jacekdh12 Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Witam was wszystkich, od 2 tygodni jestem posiadaczem Nissana X-Trail T30 z 2002r silnik 2,2 DI (114). Moim zdaniem pedał sprzęgła chodzi dosyć ciężko. Sprzęgło "łapie" gdzieś w połowie więc nie jest ani nowe ani bardzo zużyte. Zastanawiam się czy ten model ma dwumase? Ponieważ w internecie znajdowałem różne sprzeczne informacje. Z góry dzięki z pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Ma dwumasę. To przykładowe tematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdh12 Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 dzięki za odpowiedź. Będę miał lekture na wieczór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sprzegla24 Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 Jak najbardziej ten samochód wyposażony jest fabrycznie w koło dwumasowe. Jednak przy ciężkiej pracy pedału sprzęgła, sugerujemy przyjrzeć się w pierwszej kolejności systemowi hydraulicznego sterowania sprzęgłem - pompie, wysprzęglikowi, czy płyn jest niezbyt stary itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 W dniu 7.09.2018 o 11:37, Sprzegla24 napisał: Jak najbardziej ten samochód wyposażony jest fabrycznie w koło dwumasowe. Jednak przy ciężkiej pracy pedału sprzęgła, sugerujemy przyjrzeć się w pierwszej kolejności systemowi hydraulicznego sterowania sprzęgłem - pompie, wysprzęglikowi, czy płyn jest niezbyt stary itd. Czy można zamiennie założyć sztywne koło i zwykłą tarczę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 16 godzin temu, grzesiek_1986 napisał: Czy można zamiennie założyć sztywne koło i zwykłą tarczę? Tak. Zresztą w każdym innym co ma dwumase -też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Nie w każdym bo nie do każdego znajdziesz zamiennik jednomasowy. A co niektórzy uważają ,że nowe skrzynie biegów i silniki projektowane typowo pod dwumasę mogą mieć skróconą żywotność przez zmianę na koło lite. ( T-30 to nie dotyczy a sama kwestia jest sporna ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Do qr20de nie znalazlem jednomasy ale w qr20de i qr25de sprzęgła są takie same. Co prawda do qr25de z xtraila nie znalazłem sztywnego koła ale w Altimie wyposażonej w silnik qr juz tak. Narazie jeszcze moje sprzęgło jakoś żyje ale w razie czego będę szedł tym tropem. Niech ktoś mnie poprawi jak się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 15 godzin temu, grzesiek_1986 napisał: Do qr20de nie znalazlem jednomasy ale w qr20de i qr25de sprzęgła są takie same. Co prawda do qr25de z xtraila nie znalazłem sztywnego koła ale w Altimie wyposażonej w silnik qr juz tak. Narazie jeszcze moje sprzęgło jakoś żyje ale w razie czego będę szedł tym tropem. Niech ktoś mnie poprawi jak się mylę. Jak nie ma zamiennika to spawają to co jest ,czyli dwumase i problem rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Nie jest rozwiązany bo jak zespawasz dwumasę to nie ma tam wystarczająco miejsca na zamontowanie tarczy od jednomasy z tłumikiem. Jeśli montujesz tarczę od dwumasy z zespawaną dwumasą to nie masz kompletnie amortyzatora drgań co znacznie zmniejsza komfort i żywotność skrzyni a w skrajnych wypadkach może i urwać wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) 24 minuty temu, chudson napisał: Nie jest rozwiązany bo jak zespawasz dwumasę to nie ma tam wystarczająco miejsca na zamontowanie tarczy od jednomasy z tłumikiem. Jeśli montujesz tarczę od dwumasy z zespawaną dwumasą to nie masz kompletnie amortyzatora drgań co znacznie zmniejsza komfort i żywotność skrzyni a w skrajnych wypadkach może i urwać wał To wszystko prawda,ale jak ktoś użytkuje auto normalnie nic się nie stanie i można długo i spokojnie jeździć z pospawana dwumasą. Auta ,ktore zasłyneły z długowiecznosci i bezwaryjnosci sprzed 20-30 lat nie miały tego wynalazku i sa o wiele bardziej żywotne niz te dzisiejsze z tym"wynalazkiem". P.S. W samochodach sportowych nie ma zadnych dwumas ,tłumikow drgań ,itp,aby nic nie tracic na momencie obrotowym.Mało