Matijus Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 (edytowane) Witam, w trakcie zimy miałem problemy z odpaleniem mojej primery musiałem kręcić z 10 razy żeby odpalił. Wymieniłem świece na nowe pomogło lecz nie do końca, sprawa wygląda tak że przy zerowej lub niżej temperaturze dalej ma lekkie problemy, zrobiłem mały teścik gdy raz podgrzewałem świece miał lekki problem, gdy podgrzałem dwa trzy razy świece przed odpaleniem to odpalał od strzała, co może być przyczyną? Przekaźnik świec, pompa w baku (o ile taka w nim istnieje) ? Był bym bardzo wdzięczny o podpowiedzi co mogę sprawdzić. PS. szukałem podobnego tematu lecz albo jestem ślepy albo nie wiem. Pozdrawiam. Edytowane 21 Marca 2018 przez Matijus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Powiedz mi czy wymieniałeś wszystkie naraz, albo uzupełniałeś dobrymi te wadliwe? Mam podobnie ale od -10 C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 A dobieraliście świece wg VIN? Czas grzania też jest ważny, nie tylko czy gwint pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Wymieniłem wszystkie na raz, niestety nie dobierałem przez vin, mieszkam w Niemczech teraz a jeszcze nie znam dobrze języka i ciężko było mi te kupić (facet sprawdzał z mojego dowodu model itp, ale nie wiem czy akurat vin też). Primera nawet dziś przy +5 się jąkała przy odpalaniu (podobnie było już na starych) Zauważyłem apropo czasu grzania że na starych czy nowych -10 czy +5 grzeje tak samo tzn taki sam czas, dodam że jeszcze zimę temu na starych dobrze odpalał. Edytowane 23 Marca 2018 przez Matijus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Lampka gaśnie a świece jeszcze grzeją. Czas grzania jest ustawiony w sterowniku. Jak świece mają dłuższy czas grzania niż ustawiono w sterowniku to zwyczajnie nie osiągną swojej temperatury roboczej. Pisałeś że podgrzewasz dwa/trzy razy i zapala od strzała. Czyli jaki wniosek? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Hmm, no nic w takim razie muszę się przemęczyć z tym autem jeszcze z rok może mniej i wymieniam niestety go na coś innego, i tak już ma za duży przebieg żeby cokolwiek w niego pakować. Szkoda ale bez sensu już wydawać pieniądze na nowe świece itp. Dziękuje za pomoc i rozjaśnienie sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Masz nr. tych świec co kupiłeś? Jeśli tak to podaj i wpisz VIN. Wieczorem looknę czy faktycznie pasują do Twojego silnika. Bo jeśli tak to problem jest gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Jasne był bym wdzięczny, świece Beru GN109 i jeszcze jest jakiś pod nim nr 0100 800 031 a vin to SJNFEAP12U0068507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Dobra, ale to później jak dorwę kompa. ======================================== Świece są dobrane prawidłowo. Nr oryginału wg VIN 11065AD200 Twoje Beru są w grupie zamienników: https://www.czesciauto24.pl/oen/11065ad200 https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3118203317321-GN_109_________0100800031-swieca-zarowa,scr_dItems.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Hmm ok dziękuje za poświęcony czas. Czyli świece ok, kompresja też ok (sprawdzana jakoś na początku zeszłego roku a dużo nim nie zrobiłem, swoją drogą dalej na na 5w40 oleju śmigam i nie zjada mi ani grama praktycznie) akku też sprawdzany dobrą ładowarką (jestem modelarzem to ładowarka nie byle jaka, pokazuje ile naładował i ogólny stan) zajrzę jutro do przekaźnika świec chyba. Ps. filtry wymienione też. jestem otwarty na propozycje co mogę sprawdzić, jak narazie domowymi sposobami. (mechanika wolał bym unikać, tu w Niemczech narazie) Edytowane 23 Marca 2018 przez Matijus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć Edytowane 23 Marca 2018 przez michaell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć No tak, bo złe rozpylenie, zgadza się. Tylko dlaczego po kilku zagrzaniach pali od kopa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 W moim przypadku było tak. Plus 10 nissan 1,9 dci potrafił zapalić na jednej sprawnej świecy żarowej po zapaleniu auta świecił się żółty check engine W styczniu miałem problemy z paleniem na zimnym silniku, nie zaświecał się check engine. Po sprawdzeniu wtrysków okazało się że jeden wtrysk był zepsuty. Problem z paleniem się rozwiązał auto pali przy minus 21 Z mojego punktu widzenia gdy jest problem z elektryką bądź świecami to powinien się zaświecić check engine. W tymprzypadku musi być problem z dawką paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Michaell jasne nie wykluczam tego, ale regeneracja wtrysków to już gra nie warta świeczki w tym aucie, zwłaszcza że mechanicy w Niemczech średnio chcą cokolwiek naprawiać/regenerować a tylko wymieniać na nowe, a to już nie opłacalne. Sprawdzę wszystko co się da sam, jak pomoże to pomoże jak nie to trudno, raczej i tak na koniec roku lub na początku nowego bym wymieniał auto (bardziej z myślą o tym że muszę mieć auto na niemieckich blachach, a żeby tego przerejestrować to nie ma szans, nie przeszedł by szczegółowego przeglądu niemieckiego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł Weź pod uwagę że Ty masz inny silnik. Mało kto regeneruje Denso, a jak już to trza słono płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Witam ponownie, wyczyściłem wszystko co ma wspólnego ze świecami, klamry (czy jak to się zwie) tą alu listwę i auto odpala normalnie. Nie muszę grzać już dwa razy. Wczoraj trochę w nocy przymroziło było -1 z rana dziś trochę cieplej i wszystko jest ok. Zauważyłem że kultura pracy silnika na zimnym troszkę się poprawiła nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.