Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

9.11.05 odebrałem nową Almere dci:)


Gość marcinde
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do Bastka

 

jak tam primera p12?

 

w nissanie mnie namawiają aby zmienił alme na primerę acenta 2.0 + dorzucą jakieś dodatki a almę wezmą w rozliczenie. Szczerze mówieąc nie mam zdania co do p12 po za tym, że mają różne tyły i jedne mi się podobają a drugie nie. Jak te autka się sprawują? Stwierdzają, że jak z upgrade-uje a;lmerę to nie dam rady jej sprzedać ale nie wiem czy to prawda.

 

k12 już prawie zmieniłem ale przy ostatecznym, odbiorze żona stwierdziła, że nie ma centralnego dużego wyświetlacza i czegoś tam jeszcze i jednak nie chce, chociaż po przejechaniu się stwierdziła, że się jeszcze zastanowi. Do micry miał bym dopacić ze 12 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie wszystko co najlepsze, to ja zawsze mówię o silniku. ;) Dynamika, ekonomiczność, elastyczność itp. Co do samego P12... Mój tata ma wersję przed liftingiem, więc parę rzeczy mogło się zmienić. Z przodu jest dosyć przestronnie. Przeszkadza trochę wszechobecny plastik, ale można się przyzwyczaić zwłaszcza, że po liftingu są podobno lepsze materiały. Z tyłu miejsca na nogi jest od groma i trochę. Zwłaszcza po przesiadce (podobnie jak Ty) z N16 Fl, tylko że sedan. Nie wiem czy zawieszenie i układ kierowniczy się różnią w tych dwóch wersjach, ale coś nie coś powiem. Auto prowadzi się w miarę pewnie, ale przy zbyt szybko pokonywanych zakrętach czuć nadsterowność. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie auta.

Nie no muszę coś o silniku. :D Po przesiadce z Almy 1,8 to jest dynamika super. ;) Może niekoniecznie obiektywnie, bo dane niewiele się różnią, ale subiektywnie to jest niebo i ziemia. No i elastyczność diesla...

Może zamiast kupować w salonie (po czym auto od razu straci w cholere na wartości) i zostawiać w rozliczeniu (tracisz na Almerze jakieś 5 tys. [mój tata niestety tak zrobił...]) warto sprzedać gdzieś na jakimś otoMoto, a kupić na przykład to:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C787603

Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marcinde

przelot 5100km. zapierniczam lubelską z w-wy na piwko do kumpla, wyprzedzam jak ta lala, 130 na zegarkach a tu: ZDECHŁO !!!!!!!!!!!!!!

brak mocy, nie przyspiesza. okazało się, że zsunęła się rura dolotowa powietrza od intercoolera do turbo. przestraszyłem się jak cholera, ale wszystko dobrze się skończyło.:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się, że zsunęła się rura dolotowa powietrza od intercoolera do turbo. przestraszyłem się jak cholera, ale wszystko dobrze się skończyło.:) pozdrawiam
Tata miał dokładnie to samo! Tylko to nie było nagle... Ona się rozwalała powoli, a panowie w serwisie niebardzo wiedzieli co z tym zrobić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot 5100km. zapierniczam lubelską z w-wy na piwko do kumpla, wyprzedzam jak ta lala, 130 na zegarkach a tu: ZDECHŁO !!!!!!!!!!!!!!

brak mocy, nie przyspiesza. okazało się, że zsunęła się rura dolotowa powietrza od intercoolera do turbo. przestraszyłem się jak cholera, ale wszystko dobrze się skończyło.:) pozdrawiam

 

o moj boze... lece do garazu sprawdzic czy u mnie jest OK :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

maro, u mnie usterka miała miejsce w następującym miejscu. jak spojrzysz na przód samochodu, na prawą plastikową atrapę chłodnicy, tuż za nią na dole jest gruba rura dolotowa. ma na krótkim odcinku dwa stalowe cybanty zaciskowe. puszczał lewy cybant, i w tym miejscu rura się rozsuwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, wszystko gra, wyglada solidnie chociaz wszystko jest niesamowicie upieprzone..., a co do tego oleju to tez mam taki jakby tlusty nalot ale to moze byc wlasnie ten srodek do konserwacji gumy o ktorym wspomniales w innym poscie, bede tam co jakis czas zagladal i jakby cos sie zmienilo to dam znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

dzięki maro, uspokoiłeś mnie, ja przykręciłem cybant kluczem i wyjechałem sprawdzić czy ok. do 4 tyś dostała w dupe i kręci się tak jak powinna. jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki maro, uspokoiłeś mnie, ja przykręciłem cybant kluczem i wyjechałem sprawdzić czy ok. do 4 tyś dostała w dupe i kręci się tak jak powinna. jest ok:)
Jeśli zrobiłeś to na zupełnie zimnym silniku i przy mrozie, to nie było to miłe dla motoru. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

spoko bastek:) wiem jak dbać o mojego diesla. najpierw grzecznie go rozgrzałem a dopiero czadu. staram się pilnować rozgrzewania i chłodzenia po zatrzymaniu. mimo że to troszkę upierdliwe, wierze że to przedłuży żywotność silnika. a nie kupiłem tego auta na rok, tylko pojeżdże ładnych parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko bastek:) wiem jak dbać o mojego diesla. najpierw grzecznie go rozgrzałem a dopiero czadu. staram się pilnować rozgrzewania i chłodzenia po zatrzymaniu. mimo że to troszkę upierdliwe, wierze że to przedłuży żywotność silnika. a nie kupiłem tego auta na rok, tylko pojeżdże ładnych parę lat.

