Bajer Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Wszystkim tak bardzo pewnie i jednoznacznie wypowiadającym się w tej kwestii polecam przeczytanie tego artykułu: http://blog.bestdrive.pl/2428-czy-w-aucie-z-czujnikami-cisnienia-mozna-samodzielnie-wymienic-kola :P Ale czytajcie uważnie i całość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Veteran Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 A tak trochę z innej beczki, ale w temacie TPMS. Jakie ciśnienie ustawiacie w "zimnych" oponach 2.3 przód i 2.1 tył, czy wyjściowo niższe o 0.2 bara aby w czasie jazdy wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie podniosło się do zalecanych wartości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 To dziwne, że w i 30 ma to znaczenie , bo e moim Tucsonie żadnego , a to te same systemy. Mam dwa komplety kół zmieniam, rotuję i zero problemów . Zawsze zaskakują po góra 2,3 km i pokazują właściwe ciśnienie. Ostatnio założyłem OE19" i też zaskoczyły ( normalnie mam 17") Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Zobaczymy jak będzie teraz, przed zimą świeciły wszystkie koła, dopiero na przeglądzie zrobili z tym porządek. Wszystkim tak bardzo pewnie i jednoznacznie wypowiadającym się w tej kwestii polecam przeczytanie tego artykułu: http://blog.bestdrive.pl/2428-czy-w-aucie-z-czujnikami-cisnienia-mozna-samodzielnie-wymienic-kola :P Ale czytajcie uważnie i całość... Cytaty dwa: "Przede wszystkim jednak powiedzmy sobie, że każde auto jest inne, a sposobów kodowania czujników dziesiątki. Są takie auta, w których za każdym razem, by wymienić koła i nie mieć problemów, trzeba odwiedzić warsztat (np. niektóre modele Renault), a są takie, które nawet pozwalają na samodzielne rotowanie kół i same rozpoznają położenie poszczególnych czujników (np. w lewym tylnym kole, w prawym przednim itp.)." "Są i takie auta, które zadowolą się faktem, iż koła z nowego kompletu „przedstawiają się” sterownikowi znanymi mu numerami, zaś ich położenie na aucie rozpoznawane jest automatycznie i system nie robi problemu z tego, że zamieniliśmy koła miejscami." Tyle w temacie odnośnie rzeczonego systemu w Nissanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 A tak trochę z innej beczki, ale w temacie TPMS. Jakie ciśnienie ustawiacie w "zimnych" oponach 2.3 przód i 2.1 tył, czy wyjściowo niższe o 0.2 bara aby w czasie jazdy wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie podniosło się do zalecanych wartości ?Ciśnienie zawsze ustawia się na zimnych oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 No to ja posłużę się jednym cytatem: Nie upieracie się ze muszą być na swoich miejscach, bo nie ma to znaczenia. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek2912 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 witam kolegów forumowiczów moje pytanie jest odnośnie ciśnienia w oponach jak to się czyta te na zewnątrz to cisnienie które jest obecnie w oponach a te w środku to te które ma być???sorry za moją niewiedzę ale to mój pierwszy samochód z czujnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 witam kolegów forumowiczów moje pytanie jest odnośnie ciśnienia w oponach jak to się czyta te na zewnątrz to cisnienie które jest obecnie w oponach a te w środku to te które ma być???sorry za moją niewiedzę ale to mój pierwszy samochód z czujnikami 20180424_111236.jpg Te na zewnątrz to aktualne ciśnienie w oponach, a to wewnątrz to sam ustawiasz. Jeżeli ciśnienie w oponie spadnie poniżej wartości ustawionej, wówczas komputer "podniesie" alarm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 No to ja posłużę się jednym cytatem: :P czegoś nie zrozumiałeś z tej wypowiedzi? Jeszcze raz napiszę, całe koła z czujnikami, w Nissanie możesz dowolnie rotować. Z kierunkowymi na Twoim miejscu bym uważał, ale zabronić - nie wypada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek2912 