Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce - dziwna sprawa ?!?


Guest Krzychoo
 Share

Recommended Posts

Guest Krzychoo

Podjechałem na stacje diagnostyczna w celu sprawdzenia hamulców bo cos mi sie wydawał dłuzszy tor hoamowania, i co sie okazalo:

-hamulec ręczny trzyma jak cholera

-przedni hamulec trzyma jak cholera

-tylni hamulec WCALE nie trzyma

O co tu chodzi? ktos sie spotkał u siebie z czyms takims??

 

Mi sie wydaje ze to tarcza hamulcowa? Wie ktos ile taka tarcza kosztuje?

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Jak reczny trzyma jak cholera to jaka tarcza? Z tylu masz prawdopodobnie bebny hamulcowe i reczny hamulec tez masz z tylu.

Albo masz uszkodzony korektor sily hamowania albo pompe hamulcowa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Najpierw sprawdz przepustowosc korektorow, bo moze one sie zapchaly lub tloczki stanely i dlatego tyl slabo hamuje, nastepnie wyczysc lub rozruszaj dobrze tloczki, bo moze stanely w cilinderkach.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

...

-tylni hamulec WCALE nie trzyma

O co tu chodzi? ktos sie spotkał u siebie z czyms takims??

 

...

 

To jest niestety norma w tych samochodach, pisałem o tym wiele razy

np.

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=115076#115076

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...&highlight=

Tarcza koroduje szybciej niż sie wyciera i przestaje trzymać.

Swoją drogą rdzewieją przeguby dźwienek korektorów i to powoduje, że same korektory przestajądziałać.

Z autopsji:

wystarczy kilka obrotów sróbki regulacyjnej korektora aby ze stanu braku hamowania uzyskać maksymalną siłę hamowania (badziewie jest bardzo czułe).

Taka ciekawostka. Pojechałem na rolki żeby sprawdzić hamulce - jedno koło z tyłu siła 0. Mechanik mówi że trzeba wymienić tarcze i klocki a ja wszedłem do kanału i zaczełem regulować korektor. Mechanik był bardzo zdziwiony co ja tam robie ale jak ustawiłem dokładnie tyle co na drugim kole to przyznał mi racje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest wupasek

mam te same objawy, ktore sa wymienione w pierwszym poscie

N14 z tylu bebny, bez abs, okladziny i bebny w porzadku, nic nie cieknie, tloczki sie ruszaja

i teraz pytanie

gdzie sa te !@#$% korektory hamowania? i jak to mniej wiecej wyglada? prosze o podpowiedz..

mam manuala ale jakos nie moglem sie w nim dopatrzyc dokladnej lokalizacji, tylko tyle ze sa albo w pompie albo osobno :/

Link to comment
Share on other sites

N14 z tylu bebny, bez abs

w tej wersji nie ma korektorów, chyba...

Link to comment
Share on other sites

Guest wupasek

jednak stawiam na to, ze jest tylko pytanie gdzie?

w manualu na stronie 550 jest cos takiego jak "dual proportioning valve" i wydaje mi sei ze to wlasnie bedzie korektor sily hamowania (?) .. ale ze schematu ciezko jednoznacznie stwierdzic gdzie on sie znajduje :(

no chyba, ze to takie dwa male walce na pompie hamulcowej ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest rybakowy24

Ja ostatnio wymieniłem wszystko z przodu było fajnie do pierwszego zjazdu z dłogiej gory z zakretami na dole mnie brakło wiec chciałem wymienic płyn hamulcowy i było by git bo miałem wode a nie płyn tylko urwałem w tyl odpowietrznik na cylinderku i jak sciągnołem beben to tam tez zero wiec jeszcze szczeki i teraz jest hamulec,wiem ze w Sunny jest podstawa swierzy płyn :one: nie wielki koszt a ile daje.

 

 

PS- Mam pytanko gdzie w SUNNY jest regulacja H Ręcznego czy to tylko ten rozpieracz miedzy szczekami z tym ząbkowanym pokrętełkiem??

