Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TPMS, system kontroli ciśnienia w oponach


Bajer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkim tak bardzo pewnie i jednoznacznie wypowiadającym się w tej kwestii polecam przeczytanie tego artykułu:

http://blog.bestdrive.pl/2428-czy-w-aucie-z-czujnikami-cisnienia-mozna-samodzielnie-wymienic-kola

:P :P :P


Ale czytajcie uważnie i całość... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę z innej beczki, ale w temacie TPMS. Jakie ciśnienie ustawiacie w "zimnych" oponach 2.3 przód i 2.1 tył, czy wyjściowo niższe o 0.2 bara aby w czasie jazdy wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie podniosło się do zalecanych wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.04.2018 o 21:25, manix napisał:

To dziwne, że w i 30 ma to znaczenie , bo e moim Tucsonie żadnego , a to te same systemy. Mam dwa komplety kół zmieniam, rotuję i zero problemów . Zawsze zaskakują po góra 2,3 km i pokazują właściwe ciśnienie. Ostatnio założyłem OE19" i też zaskoczyły ( normalnie mam 17")

 

 

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Zobaczymy jak będzie teraz, przed zimą świeciły wszystkie koła, dopiero na przeglądzie zrobili z tym porządek.
  W dniu 23.04.2018 o 08:27, Bajer napisał:

Wszystkim tak bardzo pewnie i jednoznacznie wypowiadającym się w tej kwestii polecam przeczytanie tego artykułu:

http://blog.bestdrive.pl/2428-czy-w-aucie-z-czujnikami-cisnienia-mozna-samodzielnie-wymienic-kola

:P :P :P

 

Ale czytajcie uważnie i całość... :P

Cytaty dwa: "Przede wszystkim jednak powiedzmy sobie, że każde auto jest inne, a sposobów kodowania czujników dziesiątki. Są takie auta, w których za każdym razem, by wymienić koła i nie mieć problemów, trzeba odwiedzić warsztat (np. niektóre modele Renault), a są takie, które nawet pozwalają na samodzielne rotowanie kół i same rozpoznają położenie poszczególnych czujników (np. w lewym tylnym kole, w prawym przednim itp.)."

 

"Są i takie auta, które zadowolą się faktem, iż koła z nowego kompletu „przedstawiają się” sterownikowi znanymi mu numerami, zaś ich położenie na aucie rozpoznawane jest automatycznie i system nie robi problemu z tego, że zamieniliśmy koła miejscami."

 

Tyle w temacie odnośnie rzeczonego systemu w Nissanie

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.04.2018 o 16:35, Veteran napisał:

A tak trochę z innej beczki, ale w temacie TPMS. Jakie ciśnienie ustawiacie w "zimnych" oponach 2.3 przód i 2.1 tył, czy wyjściowo niższe o 0.2 bara aby w czasie jazdy wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie podniosło się do zalecanych wartości ?

Ciśnienie zawsze ustawia się na zimnych oponach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja posłużę się jednym cytatem:

  W dniu 21.04.2018 o 20:44, herson napisał:

Nie upieracie się ze muszą być na swoich miejscach, bo nie ma to znaczenia.
 

:P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów forumowiczów moje pytanie jest odnośnie ciśnienia w oponach jak to się czyta te na zewnątrz to cisnienie które jest obecnie w oponach a te w środku to te które ma być???sorry za moją niewiedzę ale to mój pierwszy samochód z czujnikami post-55362-0-17569400-1524580139_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.04.2018 o 14:33, jasiek2912 napisał:

witam kolegów forumowiczów moje pytanie jest odnośnie ciśnienia w oponach jak to się czyta te na zewnątrz to cisnienie które jest obecnie w oponach a te w środku to te które ma być???sorry za moją niewiedzę ale to mój pierwszy samochód z czujnikami attachicon.gif20180424_111236.jpg

Te na zewnątrz to aktualne ciśnienie w oponach, a to wewnątrz to sam ustawiasz. Jeżeli ciśnienie w oponie spadnie poniżej wartości ustawionej, wówczas komputer "podniesie" alarm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.04.2018 o 18:08, Bajer napisał:

No to ja posłużę się jednym cytatem:

:P :P :P

czegoś nie zrozumiałeś z tej wypowiedzi?

