Zolwik_Tuptus Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Hej. W Garbatym Jednorożcu umarły automatyczne sprzęgiełka (nie chcę ich reanimować) Jakie manuale zakupić? Nie chcę zabieraków. Auto - Terrano 2 2.7 TDi 2002 Edytowane 1 Czerwca 2018 przez Zolwik_Tuptus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Większość raczej na AVM-ach jeździ i raczej sobie chwalą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Większość AVM i chwali bo....cóż innego może założyć? Niestety spora grupa osób posiada podróby AVM za 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Przy oponach MT 245/75/16 to myślę, że podróby AVM wytrzymają. Chodzi mi bardziej o brak bezwładności załączania automatów przy bujaniu przód-tył. ps: Podlinkuj proszę prawdziwe AVMy. Ciekaw jestem róznicy z podróbkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 normalnie, to bym przyszedł, ale wyjątkowo skorzystam z kuriera będziesz miał przed weekendem jedyny problem jaki się pojawia, to te małe śrubeczki na torgs-a, ale jakby co, to mam leżeć na półce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 I za to lubię kupowanie w Partmaxie4x4 Pomyślisz, a Snejku już wysyła Dzięki za szybki kontakt. Powiedz - może po przykręceniu w dziurki torksów napchać smaru coby syfem nie zaszły? Czy na sucho i myć dokładnie? ps: ty siedzisz czasami na forum o jakiś ludzkich godzinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 ostatnio rzadko w ludzkich, bardziej w Wężowych (chociaż teraz jest ludzka) więc najlepiej dzwonić 509 481 789 smar w śrubki też nie zaszkodzi, chodzi o to, ze jak klucz wyrobiony lub dobrze nie dopchniesz, to się ślizgnie w otworze i po herbacie, trzeba na to uważać, dokręcać do pierwszego strzyknięcia w łokciu w instrukcji jest napisane, żeby nie dawać smaru, ale myślę, że jakiś środek typu WD na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Właśnie - a w środku je czymś posmarować przed założeniem? Czy to co piszesz (WD 40) dotyczy środka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 tak wd40 lub cieniutko smarem, fachowcy mówią, że trzeba nałożyć "delikatny film" ze smaru, po prostu jak najmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Ja to smarowałem olejem przekładniowy,bo ze smarem po dłuższej eksploatacji ciężko chodziły. Automaty tez olejem traktuję i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Moje automaty w środku potraktował mechanik smarem do przegubów.....króciak dzielnie dawał radę na samym tyle dopuki sie o tym nie zorientowałem :-) Potem płukanie benzyną i zalanie olejem silnikowym. No i teraz działają jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Oświećcie mnie w temacie. U mnie zawieszenie jest prawie takie samo jak w Terrano, więc sądzę, że takie sprzęgiełka manualne można by było założyć. Obecnie jest na stałe zblokowane z przednim mostem. Co dokładnie muszę kupić, zmienić, aby można manualnie rozłączać koła od półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 u ciebie są stałe zabieraki, jak chcesz mieć rozpinane, to musisz kupić sprzęgiełka manualne, ale ja nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 U mnie to wygląda tak jak na schemacie, ale odłączając pneumatycznie przód, most z wałem dalej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 przeszkadza ci to w czymś ja hołduję dwóm zasadom 1. Nie naprawiam rzeczy, które się nie popsuły 2. Trzymam auto jak najbliżej oryginału Nie widzę sensu wymiany oryginalnego rozwiązania, na zamiennik, chyba że chcesz jeździć używając reduktora i tylko tylnego napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 To jest kamper i rzadko będzie w terenie. Opory stawiane przez kręcące się bez napędzania mechanizmy stawiają jakiś opór, który wpływa na zużycie paliwa i jeżeli nie widzisz w tym sensu, to trudno. Ja bogatego nie będę przekonywał. Może