RobMaximus Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Witam, mam takie pytanie bo nie bardzo rozumiem dlaczego tak się dzieje. Kupiłem w wrześniu 2017 nówkę NP300 (moc 190km). Po przejechaniu zaledwie trochę ponad 10 tkm pojawiały mi się plamki oleju pod silnikiem. Po oględzinach stwierdziłem wyciek oleju na łączeniu rury do intercoolera. Mam nadzieję że zdjęcia to pokażą co mam na myśli. Moje pytanie jest następujące. Z jakiej przyczyny może znaleźć się tam olej i to jeszcze taki ciemny i co to może być za przyczyna i jak tą awarie usunąć. Byłem już w serwisie i oni twierdzą że to jest normalne ale że rurę i zacisk wymienią na nową. Mi się jakoś w to wierzyć nie chcę że to ma być normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Ja bym sprawdził czy czasem turbina nie daje olejem w intercooler. Odkręć rurę powietrza od turbiny, przyłóż do turbiny kawałek czystego kartonika, poproś kogoś by dodał gazu kilka razy. Wyjmij kartonik i zobacz czy brudny od oleju - jeżeli tak to wina turbiny. Do kolektora ssącego pewnie jest też podłączona odma silnika, tam też przedostają się pary oleju, jednak moim zdaniem nie takie ilości aby spowodować widoczny na zdjęciach wyciek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Wygląda na to że uszczelnienie wałka turbiny poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.