Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Żółta kontrolka silnika w d40 10 lat 181 tys km


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,w Navarze od jakiegoś czasu pojawia się i znika żółta kontrolka silnika.Bez reguły typu na zimnym silniku,przy szybkeij wolnej jeździe.

Nie ma żadnych objawów problemu,silnik jak pracował tak pracuje równo,bez dymienia z rury itp.Diagnostyka pokazała błąd egr ,zawór i chłodnica  wyczyszczony w zaufanym warsztacie,zresztą nie był bardzo zawalony wg mechanika.

Mam pytanie-czy to może być zasniedziały styk jakiegoś czujnika?Gdzie szukać problemu zaświecania się kontrolki?

Co sprawdzić?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłącz pod komputer , zaczytaj DTC to będziesz wiedział co się dzieje. Inaczej to wróżenie z fusów... bez DTC to nie wiadomo. Diagnosta powinien dać wydruk z bledami.. najlepiej oczywiście z Consulta zaczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Błędy:PO 403 egr system,PO 409 egr system,PO 238 TC BOOST SEN/CIRC.

Takie sa sczytane błędy na kompie w autoryzowanym serwisie Nissana.

EGR był czyszczony jak napisałem,nie ma żadnych objawów pracy silnika,dymienia,utraty mocy itp.

Jutro daję auto do diesel serwice,sprawdzony zakład w okolicy Wrocławia,Matuszewski.

 

Czy możecie podpowiedzieć co to może byc do zrobienia?EGR czy wtryski czy coś innego??

 

Z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Czy zablokowany EGR nie daje żadnych objawów?

Mogę go wymienić,widzę na allegro po ok 500-900 pln,chcę autem jeszcze jeździć.

I jeszcze-co oznacza ten błąd? PO 238 TC BOOST SEN/CIRC. -to chyba jednak do sprawdzenia w diesel serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On się nie blokuje permanentnie tylko nie ustawia się prawidłowo w odpowiednim czasie. Na razie wymień EGR a później zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj odebrałęm Navarę z serwisu .Diesel serwis,chyba najlepszy w okolicy Wrocławia-Matkowski.Konkluzje-zawór egr jest ok.Wymieniony czujnik doładowania.Żółta kontrolka dalej się świeci a auto jeździ be zarzutu,moc,przyspieszenie ,spalanie ok.Zalecenie z serwisu-wymienić zawór regulacji ciśnienia doładowania.Ten zawór to 640 pln,wymienie go wkrótce przy okazji wymiany oleju.Parametry były sprawdzanie na kompie w trakcie jazdy i podobno były wskazania przeładowania stąd zalecenie.

Każdy komentarz i porada bedą mile widziane.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie jak opisuje wyżej kolega sq9mcs . A przyczyną były wytarte plastikowe zęby, które otwierają zawór EGR. Odkręć czarną plastikową pokrywkę EGR-u i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zęby zębatki to bardzo częsta usterka. U mnie wyciągnęła się sprężyna domykająca zawór i blokował się on w pozycji częściowo otwartej. Efekt praktycznie zero przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

w Diesel serwis,jak wspominałem takim,który jest od lat na rynku i ma dobre opinie auto było jeżdżone,diagnozowane i przestawiam konkluzje-dla wymiany doświadczeń.

 

Zawór egr został zdiagnozowany jako działający poprawnie,otwierający i zamukający się w pełnym zakresie.Zresztą brak jakichkolwiek objawów.Zawór był wcześniej czyszczony więc pozostał niewymieniony.

Diagnosta zalecił wymianę czujnika ciśnienia doładowania co nie zlikwidowało kontrolki silnika żółtej.Dlatego wymieniłem w tym warsztacie również zawór doładowania turbo.

 

Auto jeździ jak brzytwa,nie ma żadnych negatywnych objawów.Ale jednak żółta kontrolka znowu zapala się i potem gaśnie.

Odpuszczam bo nie mam juz żadnego pomysłu.