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 dzięki za wyjaśnienie kolego Bajer pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 czegoś nie zrozumiałeś z tej wypowiedzi? Jeszcze raz napiszę, całe koła z czujnikami, w Nissanie możesz dowolnie rotować. Z kierunkowymi na Twoim miejscu bym uważał, ale zabronić - nie wypada Wygląda mi na to że to Ty nie wszystko zrozumiałeś. Opisałem przecież co musiałem zrobić żeby komputer zaczął pokazywać tak jak powinien. Opisałem jak prawy tył okazał się lewym tyłem i w jaki sposób do tego doszedłem. Dodam tylko, że po wymianie kół przejechałem 700 km i nic w wskazaniach komputera się nie zmieniło. Dalej pokazywał źle. Nie czytałeś czy masz problemy z rozumieniem czytanego tekstu? Ale najpewniej uważasz że ja kłamię... Więc jest na to rada: nie czytaj... A w artykule, który przytoczyłem jak byk napisane jest, że są różne czujniki. Niektóre zapamiętują, że są np.prawym tyłem. Ale Ty pomimo to piszesz, że:"nie ma to znaczenia." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Wg mnie czujniki ciśnienia zalecane przez Nissana same winne się zaadoptować. Mam 2 komplety opon z czujnikami i dowolnie je zmieniam. Czujniki adoptują się po kilku kilometrach. Myślę, że przyczyną mogą być nieoryginalne czujniki albo wada układu adaptacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Wg mnie czujniki ciśnienia zalecane przez Nissana same winne się zaadoptować. Mam 2 komplety opon z czujnikami i dowolnie je zmieniam. Czujniki adoptują się po kilku kilometrach. Myślę, że przyczyną mogą być nieoryginalne czujniki albo wada układu adaptacyjnego. I ku tej ewentualności raczej się skłaniam. Tym bardziej, ze to samo mi mówili przedstawiciele serwisu. Niestety, zupełnie ich nie obchodziło, że u mnie czujniki się nie adoptują. W ogóle nie chcieli ze mną na ten temat rozmawiać. Zastanawiam się właśnie co będzie z gwarancją jak elegancki pan w garniturze i krawaciku z serwisu uzna np. że jak auto nie odpala to nieprawda bo powinno odpalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Wygląda mi na to że to Ty nie wszystko zrozumiałeś. Opisałem przecież co musiałem zrobić żeby komputer zaczął pokazywać tak jak powinien. Opisałem jak prawy tył okazał się lewym tyłem i w jaki sposób do tego doszedłem. Dodam tylko, że po wymianie kół przejechałem 700 km i nic w wskazaniach komputera się nie zmieniło. Dalej pokazywał źle. Nie czytałeś czy masz problemy z rozumieniem czytanego tekstu? Ale najpewniej uważasz że ja kłamię... Więc jest na to rada: nie czytaj... A w artykule, który przytoczyłem jak byk napisane jest, że są różne czujniki. Niektóre zapamiętują, że są np.prawym tyłem. Ale Ty pomimo to piszesz, że:"nie ma to znaczenia." Niepotrzebnie się uruchamiasz, napisałem wyraźnie, że w przypadku Nissana, nie ma to znaczenia. I mnie zarzucasz brak czytania ze zrozumieniem? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Niepotrzebnie się uruchamiasz, napisałem wyraźnie, że w przypadku Nissana, nie ma to znaczenia. I mnie zarzucasz brak czytania ze zrozumieniem? Nie dodawaj sobie! Nie jesteś w stanie mnie "uruchomić"... A czy mój Qashqai to jeszcze jest Nissan czy już nie? Bo obawiam się, że nie jestem na bieżąco... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciemar Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Odbiorniki są w nadkolach. Nie trzeba niczego oznaczać. Jak nie zadziałały poprawnie to musi być inna przyczyna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 To może ja napiszę co usłyszałem w ASO w Chorzowie. Ponieważ kupiłem autko na letnich gumach pomyślałem że teraz jest dobry czas na kupowanie opon zimowych. W związku iż tydzień po zakupie musiałem się udać na serwis z powodu błędnie działających czujników TPMS (zostały przeprogramowane-problem znikł) zapytałem o koszty felg z oponami i czujnikami TPMS. Pan na serwisie powiedział mi że zaprogramują