Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Pompa podciśnienia 2.0TD


Gość jurgenik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat dotyczy kiepskiego hamowania, a dokładnie twardniejącego pedału hamulca po 4-5 szybkich naciśnięciach. Ktoś już o tym pisał ale nie mogę tego teraz znaleźć, poza tym nie wyjaśniono sprawy do końca.

Wracając do sprawy: moja P11 ma ogólnie dość twarde hamulce i o hamowaniu przez delikatne wciskanie pedału mogę sobie tylko pomarzyć. Ale jeszcze gorzej wygląda sprawa hamowania pulsacyjnego. Po kilku kopnięciach w hamulec efekt jest taki jak się silnik zgasi i ponaciska - pedał u góry i nie daje się wcisnąć. Przez długi czas większość mechaników twierdziła że widocznie pompa podciśnienia się kończy i ma wypracowane mechanizmy przez co nie osiąga wymaganej wydajności. Utwierdziło mnie w tym przekonaniu odłączenie EGR, który ta pompa napędza. Hamulce się poprawiły bo pompa nie marnuje ciśnienia na sterowanie EGR. ALE CZY TO NAPEWNO CAŁA POMPA!!! Wczoraj znalazłem stary post z podobnym problemem i tam ktoś napisał że to może membrana w pompie. Ktoś inny że membrana w servo. Jak to w końcu jest. Nie wiem jak są zbudowane te ustrojstwa może ktoś to rozbierał i wie jak naprawić. Jak czytam "membrana" to sprawa chyba nie jest zbyt skomplikowana do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc, wątpię, aby pompa się skończyła - to jest na tyle proste urządzenie, że powinno wytrzymać naprawdę duży przebieg (chyba że takowy masz)

 

A czy wyeliminowałeś wszystko, co ma związek z awarią, ale w samym układzie hamulcowym tj:

-czy płyn hamulcowy jest ok, tzn nie ma w sobie wody

-czy tłoczki i prowadniki w zacisku hamulcowym chodzą luźno

- czy układ hamulcowy jest odpowietrzony i szczelny

- jaki jest stan tarcz i klocków (również z tyłu)

- czy nie ma problemów z ABS-em

 

może być tak, że coś w układzie nie domaga i pompa fabrycznie , pomimo że wytwarza normalne podciśnienie , to jednak to nie wystarcza.

 

Ew jest nieszczelność w układzie/instalacji obsługiwanej przez pompę.

 

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kolei:

Przebieg auta 190kkm

- tarcze bardzo ładne Jurid bez bicia, pęknięc - przebieg 50kkm

- klocki nie pamiętam firmy - przbieg 4,5kkm

- płyn wymieniany 2 lata temu, przebieg 40kkm, mysle o zmianie ale od poprzedniej wymiany nic sie nie zmieniło w reakcji hamulca. Raz jak poprzednie klocki się kończyły trzeba było ciuteczke płynu dolać bo czasem kontrolka migała - ale nie był poniżej minimum. Dolałem do max i przestało.

- z tyłu są bębny - okładziny wymieniałem jak się jedna odkleiła - obecnie Delphi, przebieg na nich 36kkm

-przy każdej zmianie opon kontroluję wszystkie ruchome części układu hamulcowego - nic się nie zacina, nie zapieka, nie blokuje, nie podcieka. Ostatnio sprawdzałem przód w sierpniu przy zmianie klocków.

- na wałkach na diagnostyce wszystko OK

- ręczny igła

- moja P11 nie ma ABSu

 

Tylko że tak jak napisałem poprzednio: kilka szybkich naciśnięć na hamulec i trzeba potem ze trzy razy bardzo powoli wciskać pedał żeby odpuściło. A ha - normalne hamowanie jest dość twarde ale czasem (raz na 20) złapie od razu mięciutko.

Wracam więc do tematu membrany - jeśli jest tam coś takiego i jeżeli jest pęknięta to powinno się ją dać zdemontować i wymienić. Tylko jak to się robi?

A i jeszcze jedno - znalazłem kiedyś taki tekst: "Okazało się, że w pompce podciśnieniowej pękła membrana i na 1-2 depnięcia wystarczało, a potem twardy pedał się robił."

Nie wiem czym gościu jeździł, ale może u mnie jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ja mam tak samo" :?

 

 

też podejrzewam pompę podciśnienia ...

 

teoria z pękniętą membraną ma sens tylko.... nigdzie nie znalazłem info o jej budowie i dałem spokój...

 

jeżdżę i uważam na tzw. "hamowanie pulsacyjne"... bo raczej nie wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może servo jest nieszczelne ? albo rzeczywiscie ta pompa podcienieniowa nie domaga.

 

Rozpędz się do ok 100km/h na III biegu pusc gaz i zacznij hamować zobacz czy sytuacja bedzie się powtarzać (chodzi o utrzymanie silnika w mozliwe jak najwięszkych obr przy hamowaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

no i ja mam teraz dokładnie ten sam kłopot, jak zapir..... autem to hamulce sa dobre, ale w jeździe miejskiej musze ostro deptać pedał, klocki tarcze płyn i ABS ok... co teraz???

 

[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 12:34 ]

...tylko że ja mam benzynkę 2.0 131KM i tam podcisnienie jest z kolektora a nie pompy, dlatego nie wiem gdzie szukac przyczyny, chyb aże zdechło servo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...