ron5 Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Witam,w Navarze od jakiegoś czasu pojawia się i znika żółta kontrolka silnika.Bez reguły typu na zimnym silniku,przy szybkeij wolnej jeździe. Nie ma żadnych objawów problemu,silnik jak pracował tak pracuje równo,bez dymienia z rury itp.Diagnostyka pokazała błąd egr ,zawór i chłodnica wyczyszczony w zaufanym warsztacie,zresztą nie był bardzo zawalony wg mechanika. Mam pytanie-czy to może być zasniedziały styk jakiegoś czujnika?Gdzie szukać problemu zaświecania się kontrolki? Co sprawdzić? Z góry dziękuję i pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 Podłącz pod komputer , zaczytaj DTC to będziesz wiedział co się dzieje. Inaczej to wróżenie z fusów... bez DTC to nie wiadomo. Diagnosta powinien dać wydruk z bledami.. najlepiej oczywiście z Consulta zaczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 EGR do wymiany. Mechanicznie jest niesprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Witam, Błędy:PO 403 egr system,PO 409 egr system,PO 238 TC BOOST SEN/CIRC. Takie sa sczytane błędy na kompie w autoryzowanym serwisie Nissana. EGR był czyszczony jak napisałem,nie ma żadnych objawów pracy silnika,dymienia,utraty mocy itp. Jutro daję auto do diesel serwice,sprawdzony zakład w okolicy Wrocławia,Matuszewski. Czy możecie podpowiedzieć co to może byc do zrobienia?EGR czy wtryski czy coś innego?? Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 EGR się blokuje. Tego czyszczenie nie załatwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 13 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Dziękuję. Czy zablokowany EGR nie daje żadnych objawów? Mogę go wymienić,widzę na allegro po ok 500-900 pln,chcę autem jeszcze jeździć. I jeszcze-co oznacza ten błąd? PO 238 TC BOOST SEN/CIRC. -to chyba jednak do sprawdzenia w diesel serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 On się nie blokuje permanentnie tylko nie ustawia się prawidłowo w odpowiednim czasie. Na razie wymień EGR a później zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Dzisiaj odebrałęm Navarę z serwisu .Diesel serwis,chyba najlepszy w okolicy Wrocławia-Matkowski.Konkluzje-zawór egr jest ok.Wymieniony czujnik doładowania.Żółta kontrolka dalej się świeci a auto jeździ be zarzutu,moc,przyspieszenie ,spalanie ok.Zalecenie z serwisu-wymienić zawór regulacji ciśnienia doładowania.Ten zawór to 640 pln,wymienie go wkrótce przy okazji wymiany oleju.Parametry były sprawdzanie na kompie w trakcie jazdy i podobno były wskazania przeładowania stąd zalecenie. Każdy komentarz i porada bedą mile widziane.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 U mnie było dokładnie jak opisuje wyżej kolega sq9mcs . A przyczyną były wytarte plastikowe zęby, które otwierają zawór EGR. Odkręć czarną plastikową pokrywkę EGR-u i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Zęby zębatki to bardzo częsta usterka. U mnie wyciągnęła się sprężyna domykająca zawór i blokował się on w pozycji częściowo otwartej. Efekt praktycznie zero przyspieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 3 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Witam , w Diesel serwis,jak wspominałem takim,który jest od lat na rynku i ma dobre opinie auto było jeżdżone,diagnozowane i przestawiam konkluzje-dla wymiany doświadczeń. Zawór egr został zdiagnozowany jako działający poprawnie,otwierający i zamukający się w pełnym zakresie.Zresztą brak jakichkolwiek objawów.Zawór był wcześniej czyszczony więc pozostał niewymieniony. Diagnosta zalecił wymianę czujnika ciśnienia doładowania co nie zlikwidowało kontrolki silnika żółtej.Dlatego wymieniłem w tym warsztacie również zawór doładowania turbo. Auto jeździ jak brzytwa,nie ma żadnych negatywnych objawów.Ale jednak żółta kontrolka znowu zapala się i potem gaśnie. Odpuszczam bo nie mam juz żadnego pomysłu. Chyba,że ktoś ma jakiś pomysł co mozna jeszcze sprawdzić.Być może styki elektryczne w układzie paliwowym?Nie wiem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Opowiem moją historię z żółtą kontrolną, co prawda inny nissan ale może? Zapalała się bez reguły i bez objawów, auto jeździło normalnie, kod usterki P0031 według rozpiski problem z sądą lambda , hehe w dieslu, ale poszperałem