Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Proszę o pomoc w zakupie Sunny'ego


Guest tomasir
 Share

Recommended Posts

Guest tomasir

Witajcie

 

Jako, że zamierzam od dłuższego czasu zakupić samochód i jednym z rozważanych jest m. in. Sunny zwracam się do Was z prośbą o rady i pomoc.

 

Przede wszystkim od razu napiszę iż podstawą przy zakupie ma być ekonomiczność pojazdu stąd też wziąłem pod uwagę dwie wersji:

 

- 2,0 D

- 1,4 16V + gaz (ewentualnie bez gazu ale z planowanym jego założeniem)

- ewentualnie 1,6 + gaz

 

Chcę nabyć auto z 94 roku lub młodsze (czyli praktycznie 94-96 bo te z lat późniejszych to raczej rzadkość).

 

To kilka rzeczy, które wywnioskowałem z forum, jak w czymś się mylę proszę mnie poprawić!

 

- jak dobrze wywnioskowałem czytając to forum, blacha w nissanach jest dobrej jakości i nawet 10 letnie autko można kupić bez ognisk rdzy

 

- Silnik 2,0 D to dość ekonomiczna i trwałą jednostka, pali 5-6 litrów (6 w mieście)

 

- 1,4 16V jest niewątpliwie mocniejszy (rozumiem iż z 94 roku i młodsze to już na wielopunktowym wtrysku), ale i też bardziej paliwożerny. Na benzynie spalanie 6-8 litrów (8 w mieście)

 

- instalacja gazowa to raczej wtrysk sekwencyjny lub jak gdzieś wyczytałem wspominaliście o jakiejś BRC (nie pamiętam dokładnie :oops: - ale rozumiem iż mowa tu o instalacji drugiej generacji)

 

- Przy takim wieku samochodu przebiegi będą raczej wynosić koło 150-200 000 więc należy oczekiwać iż mogą być już amortyzatory do wymiany. Trzeba się liczyć także z wymianą paska rozrządu, jeśli tylko nie był niedawno wymieniany

 

- cena takiego samochodu zarejstrowanego już (albo po prostu krajowego) będzie oscylować w granicach 5000-8000 zależnie od wyposażenia i stanu

 

- co do wyposażenia: można oczekiwać wspomagania (dość popularne), z absem i klimatyzacją jest już gorzej, ale z klimą można jeszcze upolować

 

- co do nadwozia tu nie mam w zasadzie żadnych wymagań zarówno 3-drzwiowy, jak i sedan czy nawet kombi są do zaakceptowania. Jak dobrze wyczytałem nie było 5-drzwiowych hachbacków montowanych

 

a teraz pytania

 

1) Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (proszę osobno napisać dla Sunny z jednym jak i drugim silnikiem jeśli jakieś są różnice)

 

2) Biorąc pod uwagę koszty późniejszej eksploatacji (przy obecnych cenach paliwa), który z silników będzie korzystniejszym zakupem

 

3) Które elementy samochodu należy sprawdzić i czy są jakieś domowe metody (oczywiście planuję bezwzględnie przed zakupem odwiedzić mechanika by sprawdzić samochód)

 

4) Jaką stację kontroli polecacie w okolicach Krakowa (lub samym mieście), bym mógł przed zakupem samochód wybadać i później nie pluć sobie w brodę ;)

 

5) Jakie są koszty (naturalnie oprócz paliwa), które normalnie będę musiał ponosić. Chodzi mi tu o przykładowe koszty zmiany pasków, wymiany filtrów, przeglądu, oleju i takie tam

 

6) Oto kilka ofert, które znalazłem. Proszę napiszcie co o nich myślicie

 

a) 1,6 kombi z 96 roku: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C549909

 

B) 2,0 3-drzwiowy 96 rok: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C641143

 

c) 2,0 3-drzwiowy http://www.trader.pl/details,131,AB-N-691-...00704719KR6.asp

trochę niski przebieg

 

d) 2,0 3-drzwiowy http://www.trader.pl/details,131,AB-N-690-...70431393SKL.asp

bardzo zachęcające ogłoszenie, szczególnie że z Krakowa. Autko krajowe i od 1 właściciela

 

7) Czy ktoś z Krakowa byłby na tyle uprzejmy by wraz ze mną podjechać obejrzećsamochód. Chodzi mi tu o doświadczoną osobę - bowiem ja jeszcze nigdy nie posiadałem samochodu, a taka osoba na pewno lepiej potrafiłaby sprawdzić sam samochó (dodatkowo oprócz mechanika). Naturalnie zrekompensowałbym taki wysiłek.