tego stosowane wykładziny tarcz chwytaja niemal natychmiast -bez uźlizgu. A przeciazenia sa wielokrotnie wieksze niz w w normalnym aucie. Edytowane 15 Września 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Wynalazku w postaci dwumasy nie miały ale zamiast niej były tłymiki w tarczy. Wartburgi, polonezy, syreny ,warszawy, garbusy, sierry, capri, kadety wszystkie te auta miały tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych. W dwumasie tarcze nie mają tłumików bo ich rolę spełniać ma dwumasa i twierdzenie ,że dwumasę można zaspawać nie wracając do technologi tłumienia drgań w tarczy sprzęgłowej jest błędne. Tak samo jak gdybyś wyciągnął z auta ABS stwierdzając ,że kiedyś auta jeździły bez niego. I super ale abs oprócz wiadomego zadania ma jeszcze dodatkowe - ograniczenie siły hamowania kół tylnych i po jego usunięciu należy w aucie założyć korektor siły hamowania kół tylnych jakie montowano przed wynalezieniem absu. Porównanie do samochodów wyczynowych nie jest trafne. Tam silniki mają wytrzymać co najwyżej sezon i są remontowane bądź wymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 W uzupełnieniu tego wcześniej juz w tym temacie napisałem ,to powtórze: nie ma strachu,spokojnie można jeździc z pospawana dwumasą -jeśli kierowca bedzie auto użytkowal normalnie,bez nagłych i znacznych przeciążeń ,nic sie nie stanie. Osobiscie znam dwa takie przypadki poradzenia sobie z problemem koła dwumasowego juz z kilka lat wstecz -w busie VW oraz w Freelanderze z silnikiem BMW.Uzywane są do dziś bezproblemowo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) 3 godziny temu, piotrek3 napisał: To wszystko prawda,ale jak ktoś użytkuje auto normalnie nic się nie stanie i można długo i spokojnie jeździć z pospawana dwumasą. W porównaniu z dwumasą w LAgunie 2.2 było nieprzyjemnie z jednomasą LUK Auta ,ktore zasłyneły z długowiecznosci i bezwaryjnosci sprzed 20-30 lat nie miały tego wynalazku i sa o wiele bardziej żywotne niz te dzisiejsze z tym"wynalazkiem". nie miały też takich mocy. 100PS dla dizla to było już coś...osiągi były słabe. W samochodach sportowych nie ma zadnych dwumas ,tłumikow drgań ,itp,aby nic nie tracic na momencie obrotowym.Mało tego stosowane wykładziny tarcz chwytaja niemal natychmiast -bez uźlizgu. A przeciazenia sa wielokrotnie wieksze niz w w normalnym aucie. wiem, że będziesz drążył ale sportowe auta nie robią dużych przebiegów i mają dostęp do serwisu przed i po wyścigu/rajdzie. ich celem jest wygrać a naszym dojechać bez problemu przez lata... Edytowane 15 Września 2018 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Komfort,owszem moze ucierpieć ale auto kierowane przez doświadczonego kierowce tego nie odczuje . A co do roznicy pomiedzy autami sportowymi a normalnymi to nie mając tych wszystkich tłumików drgań,dwumas,itp generuja srednio 2-3 razy wieksza moc niz np.ich "cywilne odpowiedniki". Wszystko wytrzymuje. A takie przecietne autko jak T30 szczególnie jeszcze benzyniak ,ktory nie ma duzego momentu obrotowego czy mocy silnika,kiedy mu pospawa sie dwumase ,nawet nie wlasciwie uzytkowany po tej operacji swobodnie to przezyje i na pewno w nim nikt nie urwie wału chocby nie wiem jak sie starał Więc nie ma co straszyc tych co zechca pozbyc sie raz na zawsze problemu dwumasy przez jej pospawanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Bardziej bym obstawiał ,ze nie ma co dawać złych rad tym co mają problemy z dwumasą aby ją zaspawali. (btw ciekawe kto i jak wyważa taką dwumasę po spawaniu ) Sam przeszedłem na jednomasę i zauważyłem różnicę ,auto w pewnym zakresie obrotów i prędkości potrafi trochę rezonansować. W momencie zespawania dwumasy wał korbowy jest kompletnie na sztywno połączony z kołami. auto takie łatwiej wpada w poślizg, jest podatniejsze na szarpania i łatwiej o przeskoczenie rozrządu. A tłumik drgań nie działa jedynie przy zmianie biegów, on absorbuje część energii przy każdym gwałtowniejszym dodaniu gazu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.