Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana foteli sterowanych manualnie na elektryczne.


devilde
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich (x-trail akcenta  2014).Właśnie jestem po wymianie foteli z weluru bez elektryki z ogrzewaniem na skórę z sterowaniem elektrycznym .Kostki pod fotelami były w instalacji samochodu .Ogrzewanie foteli zadziałało na obu fotelach natomiast sterowania brak. Pod fotelem pasażera są trzy kostki ,żółta-poduszka powietrzna ,biała z dwoma przewodami -napinacz pasa , biała z 4 przewodami ogrzewanie i sterowanie fotela (przewody wszystkie pasują lecz brak + do sterowania).Pod siedzeniem qkierowcy sytuacja wygląda podobnie poza kostką od podgrzewania i sterowania są tam tylko trzy przewody,,(brakuje jednego przewodu od zasilania sterowania).Do wyregulowania siedzeń tymczasowo użyłem prądu z zapalniczki i wszystko działa .W innym temacie forum czytałem że wystarczy włożyć przekaźnik w skrzynkę bezpieczników pod  maską ale nie wiem jaki i gdzie .Może ktoś zrobił to bez dodatkowych przewodów wstawiając przekaźnik ,bezpiecznik, podłączając nie wpiętą kostkę?Znalazłem dodatkowe kostki z bezpiecznikami tam gdzie kolega vito75 pisał może wystarczy coś tam podłączyć.Niestety nie porobiłem zdjęć bo czasu brakło ,jak i temperatura jest nie sprzyjająca do grzebania w plastikach ,żeby nie popękały.Może ktoś do sterowania foteli wykorzystał + od ogrzewania siedzenia oczywiście sterowanie działa tylko po włączeniu ogrzewania ale przecież fotelem nie jeżdżi się cały czas.Czy takie rozwiązanie nie spowoduje za dużego obciążenia i przepalania bezpiecznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaja, poruszasz problem który umieściłem  w swoim poście. Uważam, że wiązka  na podłogę i wiązka deski są osobnymi komponentami, o ile podłoga może być standardem to wiązka deski jest dostosowana do VINu z wyposażeniem opcjonalnym.

Sterowanie podłączyłem w słupku drzwi do kostki, która ma zasilanie po stacyjce jednak odradzam - lepiej do stałego +12V. W moim rozwiązaniu nie przesuniesz fotela jak nie odpalisz, co jest problemem gdy ten fotel potrzebujesz przesunąć :) Rano żona wozi dzieci do szkoły więc dopasowuje i przestawia fotel, nie wsiądę po niej bo za wąsko a auto odpalić muszę by zadziałało sterowanie :)

Przekaźnik, o którym wspominasz możne zadziałać jak masz instalację dopasowaną do wyposażenia, a takowej nie masz bo brakuje ci przewodów. Ściągnięcie plastików ze słupka , znalezienie plusa i wpięcie się z obu stron to 30min-1h max.Więcej roboty z przepychaniem kabla pod dywanem lub w plastikach progu.

U mnie cały czas czeka podgrzewanie tylnej kanapy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki .Tak zrobię jak zrobi się cieplej żeby za dużo nie połamać. Mam teraz trochę czasu to szukałem łatwiejszego rozwiązania myślałem że będzie jeszcze łatwiej jak Ty piszesz.Dzięki za radę z stałym plusem bo faktycznie nie wsiadł bym do samochodu do póki nie odsunę siedzenia.

 

U mnie w tylnej kanapie tylko chyba są napinacze pasów ale muszę sprawdzić.Vito75 ile masz wtyczek w tylnych siedzeniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaja,

Na szybko to możesz pociągnąć spod lub z zapalniczki. Chcąc ciągnąć spod zapalniczki jest zabwa tunelem, więc czasowo się średnio opłaca, lepiej wtyczka w z wpowadzaoną wiązką do tego kostka i połączenie ze sterowaniem fotela  :)

Ja zakładałem zestaw od polifta więc mam też przełączniki do podgrzewania tylnej kanapy. Są chyba trzy wtyczki a fotele kanapy są  połączone ze sobą. Wtyczki sa od czujników nacisku oraz podgrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie 

Macie może zdjęcia gdzie wpinaliście elektryczne sterowanie siedzeń ,bo tam gdzie piszesz vito75(kostka na słupku ) napięcie jest po włączeniu stacyjki. Na schemacie znalazłem bezpiecznik w komorze silnika ale jak powinny iść przewody ciężko mi się połapać .Czy podpinaliście się pod jakiś wykorzystany bądź wolny bezpiecznik? Zadaję wiele pytań ale chwilowo nie mam dostępu do samochodu a jak będę miał to chciał bym mieć już jakiś zarys .Jak będę podłączał porobię trochę fotek dla przyszłych zainteresowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaja, W kosce na słupku, korą widać na moim zdjęciu jest plus przed zapłonem. To co muszę zmienić to jedynie wsadzić przewód w inne miejsce. Nie bawię się w żadne ciągnięcie kabli bo wartość dodana żadna, urobisz się a nie daj boże coś się popsuje kolo ECU.

Obecne rozwiązanie działa bez zarzutu od czasu postu. Żaden bezpiecznik się nie wywalił ani fotel nie zastanawiał się czy ruszyć tylko zawsze ruszał. No i jeszcze żelazna zasada, że "prowizorka działa najdłużej" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...