 

Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie sugestie i pomoc

Tomasir

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78

Witam.

 

Mogę Ci podpowiedzieć co nieco o sunnym 1.4 bez porównywania ich do innych modeli z racji tego, że nie miałem z nimi do czynienia.

 

Otóż ja mam słoneczkoz 95 r. bez dodatkowego wyposażenia, z sinikiem z jednopunktowym wtryskiem, bez gazu. Spalanie wynosi 6 l. przy jeździe 120 kmh w trasie i 8-9 l po mieście.

Samochód przy zakupie miał mały przebieg - 83 000 km. Można też i taki trafić. Paska rozrząu wymieniać nie będziesz, bo tu takiego nie ma. Jest łańcuszek, który ponoć wymienia się (o ile nie się coś nie popsuje) co 300 000 km.

Cena też jest zróżnicowana, ale takie roczniki jak Ty chcesz to zaczynają się w przedziale od 7 do nawet 10 000 zł. Tańsze z reguły są bardziej wyeksploatowane.

Wspomaganie w sunny to nie regułą, ale oczekiwać możesz. ABS i klima - jak sam wspominasz.

Blacha faktycznie jest bardzo trwała, ale możesz też trafić i na gorsze egzemplarze. Poza tym czasami użytkownicy wspominali o jakiś ogniskach, ale to gdzieś w okolicach podwozia. O ile się nie mylę 8)

Jeszcze mogę wspomnieć o kosztach. Jak już pisałem o pasku zapomnij. Filtry paliwa, pleju i powietrza, bardziej renomowane niż no namy to koszt rzędu 100 zł. Przeglądy i oleje to już w zależności od Ciebie. Koszty paliwa myślę, że mieszczą się w normach jeżeli chodzi o tak wiekowo zaawansowane samochody. Poza tymi ja nie poniosłem jeszcze żadnych innych dodatkowych kosztów. Wszystko hula bez zarzutów i to jest chyba podstawowa zaleta mojego nissanka.

Nie wiem na ile pomogłem, ale to o czym wiem to wspomniałem. Znawcą mechaniki nie jestem, więc przy technicznych sprawach jestem bezużyteczny :lol:

 

Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.

Link to comment
Share on other sites

Guest schulla

Jeżeli chodzi o spalanie to podam Ci moje dane:

benzyna miasto -10l,trasa nie sprawdzałem,

gaz miasto -12l,trasa 8,5l

 

Dodam,że wymienione olej,filtr oleju,filtr powietrza

Generalnie jestem zadowolony z auta,ale mam go krótko i więcej napiszę

na plus lub minus po dłuższym okresie eksploatacji.

Aha myślałem,że spalanie w mieście będzie mniejsze,a nie ukrywam,że jeżdżę raczej spokojnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek78

Schulla - to chyba coś masz nie tak. Bo wydaje mi się, że 10 l podczas jazdy miejsckiej to już za dużo. Mnie moje 9 zaczyna drażnić. Kumpel polecił mi podłączenie się do komputera analizującego spaliny i wtedy będzie jasne, czy można osiągnąć lepsze wyniki. Koszt takiej ekspertyzy to niecałe 100 zł i chyba warto

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja od siebie moge dodac jako posiadacz 2,0d ze jest to naprawde ekonomiczne auto przy spokojnej jezdzie pali 5 litrow po miescie a na trasie raz udalo mi sie zejsc do 4,6 litra :D przy mocniejszym deptaniu potrafi spalic nawet 7 :lol:

co do korozji to podstawa jest obejzenie tylnych nadkoli i progow w tylnej czesci, blacha potrafi byc mocno skorodowana i czasami amorki wpadaja do srodka 8)

co do wymiany paska to prawdopodobnie bedziesz musial po zakupie odrazu go wymienic gdyz lepiej to zrobic niz potem silnika szukac ja odrazu po zakupie wymnienilem w nim paski, napinacze, do tego klocki i tarcze plus filtry i olej, a kosztowalo mnie to jakies 1400 zl

po jakims czasie doszly jeszcze stabilizatory przednie koszt bodajze 130 zl z wymiana i w wakacje wymienialem lozysko oporowe wiec odrazu wymienilem tez profilaktycznie sprzego i doscisk co kosztowalo mnie jakies 700 zl ;/

a zapomialbym jeszcze o wymianie uszczelki w pompie wtryskowej koszt z robocizna to 260 zl

i to by bylo na tyle wsumie troche juz w autko wpakowalem ale nie da sie ukryc ze kupione bylo w gorszym stanie niz przecietne sunniacze :roll:

uwazam ze do spokojnej jazdy silnik ten w zupelnosci wystarcza a i zaslone dymna mozna czasem na ulicy postawic :mrgreen:

 

pozdro

 

a i tu z takich pier**l jak bedziesz kupowal to sprawdz sobie czy ci sie szyby dobrze otwieraja(wersja 3d) i czy dziala dmuchawa na wszystkich biegach

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasir

Dzięki za szczegółową odpowiedź. (jak i powyżej piszącym za odpowiedzi dziękuję). Napisz może jeszcze tylko, które z zakupów wynikały ze stanu auta , a które po prostu wynikały z samego zakupu auta. Bo chciałbym precyzyjnie znać koszty na które będę narażony...

 

Nie ukrywam iż zaczyna mi się ten 2,0 D coraz bardziej podobać. Byle jednak udało się autko w dobrym stanie w godziwej cenie kupić.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalski
Autko bardzo przyjemne ale silnik troche słaby :wink:

przynajmniej jeśli chodzi o diesela, nie wiem jak 1,4 benzyna.

pozdrawiam

no wiesz wszystko zalezy jak na to spojrzec

ja tam puki co na swojego diesla nie narzekam :)

moze start ze swiatel ma nienajlepszy ale od 3-go biego ciagnie zdrowo :)

biorac pod uwage rosnaca cene gazu to coraz bardziej a raczej coraz mniej sie oplaca przerobka na gaz tym bardziej ze z gazem zwykle ludzie maja jakies tam mniejsze lub wieksze klopoty :? a osiagi 1,4 pewnie nie sa tak mocno lepsze od 2,0 d

pozostaje kwestia ubezpieczenia ja mam 60 % znizki wiec nie jest jeszcze tak zle :?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek666

Jak to nie było 5D hatchbaków :shock:

Ja taki model posiadam i jestem bardzo zadowolony z jego funkcjonalności. Przy bardzo spokojnej jeździe mój 1.6 pali 7l100km, więc wydaje mi się, że nie ma dużej różnicy spalania między 1.4 a 1.6. Wszystko zależy od stylu jazdy, a zawsze ma się te pare KM więcej na nieprzewidziane sytuacje.

I poluj na wersję SLX :)

Link to comment
Share on other sites

Jak to nie było 5D hatchbaków :shock:

Ja taki model posiadam i jestem bardzo zadowolony z jego funkcjonalności.

Teoretycznie rzecz biorąc, to faktycznie nie było hatchbacków 5d.

Sunniaczek N14 był Liftbackiem 5d.

Ale jest to czepianie się szczegółów. :wink: Faktem jest że ustępował sedanow pojemnością bagażnika jedynie o 9l. (poj.431l.), a przewyższał go funkcjonalnością o 100%. :D

Pozdro! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasir
poluj na SR :wink:
wlasnie wlasnie staraj sie kupic slx zeby przynajmniej welurowe fotele mial

 

Możecie sprecyzować co takie oznaczenia znaczą? Przypuszczam, że jest to oznaczenie wersji samochodu. Ale co szczególnego takowa wersja posiada?

Link to comment
Share on other sites

Guest Darek80

Hej.

 

Ja swojego Nissana (1.4 16V, 95r., liftback 5D) kupiłem w lipcu i jestem jak dotąd zadowolony. Wersja to SL czyli golas (na wyposażeniu jedynie wspomaganie). Jak dotąd wymieniłem klocki i tarcze a ostatnio zaczęły zawieszać się szczotki rozrusznika. Poza tym wszystko gra. Spalanie rzędu 7l - trasa i 8l - miasto. Autko nadzwyczaj żwawe jak na tak mały silniczek. Co prawda cena może wydawać się trochę wysoka (9500) ale rekompensuje ją naprawdę dobry stan auta i mały przebieg 90kkm.

Podsumowując N14-tki to auta naprawdę warte zakupu...

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek666
Możecie sprecyzować co takie oznaczenia znaczą? Przypuszczam, że jest to oznaczenie wersji samochodu. Ale co szczególnego takowa wersja posiada?

