Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Żółta kontrolka silnika w d40 10 lat 181 tys km


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ron5, tak jak kolega sq9mcsja również stawiam na EGR, zwłaszcza że miałem taką przypadłość. Wymontowanie EGR-u nie jest trudne i nie zajmuje dużo czasu. Wymontuj, zdemontuj czarną pokrywkę i sprawdź chociaż w jakim stanie masz plastikowe zęby i sprężynę. Te rzeczy w oryginalnym Egieerze nie pracują dłużej jak 160, 180.000 km. Zamiennika nie polecam, pracował 10.000 km - zęby posypały się, słaba jakość plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czego nie rozumiem to że cały czas mi wyskakują inne nowe błędy.wymieniłem już czujnik doładowania i zawór doładowania,teraz wyskoczył błąd scv i obwód egr,kontrolka się zapala i gaśnie a auto chodzi bez zarzutu.Jeśli egr ma żywotność 160-180 tys to warto go wymienić bo i tak autem chce jeździć do 250-300 tys.Ale jaki egr kupić.Są tylko zamienniki.

I czy wymienić też scv od razu?

A może jeździć i olać to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem z Allegro, za 1250 zł brutto. Jak chcesz mieć pewność, że twój EGR nie działa prawidłowo, to jak wcześniej napisałem rozmontuj. Sprawdż w jakim stanie są zembatki, poruszaj zaworem i zobacz czy płynnie podnosi się i opada. Mechanizm prosty, robota również. 

Jak u mnie zapaliła się żółta kontrolka, sprawdziłem stan EGR-a. Zęby dwóch zębatek (plastik), były wytarte o jakieś 50%. Luz międzyzębny powodował nieprecyzyjną pracę zaworu. Olałem. Zmontowałem i jeżdziłem. Po dłuższym czasie, kiedy gasiłem  silnik, za każdym razem słyszałem grzechotanie (oczywiście w EGR). Zębów już wtedy nie było - posypały się. Silnik przyśpieszał jak dawniej ale do 3000 obr. Nie wchodził w tryb awaryjny. Dodam że mam zaślepkę. EGR był czysty, tylko co z tego jak zębatki z plasteliny. 

Zaworu scv nie ruszaj. Jak scv pada, silnik od razu wchodzi w tryb awaryjny. Samochód ledwo jedzie. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu, można jechać. Dzieje się to zazwyczaj, jak energicznie przyśpieszysz.

Miłej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie w tym temacie.Na ostatnią wymianę oleju w grudniu miałem kupionu zawór egr zamiennik nty.Ale wcześniej wyczytałem,że problemy z egr często dotykają auta eksploatowane delikatnie.Ja tak właśnie jeżdżę- często na za wysokim biegu,niekich obrotach itp.Po zmianie stylu jazdy na normalny- bez agresji ale na nieco wyższych obrotach,późniejsze zmiany biegów itp- kontrolka zgasła i od dawna nie wróciła.W warsztacie sprawdzili egr na kompie z dokładnym wykresem działania i egr jest ok.Taka trochę ciekawostka.Auto jeździ bez zarzutu.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...