Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem ze sprzęgłem / skrzynią biegów


kevoldinho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pisze w sprawie problemu ze sprzęgłem / skrzynią biegów. Mianowicie, na biegu jałowym, występuje głośny hałas który dobiega od spodu samochodu. Po wciśnięciu sprzęgła, hałas ustaje. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów ani ze skrzynią biegów, ani z silnikiem, jednak po przebiegu 280000 KM zdecydowałem się na kompletną wymianę rozrządu, podczas to którego mechanik stwierdził, że podczas wyciągnięcia silnika sprawdzi w jakim stanie jest sprzęgło. Po diagnozie, mechanik stwierdził, iż sprzęgło będzie działało maksymalnie przez następny rok, gdyż występują minimalne luzy na dwumasie. Po wymianie wszystkiego (sprzęgła kompletnego oraz rozrządu), zauważyłem że występuje głośny hałas wymieniony powyżej, przez co udałem się znowu do mechanika który po pracy silnika stwierdził iż być może problemem jest łożysko oporowe. Przy następnej wizycie, w ramach reklamacji, w samochodzie zostało wymienione tylko i wyłącznie łożysko. Problem z głośnym hałasem nie znikł nawet po wymianie łożyska, przez co sam mechanik stwierdził iż problemem może być coś znajdującego się w skrzyni biegów. Dodam tylko, że biegi chodzą płynnie, nie zacinają się tylko występuje dokuczliwy hałas o którym wspomniałem powyżej. Zwracam się do was z prośbą o rozwiązanie problemu, gdyż może ktoś z was spotkał się z takim problemem gdyż bardzo możliwe iż sam mechanik próbuje zwalić winę na coś innego, niżeli na rozwiązanie problemu. Z góry dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem swego czasu w mitsubishi carisma, wszyscy mechanicy stawiali na łożyska skrzyni, nawet już na naprawę się umówiłem tyle że fachowiec musiał w sprawach rodzinnych wyjechać pilnie na jakiś czas i sprawa się odwlekła. O powyższym pisałem ma się rozumieć na forum tego auta i w czasie gdy czekałem na powrót fachowca odezwał się forumowicz który miał podobny przypadek a jego wuj pracował w ASO mitsu. Stwierdził on że sprzęgło które zostało założone, było zmienione,  do mego pojazdu było od zwykłego silnika a mój był GDI. Sprężyny tego sprzęgła nie wytrzymywały naprężeń i po prostu grzechotały co słychać było jedynie na biegu jałowym. Po gwarancyjnej wymianie tarczy sprzęgła na właściwe powróciła cisza. A swoją drogą łożysko oporowe huczy wyłącznie, bo wtedy zaczyna pracować, po wciśnięciu sprzęgła, wydaje mi się że mechanik powinien o tym wiedzieć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobny temat przerabialem , i tak jak mówiłeś O lozyskach w skrzyni które wymieniłem( i dalej to samo)  a dostać je można tylko w aso a okazało się ( moja wina ) bo założyłem sztywne koło a nie dwumase! Po wymianie na dmumas ...nastała bloga cisza

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłbym mechanika, sprzegło pochodzi rok bo dwumasa ma minimalne luzy...

a ponadto sprawdzi sprzęgło wyciągając silnik  przy wymianie rozrządu..... i nie wie jak zdiagnozować łozysko oporowe...... 

normalnie cyce opadają jak czytam kto zajmuje się Pathami w tym kraju,  skoro przed wymianą była cisza a po wymianie hałasuje to winę za to ponosi MECHANIK , zle wykonana robota lub niewłaściwe zamontowane części.

Najlepiej wyciągnąć skrzynię biegów i dokładnie sprawdzić  całe  "nowe" sprzęgło, razem z łożyskiem u innego pewnego mechanika.

Sprawdz też poziom oleju w skrzyni bo to podstawa, skoro po wciśnięciu sprzęgła jest cisza (skrzynia rozsprzęglona) to faktycznie coś może być nie tak z nią.  

Edytowane przez KrisT
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne mechaniki magiki. Spartali robotę to niech tera poprawiają. Przyczyną może być dosłownie wszystko od braku podkładki na śrubie kończąc na źle dobranym sprzęgle. A tak nawiasem, tarczę sprzęgła wymienił a łożysko oporowe zostawił, ludzie skąd gość się wziął. W FSMie dokładnie opisano jakie luzy mogą występować i co wymieniać należy. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Na wstepie chcialbym podziekowac za wszystkie odpowiedzi w temacie. Co do mechanika ktory zajmowal sie moim samochodem - jak sam mowi o sobie "najlepszy w kraju", tu podaje link: https://www.facebook.com/hcrauto/ ktory glownie zajmuje sie wymiana kompletnego rozrzadu w samochodach Nissan Pathfinder i Nissan Navara, wiec smiem myslec ze wklada on tylko i wylacznie fabryczne czesci NIssana do samochodow i zna te samochody od podszewki i nie wlozylby tutaj jednomasy. Chcialem tez wspomniec, ze samochod byl naprawiany w u angielskiego mechanika z racji tego ze mieszkam w UK. Licze na wasza pomoc i mam nadzieje ze ponizszy filmik ktory podsylam z dokladnym halasem i problemem ktory wystepuje w moim samochodzie przyblizy wam problem ktory mam na mysli. 


Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=nCMz1f2uE2Q

Edytowane przez kevoldinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki sam dźwięk miałem przy sztywnym kole! Ty kupowałeś zestaw i jaki czy ten mechanik ci coś wsadził za twoimi plecami ? Byłeś przy wymianie , widziałeś co i jak robi ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wcześniej nic nie słyszałeś a po wymianie ewidentnie słychać to już masz odpowiedź, z tymi lozyskami w skrzyni daj sobie spokój bo to nie to .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Same czesci kupowal sam mechanik, sam nie widzialem ani co kupil ani co wklada ani nie bylem przy wymianie tego. Jak sam twierdzil, wymienil on kompletne sprzeglo. Pozdrawiam I czekam na odpowiedz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba do niego jechać bo odpowiada za części i kompletną usługę. Jak jakaś część wymieniona padła albo nie taka jak być powinna , coś źle złożył to Mechanik za to ODPOWIADA. Dobrał części , zamontował je i odpowiada to.

 

A dodatkowo zostawił stare łożysko oporowe , przecież wiadomo , że jak coś teraz padnie to to łożysko i znowu trzeba skrzynię zrzucać. Masakra....

Jedź do niego zostaw samochód .

Edytowane przez dzemik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dzemik napisał:

To trzeba do niego jechać bo odpowiada za części i kompletną usługę. Jak jakaś część wymieniona padła albo nie taka jak być powinna , coś źle złożył to Mechanik za to ODPOWIADA. Dobrał części , zamontował je i odpowiada to.

 

A dodatkowo zostawił stare łożysko oporowe , przecież wiadomo , że jak coś teraz padnie to to łożysko i znowu trzeba skrzynię zrzucać. Masakra....

Jedź do niego zostaw samochód .

Przy pierwszej wizycie do mechanika, zostalo wymienione kompletne sprzeglo lacznie z lozyskiem oporowym + jak wyzej wspomnialem rozrzad. Po tej wymianie, wystapil jednak halas I w ramach reklamacji zostalo wymienione tylko samo lozysko na nowe (a nie stare jak wymieniles wyzej). Z gory dziekuje za pomoc I czekam na jakies podpowiedzi jak rozwiazac ten problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz juz masz wyzej, sprawdz poziom oleju, jesli jest OK to auto na podnośnik i skrzynię należy wyjąc, sprawdzić cały układ sprzęgła.

Jeśli to faktycznie wina wewnętrzna skrzyni biegów  to niestety bez jej wyjęcia nic nie da się zrobić ani dokładnie zdiagnozować.

Jest jeden sposób wizualnego sprawdzenia sprzęgła, nalezy przez gumową zaślepkę ramienia wysprzęglika w obudowę wsunąć kamerkę inspekcyjną. Da to możliwość jako takiego obejrzenia co siedzi w środku. Może da się tez odczytać dane identyfikujące producenta części.

 

przypomnialo mi się, zdejmij gałkę biegów, i panel z mieszkiem. zobacz czy masz gumowe uszczelnienie przykręcone , ponadto jechałem kiedyś z rozebranym środkowym tunelem i wyciągniętym wygłuszeniem po stronie pasażera, powiem jedno te skrzynie są głośne jak cholera!

Edytowane przez KrisT
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

obecnie jestem na lotnisku i lecę na urlop, dziekuje pięknie za wszystkie odpowiedzi i jak wrócę to zdam relacje jak została załatwiona sprawa z mechanikiem i co było przyczyna tej usterki (o ile zostanie naprawiona :P ). Dziekuje jeszcze raz, kevoldinho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma nad czym debatować. Mechanik zrobił jak? ano tak jak teraz widzisz. Niestety mało kto zna temat naszych Patków. Przed wizyta było ok po wizycie jest problem to niech teraz mechanik się poci. Ma działać i tyle. Ja bym mu nie odpuścił.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wydaje mi się, ze wasza diagnoza okazała się w 100% trafna, gdyż na samej fakturze jest napisane ze zostało wymienione sztywne koło jednomasowe. Inna możliwością jest niski stan oleju, czego nie miałem okazji jeszcze sprawdzić. Tutaj pojawiają się wstępne problemy z mechanikiem, który twierdzi ze była to kwestia niedogadania się co do zamontowanych części. Moim zdaniem, to on powinien wiedzieć co powinno zostać zamontowane w samochodzie, tym bardziej ze zajmuje się tylko i wyłącznie ta marka samochodów. Jak wymieniłem w postach wyżej, wymiana dotycząca sprzęgła miała miejsce wraz z wymiana kompletnego rozrządu, gdzie poniosłem koszty tylko i wyłącznie za części (£350) a sama wymiana była robiona za darmo przy okazji wymiany rozrządu (jak twierdzi sam mechanik). Mechanik stwierdził, ze czas oczekiwania na termin spotkania wymiany na koło dwumasowe zajmie dwa miesiące (z racji na napiety grafik) oraz będzie się to wiązało z dopłata £200. Moim skromnym zdaniem, mechanik ponosi odpowiedzialność za to co zamontował, i w moim wypadku nie powinienem ponosić w tym wypadku żadnych kosztów. Chciałbym dowiedzieć się waszego zdania na ten temat, jak i jaki jest czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji i jak to się odbywa, gdyż nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej chłodnej ocenie mechanik może nie wymieniać na dwumasowe jeżeli jest (a jak widać nie jest) w stanie usunąć usterkę. Co do samej kwoty możliwa jest dopłata z twojej strony kompensująca różnicę między jednomasowym, a dwumasowe sprzęgłem i tyle.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Pisze z konta syna.Problem zniknol po zalozeniu kola dwumasowego i naprawy przez innego polskiego mechanika co wiazalo sie z dalszymi kosztami ,ale dziekuje wszystkim za trafne diagnozy i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...