Chyba,że ktoś ma jakiś pomysł co mozna jeszcze sprawdzić.Być może styki elektryczne w układzie paliwowym?Nie wiem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem moją historię z żółtą kontrolną, co prawda inny nissan ale może? Zapalała się bez reguły i bez objawów, auto jeździło normalnie, kod usterki P0031 według rozpiski problem z sądą lambda , hehe w dieslu, ale poszperałem w necie i znalazłem dwie podpowiedzi problem z masą, sprawdzone wszystko ok, druga podpowiedź ECM uuuuu  myślę będzie grubo, ale przez przypadek wpadłem na kostkę stacyjki BINGO i to było to już 20 odpaleń i kontrolki nie ma. Nadpalone i zużyte styki powodowały jakieś zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tacy fachowcy to jaki błąd pojawia się w systemie notorycznie? Gwarantuję ci że tego zaworu bez wziernikowania lub podłączenia do przeźroczystej rury nie da się sprawdzić. U mnie też fachowcy w specjalistycznym Diesel serwisie sprawdzali na 10 stronę zawór i niby wszystko było OK. Tylko że uparłem się aby go podmienili i zonk problemy się skończyły.

Fakt że u mnie były objawy w postaci niedoładowania ale błąd w systemie sam się znikąd nie bierze. Co ECM teraz wyrzuca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Navara chodzi 100% ok.Chcę teraz sprawdzić na spokojnie styki elektryczne ,które mogą zapalać tą kontrolkę.

Jedno miejsce do sprawdzenia była podpowiedź-kostka stacyjki.

Coś jeszcze ?Czy to w ogóle realne to sprawdzić?Jest jak rozumiem dużo miejsc.

Z góry dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie styki? Nie tędy droga. To nie żuk czy nyska żeby styki w kostce stacyjki śniedziały.

Podłącz kompa i podaj błędy które rejestruje. Sprawdzę wtedy w FSM co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra,niedługo wymieniam olej ,podłączę kompa.Błędy jak doświadczenie pokazuje będą egr lub coś z turbo ale w tym kierunku auto sprawdzone .Co do styków-jakiś czas temu zapalała mi się kontrolka abs żółta-przegniły styk.Kolega kilka postów wyżej pisał o kostce stacyjki.Ja w ciągu roku musiałem wymienić czujnik luzu w skrzyni bo criuse nie działał,czujnik stopu,taśmę poduszki powietrznej a teraz też mam awarię guzika opuszczania szyby.

Dlatego chce iść tym tropem.Te rzeczy się ewidentnie sypią ze starości.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej od dzwona.

Czujnik PNP w skrzyni manulanej lub padać, stąd problemy z tempomatem. Ale taśma w spirali kierownicy, czujnik stopu, problemy z przyciskiem opuszczania szyby to ewenement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie-byłem u elektryka,którego znam jako bystrego.Kazał mi zaciągnąć ręczny i ruszać z dwójki przy otwartej pokrywie silnika.

Na słuch powiedział mi ,że EGR się nie otwiera,powiedział mi że mi to naprawi bez wymiany EGR.

Napiszcie proszę czy to nie szarlatan czy nie ściemnia.Czy tak na słuch można ocenić czy egr się otwiera czy nie?

Kontrolka żółta cały czas się świeci auto jeździ bez problemu.

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw chcę wymienić / sprawdzić czy podłączenie egr, kostka elektryczna jest ok.Dopiero w następnym kroku wymienię egr.Nb jeśli egr nie działa to jest w pozycji zamkniętej bo auto jeździ żwawo.Zastanowię się i może nic po prostu nie zrobie,w końcu wiele osób zaślepia egr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka na pewno jest ok. EGR stoi stąd błędy w systemie. Zresztą EGR można rozebrać i sprawdzić w jakim stanie jest zębatka jego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie.Po sprawdzeniu elektryki wiem jedynie ,że elektryk to był dupek.

Mam jednak sczytane błędy:

P 1272 cylinder nr 2 high to low side open

P0403 egr control circuit malfunction

Z innych postów na forum wyczytałem bardzo już dokładne analizy kierunkujące na scv ??

Kontrolka żółta świeci się i gaśnie ,auto jeździ bez zarzutu.

Nie wiem co robić,może po prostu olać to?

A może wymienić ten zawor scv ale tu boję się że rozreguluje układ i będzie tylko gorzej.

Będę wdzięczny za podpowiedź,dzięki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...