zuchos Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Problem 2.0 dci Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z tym problemem, na komputerze pokazuje wskazania wg mechanika okej, ale cały czas problem nie znika. Film przedstawiający problem: https://www.youtube.com/watch?v=uHmf1SBcBO0 A mianowicie kiedy ruszam to wszystko działa pięknie, zmieniam bieg 1/2 i nadal wszystko jest super, dopiero jak zmieniam 2/3 to jest nagły spadek mocy i moc wraca dopiero ok 3000 obr/min kiedy znowu turbo się załączy. Zaznaczam, że kiedyś nie było takiego problemu. Proszę o pomoc, może mieliście podobny problem. 2.0 dci 150km M9R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Też mam podobny problem. Ja wywalam dpf. Ale dopiero za tydzień będę wiedział czy pomogło Sent from my SM-G950F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuchos Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Też mam podobny problem. Ja wywalam dpf. Ale dopiero za tydzień będę wiedział czy pomogło Sent from my SM-G950F using TapatalkJa w tamtym roku usunąłem sondę lambda komputerowo, bo nie dało rady naprawic.Tez myślałem o usunięciu Dpf, daj znac tez może zrobie.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szumacherek Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 o ile pamiętam miałem takie same problemy i czyszczenie przepływki pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuchos Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Wczoraj całkowicie turbina się nie chciała uruchomić, pedał w podłodze na maxa a prędkość 80km/k.Wiec dziś od rana zacząłem grzebać i winowajca był przewód od zaworu sterowania turbo do gruszki, a mianowicie z zewnatrz wszystko super ale w środku zapchał się jakimś syfem i kiedy w niego dmuchnąłem okazało się ze jest zatkany.Przeplukałem i osuszyłem te wężyki i teraz wszystko śmiga jak powinno.Dziękuje wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) W dniu 2.06.2018 o 01:05, zuchos napisał: Wczoraj całkowicie turbina się nie chciała uruchomić, pedał w podłodze na maxa a prędkość 80km/k. Wiec dziś od rana zacząłem grzebać i winowajca był przewód od zaworu sterowania turbo do gruszki, a mianowicie z zewnatrz wszystko super ale w środku zapchał się jakimś syfem i kiedy w niego dmuchnąłem okazało się ze jest zatkany. Przeplukałem i osuszyłem te wężyki i teraz wszystko śmiga jak powinno. Dziękuje wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mam prośbę, mógłbyś wskazać który to wężyk dokładnie? Tu link to serwisówki:http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t31/2007_10/type_21/engine_mechanical/turbo_charger/ Edytowane 7 Maja 2019 przez stacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 zuchos raczej Ci nie odpowie, nie loguje sie na forum, ostatni raz byl w czerwcu ubieglego roku (chyba ze czyta posty bez logowania w co watpie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuchos Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Odpowie odpowie, ale aktualnie samochod jest u mechanika i nie mam jak podrzucic fotki. Zrob zdjecie silnika a postaram sie zaznaczyc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 @zuchos masz plusik za sluzbowa ; ) czujnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Odpowie odpowie, ale aktualnie samochod jest u mechanika i nie mam jak podrzucic fotki. Zrob zdjecie silnika a postaram sie zaznaczyc.Trafiłem?Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesio Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 witajcie, Stacho, przewód który u ciebie się zapchał u mnie pękł na pół. Jak to może się fachowo nazywać, czego szukać żeby go dokupić ? Bardzo mi pomogłeś bo od 2 dni mój T-31 stracił moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Chyba najtaniej będzie zmierzyć średnicę i kupić na metry odpowiedni przewód paliwowy. Można wybrać wersję w oplocie tekstylnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 3 godziny temu, wesio napisał: witajcie, Stacho, przewód który u ciebie się zapchał u mnie pękł na pół. Jak to może się fachowo nazywać, czego szukać żeby go dokupić ? Bardzo mi pomogłeś bo od 2 dni mój T-31 stracił moc. to się powinno nazywać przewodem vacuum, albo podciśnienia, ale jak wskazał @gkowal najlepiej zmierzyć średnicę wewnętrzną i dokupić na metry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesio Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Dzięki za podpowiedzi, wydawało mi się ze to jakiś specjalny przewód który kupię tylko w serwisie. Ale podjechałem do najbliższego warsztatu i okazało się ze takie wężyki w oplocie tekstylnym mają na metry. Dokupiłem założyłem i gra ! dziękuje za pomoc i pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Cześć, u mnie jest troszeczkę inny