Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TPMS, system kontroli ciśnienia w oponach


Bajer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G
W dniu 5.05.2020 o 21:30, rudik napisał:

Ja pomimo przeprowadzenia kalibracji mam problem ze wskazaniami czujników. Zamiast ciśnienia w przednim kole wskazuje mi ciśnienie z koła tylnego.

TUTAJ masz rozwiązanie. Miałem dokładnie ten sam problem. Film przedstawia procedurę QQłki, ja ją zastosowałem po rotacji kół w Pulsarze i jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój problem został jako ostatni na poprzedniej stronie, a trochę ciężko uwierzyć, że żaden forumowy ekspert nie wie o co może chodzić :) Temat jest aktualny, dzięki za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentol odczytaj kody błędów i będzie wiadomo co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2020 o 12:08, Mentol napisał:

Podepnę się pod temat: jestem po wymianie całego zestawu kół (używam 2 osobnych zestawów TPMSów na lato/zimę). Pierwszy raz spotkałem się następującą sytuacją: bez kalibracji komputer rozpoznał nowe czujniki, ciśnienie było OK. Po ok. 30 km od wymiany zapaliło się ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w jednym kole i kontrolka niskiego ciśnienia zaświeciła na stałę. Idąc za forumowymi poradami, przeprowadziłem kalibrację w komputerze - ostrzeżenie zniknęło, lecz kontrolka świeciła nadal - nie ma odczytu z żadnego koła (więc skąd wiadomo, że ciśnienie jest za niskie?) :)

Z kolejnej porady - dopompowałem podejrzaną oponę do 3.5 atm, powrót do 2.2 (tył), kalibracja - problem ten sam, kontrolka niskiego poziomu miga i po chwili świeci na stałę - brak odczytu ze wszystkich kół.

Od wymiany przejechane ok. 200 km. 

Możliwe, że to kwestia baterii w czujniku? Auto rocznik 2015, czujniki używane zamiennie z drugim zestawem. A może trzeba napompować ponad 3.5 atm?

Dzięki za pomoc :)

Mentol,co Ci szkodzi dopompować choćby do dwóch kół 3.5 do 4atm i zobaczyć co się dzieje.Nie kalibruj jak się pokaże odczyt.Jak sytuacja się powtórzy to chyba mogą być bateryjki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również miałem problem z kalibracją czujników po zmianie kół na letnie. Czujniki się zawiesiły, kombinowałem na wszystkie możliwe sposoby dopompowywanie do 3.5 atm., kalibrowanie, na zapalonym, zgaszonym silniku itp. itd. Jedynym rozwiązaniem, które pomogło w mojej sytuacji było odpięcie akumulatora na min., podpięcie z powrotem kalibracja na nowo i przejechanie 100m. Od tego momentu wszystko działa ok. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, JACKO29 said:

Mentol,co Ci szkodzi dopompować choćby do dwóch kół 3.5 do 4atm i zobaczyć co się dzieje

@JACKO29 - próbowałem tego, nie napisałem wprost, ale całą tylną oś (lewy tył to problem) dopompowałem do 3.5-3.7 atm i to nie pomogło. Czy kalibruję, czy nie - odczytu brak z jakiegokolwiek koła ;) Kolejny gówniany feature QQ. 

@Rybson86 - tego nie próbowałem, odpiąłeś na ok. minutę? Poza przebiegami, spalanem itd. coś jeszcze Ci wyzerowało lub musiałeś ustawiać od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nic nie musialem ustawiac, chyba nawet stacje radiowe się nie rozkodowaly

mój sposób z odpięciem akumulatora rozwiąże twój problem u mnie było to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wskazówki, @Rybson86 - Twoja sugestia pomogła, po podłączeniu akumulatora od razu błąd zniknął i wszystkie czujniki po 200 metrach były rozpoznane.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cześć, chciałem się wpiąć w wątek z pytaniem..