 

SLX to najbogatsza wersja. Wszystkie elektryczne szyby, centralny zamek, wspomaganie, punktowe oświetlenie wnętrza, obrotomierz, welurowa tapicerka. Najlepiej jakbyś upolował taką w Niemczech, która została sprowadzona tam z krajów skandynawskich (bo miałbyś 87KM zamiast 75 w 1.4 i 102 KM zamiast 90 w 1.6) a z dodatkowego wyposażenia do SLX w tej wersji są podgrzewane siedzenia i wycieraczki na reflektorach. No i kupując w Niemczech możesz jeszcze natrafić na hak i radio, czego możesz nie znaleźć kupując od handlarza w PL :(

Link to comment
Share on other sites

Ja powiem tak

mam sunny kombi 2,0D

1992 rok

 

przebieg ma w yej chwili 408 000km

pali ok 5,5l srednio

 

jak zmieniam olej to wlewam zgodnie z instrukcją 5,0l i na bagnecie jest max

 

po 10tys kilometrów otwieram ponownie maskę sprawdzam olej i na bagnecie jest ok 2/3

 

wymieniam znowu olej

 

i tak wkoło od jakiś 250 000 km

 

aha nieraz jeszcze otwieram maskę żeby dolać płynu do spryskiwacza ;-))

 

jakby mi ktoś chciał sprzedać takie nowego to bez zastanowienia bym brał

 

silnik nic nie robi sobie z mrozów

 

dzisiaj było ok. zera i na próbe odpaliłem go bez grzania świec(tzn nie czekalem aż zgasnie kontrolka bo świece grzaly)

zaskoczył po ok 2 sek

 

Jest to najlepszy silnik jaki kiedykolwiek mialem okazje uzytkować oczywiście jeśli chodzi o wytrzymałosć

i ekonomiczność dla porównania słabszy Opel 1,7 TD pali 6,5-7 l

 

wiekszych problemów z korozją nie miałem cos tam na progach było i tylnych nadkolach

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja mam sunnego z rocznika '92 ktory Ciebie nie interesuje i nie powinien interesowac chyba ze chcesz zalozyc tania instalke LPG. zrobilem nim w dwa lata ponad 60 tyskm i z rzeczy ktore sie popsuly wymienilem: oslone przegubu zewnetrznego (40+50 wymiana), laczniki stabilizatora (115 wymiana samemu) i ostatnio tlumik srodkowy (200 za wszystko) pozatym klocki tarcze szczeki hamulcowe przewody wn. okresowy (co 10 tyskm) koszt swiec,filtrow paliwa,oleju i powietrza i oleju z wymiana wynosil mnie kolo 250 plnow. bardziej sie oplaca wyminiac na czesci dobre niz jakies tanie zamienniki. jestem zadowolonym uzytkownikiem ale trzeba przyznac ze czesci sa drozsze.

 

pozdrawiam

slawek

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasir

Po wyżej wspomnianych opiniach i wszystkim co o autach wyczytałem nie ukrywam iż taki Sunny 95-96 rok byłby bardzo miłym samochodzikiem. Najlepiej 2,0D z jakimś niezłym wyposażeniem.

 

Chciałbym w takowy zainwestować nie więcej niż 10-10 500

 

Stąd jeśli ktoś widziałby coś wartego uwagi w Krakowie (ewentualnie w okolicach Częstochowy) byłbym zobowiązany za podesłanie informacji (choćby na maila).

 

Pozostaje jednak ważne pytanie:

 

Gdzie w Krakowie mógłbym właściwie zdiagnozować samochód, czyli po prostu bardzo dokładnie wszystko sprawdzić przed zakupem by potem się nie zapłakać?

Link to comment
Share on other sites

Nie znam warsztatow w Krakowie ale jak ja kupowalem miesiac temu swojego soniacza to pojechalem z nim do stacji gdzie ja chcialem a nie sprzedajacy. jesli bedzie mial jakies obiekcje to zastanowilbym sie czy nie ma czegos do ukrycia. Oczywiscie nie mozna przesadzac i kazac sobie jechac 50 czy 100 km ale napewno gdzies w okolicy znajdziesz dobrego mechanika. ja na autoryzowanej stacji DEKRY zapłaciłem za przegląd 50 zł (bez podłączenia do komputera). Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

ja juz miałem i sprzedałe chyba z 8 saniaczy

miały od 9do12 lat przebiegi od 89tys do 170tys

kazdym srednio zrobiłem ok 4000km(2-3tyg.!!!) jak kupuje takie autko to juz troszke wiem na co patrzec i na co patrzec zeby sie dowalic do sprzedawcy zeby cene obnizył. Niestety nie miałe dieslka wiec o tym motorku nie wiem nic!

a) karoseria:

- tylne dadkola - zobacz czy nie jest cos przysmarowane lakierem

- proki a dokładniej miejsca w którym łączy sie nadkole z progiem -tył nie tylko z zewnatrz!!!!