problem ale bardzo podobny . Podczas nagłego przyspieszania ( pedał w podłodze ) X taril przyspiesza nierównomiernie , trochę jakby mniejszą mocą a za chwilę większą mocą . Spotkał się ktoś z takim problemem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 @katazipen w każdym zakresie obrotów tak jest? bo przy niskich obrotach reakcja na gaz jest w silniku z turbo opóźniona, bo turbo musi się nakręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielon Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 W dniu 29.08.2020 o 05:16, katazipen napisał: Cześć, u mnie jest troszeczkę inny problem ale bardzo podobny . Podczas nagłego przyspieszania ( pedał w podłodze ) X taril przyspiesza nierównomiernie , trochę jakby mniejszą mocą a za chwilę większą mocą . Spotkał się ktoś z takim problemem ? miałem niedawno podobnie, turbina w końcu miewała akcje zacinania sie przy np. 3tys. obr. Sprawdziłem kompem błąc (nie było check na zegarach) i zapadła decyzja o regeneracji turbo, przyczyna zdiagnozowana - geometria turbiny uszkodzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 @EloarTzn , tak reakcja na pedał gazu natychmiastowa , to wycie tak bardziej przy opadaniu obrotów w przedziale 1500-2000 obr/min , @ZielonTak właśnie mówił poprzedni właściciel , że turbo może być do roboty . Gdzie regenerowałeś turbinę i jakie są związane z tym koszty . Faktycznie turbo się zacina , tak przy 3000 dziś z testowałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielon Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 jestem przed robotą własnie, wstawiam X'a jutro do warsztatu na kilka napraw (ciekawe jak portfel ) Turbo będzie wysyłał do MRTURBO Regeneracja Turbosprężarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 (edytowane) Czy wiecie może jak działa ten zawór Turbo , ten od sterowania podciśnienia do turbiny ? O co pytam , czy jęśli idzie do nie go napięcie to pracuje TYLKO w położeniach Zamknięty i otwarty , czy po prosu stopniowo otwiera mniej lub więcej w zależności od zapotrzebowania na moc ? Szukam przyczyny takiego nierównomiernego przyspieszania i chcę zacząć od tego zaworu . u mnie siedzi taki zawór : https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-renault-master-koleos-kangoo-2-0-dci-9617663198 . Widziałem że są bliźniacze i tańsze ale nie wiem czy będą działały np: https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-egr-do-logan-duster-1-5-dci-n75-oe-7930946655 Czy w ogóle ten zawór jest rozbieralny ? Drugie pytanie ile może kosztować NOWA turbina do mojego X a ? Edytowane 4 Września 2020 przez katazipen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 5 godzin temu, katazipen napisał: Drugie pytanie ile może kosztować NOWA turbina do mojego X a ? Wygląda na to, że na amayama z Japonii 1356,19$ + 129,62$ przesyłka. https://www.amayama.com/en/part/nissan/1441100q0g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 @Eloar no to już wiem że będzie regeneracja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 O wiele lepszym wyjściem jest zakup używki -oryginału. Porządna regeneracja na dobrych częściach jest kosztowna i u nas praktycznie nikt jej nie robi. To co robią u nas w Polsce to wszystko na najtańszych chińskich częściach. Pomijam już fakt ,jak to jest robione. Nie znam warsztatu w Polsce ,który by posiadał porównywalne jakościowo narzędzia z tymi co są używane przy składaniu nowych turbin czy też takich fachowców.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 @piotrek3 Tylko powiedz jak i gdzie takową kupić , jak wszystkie rozbitki to powyżej 200 tyś mają przejechane ? Jak to zrobić ? A jak tylko zapytasz o przebieg to max będzie miało auto 130 tyś , w rzeczywistości 330 tyś km . Tak to wygląda zakup używanych części . I powtarzam pytanie , czy może ktoś zna odpowiedź ...: Czy wiecie może jak działa ten zawór Turbo , ten od sterowania podciśnienia do turbiny ? O co pytam , czy jeśli idzie do nie go napięcie to pracuje TYLKO w położeniach Zamknięty i otwarty , czy po prosu stopniowo otwiera mniej lub więcej w zależności od zapotrzebowania na moc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Znaczny przebieg auta wcale nie oznacza stanu turbiny. Jej stan techniczny zalezy głownie od sposobu uzytkowania auta. Jak użytkownik auto uzywał prawidłowo to turbina bedzie w dobrym stanie. Moj ma 300 tys. najechane a turbina jest w stanie idealnym. Od 20 lat jeżdże turbo dieslami i w zadnym z turbinami nie mialem problemów -pomimo tego nawet ,ze nie byłem ich pierwszych uzytkownikiem. Jak kupisz auto od kogos kto np.butował zimne auto czy np.gasił silnik bez czekania aż turbina wychamuje to moze ona byc zajechana jeszcze w okresie gwarancyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.