Mintshakee Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Jestem tu nowa, więc jeśli źle umieściłam temat, to proszę o wyrozumiałość. Oddałam auto do mechanika na sprawdzenie tylnich hamulców. Przy sprawdzaniu mechanik stwierdził brak pierścieni centrujących. W internetach wyczytalam, że: "przy montażu felg do samochodów terenowych zazwyczaj pomija się zakładanie dopasowanych pierścieni, a centrowanie koła odbywa się wyłącznie na śrubach/nakrętkach". Stąd moje pytanie, czy faktycznie są one niezbędne (tak twierdzi mechanik)? Druga sprawa, czy cena 120 zł za nie to dużo? Proszę o wzięcie na mnie poprawki, gdyż jestem tylko babą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Chciałaś napisać: kobietą Cytat Pierścienie centrujące do felg aluminiowych montowane są w przypadku występowania różnicy pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi a średnicą piasty. Pierścień centrujący odpowiada za centryczne ułożenie felgi na piaście pojazdu i gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie układu jezdnego. Dokładne dopasowanie rozmiaru pierścienia dystansowego jest kluczowe, w grę wchodzą dziesiętne części milimetra. Brak lub niewłaściwe dopasowanie pierścienia centrującego do felgi może powodować szereg niepożądanych skutków. Drgania na kierownicy, tzw. bicie koła, wyraźnie odczuwalne podczas jazdy, już od niewielkich prędkości. Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia i układu kierowniczego w samochodzie. Zwiększony poziom hałasu słyszalnego w kabinie. Stopniowe wyrabianie się gwintów w otworach montażowych felgi, które mogą utrudnić ponowny montaż kół lub wręcz, w wyniku nacisków, śruby montujące felgę mogą pęknąć w czasie jazdy i spowodować odpadnięcie koła! Konieczność wymiany szpilek montażowych. Cytat nieco przejaskrawiony (wiele z podanych skutków dzieje się dopiero w dłuższej perspektywie czasu) , ale wyjaśniający potrzebę instalowania pierścieni centrujących w przypadku różnic w otworze centrującym montowanej felgi a średnicą piasty. Felga koła opiera się nie tylko na mocujących ją śrubach (w Terrano II - 6) poprzez wytworzenie siły tarcia między nią a kołnierzem piasty (działając na nie ścinająco), ale również częściowo na piaście (to element łączący koło z samochodem - mówiąc obrazowo). W Terrano II były montowane piasty na felgę z otworem środkowym średnicy 100 mm i 108 mm, stąd przed zamówieniem pierścieni, trzeba znać wymiar piasty jak i średnicę otworu centrującego/środkowego posiadanej felgi. Cena pierścieni centrujących do Terrano II to ok. 12 zł/szt. (utwardzony plastik) do ok. 25zł/szt. (metalowe). Zastosowany materiał (na pierścienie centrujące) ma swoje wady i zalety. Plastikowe: np. szybciej niszczą się, gubią; metalowe z kolei (zwłaszcza po rozgrzaniu) mogą znacznie utrudnić zdjęcie koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.