Po wymianie kół z 19" na 16" letnich (felgi i opony) stwierdziłem, że skoro mam w DASAITA moduł plus czujniki ciśnienia i temperatury w kołach to po co mi ten badziew Nissan-owski ;-)

Okazuje się, że nie da się chyba wyłączyć tych "warrningów" na desce rozdzielczej o braku komunikacji z TPMS w Nissan. Zakupiłem więc nowy na aliexpres dokładnie ten sam model czujników z napisem Nissan (4sztuki za łączną kwotę 150zł z przesyłką) i teraz zastanawiam sie jak je wbić do komputera Nissana żeby je widział. 

w końcu pytania :

1. Czy programatorem  EL-50448 uda mi się nauczyć mojego Nissana, że ma nowy komplet czujników TPMS (stary komplet TPMS poszedł do Żyda razem z kołami 19")?

2. Czy programator po grzyba potrzebny a raczej z akumulatorem jak wyzej operacje przeprowadzic?

Edytowane przez Piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na czujnikach pisało continental i to były oryginały do Nissana. Jeśli nie pójdzie operacja z akumulatorem to chyba będziesz musiał podłączyć się pod consulta.

P.S.

W sumie to może też pisało na nich nissan ale teraz nie kojarzę zbyt dobrze.

Edytowane przez rafsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, rafsty napisał:

U mnie na czujnikach pisało continental i to były oryginały do Nissana. Jeśli nie pójdzie operacja z akumulatorem to chyba będziesz musiał podłączyć się pod consulta.

P.S.

W sumie to może też pisało na nich nissan ale teraz nie kojarzę zbyt dobrze.

dzięki za odpowiedź, jak sie nie udato rozejrze sie za tym co piszesz (Nissan Consult III Renault Clip). To zdaje się dedykowane do RENAULT/NISSAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem i nie mogę do końca ogarnąć...wielu narzeka że czujniki nie zaskakują,muszą jeździć na wczytywanie....

Kupując nową Kaśkę dostałem komplet zimówek z czujnikami,gdy chciałem je założyć okazało się ,że w jednym kole coś ewidentnie luźno sobie lata.Okazało się,że urwany czujnik.Serwis wymienił czujnik,nic nie kalibrowali.Po prostu odebrałem koło i do domu.Po założeniu koła zaskoczyły po kilkuset metrach.Więc w czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku czujnik czujnikowi nie równy :) Myślę że coś w algorytmach nissana jest że czasami łapie po 100 metrach a czasami trzeba przejechać 10 km :) 

Uważam że ta zabawa z kalibrowaniem to tylko bardziej problem stwarza nic coś zmienia. Ja kupowałem komplet czujników osobno (na alledrogo) i pierwszy raz wskoczyły po ok 2 km. Teraz jak zmieniam to max do kilometra potrzeba aby wszystkie pokazywały dane i nigdy nie bawiłem się w żadne kalibrowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

napiszę dla potomnych...

Zakupiłem kilka miesięcy temu od Chińczyków:

https://pl.aliexpress.com/item/33008982847.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.be4d5c0fxI5TPn (zapłaciłem za komplet 150zł z napisaem "Nissan" a w ASO 650zł komplet)

(nazwa aukcji: Dla Nissan Pulsar Qashqai II TIIDA TEANA x-trail Rogue czujnik TPMS systemy monitorowania ciśnienia w oponach 40700-3VU0A 407003VU0A 433mhz)

Kilka dni temu Chłopaki w lokalnym, wiejskim zakładzie gumiarskim założyli mi w końcu zakupione cztery czujniki ale od razu mówili, że oni nie skalibrują bo to Nissan i to raczej tylko ASO (wrrrrr).

Wysłałem zapytanie o cene uslugi programowania komputera o nowe TPMS do ASO (po kilku dniach nadal brak odpowiedzi)  ale odłączyłem akumulator, z 10 razy wybrałem w Settings - Calibrate, nastepnie przejechałem 500m, 1000m, 5000m  i dalej wali mi po oczach ikoną TPMS. Covid wiec siedzę od pól roku na zdalnej robocie i poza wakacjami przed montażem TPMS nigdzie sie nie ruszam. Nic tylko bedzie trzeba to ASO odwiedzić (wrrr). Tymbardziej wrr, że nawet ASO nie odpisało ile to kosztować będzie (Warszawa - Krasnobrodzka).

