Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan terrano II pierścienie centrujące


Mintshakee

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu nowa, więc jeśli źle umieściłam temat, to proszę o wyrozumiałość. 

Oddałam auto do mechanika na sprawdzenie tylnich hamulców. Przy sprawdzaniu mechanik stwierdził brak pierścieni centrujących. W internetach wyczytalam, że: "przy montażu felg do samochodów terenowych zazwyczaj pomija się zakładanie dopasowanych pierścieni, a centrowanie koła odbywa się wyłącznie na śrubach/nakrętkach". Stąd moje pytanie, czy faktycznie są one niezbędne (tak twierdzi mechanik)? Druga sprawa, czy cena 120 zł za nie to dużo? 

Proszę o wzięcie na mnie poprawki, gdyż jestem tylko babą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałaś napisać: kobietą :)

Cytat

Pierścienie centrujące do felg aluminiowych montowane są w przypadku występowania różnicy pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi a średnicą piasty.

Pierścień centrujący odpowiada za centryczne ułożenie felgi na piaście pojazdu i gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie układu jezdnego. Dokładne dopasowanie rozmiaru pierścienia dystansowego jest kluczowe, w grę wchodzą dziesiętne części milimetra. 

Brak lub niewłaściwe dopasowanie pierścienia centrującego do felgi może powodować szereg niepożądanych skutków.

  • Drgania na kierownicy, tzw. bicie koła, wyraźnie odczuwalne podczas jazdy, już od niewielkich prędkości.
  • Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia i układu kierowniczego w samochodzie.
  • Zwiększony poziom hałasu słyszalnego w kabinie.
  • Stopniowe wyrabianie się gwintów w otworach montażowych felgi, które mogą utrudnić ponowny montaż kół lub wręcz, w wyniku nacisków, śruby montujące felgę mogą pęknąć w czasie jazdy i spowodować odpadnięcie koła!
  • Konieczność wymiany szpilek montażowych.

Cytat nieco przejaskrawiony (wiele z podanych skutków dzieje się dopiero w dłuższej perspektywie czasu) , ale wyjaśniający potrzebę instalowania pierścieni centrujących w przypadku różnic w otworze centrującym montowanej felgi a średnicą piasty. Felga koła opiera się nie tylko na mocujących ją śrubach (w Terrano II - 6) poprzez wytworzenie siły tarcia między nią a kołnierzem piasty (działając na nie ścinająco), ale również częściowo na piaście (to element łączący koło z samochodem - mówiąc obrazowo).

W Terrano II były montowane piasty na felgę z otworem środkowym średnicy 100 mm i 108 mm, stąd przed zamówieniem pierścieni, trzeba znać wymiar piasty jak i średnicę otworu centrującego/środkowego posiadanej felgi. Cena pierścieni centrujących do Terrano II to ok. 12 zł/szt. (utwardzony plastik) do ok. 25zł/szt. (metalowe). Zastosowany materiał (na pierścienie centrujące) ma swoje wady i zalety. Plastikowe: np. szybciej niszczą się, gubią; metalowe z kolei (zwłaszcza po rozgrzaniu) mogą znacznie utrudnić zdjęcie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...