przekonasz mnie, dlaczego ludzie kupują auta stricte terenowe i jeżdżą po autostradach? Konkretnie interesuje mnie, czy kupując te sprzęgiełka nie będę musiał nic przerabiać, co muszę zdjąć, a co założyć, bo z tego schematu nie wynika to jednoznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 W dniu 7.06.2018 o 08:16, Zolwik_Tuptus napisał: Powiedz - może po przykręceniu w dziurki torksów napchać smaru coby syfem nie zaszły? Czy na sucho i myć dokładnie? ps: ty siedzisz czasami na forum o jakiś ludzkich godzinach? Posmaruj smarem miedziowym, a łebki torxów potraktuj silikonem (po przykręceniu) - jak będzie potrzeba odkręcić będą jak nowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Saydack - tak zrobię. Idę dłubac po pracy, tylko kurła AVM nie daje piwa zimnego w zestawie i trzeba we własnym zakresie. Może o to chodziło koledze Dżem z tymi podróbkami :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Założone Ale Wężu - zgłaszam lekramacje. Czytając instrukcję i idąc za nią krok po kroku czułem się jak we wojsku, albo salonie uciech Ciotki Helgi. Zrób to Odkręć tamto. Kurde. Gdzie miejsce na kontemplacje zardzewiałych elementów karoserii?? Gdzie BHP (żaden punkt instrukcji nie wspominał, żebym się napił piwa, bo się moge odwodnić przy tej ciężkiej pracy. Ito w upale) W każdym razie patent działa. Tzn działa albo nie działa. bo jak przełączę dźwiegnię na 4x2 to nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Żółwik, obiecuję Ci, że jak będę cokolwiek Ci wysyłał, to sprawdzę czy jest instrukcja i jak będzie, to na pewno jej nie dostaniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Taa - i znając życie jutro dostanę przesyłkę z gumowym młotkiem Swoją drogą, to fajnie wykonane elementy i dobrze pasujące. Na testy pojadę tam gdzie się zakopałem i dam znak jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 21 godzin temu, ferguson napisał: To jest kamper i rzadko będzie w terenie. Opory stawiane przez kręcące się bez napędzania mechanizmy stawiają jakiś opór, który wpływa na zużycie paliwa i jeżeli nie widzisz w tym sensu, to trudno. Ja bogatego nie będę przekonywał. Może przekonasz mnie, dlaczego ludzie kupują auta stricte terenowe i jeżdżą po autostradach? Konkretnie interesuje mnie, czy kupując te sprzęgiełka nie będę musiał nic przerabiać, co muszę zdjąć, a co założyć, bo z tego schematu nie wynika to jednoznacznie. Na moje to wystarczy zdemontować element 38512 i w jego miejsce założyć sprzęgiełka manualne, na początek odkręć ten element, po demontażu powinien przestać się kręcić dyferencjał i przedni wał napędowy Jeśli tak będzie, to po zamontowaniu manuali będziesz mógł odpinać całkowicie przedni napęd przy pomocy sprzęgiełek Aby używać napędu 4x4 trzeba przekręcić sprzęgiełka do pozycji 4x4 i przepiąć napędy w kabinie Zwróć jeszcze uwagę na średnicę otworu w feldze, żeby się nie okazało, że jest za mała, żeby założyć koło na sprzęgiełko, no i jeszcze kwestia, czy mają to być sprzęgiełka od Terrano 2 czy od innego modelu Nie wiem jak działa pneumatyka, więc się nie wypowiem Nie przekonam cię dlaczego ludzie kupują auta terenowe i jeżdżą po autostradzie, bo musiałbyś pytać tych co tak robią Swoją drogą, jak już zamontujesz, to pochwal się jakie masz oszczędności w spalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Dzięki za konkret. Auto jest w tej chwili odbudowywane, więc do przeróbek jeszcze droga daleka. Felgi zakładam z ISUZU 16 cali (ET wejdzie) i mają odpowiedni otwór, oraz miejsce na takie wynalazki. Co do oszczędności w spalaniu to zapewne nie będą jakieś cuda na kiju, ale ja lubię mieć wybór. Gdy będę na etapie kupna tych sprzęgiełek, to będę pytał, bo w tej chwili nie wiem od jakiego modelu można założyć. To zawieszenie najwięcej ma wspólnych elementów z KING CAB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.