Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRIAL 22 dCi kopci przy przyspieszaniu


foorest1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Niestety zauważyłem że moja nowa/stara fura zaczyna puszczać ciemne bąki.

Powiedcie co robić czy odrazu wpadać w panikę i lecieć regenerować turbo?

Zauważyłem że jest też mały wyciek oleju  przy intercoolerze, zaznaczyłem na niebiesko.

Straty mocy nie zarejestrowałem. 

Przebieg około 200 tyś z małym hakiem rocznik 2006 turbo było wymienione przy 100tyś z powodu urwanej łopatki. 

Co sprawdzać od czego zacząć? 

image.png.eb28e60e4a3b65b9e1b1736e09feb9b0.png

 

 

Edytowane przez foorest1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

Nasz forumowy kolega Bartez mial to samo. U niego byly to wtryski. Zeby sie upewnic przekladalismy wtryski z mojego Xa. Po przelozeniu nie bylo wiecej bakow.

Z tego co pamietam Bartek oddal poznien wtryski na reklamacje bo byly juz po regeneracji no i po naprawie wszystko bylo Ok.

Oleju w IC masz na pewno duzo. Zaloz sobie filtr z Lublina na odme ( temat jest na forum) to unikniesz zalania filtru powietrza olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze iajaś możliwość sprawdzenia wtrysków? Czy tylko przekładanie wchodzi w gre? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test przelewowy. Ale w 2,2dCi dużo zachodu (przelewy zabudowane pod pokrywą), choć wykonalne. Lepiej serwis pomp - samo sprawdzenie dużo nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podjadę, nawet w Mińsku mam takowy serwis.

To jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki.

Jak samemu sprawdzić turbo? Są na to sposoby? 

 

Jeszcze mi się coś przypomniało i chyba jest to istotne.

Po pierwsze jak samochód jest zimy po nocy to jakieś dwie minuty  po odpaleniu obroty zaczynają lekko falować.

Skok między 11000 a 9000 obr. jak się nagrzeje problem znika.

Dodatkowo strasznie klekocze jak jest zimny, jak się rozgrzeje problem znika. Czy to są objawy padającego wtrysku? 

Edytowane przez foorest1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz dolot i sprawdzasz czy nie ma luzu poprzecznego na wałku. Gdy masz dużo oleju w intercoolerze sprawdz separator odmy (opary oleju z misy olejowej odkładają się w postaci nagaru i zapiekają mechanizm regulacji zmiennej geometrii jak i same kierowniczki). Oczywiście, jeśli sam silnik jest sprawny i nie spala oleju w cylindrach - w innym przypadku objawy nasilają się. Podobnie  - zapiekanie może nastąpić przy tzw. jeżdzie "emeryckiej"  (np. poprzedni właściciel) - mechanizm nie pracując w pełnym zakresie - blokuje się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno ważne pytanie.

Czy nasze sterowniki pozwalają na diagnozę wtrysków? Lub jakim sposobem możmy sdiagnozować poprawność ich działania? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zurio napisał:

Ja zaślepiłem EGR i u mnie problem dymienia się skończył.

Masz 22 DI czy DCI?  Check się nie zapalił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie od jakiegoś czasu tak dymi , że raz blondynka w AUDI za mną włączyła wycieraczki .:D  Tylko że ja po zmianie (drugi raz) zaworu SCV nic nie robiłem , bo od razu normalnie silnik chodził . A za pierwszym od razu musiałem jechać na reset pompy. :ph34r: A teraz zaczął kopcić , uruchamia się tak jak ,, benzyniak,, , któregoś dnia zapaliła się na jakiś czas ikona silniczka i coraz częściej przechodzi w tryb serwisowy ( traci moc) . :mad: W czwartek jadę na serwis .:nissan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokazał błędy czujnika doładowania turbosprężarki . Nie wiem czy ja nie umiem szukać , czy go naprawdę nigdzie  nie ma aby kupić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po zdjęciu wtyczki egr samochód kopcił tak samo po wyłączeniu i włączeniu silników zapalił się check. Pytanie do znawców tematu. Jakie wtryski powinienem zamówić? Nie mam filtra dpf i są tam dwa piny. Czy to wystarczy do doboru wtrysku? Jak mogę sprawdzićjakie wtryski kupić? 