czujniki ale muszę pamiętać (najlepiej zaznaczyć na kołach) które koło będzie na którym miejscu gdyż w przeciwnym razie będzie błędnie pokazywał i wtedy albo przełożę koła na swoje prawidłowe miejsca albo muszę do nich podjechać przeprogramować czujniki - usługa płatna. Nie wiem jak to jest naprawdę ale zapytam na następnym serwisie gdyż cenę zimówek to na tym ASO z nieba wzięli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Czy mogę wiedzieć co niestosownego napisałem w ostatnim poście, ze został wycięty a ja miałem trudności z zalogowaniem się? Bardzo proszę o odpowiedź bo nie chciałbym powtarzać błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mika Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie. Czujniki wyposażone są w baterie. Ich żywotność to prawdopodobnie ok. 5 lat... Może się skończyły... Nic innego do głowy mi nie przychodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mika Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 (edytowane) W serwisie twierdzą że czyjniki daja sygnał a auto nie ma nawet 4 lat jeszcze czy to nie za szybko żeby siadły juz baterie w sensorach. Cały czas zastanawia mnie ten błąď. Gdyby to były baterie to chyba komputer dostałby kod odnośnie sensorów , a tutaj zagadka, dziwny kod ktory nie mowi nic o dokładnych szczegółach. Edytowane 29 Kwietnia 2018 przez Mika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Witam. Po zmianie kół z zimowych na letnie wyskoczył mi błąd C1734. Nie mam pojęcia co to znaczy. Dodam że koła letnie są na oryginalnych felgach. W serwisie stwierdzili że nie wiedzą co to jest. Powiedzieli że po kalibracji czujniki nie chcą połączyć sie z komputerem samochodu. Po wyłączeniu kontrolki i przejechaniu kilku metró ona znowu sie zapala. Stwierdzili ze to nie sensory, one dają sygnał czyli sa sprawne. Chodzi o to że nie chcą przesłać zakodowanych pomiarów ciśnienia do kompa. Ktoś z Was coś może podpowie.Jak oni sobie z diagnoskopem nie radzą z odczytem to my tutaj pewnie też. Równie dobrze mógł się uwalić cały moduł, jak i coś zwiera/sir rozłączyło. Choć usterka w czterech kołach jednocześnie brzmi dziwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajer Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 W serwisie twierdzą że czyjniki daja sygnał a auto nie ma nawet 4 lat jeszcze czy to nie za szybko żeby siadły juz baterie w sensorach. Cały czas zastanawia mnie ten błąď. Gdyby to były baterie to chyba komputer dostałby kod odnośnie sensorów , a tutaj zagadka, dziwny kod ktory nie mowi nic o dokładnych szczegółach. Czy Ty mówisz o ASO Nissana? Bo jeżeli tak to zaczynam mieć ciarki na plecach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Jak wyglądają te odbiorniki w nadkolach? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Na wyświetlaczu w zegarach nie widać wskazań z koła LP. Sprawdzałem dziś czujniki i wszystkie nadają. Tym samym problem jest w antenie w nadkolu tylko gdzie jej szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 (edytowane) 5 godzin temu, bartekj napisał: Jak wyglądają te odbiorniki w nadkolach? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Na wyświetlaczu w zegarach nie widać wskazań z koła LP. Sprawdzałem dziś czujniki i wszystkie nadają. Tym samym problem jest w antenie w nadkolu tylko gdzie jej szukać? Coś z tego wypatrzysz/wyczytasz? LINK Na tych dwóch widać trochę więcej LINK1 LINK2 I procedura naprawy LINK A tak w skrócie to ten sam co ABS. Edytowane 10 Grudnia 2018 przez RAMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 7 godzin temu, RAMA napisał: Coś z tego wypatrzysz/wyczytasz? LINK Na tych dwóch widać trochę więcej LINK1 LINK2 I procedura naprawy LINK A tak w skrócie to ten sam co ABS. Dziękuję! Bardzo pomocne linki. Popatrzę zatem dziś na czujnik Abs, ale w takiej sytuacji zakładam, że jest po prostu uszkodzony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.