foorest1 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 (edytowane) Witam szanownych forumowiczów. Niestety zauważyłem że moja nowa/stara fura zaczyna puszczać ciemne bąki. Powiedcie co robić czy odrazu wpadać w panikę i lecieć regenerować turbo? Zauważyłem że jest też mały wyciek oleju przy intercoolerze, zaznaczyłem na niebiesko. Straty mocy nie zarejestrowałem. Przebieg około 200 tyś z małym hakiem rocznik 2006 turbo było wymienione przy 100tyś z powodu urwanej łopatki. Co sprawdzać od czego zacząć? Edytowane 4 Czerwca 2018 przez foorest1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Czesc. Nasz forumowy kolega Bartez mial to samo. U niego byly to wtryski. Zeby sie upewnic przekladalismy wtryski z mojego Xa. Po przelozeniu nie bylo wiecej bakow. Z tego co pamietam Bartek oddal poznien wtryski na reklamacje bo byly juz po regeneracji no i po naprawie wszystko bylo Ok. Oleju w IC masz na pewno duzo. Zaloz sobie filtr z Lublina na odme ( temat jest na forum) to unikniesz zalania filtru powietrza olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Jest jeszcze iajaś możliwość sprawdzenia wtrysków? Czy tylko przekładanie wchodzi w gre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Test przelewowy. Ale w 2,2dCi dużo zachodu (przelewy zabudowane pod pokrywą), choć wykonalne. Lepiej serwis pomp - samo sprawdzenie dużo nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 (edytowane) No to podjadę, nawet w Mińsku mam takowy serwis. To jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki. Jak samemu sprawdzić turbo? Są na to sposoby? Jeszcze mi się coś przypomniało i chyba jest to istotne. Po pierwsze jak samochód jest zimy po nocy to jakieś dwie minuty po odpaleniu obroty zaczynają lekko falować. Skok między 11000 a 9000 obr. jak się nagrzeje problem znika. Dodatkowo strasznie klekocze jak jest zimny, jak się rozgrzeje problem znika. Czy to są objawy padającego wtrysku? Edytowane 4 Czerwca 2018 przez foorest1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Zdejmujesz dolot i sprawdzasz czy nie ma luzu poprzecznego na wałku. Gdy masz dużo oleju w intercoolerze sprawdz separator odmy (opary oleju z misy olejowej odkładają się w postaci nagaru i zapiekają mechanizm regulacji zmiennej geometrii jak i same kierowniczki). Oczywiście, jeśli sam silnik jest sprawny i nie spala oleju w cylindrach - w innym przypadku objawy nasilają się. Podobnie - zapiekanie może nastąpić przy tzw. jeżdzie "emeryckiej" (np. poprzedni właściciel) - mechanizm nie pracując w pełnym zakresie - blokuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Dzięki, sprawdzę co dam radę zrobić sam a resztę potwierdzę w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Jeszcze jedno ważne pytanie. Czy nasze sterowniki pozwalają na diagnozę wtrysków? Lub jakim sposobem możmy sdiagnozować poprawność ich działania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Poprzez odczyt bieżących parametrów pracy w blokach pomiarowych (dawki wtrysku i dawka powrotna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Ja zaślepiłem EGR i u mnie problem dymienia się skończył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 13 godzin temu, zurio napisał: Ja zaślepiłem EGR i u mnie problem dymienia się skończył. Masz 22 DI czy DCI? Check się nie zapalił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 U mnie od jakiegoś czasu tak dymi , że raz blondynka w AUDI za mną włączyła wycieraczki . Tylko że ja po zmianie (drugi raz) zaworu SCV nic nie robiłem , bo od razu normalnie silnik chodził . A za pierwszym od razu musiałem jechać na reset pompy. A teraz zaczął kopcić , uruchamia się tak jak ,, benzyniak,, , któregoś dnia zapaliła się na jakiś czas ikona silniczka i coraz częściej przechodzi w tryb serwisowy ( traci moc) . W czwartek jadę na serwis . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 zaworek sterujacy turbina sprawdzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Komputer pokazał błędy czujnika doładowania turbosprężarki . Nie wiem czy ja nie umiem szukać , czy go naprawdę nigdzie nie ma aby kupić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Po zdjęciu wtyczki egr samochód kopcił tak samo po wyłączeniu i włączeniu silników zapalił się check. Pytanie do znawców tematu. Jakie wtryski powinienem zamówić? Nie mam filtra dpf i są tam dwa piny. Czy to wystarczy do doboru wtrysku? Jak mogę sprawdzićjakie wtryski kupić? Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez foorest1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 U mnie grubsza sprawa , wtryski szmelc , pompa w trakcie diagnozy . forest1 - na wtryskach masz numery i po nich dobierasz , Ty masz 114 konny model że po dwa piny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) Wydaj mi się że 136 koni 2007 pierwsza rejestracja ale bez DPF. Wiem że na wtrysku jest to napisane, tylko czy da się sprawdzić to w inny sposób? Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez foorest1 Dodatkowe pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Panowie, moja propozycja zanim zaczniecznie kupować wtryski itd )koszty). Zobaczcie preparat https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-wtryskiwaczy-DIESEL-SPULUNG-500ml/23 piszę o nim ponieważ kiedyś już rozmawiałem ze swoim mechanikiem. Jak sam powiedział, 1/2 klientów którzy przyjeżdżają bo wtryski do wymiany (tak mówili inni mechanicy) odjeżdża bez wymiany wtrysków po samym czyszczeniu tym specyfikiem. Sam był zdziwiony jak to działa. Koszt niewielki więc zobaczyć możecie, wtryski zawsze zdążycie wymienić a może nie ma takiej potrzeby. Raz zastosował nawet ten preparat tak jak piszą w przypadku trupa czyli zasilał silnik tylko z czystego preparatu i wtryski ożyły. Dziś większość mechaników bardzo lubi wymieniać wtryski i turbiny bo to się psuje ale mało kto chce pomyśleć. Zalejcie kocioł ropki, dajcie to i pojeździjcie (najlepiej przed jakąś trasą a nie tylko kilka min w mieście). Jak się poprawi to macie kilka zł w kieszeni, jak nie to straciliście tylko ok. 50zł, chyba warto sprawdzić. JA od kiedy mam swojego Xksa robię czynności serwisowe w każdy październik: - nowy filtr paliwa - zalanie tego specyfiku i wyjeżdżenie zbiornika. Odpukać, na razie ma problemów a na blacie mam 295 tyś. km, sam zrobiłem 50 tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 strus251 - z całym szacunkiem ,, ale Ameryki nie odkryłeś ,, , ja ten środek stosowałem już ze 3 lata temu . Tak po lużnej rozmowie w BOSCHU z gostkiem powiedział mi , że jak były słabe wtryski to je po tym środku ( teraz ) ,, dorżnołem ,, . Bo ten środek super czyści ale jest bardzo ,,suchy ,, . Czekam co będzie z pompą , ponoć były jakieś opiłki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 spoko, napisałem bo nikt o tym nie pisał a sam wiem, że np. u mnie uszkodzenie membramy pompki (na filtrze) u większości mechaników kończyło się diagnozą - wtryski do wymiany. Niestety, dziś tak już jest. Jak są opiłki w pompie to raczej nic z niej nie będzie, do płukania cały układ paliwowy i tutaj faktycznie wtryski mogą/pewnie jednak są być do wymiany prze pracę na opiłkach. Przerobiłem to w C5 rodziców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 OK . Najgorsze jest ( albo i nie) że u mnie są wtryski DENSO i nie regenerują bo nie mają części ( kiedyś chyba to samo pisał ktoś tu na forum ) , propozycja 1200 zł za nówkę sztukę . To ja im . Pójdzie na używce . Kompleksowa naprawa serwis BOSCH wycenili na 6400 zł . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Plyn do czyszczenia już zaaplikowany, bez poprawy. Myślę że bedzie trzeba kupic używane. Tylko czy da sie,sprawdzuc bez zdejmowania pokrywy które są uszkodzone i jakie,mają oznaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Być może się mylę , ale w porządnym katalogu chyba powinno być , że części o numerze xx były montowane w silniku od numeru xx do numeru xx . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foorest1 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Ciekawe czy w serwisie by wiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Po VIN wtryski można znaleźć tu https://partsouq.com Jak już będzie znany numer OEM Nissana to po tym numerze można znaleźć numer DENSO np. tu https://www.denso-am.pl/e-katalog/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.