Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TPMS, system kontroli ciśnienia w oponach


Bajer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję uzbroić się w cierpliwość. "Cudowne" możliwości kalibracji, są wyolbrzymione, bo służy do kalibracji ciśnienie w stosunku do temperatury. Bardzo często system może "zaskoczy", ale w/g mnie to czysty przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rudik napisał:

Niestety próbowałem kilka razy tak robić i nic to nie pomaga. 

Jeździj...nie patrz na to że wyswietla się ikonka.Czasami zaskakuje nawet po kilkuset km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dwa pytanka  w temacie

czy baterie w czujnikach się wymienia czy trzeba kupić nowy komplet?

jaki kod ma zawór/wentyl do czujników ciśnienia? Musze jeden wymienić i nie wiem co dokładnie ma kupić - tmps03? czy jakiś inny? Wystarczy że kupię sam zawór czy muszę zawór+czujnik

zdjęcie uszkodzonego poniżej - 

20200508_110752.jpg

20200508_110800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę śmieszny koszt nowego czujnika ja bym brał w całości nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
10 godzin temu, rafsty napisał:

Biorąc pod uwagę śmieszny koszt nowego czujnika ja bym brał w całości nowy.

Podaj proszę link do oferty gdzie można kupić czujniki do Nissana w "śmiesznej" (jak piszesz)  cenie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
Godzinę temu, rafsty napisał:

Tylko nie mówcie że kupując samochód za 100 tysi to 100 złoty Was zabije.

Muszę przyznać, że w takiej cenie dla tych którzy mają brykę za "100 tysi" jeszcze nie widziałem. Przeważnie komplet 4 szt. OEM TPMS NISSAN Pulsar 407003VU0A 407004CB0A, to 550 i w górę.

A co zaproponujesz dla tych, którzy kupili brykę za 80 "tysi" ? (żartuję oczywiście)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafsty, o śmiesznej cenie to można byłoby mówić jakby komplet 4 czujników kosztował 60 - 80 zł. Ale 380 zł (95 x 4) to już nawet dla "sr***go kasą" są to jakieś pieniądze. I nawet ten "sr***cy pieniędzmi" 10 razy zastanowi się zanim będzie miał wydać 20 zł za wymianę baterii lub 380 zł za nowy komplet czujników.

Jeśli chodzi o wymianę uszkodzonego, to zdecydowanie sensowniej kupić nowy. Faktycznie cena najniższa jaką widziałem za te czujniki, więc @rafsty dzięki za link.

Edytowane przez Robert_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

@ Robert_B
Twoja wypowiedź jest tak trafna i w pełni zgodna z moim zdaniem w tej kwestii, że byłbym nikczemnikiem, gdybym Cię nie docenił "plusem" :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Robert_B napisał:

@rafsty, o śmiesznej cenie to można byłoby mówić jakby komplet 4 czujników kosztował 60 - 80 zł. Ale 380 zł (95 x 4) to już nawet dla "sr***go kasą" są to jakieś pieniądze. I nawet ten "sr***cy pieniędzmi" 10 razy zastanowi się zanim będzie miał wydać 20 zł za wymianę baterii lub 380 zł za nowy komplet czujników.

Jeśli chodzi o wymianę uszkodzonego, to zdecydowanie sensowniej kupić nowy. Faktycznie cena najniższa jaką widziałem za te czujniki, więc @rafsty dzięki za link.

 

Akurat to jest wysoka cena którą podałem bo kiedyś widziałem za 75 zł te czujniki ale nie chciało mi się szukać w nocy więc pierwsze z brzegu wrzuciłem.

Idąc Twoim tokiem myślenia to nie będzie 380 zł tylko do tego dojedzie ściąganie opon i ich założenie, wyważenie kół to dojdzie następne 100 zł, paliwo bo trzeba dojechać i wrócić od wulkanizatora, amortyzacja samochodu. Więc to pewnie już 500 lekko przekroczy. Ciekawe ile osób nie ma wykupionego AC na nowy samochód? I tutaj nie zastanawia się człowiek 10 razy tylko ładuje 2 tysiące na AC? Kurcze ale przecież wywalić 80 tysięcy na samochód się nie zastanawiałeś 10 razy? Przecież mogłeś sobie kupić auto za 40 tysięcy więc Ty musisz sr*ć i rzyg*ć pieniędzmi. Kolega napisał o jednym czujniku a nie że chce zakupić komplet.

20zł za baterie? Czy w ogóle istnieje możliwość jej wymiany?

Ja nie sram kasą ale nawet sekundy bym się nie zastanawiał nad zakupem nowego czujnika zamiast kombinować jak koń pod górkę.  A jakbym miał być takim sknerą to kupiłbym sobie auto za tysiąc złoty a nie 70 tysięcy.

