Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaświeca się pomarańczowe 4WD i nastaje brak mocy


lukaszmichalak1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Nie wiem czy temat był juz poruszany, ale ja nie mogłem znaleźć, więc zakładam nowy.

Dotyczy: NISSAN Patthfinder 2,5 dCI, 2007 rok, automat.

Przy wolnej jeździe (tryb 2WD) i nagłym wciśnięciu pedału gazu, zapala mi się na desce pomarańczowa kontrolka 4WD, silnik nie ma kompletnie mocy (coś jakby tryb awaryjny), toczy się i praktycznie nie reaguje na gaz. Po zatrzymaniu, wyłączeniu i ponownym odpaleniu auta, problem znika. Dodam, że nie dzieje się to za każdym razem opisanej wyżej czynności, występuje to raczej losowo. Ogólnie skrzynia chodzi beż zarzutów, biegi zmienia płynnie, nie wydaje żadnych dźwięków. Reduktor, również pracuje jak należy, zmienia tryby bez zgrzytów ani żadnych zawieszek.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim w swoim Pathfinder-rze? Proszę o pomoc, za co z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, 

masz wrażenie, że naciskasz gaz, obroty wzrastają ale wóz ledwie zaczyna się toczyć?  Jakby płynął? Teraz dzieje się tak co jakiś czas, restart wystarcz. Niestety będzie coraz częstsze, w końcu restart nie pomoże, samochód "już się sam nie podniesie". Sq9mcs ma rację, to objaw problemu z zaworem scv /opianym przez niego bardzo dokładnie -przeczytaj koniecznie/. 

Sprawdź poziom oleju w silniku / jeśli potrafisz /, u mnie był to pierwszy symptom zatykającego się filtra cząstek stałych / wg serwisu nissana /. Serwisowe dopalenie go oczywiście nie pomogło ale też nie zaszkodziło. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie jak dotad zdarzylo sie to kilka razy , zauwazylem ze po gwaltownych przyspieszeniach z zapietym tylko tylem, i to samo choinka na desce i tryb awaryjny , po skasowaniu bledow wszystko ok, dodam ze mam benzyne, cos googlalem ze to czujnik abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich,

Po wymianie zaworu SCV Efekt wpadania w tryb awaryjny został wyeliminowany, ale mam wrażenie jak by auto było "zmulone".

Przy próbie zredukowania biegu(automat  - pedał gazu w podłogę) nie ma nagłej redukcji na niższy bieg, zbiera się do tego bardzo mozolnie i powoli. Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem? Cała procedura wymiany zaworu oraz kasowania błędów została wykonana zgodnie z opisem przez sq9mcs.

Może ktoś coś wie co mogło się zadziać?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj sq9mcs,

Dziękuję za szybką odpowiedź. To znaczy , żeby jeszcze raz powtórzyć reset, czy w tej sytuacji serwis i komputer?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórz reset a jak to nie da rady to każdy serwis z kompem w którym będzie funkcja kasowania zapisów SCV

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Powtórzyłem reset wg wskazówek.

Niestety auto nadal nie ma mocy. Żeby silnik wkręcił się na wysokie obroty, trzeba trzymać pedał gazu kilka sekund. Silnik pracuje równo, ale jest strasznie zamulony. Gdy auto stoi w miejscu i wcisnę gaz do samego końca, nie ma żadnej gwałtownej reakcji, auto zaczyna się powoli toczyć, nawet grząskiego piasku nie wzruszy. Przed wymianą zaworu SCV auto było bardzo dynamiczne. Może coś jest nie tak z tym czujnikiem? Czujnik był zakupiony w Intercars - część oryginalna(żaden zamiennik), zamawiany po nr VIN. Wczoraj szwagier podłączał się komputerem poprzez OBD. Komputer nie wskazał żadnego błędu (jednak nie znalazłem tam żadnej opcji SCV ani żadnych informacji z tym związanych). Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem, 

sprawdziłeś olej silnikowy?

