Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Gość cornholio78

moja ma 2.0 i wcale duzo nie pali. Nie wrzucałem instalki gazowej ze względu m.in. na nieopłacalność w moim przypadku i jednak obniżeniu komfortu użytkowania auta na gaz. Primere kupiłem dokładnie 2 lata temu z 58 tys km przebiegu. Dziś ma chyba 94 czy 95. Średnio mi pali jakieś 9-10 litrów, jak dużo szaleje to 11. Silnik jest żwawy i przyjemnie mruczy :), zawieszenie dość twarde i pewnie sie prowadzi. Jest porządnie wyposażona, tylko jak na mój gust ma niezbyt wiele miejsca. Np jazda w 5 osób jest tragiczna, ale w 2 jest ok. Ma troche za mały rozstaw osi i za wąską kabinę. Uważam że silnik 2-litrowy jest w sam raz na to ciężkie auto. Na razie 2 razy wymieniłem łączniki stabilizatora, raz wahacze górne i raz klocki hamulcowe. Mozna powiedzieć ża eauto jest bezawaryjne i nie sprawia kłopotów. wydaje mi się że taki 2002 rocznik z przebiegiem 80 czy 90 tys byłby w sam raz, przecież stan samochodu zależy głównie od przebiegu i od tego kto nim jeździł, rok czy 2 różnicy w wieku auta nie jest problemem. Co do p12, pisałem Ci porzed chwilą w innym pooście:) ale tu więcej wrzucę. Więc wygląd wiadopmo kwestia gustu. Ale p12 jest bardziej zaawansowana technicznie, ma na pewno droższe części zamienne i jest bardziej kłopotliwa w ewentualnych naprawach. Miałem okazje pojeździć wersja 1.8 i powiem kicha jeśli chodzi o osiągi, poza tym super. Tylko 2 litrowa benzynka ze zmiennymi fazami rozrządu lub diesel. Skąd Twoje uprzedzenie do 1.9dci? Znajomy ma i jest zadowolony, silnik elastyczny choc do sprintów się nie nadaje, ale ogólnie i tak lepsze wrażenie niż 1.8 benz. Niewiadomo co bedzie z cenami gazu i oleju napędowego, może niewarto dopłacać przy kupnie auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam P12 2.0 benzyna spalanie 8l trasa 9.5 miasto ale mozna mniej ostatnio jechałem do Jasła i mi wyszedł 7,2 .Ogólnie bardzo elastyczny i cichy silnik, pracuje bez drgań. Moje poprzednie samochody to były diesle i długo zastanawiałem się nad kupnem denzyny i nie żałuje. Pali tego litra więcej od diesla z podobnymi osiągami ale czy to jest powód żeby zakładać gaz, mnie to nie przekonało. Co do p12 z silnikami 1.8 i 1.9dci całkowicie się zgadzam z "cornholio78".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.2 dCi ma 16V i różni się od Di że ma komonrejla (chyba sam układ porzyczyli od żab). 1.5 odczywiście renault, tylko u nich jest już nowsza wersja 85 czy 88 KM zamiast 82, a do almerek nadal kładą chyba zapasy magazynowe :evil: , a 2.5 nie mam pojęcia :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

ale podobno 2.2 wcale nie sa takie oszczędne. Policz sobie ile masz zamiar nim zrobic km, jaka jest różnica w cenie zakupu (2.0 i 2.2), jaka w przewidywanej cenie sprzedaży i jaka w kosztach obsługi. Będziesz wiedział ile Cie w prybliżeniu będzie łacznie kosztował diesel a ile benzyniak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał P11.144 z SR20DE. Jeśli myślisz o zagazowaniu to jest to najlepsza opcja, bo te silniczki gazują się jak marzenie i wg. mnie nie ma sensu płacić za wtrysk, bo SR20DE światnie toleruje zwykłą podciśnieniówkę.

Do P12 nie mam zaufania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
..., bo SR20DE światnie toleruje zwykłą podciśnieniówkę. ....

zwykła podciśnieniówkę przy OBD2 nie jest łatwo założyć zeby dobrze pracowała, co inne przy starym ECCS w p11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bez wywalenia kata, z emulacją sond da się (często jednak zamiast rzeczywistego emulatora jest po prostu przekaźniczek wycinający "checka" i resetujący kompa) - niech żyją pomysłowi gaziarze. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

właśnie, każde auto z każdym systemem sterowania silnika można zmusisć do pracy na gazie. Kwestia opłacalności i wytrzymałości nerwowej użytkownika. Potem pojawiają się posty typu "przychnął mi gaz i silnik źle pracuje" okazuje sie przepływowierz do wymiany albo inne części, a to podwyższa koszt eksploatacji auta. Fakt że można zrobić emulatorki obydwu sond, dlatego napisałem że nie jest łatwo założyć zwykłej instalki a nie że się nie da. SR20DE przeszedł klika drobnych modyfikacji w p11-144, jest cały ze stopów aluminium, słabiej znosi ewentualne podwyższenie temperatury spalania wynikajace ze stosowania zwykłej instalki. A sam pewnie wiesz ile ludzie mają problemów nawet z sekwencyjnymi instalkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się zdecyduje na benzynkę (a raczej chyba) to trochę polatam i policze jakby to wyszło. Za nic w świecie nie włoże starej instalki do takiego auta (żebym musiał co 2 tygodnie coś regulować). Samochód ma jeździć i chyba sekwencja daje większą pewność... :D Dzięki za uwagi, tylko trochę mało się wypowiedziało człowieków od P12. Ja też nie mam do niej zaufania i chciałbym coś więcej wiedzieć. Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
...Samochód ma jeździć i chyba sekwencja daje większą pewność... :D :D

