Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T2 - sprzęgiełka manualne.


Zolwik_Tuptus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. 

W Garbatym Jednorożcu umarły automatyczne sprzęgiełka (nie chcę ich reanimować)

Jakie manuale zakupić? Nie chcę zabieraków.

Auto - Terrano 2 2.7 TDi 2002

DSCN4195.JPG

Edytowane przez Zolwik_Tuptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oponach MT 245/75/16 to  myślę, że podróby AVM wytrzymają.

Chodzi mi bardziej o brak bezwładności załączania automatów przy bujaniu przód-tył.

 

ps: Podlinkuj proszę prawdziwe AVMy. Ciekaw jestem róznicy z podróbkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie, to bym przyszedł, ale wyjątkowo skorzystam z kuriera ;) będziesz miał przed weekendem

jedyny problem jaki się pojawia, to te małe śrubeczki na torgs-a, ale jakby co, to mam leżeć na półce

avm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za to lubię kupowanie w Partmaxie4x4 :)

Pomyślisz, a Snejku już wysyła :D

 

Dzięki za szybki kontakt.

Powiedz - może po przykręceniu w dziurki torksów napchać smaru coby syfem nie zaszły? Czy na sucho i myć dokładnie?

ps: ty siedzisz czasami na forum o jakiś ludzkich godzinach? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio rzadko w ludzkich, bardziej w Wężowych (chociaż teraz jest ludzka)  więc najlepiej dzwonić 509 481 789

smar w śrubki też nie zaszkodzi, chodzi o to, ze jak klucz wyrobiony lub dobrze nie dopchniesz, to się ślizgnie w otworze i po herbacie, trzeba na to uważać, dokręcać do pierwszego strzyknięcia w łokciu ;)

w instrukcji jest napisane, żeby nie dawać smaru, ale myślę, że jakiś środek typu WD na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - a w środku je czymś posmarować przed założeniem?

Czy to co piszesz (WD 40) dotyczy środka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wd40 lub cieniutko smarem, fachowcy mówią, że trzeba nałożyć "delikatny film" ze smaru, po prostu jak najmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to smarowałem olejem przekładniowy,bo ze smarem po dłuższej eksploatacji ciężko chodziły.

Automaty tez olejem traktuję i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje automaty w środku potraktował mechanik smarem do przegubów.....króciak dzielnie dawał radę na samym tyle dopuki sie o tym nie zorientowałem :-)

Potem płukanie benzyną i zalanie olejem silnikowym. No i teraz działają jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświećcie mnie w temacie. U mnie zawieszenie jest prawie takie samo jak w Terrano, więc sądzę, że takie sprzęgiełka manualne można by było założyć. Obecnie jest na stałe zblokowane z przednim mostem. Co dokładnie muszę kupić, zmienić, aby można manualnie rozłączać koła od półosi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ciebie są stałe zabieraki, jak chcesz mieć rozpinane, to musisz kupić sprzęgiełka manualne, ale ja nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszkadza ci to w czymś

ja hołduję dwóm zasadom

1. Nie naprawiam rzeczy, które się nie popsuły

2. Trzymam auto jak najbliżej oryginału

Nie widzę sensu wymiany oryginalnego rozwiązania, na zamiennik, chyba że chcesz jeździć używając reduktora i tylko tylnego napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kamper i rzadko będzie w terenie. Opory stawiane przez kręcące się bez napędzania mechanizmy stawiają jakiś opór, który wpływa na zużycie paliwa i jeżeli nie widzisz w tym sensu, to trudno. Ja bogatego nie będę przekonywał.  Może przekonasz mnie, dlaczego ludzie kupują auta stricte terenowe i jeżdżą po autostradach?

