Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chip tuning


Rafi78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy eksperymentował ktoś z podniesieniem osiągów (1.6 dci)za pomocą chipa podłączanego przez obd2?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiem tylko,że jak za dużo dasz ( a można nie za wiele z tym silnikiem już zrobić ) to zdechnie.  To tylko małe 1,6 które i tak jest już wyciśnięte jak cytryna po tequili .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam skórka nie warta wyprawki w przypadku 1.6

W przypadku jednostki 2.0 tutaj można się pobawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżę trochę temat. Chip podłączony do OBD2? Jakim cudem to ma zadziałać. Jeżeli chcesz leciutko polepszyć osiągi i zredukować spalanie to jedynym sposobem jest się udać na hamownie i wgrać normalnego chipa do komputera. Temat już przerabiałem z T31 kiedy, kiedy klient zażyczył sobie montaż chipa pod listwę CR. Spalanie niby spadło i miało dodać +-25 koni. Po pół roku zaczęły falować obroty. Kiedy zbadałem "to coś" od środka, okazało się, że ma oszukiwać sterownik, przez co pompa chodziła cały czas na maksymalnej wydajności. Nie muszę pewnie pisać, co się stanie jeżeli by jeździł tak z 2 lata.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/8/2018 at 11:20 AM, Dzeriusz said:

Odświeżę trochę temat. Chip podłączony do OBD2? Jakim cudem to ma zadziałać. Jeżeli chcesz leciutko polepszyć osiągi i zredukować spalanie to jedynym sposobem jest się udać na hamownie i wgrać normalnego chipa do komputera. Temat już przerabiałem z T31 kiedy, kiedy klient zażyczył sobie montaż chipa pod listwę CR. Spalanie niby spadło i miało dodać +-25 koni. Po pół roku zaczęły falować obroty. Kiedy zbadałem "to coś" od środka, okazało się, że ma oszukiwać sterownik, przez co pompa chodziła cały czas na maksymalnej wydajności. Nie muszę pewnie pisać, co się stanie jeżeli by jeździł tak z 2 lata.  

Ja w swoim poście podważyłem zasadność chipsa do silniczka 1,6..który i tak jest wysilony i danie mu więcej paliwa doprowadzi tylko do uszkodzenia. Ewentualnie mapę pod 98 można zestroić.. ale to i tak nie da dużo... granica błędu pomiarowego.  Wiadomo, że jak już to trzeba na hamownie , mapy przerobić itp. itd... a najlepiej kupić inny silnik, V8 6 i więcej litra i wtedy można się bawić w uturbianie czy kompresory i chipsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja robiłem chipsaw swoim poprzednim xsie 1.6 dci . Wyszło 159 KM i 380 nm i było to lekko odczuwalne . Jeździłem (męczyłem się raczej ) tym autem półtora roku robiąc 80kkm . Problemu raczej nie było jeżeli chodzi o podniesienie mocy . Teraz mam takiego samego kibelka bo żona się uparła,  ja wróciłem do forda smax 2017 2.0 180km automat i to jest dopiero porządne auto . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, Gregoreks said:

Witam,

A czy ktoś chipował Rogue'a z silnikiem 2,5 ?

Klasyczna jednostka benzynowa wolnossąca nie wyżyłowana.

Nie widzę sensu psuć coś co jest dobre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można ją troszeczkę poprawić - bez większych zmian - dostałem takie info w sprawie silnika 2,5

 

Koszt modyfikacji 1700 zł

Przyrost mocy ok 15-20 KM i 20-30 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorąc pod uwagę - bezpieczeństwo - zapewne tak

niestety x-trail nie należy do małych, lekkich i opływowych samochodów - w trasie w trakcie wyprzedzania przyda się dodatkowy moment

w normalnym ruchu po mieście starcza mu to co posiada

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunki biorą się z doświadczenia a nie z szacowania - znalazłem warsztat, który już takim silnikiem się zajmował.

nie wiem jak dla Was - ale dla mnie furka sportowa to od 350KM i więcej + opływowy kształty

dla mnie to ta zmiana ma mi tylko trochę poprawić bezpieczeństwo -  zastanawiałem się przed kupnem X nad volvo xc60 i to z silnikiem 330KM - ale jestem zadowolony z tego co mam

jak mi się uda umówić w przyszłym tygodniu( i znajdę czas - bo muszę dojechać do Leżajska z Warszawy)  to może wrzucę info ile się dało poprawić w stosunku do fabryki

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, arecky69 napisał:

Ponoc Renault cisnie z niego miekkim leszczem te 160 kucy wiec 130 to luzik ;)

Ten silnik 1,6dCi 160kM to dokładnie ta sam konstrukcja co 130kM? Te 160kM to chyba biturbo jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, trafyc napisał:

Ten silnik 1,6dCi 160kM to dokładnie ta sam konstrukcja co 130kM? Te 160kM to chyba biturbo jest?