o to chodzi, tylko że nawet najlepsza sekwencja założona przez jakiegoś bolka może sprawić Ci więcej kłopotu niż instalka starej generacji. Efekt zleży od fachowości, wiedzy i inteligencji montażysty 8) i od umiejętnego doboru nawet takich szczegółów jak średnica wtryskiwaczy itp. Ryzyko popełnienia gafy jest duże i potem nie pomoże żadna regulacja a strata nerwów czasu i pieniędzy może zepsuć radość z oszczędzania przy tankowaniu.

 

...tylko trochę mało się wypowiedziało człowieków od P12. Ja też nie mam do niej zaufania i chciałbym coś więcej wiedzieć. Pozdro :D

więc mamy kilka możliwości:

- albo nie chcą gadać z chamstwem od p11 :lol:

- albo ciągle siedzą w tych autach, pucują je, jeżdżą gdzie się da bo są z nich tak bardzo zadowoleni i nie maja czasu na net :)

- albo nie mają już kasy i czasu nawet na net bo wszystko wydają na naprawy i cały czas spędzają w warsztatach :)

ale ponieważ to nie alfa romeo czy inne fiacidło to myślę że możemy wykluczyć ostatni punkt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie P11.144 bo to nic innego jak P11 po zmianie budy i plasticzków we wnętrzu no i ma OBD2...

A P12 to już nie japońskie auto tylko jakiś zepsuty wytwór z francji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jesli potrzebujesz auta na trasy to 2.0 p11.144 naprawde sobie dobrze radzi. Jak jezdze w przedziale 110-140 km/h to przypelnym obciazeniu pali mi 7,3 l. wiec to wcale nie jest tak duzo. No ale jesli planujesz jezdzic po miescie wiecej to faktycznie zaczynaj juz szukac instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie mam nic przeciwko 1,9 dCi. :P Gdyby mój tata miał jeszcze raz kupować Primerę, to tak samo poradziłbym mu tę wersję. No ale Twój wybór. Jeśli chodzi ogólnie o Primerkę, to niebardzo mam porównanie z innymi autami tej klasy. Jest przestronnie, troszeczkę za dużo plastików... Polecam wersję Acenta, bo jest dużo ciekawych bajerków. ;) Poza tym nie wiem jak z Twoimi upodobaniami wersji nadwoziowych, ale ja polecam liftbacka, bo ma większy otwór ładunkowy (i wg mnie jest ładniejszy) od sedana, no i jest zgrabniejszy od kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

witam ja mam P-12 2.2Di w sedanie i jestem z niego bardzo zadowolony nie ma problemu przy wyprzedzaniu a wersje to ja mam Elegance w skórze tez ma duzo fajnych bajerów oczywiście.

 

Akurat ta jest na sprzedaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 się boję (to chyba QG18 co bierze olej :?: )

 

Mam p11.144 1.8 od półtora roku od razu założyłem gaz sekwencyjny i zrobiłem już 50 tyś km, więc 4000 już dawno się zwróciły. Na liczniku jest 160 tyś a oleju między wymianami nie ubywa nic, nie zmienia nawet koloru za bardzo (Castrol RS 10W-60).

 

QG18 mieści się ponoć w normie emisji spalin EURO-5, więc w przypadku auta sprowadzanego z zachodu nowy podatek ekologiczny nie będzie zbyt uciążliwy .. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam P10 1,6 16V z 96 roku. Kupiłem je 23 grudnia 2005. Przesiadłem się z toyotki corolli 95 sedanka - czemu akuraty Primera? Chciałem japońca z duzym bagażnikiem i trafila sie okazja naprawde wielka - autko w stanie idealnym za nieduża kwote. Autko jest na fuul wypasie tylko bez skóry - końcówka 96 roku - jeszcze P10 -chromowane klamki i grill. Przebieg też dobry bo 158 tys. km i lakier zielony metalik. Jedyna rzecza były świece do wymiany BO PIEKNEGO ZIMOWEGO RANKA nie zapaliła - patrze na świece a tu śmierc im w iskrownikach zagościła...Zakupiłem NGK i jest ok !!! Nawet lepiej niz ok !!! Teraz zastanawiam sie czy ja zagazowac bo robie w roku 30 tys km. Silnik 1,6 jest mułowaty ale nawet nieżle sobie radzi na mniejszych biegach - no i spalanie w granicach 9,5 litra benzyny 50% miasto i 50% trasa - to duzo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już niedługo kupię p10 gt,co oprócz zwykłych bolączek primery może trapić ta wersję???na co zwrócić szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...