Jeszcze raz napiszę, całe koła z czujnikami, w Nissanie możesz dowolnie rotować. Z kierunkowymi na Twoim miejscu bym uważał, ale zabronić - nie wypada :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.04.2018 o 17:06, herson napisał:

czegoś nie zrozumiałeś z tej wypowiedzi?

Jeszcze raz napiszę, całe koła z czujnikami, w Nissanie możesz dowolnie rotować. Z kierunkowymi na Twoim miejscu bym uważał, ale zabronić - nie wypada :D

Wygląda mi na to że to Ty nie wszystko zrozumiałeś. Opisałem przecież co musiałem zrobić żeby komputer zaczął pokazywać tak jak powinien. Opisałem  jak prawy tył okazał się lewym tyłem i w jaki sposób do tego doszedłem. Dodam tylko, że po wymianie kół przejechałem 700 km i nic w wskazaniach komputera się nie zmieniło. Dalej pokazywał źle.

Nie czytałeś czy masz problemy z rozumieniem czytanego tekstu?

Ale najpewniej uważasz że ja kłamię... Więc jest na to rada: nie czytaj...

A w artykule, który przytoczyłem jak byk napisane jest, że są różne czujniki. Niektóre zapamiętują, że są np.prawym tyłem. Ale Ty pomimo to piszesz, że:"nie ma to znaczenia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie czujniki ciśnienia zalecane przez Nissana same winne się zaadoptować. Mam 2 komplety opon z czujnikami i dowolnie je zmieniam. Czujniki adoptują się po kilku kilometrach. Myślę, że przyczyną mogą być nieoryginalne czujniki albo wada układu adaptacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.04.2018 o 09:21, krzysrob napisał:

Wg mnie czujniki ciśnienia zalecane przez Nissana same winne się zaadoptować. Mam 2 komplety opon z czujnikami i dowolnie je zmieniam. Czujniki adoptują się po kilku kilometrach. Myślę, że przyczyną mogą być nieoryginalne czujniki albo wada układu adaptacyjnego.

I ku tej ewentualności raczej się skłaniam. Tym bardziej, ze to samo mi mówili przedstawiciele serwisu. Niestety, zupełnie ich nie obchodziło, że u mnie czujniki się nie adoptują. W ogóle nie chcieli ze mną na ten temat rozmawiać.

Zastanawiam się właśnie co będzie z gwarancją jak elegancki pan w garniturze i krawaciku z serwisu uzna np. że jak auto nie odpala to nieprawda bo powinno odpalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.04.2018 o 19:16, Bajer napisał:

Wygląda mi na to że to Ty nie wszystko zrozumiałeś. Opisałem przecież co musiałem zrobić żeby komputer zaczął pokazywać tak jak powinien. Opisałem jak prawy tył okazał się lewym tyłem i w jaki sposób do tego doszedłem. Dodam tylko, że po wymianie kół przejechałem 700 km i nic w wskazaniach komputera się nie zmieniło. Dalej pokazywał źle.

Nie czytałeś czy masz problemy z rozumieniem czytanego tekstu?

Ale najpewniej uważasz że ja kłamię... Więc jest na to rada: nie czytaj...

 

A w artykule, który przytoczyłem jak byk napisane jest, że są różne czujniki. Niektóre zapamiętują, że są np.prawym tyłem. Ale Ty pomimo to piszesz, że:"nie ma to znaczenia."

Niepotrzebnie się uruchamiasz, napisałem wyraźnie, że w przypadku Nissana, nie ma to znaczenia. I mnie zarzucasz brak czytania ze zrozumieniem? :D
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.04.2018 o 12:24, herson napisał:

Niepotrzebnie się uruchamiasz, napisałem wyraźnie, że w przypadku Nissana, nie ma to znaczenia. I mnie zarzucasz brak czytania ze zrozumieniem? :D

Nie dodawaj sobie! Nie jesteś w stanie mnie "uruchomić"... :P

A czy mój Qashqai to jeszcze jest Nissan czy już nie? Bo obawiam się, że nie jestem na bieżąco... :o:D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja napiszę co usłyszałem w ASO w Chorzowie. Ponieważ kupiłem autko na letnich gumach pomyślałem że teraz jest dobry czas na kupowanie opon zimowych.

