie słów "zmierz przepływke ". Nie powinno to być kłopotem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 poczytaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukskajwoker Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 (edited) zmierz przepływke a gdzie w Micrze masz przepływkę ?? Edited March 27, 2018 by lukskajwoker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 a nie ma??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki12 Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Witajcie. Chciałbym Wszystkich serdecznie przywitać gdyż jestem nowym " obywatelem forum " . Może przejdę do pytania. Mianowicie czy w K12 1.2 80 KM jest przepływka? Jeśli tak to gdzie jej szukać? Wiem, że w większości przepływomierze montowane są na dolocie, a jak wygląda to w tym silniczku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 ========= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki12 Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 czy mógłbyś zaznaczyć lub napisać które ustrojstwo to przepływomierz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukskajwoker Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 a nie ma??? a nie ma. jest tylko MAP Sensor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 no nie chcę się spierać, może i tak jest ale w takim układzie ten gość lekko mija się z prawdą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki12 Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 To czy w takim razie mapsensor ma wpływ na równość pracy silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 MAP - Manifold Absolute Pressure sensor. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym; jeden z czujników wykorzystywany przez elektroniczną jednostkę sterującą pracą silnika spalinowego (ECU) do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika (wartość ciśnienia zależna od obrotów i obciążenia silnika). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki12 Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Reasumując tak. Zgadza się? Gdzie on siedzi w motoru 1.2 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 naprawdę tak ciężko kliknąć w google?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki12 Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 No dobra dobra mapsensor ok ale jak wpiszesz przepływomierz to jednak coś tam pokazuje i to diametralnie innego. Wcześniej była mowa o przeplywomierzu więc pytałem gdzie on jest w 1.2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukskajwoker Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 (edited) no nie chcę się spierać, może i tak jest ale w takim układzie ten gość lekko mija się z prawdą to jest do k11 wpływ ma wszystko. dobrze sprawdzić na kompie odczyty. falowanie bez wykazywania błędu może dawać np zawór zwrotny odmy jeśli jest brudny/niesprawny. rozrząd będzie dawał znać o sobie albo błędami czujników albo błędami typu p1171 (przepustnica i dolot - przepustnica nie może się zsynchronizować). układ zasilania i zapłonowy tak samo - daje błędy. ja bym sprawdził odmę, wężyki podciśnieniowe WSZYSTKIE - to na początek. jeśli posługujesz się j. angielskim polecam serwisówkę - są procedury diagnostyczne przy różnych problemach. tutaj do zassania - http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan/Micra%20K10%20K11%20K12/K12/ opiszę Wam jak wg serwisówki działa MICRA ECM silnika korzysta z odczytów dwóch parametrów 1) MAP sensor + czujnik temp zasysanego powietrza (w MICRZE w jednej obudowie) 2) czujnik wałka + sygnał z położenia przepustnicy w normalnych warunkach brane są dane tylko z poz 1. jeśli nastąpi nieszczelność między przepustnicą a kolektorem, MAP sensor dostanie i prześle sygnał do ECM a ten zwiększa ilość paliwa. wtedy komputer zaczyna czytać drugi zestaw sygnałów z poz 2. Zaczyna się porównywanie między wartościami poz 1 a 2 - jeśli różnice są duże komputer wyrzuca błąd w postaci kontrolki. Edited April 6, 2018 by lukskajwoker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.