Link to comment
Share on other sites

Guest mikey_one

to o czym piszesz to samoregulator... a regulacja jest przy dźwigni wewnątrz samochodu... pod osłoną dźwigni hamulca...

Link to comment
Share on other sites

Guest rybakowy24

Wielkie dzięki:) tak myslałem ale jakos niechciało mi sie tego rozbierac bo jak by nie było,teraz mogem:)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest makalele

mam pytanie odnośnie tych korektorów hamowania na tył, to czy czasem to nie jest to coś na przewodach hamulcowych ok 50cm od pompy hamulcowej dokładnie na środku auta za silnikiem przykręcone na ścianie? czy raczej te dwa sześciany na pompie? sunny 91r, 1,4; z tyłu bebny, mam przegląd za tydzien a wiem ze z tyłu hamulce nic nie hamują więc mysle coś z tym zrobić

Link to comment
Share on other sites

u mnie też tył (hamulec zasadniczy) hamuje słabo mimo że ręczny żyleta i wszystko z tyłu ok, przewody hamulcowe też drożne.... i myślę na wiosnę coś z tym zrobić. Z tego co wiem, korektory hamownia w wersji z bębnami i bez abs-u to takie dwa walce wkręcone w pompę hamulcową. Nie wiem natomiast czy można zrobić taki myk: wykręcić te korektory z pompy i na ich miejsce wkręcić bezpośrednio przewody hamulcowe. Nie mam pojęcia czy tam są takie same gwinty... próbowałem się kiedyś dowiedzieć na forum ale nie zdobyłem jednoznacznej odpowiedzi... Jak ktoś wie niech da znać, wiedząc to można by te korektory wywalić i sprawdzić jaki będzie efekt... a nie wiedząc nie chce mi się ruszać bo po tym odpowietrzanie calutkiego układu nieuniknione.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest vad_marv

Witam wywalisz korektory to na suchej jezdni jeszcze bedzie jako tako .Ale na sniegu lub niezlej zlewie moze być dym ,zasada jest jedna. pierwszy hamuje njmocniej przod, tyl ma tylko to wspomagać .Komedja moze wyjśc taka ze bedzie stawal deba przy chamowaniu a na sliskiej jezdni, sami wiecie jakie są niekontrolowane poślizgi :>

one mają za zadanie by zmiejszały sile hamowania tylnych koł,a nie powodowały nagle zatrzymanie wszystkich czterech na raz.pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Guest vad_marv
W...

 

Przepraszam, że zwracam uwagę, ale ortografia do czegoś zobowiązuje. Strasznie to się czyta.

sorki wiem ale nieuczylem sie w polskich szkolach choc od 10 lat jestem w kraju i zawsze bede mial z tym problemy sorki wybaczcie wszyscy :/
Link to comment
Share on other sites

Guest wupasek
u mnie też tył (hamulec zasadniczy) hamuje słabo mimo że ręczny żyleta i wszystko z tyłu ok, przewody hamulcowe też drożne.... i myślę na wiosnę coś z tym zrobić. Z tego co wiem, korektory hamownia w wersji z bębnami i bez abs-u to takie dwa walce wkręcone w pompę hamulcową. Nie wiem natomiast czy można zrobić taki myk: wykręcić te korektory z pompy i na ich miejsce wkręcić bezpośrednio przewody hamulcowe. Nie mam pojęcia czy tam są takie same gwinty... próbowałem się kiedyś dowiedzieć na forum ale nie zdobyłem jednoznacznej odpowiedzi... Jak ktoś wie niech da znać, wiedząc to można by te korektory wywalić i sprawdzić jaki będzie efekt... a nie wiedząc nie chce mi się ruszać bo po tym odpowietrzanie calutkiego układu nieuniknione.

z tego co pamietam to nie da sie wykrecic korektorow i wkrecic przewody bezposrednio do pompy

u mnie mechanik skrocil korektory i w te skrocone (chyba nagwintowal bo sladow spawania nie widac ;)) ) sa wkrecone stare przewody hamulcowe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...