Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note 1.2 DIG-S w trybie awaryjnym, błąd P 0011


artisu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Pacjent to przywieziony z Niemiec Note z silnikiem 1.2 DiG-S, 96KM.

Przebieg aktualny to 33 tys. km.

Samochód ma 3 lata no i taki problem z silniczkiem...

Po dłuższym postoju (ok. 10 dni na wsi) i przejechaniu kilku kilometrów włączył się tryb awaryjny (świeci się check engine).

Silnik nie ma mocy, odcina przy 3 tys. obrotów.

Na zimnym zapala ale jak się rozgrzeje, to nie chce zapalić, trzeba czekać 10-15 min. aż trochę się ostudzi żeby zapalił.

Podejrzewam przestawiony zapłon (na ssaniu bogatsza mieszanka więc pali, a na ciepłym już nie zapala).

Na komputrze wywalił błąd P 0011. Mechanik wymienił czujnik położenia wałka ale na nowym bez zmian, tylko jeszcze inny kod wyświetlił, napiszę póżniej bo mam kartkę w aucie.

Coś w stylu awaria przstawiacza rozrządu... popsuty obwód elektryczny.

Czy ktoś zna się na tym silniku i może poradzić o co chodzi?

W grę wchodzi też przegryzienie jakiegoś przewodu, bo pod maską ciocia znalazła zdechłą łaskę?

Oględziny silnika z góry nie wykazały żadnych przegryzień. 

Czy wiecie gdzie jest ten elektrozawór sterujący przestawianiem rozrządu?

Niepokoi mnie jeszcze dźwięk z rozrządu na wolnych obrotach. Takie delikatne dzwonienie czy stukanie,

Czy łańcuch mógł się rozciągnąć albo napinacz uszkodzony i przez to przestawił się rozrząd?

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie błędu P0011 podane jest, że powodem jego wyświetlenia  jest:

1). uszkodzenie  elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu;

2). zawieszony zawór tego czujnika

3). uszkodzony czujnik wału korbowego;

4), uszkodzony czujnik wałka rozrzadu;

5). złe połączenia elektryczne czujników;

Błędy związane z czujnikami wału korbowego  i czujnikiem wałka rozrządu  pojawią się wraz z błedem P0011.

Ponieważ zawór elektromagn. zmiennych faz rozrządu wykorzystuje przepływ oleju do sterowania czasem otwarcia, to brudny olej może spowodować otwarcie lub zamknięcie (zawieszenie) zaworu. Zalecaja w manualu oczyścić/wymienić selenoid, wymienić olej i filtr (oraz skasować błąd). 

Poczytaj o tym błędzie: http://forum.nissanklub.pl/topic/108013-blad-p0171-i-p0011/ i inne tematy.

Ten selenoid (czyli elektrozawór zm. faz rozrządu), w Note jest po stronie kolektora ssącego bliżej rozrządu (wpisz w szukajce: "czujnik zmiennych faz rozrządu Note" - i w grafice będziesz wiedział czego szukać). Dodatkowo: http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_1/type_4/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_1/ (inny silnik, ale tu chodzi o  jego umiejscowienie).

W Micra K13 (z tym samym silnikiem), kolega Jacko29 b. dokładnie zapoznał się :) z tym selenoidem i opisał : http://forum.nissanklub.pl/topic/108106-czujnik-zmiennych-faz-rozrządu/

Moim zdaniem, dla pewności trzeba sprawdzić instalację elektr. (i oczyścić połaczenia) do tych czujników (wspominałeś: kuna) oraz działanie selenoidu zm. faz rozrządu (mógł zapiec się od brudnego oleju), oczyścić filterek oleju (pod nim) oraz wymienić olej (5W30)  z filtrem. Jednak jeśli już słychać łańcuszek, to najprawdopodobniej będzie do wymiany kompletny rozrząd wraz z KZFR (tym bardziej, że łańcuchy w tych silnikach rozciągają się już po kilkudziesięciu tkm) - niestety. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zgodzę się z przedmówcą. DTC P0011 dla E12 1,2L, logika błędu:

INT/V TIM CONT-B1 - czyli wydajność sterowania fazami rozrządu zaworów ssących.

Przczyny : czujnik położenia wału korbowego, czujnik połozenia wałka rozrządu, zawór elektromagnetyczny sterowania otwarciem zaworu wlotowego, zanieczyszczeni na wałku rozrządu, montaż łańcucha rozrządu, zasyfionyu rowek olejowy sterowani azaworu wlotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...