Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 1998 SR20DE problem z NATS


Bimbrowniq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moim Nissanem. Mianowicie nagle przestał odpalać. Mruga kontrolka Check Engine oraz zgasła dioda na desce. Podejrzewam że może to być uszkodzony immobilizer. I tutaj moje pytanie co muszę wymienić aby samochód odpalił? Domyślam się że stacyjkę i komputer. I czy muszę wymienić elementy które są na zdjęciach? Proszę o odpowiedź.

20180728_145253.jpg

20180728_151609.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

... I tutaj moje pytanie co muszę wymienić aby samochód odpalił? ...

Zestaw immo składa się z :

1). transpondera (nadajnika) w postaci małej kolorowej kostki w obudowie kluczyka lub breloku (kupujesz  stacyjkę z kluczykiem - najlepiej dwoma);

2). odbiornika immobilisera z pętlą indukcyjną okalającą stacyjkę ;

3). blokady immobilisera w sterowniku silnika, czyli wspomniany prze Ciebie - komputer;

Do odblokowania zapłonu w pamięci komputera potrzebna jest obustronna wymiana kodowanej informacji między transponderem (nadajnikiem) a odbiornikiem (centralką), poprzez umieszczenie kluczyka z transponderem w pętli indukcyjnej odbiornika (włożenie kluczyka do stacyjki). Następnie, po pozytywnej weryfikacji - centralka odbiornika (Siemens),  podaje informację do sterownika silnika (ECU) o dezaktywacji blokady. Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie elementy muszą pochodzić z tego samego pojazdu.  Po uruchomieniu silnika, immobiliser jest niepotrzebny :) (do następnego uruchomienia).

Dodatkowo, (aby móc awaryjnie otworzyć drzwi czy klapę bagażnika tym samym kluczykiem stacyjki) kupuje się w komplecie zamki od tego samochodu z którego pochodzi immo) - chyba, że pozostawiasz stare.

Moduł komfortu TCU (Time Control Unit) możesz wziąść, żeby nie kodować pilota od centralnego zamka (równie dobrze możesz sam je zakodować do starego TCU).

Możesz oczywiście wymienić immo (koszty), ale lepiej posprawdzaj: naładowanie akumulatora (rozrusznik pracuje?), użyj drugiego kluczyka do uruchomienia, połączenia przy pętli na stacyjce (zdejmij obudowę kierownicy), bezpieczniki  itd. 

Poszukaj na tym forum, jest wiele tematów związanych z immo w P11, zakończonych pozytywnym rezultatem,  ewentualnie w razie niejasności - pytaj.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu odłączyłem akumulator, dzisiaj go podłączyłem i wygląda na to że problem z immo się rozwiązał. Jednak auto dalej nie odpala. Kręci i zapali na 2-3 sekundy a później gaśnie nawet jak się doda gazu. Nie wiecie może czego to może być przyczyna? Błędów żadnych nie pokazuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 godziny temu, Bimbrowniq napisał:

... i wygląda na to że problem z immo się rozwiązał. ... 

Rozumiem, że obecnie podczas postoju dioda immo miga, a po włożeniu do stacyjki kluczyka i przełączeniu na zapłon, gaśnie ?

 Sprawdź podczas rozruchu (z pomocą drugiej osoby), co jest odcinane po tych 2-3 sekundach: paliwo czy też zanika iskra na świecach.

Odłącz przepływomierz i spróbuj uruchomić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z immo powrócił. Po odłączeniu akumulatora znika na 2-3 godziny i to samo. Jednak nurtuje mnie pewna kwestia. Mianowicie po nalania odrobiny paliwa bezpośrednio do cylindrów auto daje oznaki życia. Iskra jest, do wtrysków dochodzi napięcie. Stąd moje pytanie. Gdzie znajduje się zawór odcinający dopływ paliwa? Może wystarczy zrobić jakieś obejście? 

edit.

Podłączyłem się bezpośrednio z pompy do filtra paliwa. Nie odpalił ale po zdjęciu wężyka z filtra paliwo wytrysnęło tak jakby nie było powrotu paliwa do baku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim steruje sterownik silnika (ECU) na podstawie sygnałów z czujników, podając (-) na zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu pompa paliwa pracuje przez 2-3 sek. w celu wyrównania ciśnienia na listwie wtryskowej i jest wyłączana (ciśnienie jest regulowane podciśnieniowym regulatorem na końcu listwy i jest utrzymywane dłuższy czas po wyłączeniu silnika). Dalszym sygnałem dla jej pracy (podanie masy) jest otrzymanie przez ECU informacji z czujnika prędkości obrotowej silnika. Ilość paliwa dostarczana do spalania regulowana jest czasem otwarcia wtryskiwaczy (którym steruje ECU poprzez podanie masy (msek. impulsy prostokątne)). Odczyt tych impulsów poprzez oscyloskop, diodą z rezystorem lub od biedy miernikiem. 

Immobilizer w P11 działa poprzez odcięcie sterowania wtryskiwaczy przez ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odłączaj akumulatora, tylko skasuj błędy spinaczem. U mnie raz w roku też wchodzi błąd od NATS-a (brak połączenia ECU - MODUŁ KLUCZYKA). Kasuje i jadę dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...