Wydaje mi się, że twój samochód ma więcej niż jedną usterkę (SCV)

Edytowane przez ert
coś się nie udało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Co masz na myśli pytając czy sprawdziłem olej? Jeśli pytasz o stan oleju to, tak jest OK. Olej był wymieniany 2 mies temu i przejechał dopiero jakieś 2 tys km. 

Problem w tym, że przed wymianą tego zaworu SCV auto było dynamiczne, jedyne co się czasem zdarzało to po gwałtownym naciśnięciu gazu lub próbie wyprzedzania(redukcji) wpadał w tryb awaryjny i zapalała się kontrolka 4WD. Po wymianie zaworu auto nie wyprzedzi nawet roweru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Potrzeba kompa diagnostycznego np. Autel'a i tam skasować problem. Pewny jesteś że zawór prawidłowy i założony z należytą starannością i higieną. Jedno ziarenko i zawór ruina. Uszczelka wymieniona i prawidłowo założona. Jest szansa że coś jeszcze w układzie paliwowym jest nie halo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lukaszmichalak1 napisał:

"Co masz na myśli pytając czy sprawdziłem olej?(..)"

mam na myśli to, czy spojrzałeś na stan oleju po wymianie /nawet teraz/. 

Właściwie mam na myśli stan oleju w odniesieniu do filtra cząstek. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zależnym wpływem elementów układ smarowania/podawania (dodawania go do spalania zawartości filtra) oleju i zaworu scv. Wydaje się bez związku ale... dokończę obserwacje u siebie i opiszę za czas jakiś.

Jednym słowem, w moim R51c problem z SCV /podobnie objawiający się jak u Ciebie/ rozwiązał się wymianą oleju po strzale do wypalenia filtra. Serwisowe przepalenie oraz chemiczne wymywanie filtra pomogło. Uszkodzony zawór scv zaczął działać normalnie /pomimo blisko 60k od ostatniej wymiany/. Zgodzę się - nie przyszedł czas  na niego ale jednak to zadziwiające. 

I tu pytanie: czy sprawdziłeś stan / nadstan oleju? Może zacznij od początku.

Dodatkowo /nie pamiętam gdzie to czytałem/ kontrolka 4WD "może mieć" /tu nie jestem pewien źródła/ działanie multifunkcyjne - u mnie prócz oczywistej funkcji informuje o problemach z tylnymi hamulcami /objaw potwierdziłem już dwa razy/.  

Z drugiej strony, usterka nie musi być pojedyncza a nałożona. Po naprawie pierwotnej może pozostaje u Ciebie problem pośredni /mniej lub bardziej powiązany z zaworem scv/?

pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

Wczoraj byłem autem na komputerze...

A więc w skrócie cała sytuacja od początku;

Po wymanie zaworu SCV - auto nie wpada w tryb awaryjny, ale kręci się do 3000obr i V max to 110km/h.

Po skasowaniu błędów/zapisów SCV, komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Silnik pali na dotyk. Pracuje równiutko i cicho.

Auto troche zyskało na dynamice... Kręci się do 5000obr, V max to 160km/h, może gdybym na autostradzie miał więcej miejsca to rozpędziłby się do 180km/h. Przyspieszenie 0-100km/h to około 20 sek.

Elektronik poprzez komputer sterował dawką paliwa w górę i w dół - mówi, że zawór SCV działa prawidłowo.

Może wpadadam już w jakąś paranoję z tą mocą, przyspieszeniem, dynamiką.... Może po prostu Pathfinder taki jest. Ja mam jednak wrażenie , że przed wymianą zaworu był bardziej "żywy".

Najbardzie chodzi o to, że stojąc w miejscu i wciskająć gaz do podłogi nie ma tego nagłego strzału przyspieszenia - raczej spokojnie się napędza...

Może spróbować zamontować stary zawór i porównać...?

Może typ(oznaczenia) zaworu nie są takie jak powinny. Zamawiałem go w intercars po VIN-ie (część oryginalna - żaden zamiennik).

Może konieczna jest wymiana filtrów(paliwo/powietrze)... DPF...? - Dopiero co nabyłem to auto i nie mam 100% pewności co było/nie było wymieniane.