Ogólnie blachy maja dobre i duzo leprze od swoich rówieśników ale ruda lubi sie czepiac tego tyłu jak wyzej napisałem

b)podwozie:

zoobacz czy podłuznie nie sa sprasowane, czy podłoga z lewej i prwej strony jest mniej więcej taka sama- czy nie ma dodatkowych płatów blachy(pod konserwacja-odrzu to mozna zobaczyc),

zwróc uwage na wydech jeżeli ostro go bierze to znaczy ze auto troszke stało - w normalnych warunkach np. rdzewieje na łączeniach czy w niektórych punktowych miejscach a nie odrazu cały

Jeżeli auto stało to nie tragedia o ile silnik chodzi ok - oczywiscie pod spodem sprawdz czy nie ma wyciekówz:

- skrzyni

- silnika

- maglownicy(przekładnia)

c) silnik itp.

- sprawdz poziom i czystość oleju, zapytaj i sprawdz na kartkach kiedy był wymieniany i na jakim jezdzi oleju jak dłuzej niz 10000km to ..mozna ale jak ktos dba to co 10tys wymieni.

- najlepiej gdybys odpalił auto na zimnym silniku ale raczej bedzie ciazko, daj mu sie rozgrzac przygazuj go powolutku do 5-tys obr. i powoli schodz z obrotów - słuchaj jak chodzi czy nic nie stuka, przygazuj go kilka razy ostro i słuchaj czy nie ma pukania

- przy przygazowniu wolnym słuchaj od strony łańcuszka czy nia zrzęzi

Ogólnie te silniki nie sa do zajechania - trzeba sie starac! -ale są artyści!!!

d)wnętrze

- przedewszystkim sprawdz czy kierownica jest mocno wytarta - jezei jest ze skóry(orginalnie)to przy ok 120tyś bezdie juz gładka! normalnie to przy 150tys nie będzie wytarta na gładko(może delikatnie w jednym, dwuch miejscach - ale to przy nerwowych kierowcach)

- sprawdz jak wytarte są siedzenia

Cwaniaki zakładaja pokrowce na fotele i na kierownice zeby zuzycia nie było widac - ale tez robia tak normalni uzytkownicy - u nich jak zdejmiesz pokrowiec to kierownica czy fotel wygląda jak nowy!!! jak nie znaczy ze kolo cos scieme wali z przebiegiem(jezeli mowi ze np auto ma przejechane 100tys)

e)zawiesznie itp

- sprawdz geometrie!

- niech auto wytrzepia i zobacza czy luzów gdzies nie ma

- sprawdzenie amorków

Naprawde cięzko o tym wszystkim pisac. Powoli bez napalania!!! - PODSTAWA!!!

Jezeli auto było otarte itp. ale jest zrobione(najlepiej nowy element + malowanie) to sie nie przejmuj bardzo autem jak sie jezdzi to zawsze coś sie moze zrysowac itp. jak nie Ty to ktos Cie zarysuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest tomasir

Witajcie

 

Jako, że wciąż jestem na etapie zakupu samochodu mam bardzo ważne pytanie. Wypatrzyłem jeden dość ciekawy ezgemplarz na allegro jednak jedno ze zdjęć budzi moje poważne wątpliwości, a mianowicie to:

 

http://photos.allegro.pl/photos/400x300/88...880625/88062506

 

A to ogłoszenie:

http://allegro.pl/show_item.php?item=88062506

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasir

Po prostu jakoś nie pasuje mi zbieganie się błotników do maski. Tutaj dwa zdjęcia osobne błotników by można było uwidocznić oczym mówię:

 

sunny10181vb.jpg

 

sunny10195fr.jpg

 

Auto wygląda nieźle, ale koniecznym będzie mój wyjazd by je zobaczyć z Krakowa na Śląsk :x

 

Próbować będę jakiegoś znajomego mechanika wziąć ze sobą i koniecznie odwiedzić warsztat już na miejscu. A co myślisz co do samej ceny owego auta?

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie lukalem i tu chyba widac o co chodzi tomasir, http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/8...880625/88062506

Widac tu, ze maska z jednej strony (z lewej na zdjeciu) schodzi nizej (widac w samym rogu maski) i zachodzi troche na reflektor, podczas gdy z drugiej strony pomiedzy reflektorem a maska jest szczelina - zgadza sie?

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasir

O to chodzi. Choć po przejrzeniu większej ilości zdjęć tego autka (dostałem na maila) wygląda iż to jeden błotnik nieznacznie inaczej leży (sprzedawca pisał iż był on malowany, więc może coś tam idealnie nie było wyklepane - właściciel do garażu się podobno nie zmieścił)

 

 

ps. Ktoś ze Śląska mógłby pomóc?

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=14760

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...