Thunder Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 2 godziny temu, strus251 napisał: dobra, opadam z sił. Jak mawiają doświadczeni ludzie, teoretyka nie przekonasz. Spoko Nikt nie twierdzi że nie masz racji z tym wpisem w instrukcji VW. Faktycznie te motory łykają oliwę, dlatego są na liście silników które trza omijać z daleka Natomiast ten 2,0 z T30 nie bierze oleju od nowości i dlatego ttt nie ma. Zapytajcie @karibox1sińskiego czy jego motor wcina oleum. Chyba że się nie przyzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 23 godziny temu, strus251 napisał: dobra, opadam z sił. Jak mawiają doświadczeni ludzie, teoretyka nie przekonasz. Akurat jest odwrotnie- praktyka ! Dodam jeszcze ,że ze wszystkich koncernów samochodowych ,którym trafiło się wypuścić silniki -buble biorące 1l oleju na 1000km ,to jedynie VW wziął to na klatę i zmodernizował wadliwe silniki poprzez wymianę tłoków na inne z szerszymi pierścieniami. Nie zależne serwisy tez dają sobie radę z problemem brania oleju w w silnikach ALT z VW poprzez roztaczanie rowków w tłokach pod pierścienie i wymianę pierścieni na szersze.To pomaga skutecznie zlikwidować branie oleju. Najgorsze co może zrobić właściciel auta z wadliwym silnikiem to w oparciu o zasłyszane,dyletanckie opinie ,pogodzić się z tym ,ze ten typ tak ma i nic nie da się zrobić i jeździć autem ,który pochlania olej silnikowy jak dwusuw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 31 minut temu, piotrek3 napisał: Nie zależne serwisy tez dają sobie radę z problemem brania oleju w w silnikach ALT z VW poprzez roztaczanie rowków w tłokach pod pierścienie i wymianę pierścieni na szersze.To pomaga skutecznie zlikwidować branie oleju. ile kosztuje taki zabieg? Tak orientacyjnie "+/-"? Zakładam, że skoro tłoki już wyjęte to jest to pełny remont silnika, planowanie głowicy itd bo trzeba go rozbebeszyć na czynniki pierwsze. W sensie aby było już tak prawidłowo a nie po taniości i druciarsko (kombinowanie, bez zdejmowania głowicy, wymiany uszczelniaczy itd). O rząd wielkości kosztów takiej usługi pytam naprawdę poważnie. Ile to może kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 Nikt z góry nie poda konkretnej kwoty za naprawę jak przynajmniej głowicy nie zdejmie. To wszystko zalezy co wyjdzie po rozebraniu. Moim zdaniem rozbieżność w cenie naprawy moze być znaczna-od ok.2tys.zł do 8 tys.zl Zakladając wersje optymistyczną ,ze nie bedzie potrzebne planowanie głowicy prowadnice,uszczelniacze oraz gniazda zaworowe ok,jedynie wymiana tłoków ,pierścieni i uszczelki pod glowica to do 2tys.zł naprawa powinna sie zmiescić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 W dniu 5.12.2018 o 08:03, strus251 napisał: Diesle (ogólnie nie tylko Nissana) jakoś tego problemu nie mają, nie wiem czemu ale jak producent się wykłada na jakimś silniku to jest to właśnie Pb. Na dieslach też się producenci wykładają ale rzadziej to dotyczy brania oleju ponieważ wyższe ciśnienia w cylindrze wymuszają też lepsze uszczelnienia pierścieni czy zaworów. Natomiast Pompy zasilające silników 1,5dci gdzie łuszczące łożyska niszczyły wtryski , czy diesle mazdy 5 i 6 gdzie błędne wypalanie dpfów rozrzedzało olej i zacierały się wały. Ople z problemowymi klapami wirowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 16 godzin temu, piotrek3 napisał: Nikt z góry nie poda konkretnej kwoty za naprawę jak przynajmniej głowicy nie zdejmie. To wszystko zalezy co wyjdzie po rozebraniu. Moim zdaniem rozbieżność w cenie naprawy moze być znaczna-od ok.2tys.zł do 8 tys.zl Zakladając wersje optymistyczną ,ze nie bedzie potrzebne planowanie głowicy prowadnice,uszczelniacze oraz gniazda zaworowe ok,jedynie wymiana tłoków ,pierścieni i uszczelki pod glowica to do 2tys.zł naprawa powinna sie zmiescić. dzięki. Faktycznie nie wiele. Zależy też oczywiście od planowanych przebiegów rocznych ale cena taka realna. 9 godzin temu, chudson napisał: Na dieslach też się producenci wykładają ale rzadziej to dotyczy brania oleju ponieważ wyższe ciśnienia w cylindrze wymuszają też lepsze uszczelnienia pierścieni czy zaworów. Natomiast Pompy zasilające silników 1,5dci gdzie łuszczące łożyska niszczyły wtryski , czy diesle mazdy 5 i 6 gdzie błędne wypalanie dpfów rozrzedzało olej i zacierały się wały. Ople z problemowymi klapami wirowymi. oczywiście, ja tylko myślałem o oleju. Swoją drogą, mam w domu C5 2.0HDI. Złuszczyła się tam pompa czy coś. Generalnie w obudowie filtra (tam jest wsad) pełno opiłków. Na bank układ paliwowy jest nimi usiany cały bo inaczej być nie może. Auto lata jak nowe ;), odpala od pierwszego, czy to lato czy zima, pali 5,5-6l/100km, moc żadna bo tam jest ten 101KM czy jakoś tak, ten najsłabszy ale straszyli że zaraz się rozleci itd. Auto było kupione na max 6 miesięcy jako dojazdówka do pracy a jeździ już u Nas 3 rok pokonując 20-25kkm/rok. Oczywiście wiem, że źle robię jeżdżąc z tymi opiłkami itd ale auto kupione za przysłowiowe 5zł, stwierdziłem, że poczekam aż się układ paliwowy rozleci to wstawi się drugi silnik (tanie są więc wolę wymienić silnik na drugi). Wiem, że używka i nie wiem co założę ale ileś polata za kolejne "5zł". Niby dali babola ale jakoś wytrzymałego ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Jak się łuszczy pompa to wtryski jedynie siadają dodatkowo a trafić dobre wtryski już nie tak tanio jak słupek kupić. Sam słupek będzie dobry bo opiłki te w żaden sposób nie wpłyną na rzeczy smarowane olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.