 Wybrałem się w końcu w przymusową podróż powyżej 20km po zalozeniu czujników i faktycznie nie wiem kiedy ale zauwazylem , że ikona TPMS zgasła a cisnienie bylo prezentowane na desce rozdzielczej.

Tak wiec udało się bez pomocy ASO.

 

Podsumowanie:

Miałem dwa komplety kół (8 kół z czujnikami TPMS NISSAN), jeden komplet z czujnikami sprzedałem (4 koła z czujnikami TPMS), kupiłem nowe felgi, opony i czujniki z aliexpress i bez pomocy ASO nowy komplet czujników został dodany do komputera NISSAN.

Brawo ja, Forum Nissan i Chłopaki z wiejskiego zakładu oponiarskieogo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanko do Was. 

Mam koła z czujnikami. 

Chciałby na zimę kupić koła. Wiem najlepiej gdyby były z czujnikami, ale co będzie jak wsadzę zwykłe bez? Oprucz komunikatu w kompie będzie coś piszczało? 

Myślę że gdyby to był tylko błąd w ciśnieniu wyświetlany na kompie to bym przeżył. 

No i pytanie czy po włożeniu kół z czujnikami, wszystko wróci do Starego ustawienia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tylko wyświetlaną ikonę TPMS. Nic nie piszczy. Ja bym jednak dla własnego spokoju i wygody kupił u Chińczyka komplet czujników za 150 zł. Link i opis Piotra masz post przed Twoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się pod temat bo dotyczy ciśnienia w oponach. Czy pompujecie swoje koła zwykłym powietrzem czy może innym gazem np.:azotem?

Pytam ponieważ zauważyłem bardzo dużą różnicę pomiędzy ciśnieniem "startowym" czyli zaraz po ruszeniu i ciśnieniu po przejechaniu około 300km po autostradzie. Przy starcie 2,3 bara po kilkuset kilometrach 2,8 bara. Różnica to aż 0,5 bara w przednich kołach. Przy dłuższych trasach tak wysokie ciśnienie może przecież mieć wpływ na jakość prowadzenia jak również  na zużycie opon.

Stąd moje początkowe pytanie ^_^. Dajcie znac jak to u Was wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2020 o 19:55, Hunter napisał:

Panowie podepnę się pod temat bo dotyczy ciśnienia w oponach. Czy pompujecie swoje koła zwykłym powietrzem czy może innym gazem np.:azotem?

Pytam ponieważ zauważyłem bardzo dużą różnicę pomiędzy ciśnieniem "startowym" czyli zaraz po ruszeniu i ciśnieniu po przejechaniu około 300km po autostradzie. Przy starcie 2,3 bara po kilkuset kilometrach 2,8 bara. Różnica to aż 0,5 bara w przednich kołach. Przy dłuższych trasach tak wysokie ciśnienie może przecież mieć wpływ na jakość prowadzenia jak również  na zużycie opon.

Stąd moje początkowe pytanie ^_^. Dajcie znac jak to u Was wygląda.

Faktycznie nikt nie zauważył tak dużego wzrostu ciśnienia w oponach? Wszyscy pompujecie zwykłym powietrzem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rzeczy każdy pewnie zauważył i powinien uwzględnić w zależności od tego, gdzie i w jakich warunkach jeździ.
Ja dla przykładu latem jak tegoroczne, pompuję przód nie do 2,3, ale do 2,1 (jeżdżę sam, lub +1 na tylnym siedzeniu). Podczas jazdy "w koło komina" ciśnienie wzrasta max do 2,3 , natomiast na dłuższej trasie w upalne dni na wskaźniku mam max 2,4.

Podobnie traktuję tym, który zamiast 2,1 pompuję do 2,0 , gdyż tył mniej się nagrzewa i podczas jazdy po mieście wzrośnie do 2,1 , natomiast na trasie do 2,2
Wydaje mi się, że takie podejście jest optymalne i ze względu na komfort jazdy (Pulsar ma sztywne zawieszenie) i na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nikt nie zauważył tak dużego wzrostu ciśnienia w oponach? Wszyscy pompujecie zwykłym powietrzem? 
Ostatnie tygodnie w stosunkowo wysokich temperaturach jazda autostradami wzrost o 0.2-0.3 (te same wartości przód i tył).

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...