 

to moze turbo timer zaloz ?? :) kosztuje ale zawsze to mniej niz naprawa dmuchawki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marcinde

przebieg 6300 i żadnych nowych niespodzianek.

dziś miłe zaskoczenie na stacji benzynowej: zalałem kocioł do pełna, wyjąłem z kieszeni mój profesjonalny komputer pokładowy (telefon), pomnożyłem, podzieliłem i wyszło 5,50 średnie. a nie jeżdżę powoli, więc to chyba niezły wynik. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam, tez mam 1,5 dCi-1100 przebiegu, poza tymi parujacymi reflektorami jest ok. A jeszcze trzeszczące szyby jak się je uchyli na 1/3. Muszę dac na ASO na Jagielońską w Wawie. Spalanie faktycznie do 6 litrów. Jestem zadowolony. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przelot 11150 km. mam nową usterkę!!!!!!!!!!!!!!!

 

przy prędkości obrotowej ok 1400 plastikowa osłona tablicy rejestracyjnej z tyłu wpada w tak denerwującą wibrację, że masakra. pojechałem do ASO, ale znów to samo po tygodniu.

 

ehh, poza tym z przodu mam Ballaun Niscar, a z tyłu T&T, nieeee ;) na to zgodzić się nie mogę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dieslami najwazniejsze to wymiana oleju, pomimo ze dla 1,5 dCi zalecaja co 30, to wymiana co 15 przedluzy jego zywotnosc. Ja wlalem po 3 tys mobil 0w do turbo diesli. Co do parujacych reflektorow - w aso gdynia mowia ze to standard, jak narazie nie wymienili, ino za kazdym razem "osuszaja" (sick), teraz sucho na dworzu to problemu nia mam.

 

sam jestem ciekaw jak sie dci sprawuja po przebiegach rzedu 200,000.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier.. tych oszołomów z Gdyni. Sam osobiście mam ich dosyć (przerabiałem ten problem w 3mieście i otrzymałem taką samą odpowiedź. Oni nie mają żadnego pojęcia na temat tych silników. Spytaj saię czy ktoś wymieniał w nich rozrząd? Zabijam ich śmiechem jhak zaczymany rozmawiać. A jedem serwisant i to podobno był najlepszy szukał katalizatora w dCI a był przekonany że w dieslach nie ma. Następym razem jadę do Wejherowa zobaczymy co tam u nich słuchać. Na pewno będzie taniej. Ja już przejechałem 19kkm. silnik generalnie oki pozostają tylko usterki jak u innych: światła, skrzypanie itp/. same pierdoły co wkurzają. Jeżeli chodzi o silnik to proponuję jechać do renault (części o połowę tańsze jak również robocizna. Pozdrawiam. Grafit to łdny kolor :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz moje spostrzezenia po przebiegu 8kkm:

 

1. gdy szyba od kierowcy odsunieta jest na 3-4cm to wpada w wibracje i stuka na

nierownosciach

2. reflektory jak parowaly tak paruja...

3. tylnia polka trzeszczy

4. pali ok 6-6,5l/100km (z uplywam czasu spalanie wzrasta zamiast malec :? )

5. przy obr 1800-1900 na zimnym silniku slychac bardzo nieprzyjemny klekot, ktos juz kiedys o tym pisal

 

reasumujac stwierdzam iz to nie byl najlepszy pomysl z tym dCi... tak tak do niedawna bronilem swojego auta jak lew ale po tych 4 miesiacach uzytkowania zmieniam kategorycznie zdanie :sad: , wkurza mnie to ze w nowym samochodzie cos trzeszczy/puka, ze golym okiem widac slabe (a momentami nawet tandetne) wykonczenie wnetrza, za 60tys zl to naprawde mozna bylo kupic cos solidniejszego (nie koniecznie nowego), a juz na pewno mocniejszego i bardziej niezawodnego, szkoda... czekam do wiosny przyszlego roku i zmieniam te nyse :cry: (chlip!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość marcinde

przebieg 15320. właśnie wróciłem z ASO. wymieniłem olej, wlałem Castrola RS 10W60.

ogólnie jestem zadowolony, usunęli mi wszystkie pierdoły, jak skrzypiące sprzęgło czy latająca tablica rejestracyjna itp. Grzecznie i bez gadania. T&T Zaborowski w W-wie ma mały plusik na swoim koncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie nissan almera to wg. projektantów itd. małe autko ,,dla żony na zakupy'' na zachodzie jest to z eguły 2-gie auto w rodzinie bo ich poprostu stać na to. Nikt wydajac ok 15tyś euro nie spodziewa sie super jakości, auto ma jeżdzić i sie nie psuć, atakie niedociągnięcia jak skrzypiące szyby czy parujące reflektory to sie pomija bo czego sie spodziewadz za takie pieniądze.

Na auto gdzie nic nie skrzypi itp. trzeba wydać kase dużo wiekszą(a na naszych drogach szybko coś skrzypieć zaczyna :wink: ) ale niestety nas polaków nie stać na to żeby kupić pożądny samochód i wydajemy full kasy na nowe małe autko które nie może być super dobre bo poprostu jest tanie i za takie pieniądze nikt nie da lepszej jakości.

Ja jestem zdania że lepiej kupić 2/3letnie dobrze sprawdzone auto za 60tyś zł niż nową ALmerke - szczególnie u nas w Polsce - bo te z Niemiec to jakieś lepszej jakości są a gwarancje i serwis można w Polsce robić bez problemu.

Ogólnie te auta takie są i będą.

Co do silników CDI to nie będą super trwałe!!! Za jakiś czas coś w nich zmienią, usuną wady i wtedy będą ok ale nie teraz - są za młode i za skomplikowane - a im prostsza konstrukcja tym mniej awaryjna!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...