Bardzo proszę o Wasze komentarze oraz porównanie Waszych Pathfinder-ów względem tego co opisałem powyżej.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez lukaszmichalak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana filtrów paliwa i powietrza na pewno nie zaszkodzi a będziesz za parę złotych miał pewność , że filtry nie wpływają na zamulanie silnika. Nie wiesz co poprzedni właściciel wymieniał i kiedy. Ty wymieniałeś olej w tym samochodzie czy poprzedni właściciel ?

EGR masz sprawny ? zaślepiony ?

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Olej wymieniał poprzedni właściciel. Dołaczył mi na to F-rę. Z mojej strony wymieniłem tylko czujnik SCV oraz byłem na diagnostyce komputerowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretny problem to zmulenie silnika po wymianie zaworu SCV.

Mam ogromny problem z wyprzedzedzaniem - totalnie brakuje mocy po redukcji na niższy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że porównałem stary zawór SCV z nowym i obydwa mają takie same numery  (więc raczej nie ma sensu zamieniać nowego na stary i sprawdzać).

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz;

Przed wymianą zaworu SCV nie miały miejsca zadne anomalia związane z mocą/dynamiką... absolutnie nic. Tylko to, że czasami przy raptownym dodaniem gazu wchodził w tryb awaryjny.

Czy jest możliwe że po wyianie zaworu na nowy coś się mogło zepsuć? Dziwi mnie to bardzo.

Edytowane przez lukaszmichalak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy działa dobrze pompa podciśnienia.Czy turbina się włącza? Odłącz przewód podciśnienia od zaworu turbiny i zobacz czy tak samo słabo sie zbiera? Jeśli pompa działa dobrze a turbina nie , sprawdź drożność i szczelność przewodów podciśnieniowych prowadzących do zaworu turbiny. Mnie kuna nadgryzła przewód i bylo podobnie

Edytowane przez dzemik
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, dzemik napisał:

Sprawdź czy działa dobrze pompa podciśnienia.Czy turbina się włącza? Odłącz przewód podciśnienia od zaworu turbiny i zobacz czy tak samo słabo sie zbiera? Jeśli pompa działa dobrze a turbina nie , sprawdź drożność i szczelność przewodów podciśnieniowych prowadzących do zaworu turbiny. Mnie kiedyś kuna przegryzła przewód i efekt był bardzo podobny.

Witam,

Jest to bardzo prawdopodobne, zeby kuna narobiła szkód bo mieszkam w otoczeniu lasu i były w okolicach takie przypadki. Ale czy komputer nie wskazałby niewłaściwej pracy turbiny / pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. komputer wskazuje tylko usterki po stronie czujników. Mechanicznych uszkodzeń nie wskaże. Trzeba sprawdzić szczelność pompy po wymianie SCV. Między zaworem a pompą jest uszczelka u mnie zawinęła się i ssało powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2018 o 11:26, dzemik napisał:

Sprawdź czy działa dobrze pompa podciśnienia.Czy turbina się włącza? Odłącz przewód podciśnienia od zaworu turbiny i zobacz czy tak samo słabo sie zbiera? Jeśli pompa działa dobrze a turbina nie , sprawdź drożność i szczelność przewodów podciśnieniowych prowadzących do zaworu turbiny. Mnie kuna nadgryzła przewód i bylo podobnie

Witam Wszystkich zaaganżowanych w mój problem.

Powyższa wskazówka od dzemik okazałą się trafna i rozwiązała problem. Mianowicie, uszkodzony był wężyk podciśnienia, jednak nie było to widoczne na pierwszy rzut oka. Wężyk wynieniony, auto samo odżyło. Jest dynamiczne i szybkie jak przed wymianą zaworu SCV (oczywiście efekt wpadania w tryb awaryjny nie występuje). Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pozdarwiam.

P.S.

Mam pytanie odnośnie tych wężyków od podciśnienia, prowadnica jest na dwa wężyki, jeden jest podłączony i prowadzi do turbiny. Drugi wężyk w prowadnicy jest zaślepiony z dwóch stron - czemu on służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...