Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Key system fault


vendetti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.06.2018 o 06:43, Mike83 napisał:

Nie byłbym tego taki pewien. Raz na autostradzie po dojechaniu i zatrzymaniu przy bramkach zgasił mi silnik. Po tym incydencie wyłączyłem SS w sposób proponowany przez kolegów na tutejszym forum. 

No i???? Dojechałeś do tych bramek 140km/h i zahamowałeś w ostatniej chwili na maxa aż się ABS włączył? Czy widząc bramki raczej puściłeś nogę z gazu - i hamując silnikiem  przez turbinę leciało tylko samo powietrze atmosferyczne zassane do cylindrów i wypchane przez turbinę do wydechu.

Chyba przyznasz, że "przedmuchanie" turbiny tylko powietrzem przez dobre 1-2 minuty zanim wytracisz prędkość jest dużo lepsze niż "chłodzenie" gazami wylotowymi (gorącymi spalinami) na tzw. biegu jałowym?

Po drugie tu jest taka mała turbinka, że co się tam ma zagrzać i co chłodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina w Qashqai'u nie ma zmiennej geometrii łopatek ,ma tylko jeden zaworek upustowy.Czasami warto dać mu w palnik by wypalić osad z zaworka,a co do uszkodzenia tej dmuchawki to raczej mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Karminadel napisał:

No i???? Dojechałeś do tych bramek 140km/h i zahamowałeś w ostatniej chwili na maxa aż się ABS włączył? Czy widząc bramki raczej puściłeś nogę z gazu - i hamując silnikiem  przez turbinę leciało tylko samo powietrze atmosferyczne zassane do cylindrów i wypchane przez turbinę do wydechu.

Chyba przyznasz, że "przedmuchanie" turbiny tylko powietrzem przez dobre 1-2 minuty zanim wytracisz prędkość jest dużo lepsze niż "chłodzenie" gazami wylotowymi (gorącymi spalinami) na tzw. biegu jałowym?

Po drugie tu jest taka mała turbinka, że co się tam ma zagrzać i co chłodzić...

Karminadel ja hamowałem ze 160km/h do zera na pełnym wdepnięciu hamulca (wyjechałem z łuku a tam korek :( ) i po zatrzymaniu silnik zgasł. Przy gonieniu 160-170 km/h przez kilkanaście minut jaka by nie była wielka turbina powinna się wychłodzić. Biorąc pod uwagę jakość materiałów (np. akumulatory, chłodnice klimatyzacji itp.) akurat o turbinę powinno się zadbać. Tym bardziej że nawet o wychłodzeniu wspomnieli w instrukcji :)

Jacko29 pewny jesteś że kaśka nie ma zmiennej geometrii łopatek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% jest zawór upustowy. Przy pełnym bucie słychać upust inaczej turbo by się rozlecialo. Do tego późno wstaję typowe dla takiej prostej regulacji.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik już nie jest najmłodszy ale może coś wniesie do tej dyskusji... 

 

P.S. tylko bardziej pasuje do tematu o S&S :D

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawcio pierwszy film super opowiada o rzeczach które w nissanie padały. Super akumulator - w nissanie dno, super ładowanie - w nissanie słabo to wychodzi itd :) Ja osobiście używam S&S ale jak dostaje auto z buta to wtedy przytrzymuję lekko sprzęgło.

Co do drugiego to niestety turbo rzekomo się nie rozgrzewa ale jak dasz z buta od razu to jednak się grzeje ale po co dawać z buta :) To mnie rozwaliło w tym filmie. Koleś chyba nie wie że właśnie szybkie rozpędzenie auta wpływa na eko jazdę :) i zapomniał że ludzie jeżdżą po autostradach troszkę szybciej niż przepisy pozwalają nie mówiąc o Niemieckich autostradach. Więc mnie to nie przekonało chociaż przy lajtowej jeździe po alejkach osiedlowych to ma sens co mówił :laie_67:

Oczywiście każdy zrobi jak uważa ale moim zdaniem przy szybkiej jeździe turbina powinna jednak chwilę się wystudzić i S&S nie powinien zgasić silnika (zresztą ASO D.G. stwierdziło że jak daję mu w palnik to wyłączyć S&S bo ten typ tak ma). W bez kluczykowym VW transporterze nie mogłem wyłączyć silnika zanim się turbina nie schłodziła.