A co do zastanawiania się nad wydawaniem pieniędzy wystarczy popatrzeć ile osób kupiło np. siłowniki do przedniej maski za ponad stówę tylko dlatego aby cztery razy w roku maskę otworzyć i "kijka" nie stawiać :)  o innych pierdołach nie wspominając. Ale tutaj na forum sporo osób sr*ć musi pieniędzmi bo zamiast kupić sobie np. rejestrator jazdy za 40 zł to wydaje 20 razy tyle nie wspominając o radiach :) 

 

@Andrzej G  ja już dwa lata temu kupowałem komplet oryginalnych czujników za 400 zł więc nie wiem skąd wziąłeś cenę 550zł? Dziwię Ci się kiedy uważasz że sto złoty to kupa pieniędzy i jeździsz pulsarem a nie jakimś autem za 5 tysięcy. Szkoda że taka hipokryzja bije po oczach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
57 minut temu, rafsty napisał:

@ Andrzej G ja już dwa lata temu kupowałem komplet oryginalnych czujników za 400 zł więc nie wiem skąd wziąłeś cenę 550zł? Dziwię Ci się kiedy uważasz że sto złoty to kupa pieniędzy i jeździsz pulsarem a nie jakimś autem za 5 tysięcy. Szkoda że taka hipokryzja bije po oczach... 

Trochę luzu kolego. My sobie na wesoło, a Tobie rośnie "gula". Spoko:)

No chyba, że 3b5b0547daedd885971a1d8dff1fb81c.jpg:laie_67:

57 minut temu, rafsty napisał:

20zł za baterie? Czy w ogóle istnieje możliwość jej wymiany?

Istnieje ... ale nikt w serwisie wymiany opon racze nie będzie czekał, aż wydłubiesz baterie z 4 czujników, założysz nowe i zalejesz "czymś tam"

http://hobbyspace.pl/tpms-wymiana-baterii-w-czujnikach-cisnienia/
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego luzu to ja mam sporo :drinkchampagne: 

Po prostu rozwala mnie na łopatki taka hipokryzja i ludzie którzy kupują auto za 200 tysięcy i dają fotelik z marketu za 99 złoty.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzysrob napisał:

A gdzie ochrona środowiska.

S&S wystarczy do ochrony :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafsty - jak tu (na tym forum) by zaoszczędzić na worek cebuli kombinują przy nowym samochodzie jak zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych i jechać na przegląd ze swoim olejem, filtrem itp - oczekujesz, że cena 95 zł raz na X lat to majątek.

Osobiście w poprzednim samochodzie - też francuskim jak nissan - miałem czujniki od nowości - czyli 10 lat i w żadnym bateria nie siadła. Działały do końca aż sprzedałem z przebiegiem prawie 300 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karminadel ja jeżdżę do ASO ze swoim olejem co 10k km :D Leję Liqui Moly a na ASO tego nie mają :)  Ale resztę u nich biorę :) 

Chociaż ostatni drugi przegląd robiłem z ich olejem bo nie miałem czasu zamawiać. Uważam że cena za przegląd ponad 1600 zł to przesada ale nie przyszło mi na myśl aby tracić czas i rozmyślać jakby tu zaoszczędzić na przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o możliwość wymiany baterii nie była spowodowana jakimś skąpstwem tylko ciekawością (jak się komuś bateria wyczerpie np w pilocie to nie kupuje nowego tylko wymienia baterie jeżeli się da). Przy okazji uszkodzonego czujnika postanowiłem na przyszłość zapytać o baterie.... i tyle. 

Natomiast głownie chodziło mi o kod tego czujnika żeby kupić prawidłowy - czujnik zamówiony, dzięki za pomoc.

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamilos84 mogłeś poszukać taniej. Ja raz widziałem je o wiele taniej, podając ten link to podałem go tak na szybko gdyż w nocy nie chciało mi się szukać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne że jest ok - wczoraj dopiero miałem czas żeby podjechać na wymianę - po wymianie kalibracja i po ok 5 km mam odczyt z wszystkich 4 kół :). Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat: jestem po wymianie całego zestawu kół (używam 2 osobnych zestawów TPMSów na lato/zimę). Pierwszy raz spotkałem się następującą sytuacją: bez kalibracji komputer rozpoznał nowe czujniki, ciśnienie było OK. Po ok. 30 km od wymiany zapaliło się ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w jednym kole i kontrolka niskiego ciśnienia zaświeciła na stałę. Idąc za forumowymi poradami, przeprowadziłem kalibrację w komputerze - ostrzeżenie zniknęło, lecz kontrolka świeciła nadal - nie ma odczytu z żadnego koła (więc skąd wiadomo, że ciśnienie jest za niskie?) :)

Z kolejnej porady - dopompowałem podejrzaną oponę do 3.5 atm, powrót do 2.2 (tył), kalibracja - problem ten sam, kontrolka niskiego poziomu miga i po chwili świeci na stałę - brak odczytu ze wszystkich kół.

Od wymiany przejechane ok. 200 km. 

Możliwe, że to kwestia baterii w czujniku? Auto rocznik 2015, czujniki używane zamiennie z drugim zestawem. A może trzeba napompować ponad 3.5 atm?

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...