Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błędy przepustnicy, brak reakcji na gaz


Jarek123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem uszkodzoną Primere P12 2.0 benzyna. Poprzedni właściciel był u kilku mechaników ale nikt sobie z tym nie poradził. Auto jeździło w trybie awaryjnym. Wymieniłem przepustnice, skrzynkę bezpieczników i teraz jeździ normalnie ale czasem wyskakują błędy związane ze sterowanie przepustnicy i wtedy nie ma reakcji na gaz. Jak go zgasze i odpale( czasami kilka razy) to już jedzie normalnie. Błedy to p1122 i p1126. Czytałem że to dosyć częsta przypadłość ale nikt nie napisał rozwiązania. Pomoże ktoś? Albo jakiś schemat elektryczny?

Edytowane przez Jarek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas gość miał problem jak włączał kierunkowskaz.

Najpierw trzeba przebadać znane słabe punkty w elektryce tego auta i ewentualnie naprawić-przerobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytam o te słabe punkty. Trocheę sprawdzałem kable do komputera i wydają się ok. Żebym miał jakiś schemat które dokładnie kable, kolory to bym posprawdzał dokładniej, może któryś się gdzieś przeciera i nie zawsze łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kolego chodzi mi pierwsze o doprowadzenie połączeń masy pod maską a i możesz te lampy z tyłu.Zwróć uwagę na przewód masy na środku dokręcony do kolektora dolotowego.Później co do samej przepustnicy częściowo możesz ją sprawdzić na programie diagnostycznym a ewentualnie później dokładniej na wyjetym elemencie.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem w toyocie yaris verso , przemycie i przedmuchanie potencjometru gazu zlikwidowalo problem jazdy w trybie awaryjnym , komputer dostawal bledny sygnal z pedalu gazu . Sprobowac mozna , byc moze pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy mogą być powiązane z pedałem gazu.Ja  bym jednak wziął się za porządną diagnostykę  żeby nie gdybać i sprawdził obydwa systemy.

Można to zrobić doskonale we dwie osoby na mierniku analogowym a jak już wcześniej napisałem zacząłbym od wyznaczenia ch-ki na programie.

Generalnie ten temat jak przypuszczam umrze śmiercią naturalną jak 95 procent takich na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Długo się nie odzywałem bo wszystko było ok. Chciałem już napisać że problem rozwiązany ale dobrze że poczekałem. Tyle czasu jeździł aż tu dzisiaj w ogóle nie odpalił. Chciał zaskoczyć ale tak jakby za niskie obroty i na gaz oczywiście nie reagował. Kolega Polo32 podał temat i postanowiłem dzisiaj wyszarpać i sprawdzić całą wiązkę kabli. Gdyby tylko ktoś miał jakiś schemat na które zwrócić szczególną uwagę. Na tej ruskiej stronie było że chyba pomarańczowy z nr104 na ecu i różowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przepustnicy idzie 6 kabli. 2 przewody idą dodatkowo w grubej szarej izolacji, jeden idzie sam i 3 pozostałe razem w kolejnej grubej izolacji. W każdej z nich jest dodatkowo coś jakby ekran i kilka drutów, przy przepustnicy nie są do niczego podłączone a przy ecu ktoś je podłączył do jakiegoś szarego przewodu ale nie wchodzą do komputera tylko zawracają w strone komory silnika. Myślałem że to tylko wzmocnie tych przewodów. Ktoś wie co to takiego, bo namieszane nieźle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poszedłem to w ogóle nie kręci. Zapłon jest normalnie a kiedy chce odpalić nie kręci rozrusznikiem tylko radio gaśnie. Włącza się dopiero kiedy puszcze stacyjke. Działo się tak kiedy odpiąłem kostke od ecu ale podłączyłem spowrotem i kręcił, nic nie ruszałem i teraz nic... Możliwe że komputer padł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj zmyliły mnie te błedy przepustnicy, szczególnie że kiedyś miał z tym problemy. Okazało się że płynu chłodnicy i oleju poniżej minimum. A pare dni temu sprawdzałem było ok. Zmierzyłem sprężanie na 1 9bar a pozostałych koło 3-4. Na weekend zdejme głowice ale dziwne, że przyjechałem nim normalnie a przez noc kompresja uciekła. Jedno zrobie to drugie siada... Jeszcze próba olejowa dla pewności ale mam nadzieje że to tylko uszczelka, chociaż na wszystkich cylindrach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka ok, zawory przepuszczają. Ssące całe czarne, tylko czemu jak dzień wcześniej wszystko było ok? A ma ktoś może schemat rozrządu?

Sorry wydechowe, ssące ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...