Afrance czy w sinikach diesla jest taka sama turbina jak w benzynowych? Ja jak go gonię to jakoś nie za bardzo słyszę jakieś upusty z turbiny ale może to dlatego że przy tych prędkościach to szum i muza to zagłusza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafsty,na 100% Miałem w rękach taką turbinkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko29 to fajnie że jest taka turbina może będzie bardziej wytrzymała :) Oczywiście liczę na to że w dieslu tez taka jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rafsty napisał:

Koleś chyba nie wie że właśnie szybkie rozpędzenie auta wpływa na eko jazdę

Chyba jednak wie... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodam że QQ nie lubi niskich obrotów i wbrew pozorom mniej pali jak jeździmy powyżej 2 tys. sprawdziłem na własnej bryczce.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja utrzymuje w wolnej trasie ok 2.
Przyspieszanie wiadomo. Pow 2,5.

Ale co do filmu. Kilka jego filmów widziałem. Z niektórymi się nie zgadzam.
Wiadomo że każdy kij ma dwa końce.
Ja chyba nie zauważyłem żeby spalanie wzrosło o 6 l przy wzroście prędkośi o 10 km. Chyba że ze 150 na 160.

Ale zakładając że gość jedzie 100/120 to jest trochę zawalidrogą. Ale ekologiczny.
Bo teraz patrząc na tych co jadą powiedzmy przepisowo.
Muszą albo hamować albo gwałtownie przyspieszyć.
A to generuje zachowanie nieekologiczne samochodu.
Czyli jego kasa jest w kieszeni.
Inni się z tym nie liczą. Ale dla środowiska jest to szkodliwe.
Więc eko tylko w kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pawcio napisał:

Chyba jednak wie... 

 

Więc gość jest jak chorągiewka, w tym filmie neguje to co powiedział w innym filmie. Po prostu gada to co jest mu na rękę do powiedzenia do danego reportażu a to że w innym już to nie jest zgodne z tym materiałem więc zmienia na coś co będzie grało :D 

Kubalon jak kaśka nie lubi wolnych obrotów??? Według gadki tego kolesia stoisz na światłach i wbijasz 1,2,3,5 i jedziesz 50 km/h a obroty w diselku będą na poziomie 500 obr/min :) bardzo oszczędnie z paliwem ale panewki poprzekręcane ale co tam przecież to jest eko  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Czy to system bezkluczykowy?
Czy próbowałeś odpalić metodą na awaryjne odpalenie?
Na czym polega ta metoda na awaryjne odpalenie ?

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2018 o 19:04, rafsty napisał:

 

Kubalon jak kaśka nie lubi wolnych obrotów??? Według gadki tego kolesia stoisz na światłach i wbijasz 1,2,3,5 i jedziesz 50 km/h a obroty w diselku będą na poziomie 500 obr/min :) bardzo oszczędnie z paliwem ale panewki poprzekręcane ale co tam przecież to jest eko  :)

Spokojnie nic się nie stanie-bo silnik ma duzy moment obrotowy .
Panewki w tym silniku szybciej dostana po d...e kiedy kierowca nie będzie kontrolował poziomu oleju ,który w silniku z dpf wzrasta przy niewłaściwym wypalaniu i filtra i cofające się paliwo spływa do oleju silnikowego i go rozrzedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzisz kolego. Nawet nie wiesz co piszesz...

Ja kontroluję olej przed wymianą i po wymianie czy to jest rzadko czy dość często według Ciebie sprawdzane? Akurat moja kaska nie żywi się olejem jak pewnie większość dieselków. Jakbyś nie wiedział podczas wypalania DPF przynajmniej w silniku 1,5 dci nie ma się jak paliwo cofnąć gdyż filtr ma osobny wtrysk w sobie więc bezpośrednio do filtra trafia paliwo a to oznacza że nie ma możliwości rozrzedzenia oleju w silniku podczas wypalania czy przerywania go.

Spróbuj w swoim silniku wrzucić 5 bieg i jechać 50 km/h. W 1,5 nie ma takiej możliwości gdyż albo zarżne sprzęgło albo zgaszę silnik w najlepszym przypadku jak sie poobracają panewki to sobie dół silnika zrobię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

Mój poprzedni post nie odnosil konkretnie do silnika 1,5dci.

Akurat dieslami jezdze ponad 25 lat.Obecnie mam 4 z kolei ,ktory mial fabrycznie załozony dpf.

To ,ze akurat silnik 1,5dci jaki uzywasz nie ma problemu cofania sie ropy do oleju jest wyjatkIem,ktory nie stanowi reguły.Praktycznie wszystkie inne silniki wyposazone w filtr suchy DPF ,zmagaja sie z problemem cofania paliwa do oleju w silniku.

Własnie ten fakt w wiekszosci jest przyczyna uszkodzenie panewek korbowodowych a nie styl jazdy.

Nissan swego czasu w silnikach 2,0dci robil darmowa akcje serwisową celem zmiana oprogramowania sterownika silnika głownie w celu zmniejszenia mozliwości uszkodzenia panewek czego powodem najczesciej był rozrzedzony przez dpf olej w silniku.