W związku iż tydzień po zakupie musiałem się udać na serwis z powodu błędnie działających czujników TPMS (zostały przeprogramowane-problem znikł) zapytałem o koszty felg z oponami i czujnikami TPMS. Pan na serwisie powiedział mi że zaprogramują czujniki ale muszę pamiętać (najlepiej zaznaczyć na kołach) które koło będzie na którym miejscu gdyż w przeciwnym razie będzie błędnie pokazywał i wtedy albo przełożę koła na swoje prawidłowe miejsca albo muszę do nich podjechać przeprogramować czujniki - usługa płatna. Nie wiem jak to jest naprawdę ale zapytam na następnym serwisie gdyż cenę zimówek to na tym ASO z nieba wzięli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę wiedzieć co niestosownego napisałem w ostatnim poście, ze został wycięty a ja miałem trudności z zalogowaniem się?

Bardzo proszę o odpowiedź bo nie chciałbym powtarzać błędów :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.04.2018 o 16:04, Mika napisał:

Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie.

Czujniki wyposażone są w baterie. Ich żywotność to prawdopodobnie ok. 5 lat... Może się skończyły...

Nic innego do głowy mi nie przychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie twierdzą że czyjniki daja sygnał a auto nie ma nawet 4 lat jeszcze czy to nie za szybko żeby siadły juz baterie w sensorach. Cały czas zastanawia mnie ten błąď. Gdyby to były baterie to chyba komputer dostałby kod odnośnie sensorów , a tutaj zagadka, dziwny kod ktory nie mowi nic o dokładnych szczegółach.

Edytowane przez Mika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.04.2018 o 16:04, Mika napisał:

Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie.

Jak oni sobie z diagnoskopem nie radzą z odczytem to my tutaj pewnie też. Równie dobrze mógł się uwalić cały moduł, jak i coś zwiera/sir rozłączyło. Choć usterka w czterech kołach jednocześnie brzmi dziwnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.04.2018 o 20:43, Mika napisał:

W serwisie twierdzą że czyjniki daja sygnał a auto nie ma nawet 4 lat jeszcze czy to nie za szybko żeby siadły juz baterie w sensorach. Cały czas zastanawia mnie ten błąď. Gdyby to były baterie to chyba komputer dostałby kod odnośnie sensorów , a tutaj zagadka, dziwny kod ktory nie mowi nic o dokładnych szczegółach.

Czy Ty mówisz o ASO Nissana? Bo jeżeli tak to zaczynam mieć ciarki na plecach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jak wyglądają te odbiorniki w nadkolach? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Na wyświetlaczu w zegarach nie widać wskazań z koła LP. Sprawdzałem dziś czujniki i wszystkie nadają. Tym samym problem jest w antenie w nadkolu tylko gdzie jej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.12.2018 o 17:51, bartekj napisał:

Jak wyglądają te odbiorniki w nadkolach? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Na wyświetlaczu w zegarach nie widać wskazań z koła LP. Sprawdzałem dziś czujniki i wszystkie nadają. Tym samym problem jest w antenie w nadkolu tylko gdzie jej szukać? 

Rozwiń  

Coś z tego wypatrzysz/wyczytasz?  LINK

Na tych dwóch widać trochę więcej LINK1  LINK2

I procedura naprawy LINK

A tak w  skrócie to ten sam co ABS.

Edytowane przez RAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.12.2018 o 23:05, RAMA napisał:

Coś z tego wypatrzysz/wyczytasz?  LINK

Na tych dwóch widać trochę więcej LINK1  LINK2

I procedura naprawy LINK

A tak w  skrócie to ten sam co ABS.

Rozwiń  

Dziękuję! Bardzo pomocne linki. Popatrzę zatem dziś na czujnik Abs, ale w takiej sytuacji zakładam, że jest po prostu uszkodzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...