w necie i znalazłem dwie podpowiedzi problem z masą, sprawdzone wszystko ok, druga podpowiedź ECM uuuuu myślę będzie grubo, ale przez przypadek wpadłem na kostkę stacyjki BINGO i to było to już 20 odpaleń i kontrolki nie ma. Nadpalone i zużyte styki powodowały jakieś zakłócenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Skoro tacy fachowcy to jaki błąd pojawia się w systemie notorycznie? Gwarantuję ci że tego zaworu bez wziernikowania lub podłączenia do przeźroczystej rury nie da się sprawdzić. U mnie też fachowcy w specjalistycznym Diesel serwisie sprawdzali na 10 stronę zawór i niby wszystko było OK. Tylko że uparłem się aby go podmienili i zonk problemy się skończyły. Fakt że u mnie były objawy w postaci niedoładowania ale błąd w systemie sam się znikąd nie bierze. Co ECM teraz wyrzuca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Navara chodzi 100% ok.Chcę teraz sprawdzić na spokojnie styki elektryczne ,które mogą zapalać tą kontrolkę. Jedno miejsce do sprawdzenia była podpowiedź-kostka stacyjki. Coś jeszcze ?Czy to w ogóle realne to sprawdzić?Jest jak rozumiem dużo miejsc. Z góry dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Jakie styki? Nie tędy droga. To nie żuk czy nyska żeby styki w kostce stacyjki śniedziały. Podłącz kompa i podaj błędy które rejestruje. Sprawdzę wtedy w FSM co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 dobra,niedługo wymieniam olej ,podłączę kompa.Błędy jak doświadczenie pokazuje będą egr lub coś z turbo ale w tym kierunku auto sprawdzone .Co do styków-jakiś czas temu zapalała mi się kontrolka abs żółta-przegniły styk.Kolega kilka postów wyżej pisał o kostce stacyjki.Ja w ciągu roku musiałem wymienić czujnik luzu w skrzyni bo criuse nie działał,czujnik stopu,taśmę poduszki powietrznej a teraz też mam awarię guzika opuszczania szyby. Dlatego chce iść tym tropem.Te rzeczy się ewidentnie sypią ze starości.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Chyba raczej od dzwona. Czujnik PNP w skrzyni manulanej lub padać, stąd problemy z tempomatem. Ale taśma w spirali kierownicy, czujnik stopu, problemy z przyciskiem opuszczania szyby to ewenement. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 nie było dzwona,jeżdżę autem od kupna w salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Witam ponownie-byłem u elektryka,którego znam jako bystrego.Kazał mi zaciągnąć ręczny i ruszać z dwójki przy otwartej pokrywie silnika. Na słuch powiedział mi ,że EGR się nie otwiera,powiedział mi że mi to naprawi bez wymiany EGR. Napiszcie proszę czy to nie szarlatan czy nie ściemnia.Czy tak na słuch można ocenić czy egr się otwiera czy nie? Kontrolka żółta cały czas się świeci auto jeździ bez problemu. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Wymień EGR i zobacz co będzie sie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 najpierw chcę wymienić / sprawdzić czy podłączenie egr, kostka elektryczna jest ok.Dopiero w następnym kroku wymienię egr.Nb jeśli egr nie działa to jest w pozycji zamkniętej bo auto jeździ żwawo.Zastanowię się i może nic po prostu nie zrobie,w końcu wiele osób zaślepia egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Wtyczka na pewno jest ok. EGR stoi stąd błędy w systemie. Zresztą EGR można rozebrać i sprawdzić w jakim stanie jest zębatka jego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 ok,dzięki.A czy wymiana egr jest skomplikowana?Chodzi mi o to,że nie chce pogorszyć sytuacji.Sam egr mogę kupić z zaufanego źródła zamiennik oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Wymiana jest prosta. Trzeba przy dokręcaniu uważać na gwinty przy rurze dolotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 witam ponownie.Po sprawdzeniu elektryki wiem jedynie ,że elektryk to był dupek. Mam jednak sczytane błędy: P 1272 cylinder nr 2 high to low side open P0403 egr control circuit malfunction Z innych postów na forum wyczytałem bardzo już dokładne analizy kierunkujące na scv ?? Kontrolka żółta świeci się i gaśnie ,auto jeździ bez zarzutu. Nie wiem co robić,może po prostu olać to? A może wymienić ten zawor scv ale tu boję się że rozreguluje układ i będzie tylko gorzej. Będę wdzięczny za podpowiedź,dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.