Edytowane przez foorest1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grubsza sprawa , wtryski szmelc , pompa w trakcie diagnozy .  forest1 -   na wtryskach masz numery i po nich dobierasz , Ty masz 114 konny model że po dwa piny ?

20180724_180904.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaj mi się że 136 koni 2007 pierwsza rejestracja ale bez DPF.

Wiem że na wtrysku jest to napisane, tylko czy da się sprawdzić to w inny sposób? 

Edytowane przez foorest1
Dodatkowe pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moja propozycja zanim zaczniecznie kupować wtryski itd )koszty).

Zobaczcie preparat 

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-wtryskiwaczy-DIESEL-SPULUNG-500ml/23

 

piszę o nim ponieważ kiedyś już rozmawiałem ze swoim mechanikiem. 

Jak sam powiedział, 1/2 klientów którzy przyjeżdżają bo wtryski do wymiany (tak mówili inni mechanicy) odjeżdża bez wymiany wtrysków po samym czyszczeniu tym specyfikiem. Sam był zdziwiony jak to działa. 

Koszt niewielki więc zobaczyć możecie, wtryski zawsze zdążycie wymienić a może nie ma takiej potrzeby. 

Raz zastosował nawet ten preparat tak jak piszą w przypadku trupa czyli zasilał silnik tylko z czystego preparatu i wtryski ożyły. 

Dziś większość mechaników bardzo lubi wymieniać wtryski i turbiny bo to się psuje ale mało kto chce pomyśleć. 

Zalejcie kocioł ropki, dajcie to i pojeździjcie (najlepiej przed jakąś trasą a nie tylko kilka min w mieście). Jak się poprawi to macie kilka zł w kieszeni, jak nie to straciliście tylko ok. 50zł, chyba warto sprawdzić. 

 

JA od kiedy mam swojego Xksa robię czynności serwisowe w każdy październik:

- nowy filtr paliwa

- zalanie tego specyfiku i wyjeżdżenie zbiornika. 

 

Odpukać, na razie ma problemów a na blacie mam 295 tyś. km, sam zrobiłem 50 tyś. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strus251 - z całym szacunkiem ,, ale Ameryki nie odkryłeś ,, , ja ten środek stosowałem już ze 3 lata temu . Tak po lużnej rozmowie w BOSCHU z gostkiem powiedział mi , że jak były słabe wtryski to je po tym środku ( teraz ) ,, dorżnołem ,, . Bo ten środek super czyści ale jest bardzo ,,suchy ,, .B) Czekam co będzie z pompą , ponoć były jakieś opiłki .:wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, napisałem bo nikt o tym nie pisał a sam wiem, że np. u mnie uszkodzenie membramy pompki (na filtrze) u większości mechaników kończyło się diagnozą - wtryski do wymiany.

Niestety, dziś tak już jest.

Jak są opiłki w pompie to raczej nic z niej nie będzie, do płukania cały układ paliwowy i tutaj faktycznie wtryski mogą/pewnie jednak są być do wymiany prze pracę na opiłkach. 

Przerobiłem to w C5 rodziców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK . Najgorsze jest ( albo i nie) że u mnie są wtryski DENSO i nie regenerują bo nie mają części ( kiedyś chyba to samo pisał ktoś tu na forum ) , propozycja 1200 zł za nówkę sztukę . To ja im :wow:. Pójdzie na używce . Kompleksowa naprawa serwis BOSCH wycenili na 6400 zł .

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn do czyszczenia już zaaplikowany, bez poprawy. Myślę że bedzie trzeba kupic używane. Tylko czy da sie,sprawdzuc bez zdejmowania pokrywy które są uszkodzone i jakie,mają oznaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może się mylę , ale w porządnym katalogu chyba powinno być , że części o numerze xx były montowane w silniku od numeru xx do numeru xx .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...