:lol::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam kręconego iksa chodzi żwawiej co do spalania to zależy jak mocno pedał wciśniemy najmniejsze średnie spalanie pokazywalo 4,3L w trasie. 

20181209_163604.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadarr, a co predoscia maxymalna, jest wyższa teraz? Jaki koszt modyfikacji? Efekt końcowy zadowalający? Turbodziura mniejsza?

Edytowane przez trafyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt 800zl chociaż znam co i za 500 zrobią. Za bardzo nie miałem jak przetestować max prędkości. Jedynie jak wracałem z niemiec w 4 osoby bagażnik na full załadowany miałem około 208km/h. Turbodziury nie czuje. Jestem zadowolony zawsze to lepiej sie zbiera ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Nadarr napisał:

Koszt 800zl chociaż znam co i za 500 zrobią. Za bardzo nie miałem jak przetestować max prędkości. Jedynie jak wracałem z niemiec w 4 osoby bagażnik na full załadowany miałem około 208km/h. Turbodziury nie czuje. Jestem zadowolony zawsze to lepiej sie zbiera ;).

Cena z wykresami fajna, prędkość 208km/h tez brzmi niezłe przy książkowym ok 190km/h......moment obrotowy już pokaźny jest, ciekawe jak dwumas to wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien wytrzymac jesli nie bedzie szarpal autem.

To nie jest podwojenie wartosci tylko "lekkie" zwiekszenie i nie sadze zeby Francuzi dawali jakis inny dwumas na taka roznice

Z pewnoscia nie oblicza sie wytrzymalosci na takie elmenty dla konkretnej wartosci ale dla jakiegos zakresu i to z zapasem zeby moc pozniej uzyc do innych modeli

BTW. W ASO zapewne zauwaza taka ingerencje i ciekawe co wowczas z gwarancja - to juz jest ingerencja mogaca uszkodzic jednostke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, juras2017 napisał:

 

BTW. W ASO zapewne zauwaza taka ingerencje i ciekawe co wowczas z gwarancja - to juz jest ingerencja mogaca uszkodzic jednostke

Wątpliwe to jest bardzo ,biorąc pod uwagę zakres wykonywanych przegladów czy umiejetnosci i wiedze pracowników ASO..

P.S.

gdyby podniesienie mocy zostało wykonane przez tzw.powerbox to ni da sie tego ukryc ale przez zmiane mapy w sterowniku,to nikt w w ASO w to nie patrzy bo zielonego pojecia na ogół o tym nie mają.

Edytowane przez piotrek3
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy aby przypadkiem podczas szeroko rozumianych czynności serwisowych nie ma ryzyka, że np. wgrywana aktualizacja oprogramowania sterownika nadpisze remap?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy to są mikro-systemy czy jeden "duży" system i przy upgrade nie nadpisze się wszystko.

Czasem coś się psuje i muszą wgrywać nowy soft, a wówczas...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, juras2017 napisał:

 

Czasem coś się psuje i muszą wgrywać nowy soft, a wówczas...?

Ciekawe..Musze sie spytać swojego znajomego elektronika samochodowego ..

Ale tak na chłopski rozum,to wydaje mi sie,ze wgranie nowego softu do sterownika silnika spowoduje ,ze silnik wróci do wartosci zadanych przez producenta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.12.2018 o 18:40, piotrek3 napisał:

Ciekawe..Musze sie spytać swojego znajomego elektronika samochodowego ..

Ale tak na chłopski rozum,to wydaje mi sie,ze wgranie nowego softu do sterownika silnika spowoduje ,ze silnik wróci do wartosci zadanych przez producenta..

Z tego punktu widzenia Power Box bezpieczniejszy, wypinasz i na serwis.....ma ktoś z forumowiczów PowerBox, jakie polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...