Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce - dziwna sprawa ?!?


Gość Krzychoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podjechałem na stacje diagnostyczna w celu sprawdzenia hamulców bo cos mi sie wydawał dłuzszy tor hoamowania, i co sie okazalo:

-hamulec ręczny trzyma jak cholera

-przedni hamulec trzyma jak cholera

-tylni hamulec WCALE nie trzyma

O co tu chodzi? ktos sie spotkał u siebie z czyms takims??

 

Mi sie wydaje ze to tarcza hamulcowa? Wie ktos ile taka tarcza kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Jak reczny trzyma jak cholera to jaka tarcza? Z tylu masz prawdopodobnie bebny hamulcowe i reczny hamulec tez masz z tylu.

Albo masz uszkodzony korektor sily hamowania albo pompe hamulcowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdz przepustowosc korektorow, bo moze one sie zapchaly lub tloczki stanely i dlatego tyl slabo hamuje, nastepnie wyczysc lub rozruszaj dobrze tloczki, bo moze stanely w cilinderkach.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

-tylni hamulec WCALE nie trzyma

O co tu chodzi? ktos sie spotkał u siebie z czyms takims??

 

...

 

To jest niestety norma w tych samochodach, pisałem o tym wiele razy

np.

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=115076#115076

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...&highlight=

Tarcza koroduje szybciej niż sie wyciera i przestaje trzymać.

Swoją drogą rdzewieją przeguby dźwienek korektorów i to powoduje, że same korektory przestajądziałać.

Z autopsji:

wystarczy kilka obrotów sróbki regulacyjnej korektora aby ze stanu braku hamowania uzyskać maksymalną siłę hamowania (badziewie jest bardzo czułe).

Taka ciekawostka. Pojechałem na rolki żeby sprawdzić hamulce - jedno koło z tyłu siła 0. Mechanik mówi że trzeba wymienić tarcze i klocki a ja wszedłem do kanału i zaczełem regulować korektor. Mechanik był bardzo zdziwiony co ja tam robie ale jak ustawiłem dokładnie tyle co na drugim kole to przyznał mi racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość wupasek

mam te same objawy, ktore sa wymienione w pierwszym poscie

N14 z tylu bebny, bez abs, okladziny i bebny w porzadku, nic nie cieknie, tloczki sie ruszaja

i teraz pytanie

gdzie sa te !@#$% korektory hamowania? i jak to mniej wiecej wyglada? prosze o podpowiedz..

mam manuala ale jakos nie moglem sie w nim dopatrzyc dokladnej lokalizacji, tylko tyle ze sa albo w pompie albo osobno :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wupasek

jednak stawiam na to, ze jest tylko pytanie gdzie?

w manualu na stronie 550 jest cos takiego jak "dual proportioning valve" i wydaje mi sei ze to wlasnie bedzie korektor sily hamowania (?) .. ale ze schematu ciezko jednoznacznie stwierdzic gdzie on sie znajduje :(

no chyba, ze to takie dwa male walce na pompie hamulcowej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rybakowy24

Ja ostatnio wymieniłem wszystko z przodu było fajnie do pierwszego zjazdu z dłogiej gory z zakretami na dole mnie brakło wiec chciałem wymienic płyn hamulcowy i było by git bo miałem wode a nie płyn tylko urwałem w tyl odpowietrznik na cylinderku i jak sciągnołem beben to tam tez zero wiec jeszcze szczeki i teraz jest hamulec,wiem ze w Sunny jest podstawa swierzy płyn :one: nie wielki koszt a ile daje.

 

 

PS- Mam pytanko gdzie w SUNNY jest regulacja H Ręcznego czy to tylko ten rozpieracz miedzy szczekami z tym ząbkowanym pokrętełkiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

mam pytanie odnośnie tych korektorów hamowania na tył, to czy czasem to nie jest to coś na przewodach hamulcowych ok 50cm od pompy hamulcowej dokładnie na środku auta za silnikiem przykręcone na ścianie? czy raczej te dwa sześciany na pompie? sunny 91r, 1,4; z tyłu bebny, mam przegląd za tydzien a wiem ze z tyłu hamulce nic nie hamują więc mysle coś z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tył (hamulec zasadniczy) hamuje słabo mimo że ręczny żyleta i wszystko z tyłu ok, przewody hamulcowe też drożne.... i myślę na wiosnę coś z tym zrobić. Z tego co wiem, korektory hamownia w wersji z bębnami i bez abs-u to takie dwa walce wkręcone w pompę hamulcową. Nie wiem natomiast czy można zrobić taki myk: wykręcić te korektory z pompy i na ich miejsce wkręcić bezpośrednio przewody hamulcowe. Nie mam pojęcia czy tam są takie same gwinty... próbowałem się kiedyś dowiedzieć na forum ale nie zdobyłem jednoznacznej odpowiedzi... Jak ktoś wie niech da znać, wiedząc to można by te korektory wywalić i sprawdzić jaki będzie efekt... a nie wiedząc nie chce mi się ruszać bo po tym odpowietrzanie calutkiego układu nieuniknione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość vad_marv

Witam wywalisz korektory to na suchej jezdni jeszcze bedzie jako tako .Ale na sniegu lub niezlej zlewie moze być dym ,zasada jest jedna. pierwszy hamuje njmocniej przod, tyl ma tylko to wspomagać .Komedja moze wyjśc taka ze bedzie stawal deba przy chamowaniu a na sliskiej jezdni, sami wiecie jakie są niekontrolowane poślizgi :>

one mają za zadanie by zmiejszały sile hamowania tylnych koł,a nie powodowały nagle zatrzymanie wszystkich czterech na raz.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vad_marv
W...

 

Przepraszam, że zwracam uwagę, ale ortografia do czegoś zobowiązuje. Strasznie to się czyta.

sorki wiem ale nieuczylem sie w polskich szkolach choc od 10 lat jestem w kraju i zawsze bede mial z tym problemy sorki wybaczcie wszyscy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tył (hamulec zasadniczy) hamuje słabo mimo że ręczny żyleta i wszystko z tyłu ok, przewody hamulcowe też drożne.... i myślę na wiosnę coś z tym zrobić. Z tego co wiem, korektory hamownia w wersji z bębnami i bez abs-u to takie dwa walce wkręcone w pompę hamulcową. Nie wiem natomiast czy można zrobić taki myk: wykręcić te korektory z pompy i na ich miejsce wkręcić bezpośrednio przewody hamulcowe. Nie mam pojęcia czy tam są takie same gwinty... próbowałem się kiedyś dowiedzieć na forum ale nie zdobyłem jednoznacznej odpowiedzi... Jak ktoś wie niech da znać, wiedząc to można by te korektory wywalić i sprawdzić jaki będzie efekt... a nie wiedząc nie chce mi się ruszać bo po tym odpowietrzanie calutkiego układu nieuniknione.

z tego co pamietam to nie da sie wykrecic korektorow i wkrecic przewody bezposrednio do pompy

u mnie mechanik skrocil korektory i w te skrocone (chyba nagwintowal bo sladow spawania nie widac ;)) ) sa wkrecone stare przewody hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...