Konkretnie interesuje mnie, czy kupując te sprzęgiełka nie będę musiał nic przerabiać, co muszę zdjąć, a co założyć, bo z tego schematu nie wynika to jednoznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2018 o 08:16, Zolwik_Tuptus napisał:

Powiedz - może po przykręceniu w dziurki torksów napchać smaru coby syfem nie zaszły? Czy na sucho i myć dokładnie?

ps: ty siedzisz czasami na forum o jakiś ludzkich godzinach? :D

Posmaruj smarem miedziowym, a łebki torxów potraktuj silikonem (po przykręceniu) - jak będzie potrzeba odkręcić będą jak nowe

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saydack - tak zrobię.

 

Idę dłubac po pracy, tylko kurła AVM nie daje piwa zimnego w zestawie i trzeba we własnym zakresie. 

Może o to chodziło koledze Dżem z tymi podróbkami :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założone :)

Ale Wężu - zgłaszam lekramacje.

Czytając instrukcję i idąc za nią krok po kroku czułem się jak we wojsku, albo salonie uciech Ciotki Helgi.

Zrób to

Odkręć tamto.

 

Kurde. Gdzie miejsce na kontemplacje zardzewiałych elementów karoserii??

Gdzie BHP (żaden punkt instrukcji nie wspominał, żebym się napił piwa, bo się moge odwodnić przy tej ciężkiej pracy. Ito w upale) 

W każdym razie patent działa.

 

Tzn działa albo nie działa. bo jak przełączę dźwiegnię na 4x2 to nie działa.

DSCN4266.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółwik, obiecuję Ci, że jak będę cokolwiek Ci wysyłał, to sprawdzę czy jest instrukcja i jak będzie, to na pewno jej nie dostaniesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa - i znając życie jutro dostanę przesyłkę z gumowym młotkiem :D

 

Swoją drogą, to fajnie wykonane elementy i dobrze pasujące.

Na testy pojadę tam gdzie się zakopałem i dam znak jak poszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ferguson napisał:

To jest kamper i rzadko będzie w terenie. Opory stawiane przez kręcące się bez napędzania mechanizmy stawiają jakiś opór, który wpływa na zużycie paliwa i jeżeli nie widzisz w tym sensu, to trudno. Ja bogatego nie będę przekonywał.  Może przekonasz mnie, dlaczego ludzie kupują auta stricte terenowe i jeżdżą po autostradach?

Konkretnie interesuje mnie, czy kupując te sprzęgiełka nie będę musiał nic przerabiać, co muszę zdjąć, a co założyć, bo z tego schematu nie wynika to jednoznacznie.

Na moje to wystarczy zdemontować element 38512 i w jego miejsce założyć sprzęgiełka manualne, na początek odkręć ten element, po demontażu powinien przestać się kręcić dyferencjał i  przedni wał napędowy

Jeśli tak będzie, to po zamontowaniu manuali będziesz mógł odpinać całkowicie przedni napęd przy pomocy sprzęgiełek

Aby używać napędu 4x4 trzeba przekręcić sprzęgiełka do pozycji 4x4 i przepiąć napędy w kabinie

Zwróć jeszcze uwagę na średnicę otworu w feldze, żeby się nie okazało, że jest za mała, żeby założyć koło na sprzęgiełko, no i jeszcze kwestia, czy mają to być sprzęgiełka od Terrano 2 czy od innego modelu

Nie wiem jak działa pneumatyka, więc się nie wypowiem

Nie przekonam cię dlaczego ludzie kupują auta terenowe i jeżdżą po autostradzie, bo musiałbyś pytać tych co tak robią ;)

Swoją drogą, jak już zamontujesz, to pochwal się jakie masz oszczędności w spalaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:0recourse:Dzięki za konkret. Auto jest w tej chwili odbudowywane, więc do przeróbek jeszcze droga daleka. Felgi zakładam z ISUZU  16 cali (ET wejdzie) i mają odpowiedni otwór, oraz miejsce na takie wynalazki. Co do oszczędności w spalaniu to zapewne nie będą jakieś cuda na kiju, ale ja lubię mieć wybór. Gdy będę na etapie kupna tych sprzęgiełek, to będę pytał, bo w tej chwili nie wiem od jakiego modelu można założyć. To zawieszenie najwięcej ma wspólnych elementów z KING CAB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...