pinio1 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 ron5, tak jak kolega sq9mcs, ja również stawiam na EGR, zwłaszcza że miałem taką przypadłość. Wymontowanie EGR-u nie jest trudne i nie zajmuje dużo czasu. Wymontuj, zdemontuj czarną pokrywkę i sprawdź chociaż w jakim stanie masz plastikowe zęby i sprężynę. Te rzeczy w oryginalnym Egieerze nie pracują dłużej jak 160, 180.000 km. Zamiennika nie polecam, pracował 10.000 km - zęby posypały się, słaba jakość plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 to czego nie rozumiem to że cały czas mi wyskakują inne nowe błędy.wymieniłem już czujnik doładowania i zawór doładowania,teraz wyskoczył błąd scv i obwód egr,kontrolka się zapala i gaśnie a auto chodzi bez zarzutu.Jeśli egr ma żywotność 160-180 tys to warto go wymienić bo i tak autem chce jeździć do 250-300 tys.Ale jaki egr kupić.Są tylko zamienniki. I czy wymienić też scv od razu? A może jeździć i olać to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Ja kupiłem z Allegro, za 1250 zł brutto. Jak chcesz mieć pewność, że twój EGR nie działa prawidłowo, to jak wcześniej napisałem rozmontuj. Sprawdż w jakim stanie są zembatki, poruszaj zaworem i zobacz czy płynnie podnosi się i opada. Mechanizm prosty, robota również. Jak u mnie zapaliła się żółta kontrolka, sprawdziłem stan EGR-a. Zęby dwóch zębatek (plastik), były wytarte o jakieś 50%. Luz międzyzębny powodował nieprecyzyjną pracę zaworu. Olałem. Zmontowałem i jeżdziłem. Po dłuższym czasie, kiedy gasiłem silnik, za każdym razem słyszałem grzechotanie (oczywiście w EGR). Zębów już wtedy nie było - posypały się. Silnik przyśpieszał jak dawniej ale do 3000 obr. Nie wchodził w tryb awaryjny. Dodam że mam zaślepkę. EGR był czysty, tylko co z tego jak zębatki z plasteliny. Zaworu scv nie ruszaj. Jak scv pada, silnik od razu wchodzi w tryb awaryjny. Samochód ledwo jedzie. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu, można jechać. Dzieje się to zazwyczaj, jak energicznie przyśpieszysz. Miłej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Witam ponownie w tym temacie.Na ostatnią wymianę oleju w grudniu miałem kupionu zawór egr zamiennik nty.Ale wcześniej wyczytałem,że problemy z egr często dotykają auta eksploatowane delikatnie.Ja tak właśnie jeżdżę- często na za wysokim biegu,niekich obrotach itp.Po zmianie stylu jazdy na normalny- bez agresji ale na nieco wyższych obrotach,późniejsze zmiany biegów itp- kontrolka zgasła i od dawna nie wróciła.W warsztacie sprawdzili egr na kompie z dokładnym wykresem działania i egr jest ok.Taka trochę ciekawostka.Auto jeździ bez zarzutu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.