Wiele razy jeździłem i jeżdżę obecnym X-trailem ( innymi autami też  o podobnymi parametrach silnika) 50-60km/h i nawet i na 6 biegu i nigdy nie zdarzyło mi sie cokolwiek uszkodzić.Moj ma ok.360nM momentu i to jest dla niego pestka.

Byc moze dla 1,5dci jest inaczej-ale jeszcze nie jeździłem autem i który ma tak mały silniczek diesla..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, piotrek3 napisał:

Wiele razy jeździłem i jeżdżę obecnym X-trailem ( innymi autami też  o podobnymi parametrach silnika) 50-60km/h i nawet i na 6 biegu i nigdy nie zdarzyło mi sie cokolwiek uszkodzić.Moj ma ok.360nM momentu i to jest dla niego pestka.

Byc moze dla 1,5dci jest inaczej-ale jeszcze nie jeździłem autem i który ma tak mały silniczek diesla..

Kolego no teraz to błysnąłeś. Chcesz powiedzieć że jeździsz swoim samochodem 50 km/h na 6 biegu :laie_67: A ile masz wtedy obrotów silnika? 300 na minutę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczyłes mnie tym pytaniem.

Nie wiem jakie sa obroty-nie obserwuje zegarów podczas jazdy ,skupiam sie na drodze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym dziwnego (Nie piszę zdrowego dla silnika ) że ktoś na płaskim będzie jechał na 6 biegu 50 -60km/h?

Moja benzyna przy 60 nawet wskazuje na 6tkę a co dopiero diesel z tskim momentem. Mimo to, taka jazda obciąża układ korbowy i zdrowa nie jest.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wam odpowiem bo dziś sprawdziłem.
Na 6ce
60km/h ok 1200 obr
90km/h ok 1900 obr.
Oczywiście na oko ( chłop w szpitalu umarł).

Wg mnie cię,ko mi by było jechać a 6. Piątka ciężko wyciągała.

Też jezdze na prostej na wysokich biegach bez obciążenia.
B rzadko jadę na 1500 na prostej.
Raczej trzymam się 1800 w górę.

Temat nam się trochę zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzyku w benzynie nie ma takiego przeciążenia silnika jak w dieslu. 50km/h to ja zazwyczaj na 3 jadę w dieslu i to nie z powodu momentu obrotowego a z powodu że obroty są w granicach 1800/minute. Silnik pracuje na ok 850/minutę na wolnych obrotach więc przy 6 biegu prawdopodobnie zszedłbym poniżej minimalnych obrotów silnika więc jak wtedy można jechać?,

Może niech moderator przeniesie posty niedotyczące tego tematu do nowego tematu :) Zawsze można podyskutować :)

A więc tak sprawdziłem to dzisiaj i wrzucam zdjęcia z testu :)

Pierwsze zdjęcie jazda 50 km/h na trzecim biegu obroty ok 1800/min

Drugie zdjęcie jazda 50km/h na czwartym biegu obroty ok 1200/min

Trzecie zdjęcie jazda już 54km/h na piątym biegu obroty ok 850/min --> niestety tutaj musiałem jechać z górki i minimalnie zwiększyć prędkość o 4 km/h żeby w ogóle samochodem nie szarpało.

Biegu szóstego nie można wbić przy takiej prędkości gdyż obroty by zeszły pewnie do ok 450/min co nie daje możliwości jazdy samochodem gdyż nawet nie było takiej możliwości na piątym biegu. Więc pisanie że kolega Piotrek3 jeździ 50km/h na szóstym biegu to chyba jakiś absurd. Ale zdaję sobie sprawę że koledze niutonometry jeżdżą nawet 20km/h i to przy zgaszonym silniku :laie_67:

 

a trójka.jpg

a czworka.jpg

a piatka.jpg

Edytowane przez rafsty
dodatnie zdjęć i rozwiniecie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój benzyniak ma pewnie inne przełożenia.
Choć dizel chyba ma krótsze.
Nie wiem .
Może jakbyś miał starego paska 1.6 d całkowicie wolnossący to tak.
Na 5 jeździlibyśmy od 40 do 140.
Albo mojego starego punciaka 1.1. podobnie.
Ale nie w dzisiejszej technice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafsty-bez urazy ..Starasz sie cos udowodnic o czym nie masz pojęcia.

Jest dostepnych duzo informacji nt temat w internecie.

Przede wszystkim zapoznaj się z podstawowymi  informacjami o róznicach w tym wzgledzie pomiedzy silnikami benzynowymi a dieslami.Turbodoładowanymi a wolnossacymi.

Co daje duzy moment obrotowy i jak ogranicza silnik -szczegolnie benzynowy -niski moment obrotowy.

To sa podstawy-jak sie z nimi zapoznasz ,mozemy dyskusje kontynuował dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...