szym Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Witam, problem dotyczy micry z 2002 roku, 1.0 60km, automat. Świeci się check engine, wywala błąd P0171 (system too lean bank 1). Objawy dotyczą nierównych obrotów po nagrzaniu, falują od 650-950. Obroty również niebezpiecznie nisko spadają np. przy gwałtowniejszym zatrzymaniu się. Zdecydowanie gorzej również odpala na ciepłym silniku (pracuje przez chwilę jakby nie na wszystkich cylindrach i potrafi od razu zgasnąć). Czasem podczas jazdy na wyższych obrotach nie spadają od razu po zdjęciu nogi z gazu, tylko jakby zawieszają się na chwilę. Nie ma żadnego szarpania podczas przyspieszania, samochód jeździ płynnie. Wszystkie objawy dotyczą nagrzanego silnika, na zimnym pali i pracuje dobrze. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę, krokowy, przepływomierz. Mam tutaj kilka odczytanych parametrów i proszę o interpretację danych i podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. short term fuel trim +25% (wolne obroty) i 1,5-4% (przy 2000 obrotów) long term fuel trim 11,7% air flow rate 0,9gm/sec (wolne obroty) i 3,3gm/sec (przy 2000 obrotów) throttle position 8% oxygen sensor 1 bank 1 około 0,085V (wolne obroty) i rośnie wraz z obrotami oxygen sensor 2 bank 1 około 0,190V - jak wyżej Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Sprawdź przepływomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szym Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Dzięki, wczoraj micra sfiksowała już na dobre, zupełnie straciła wolne obroty. Po rozgrzaniu w pewnym momencie zaczęła gasnąć, dobrze, że blisko domu, bo jazda automatem z taką usterką to udręka. Umówiłem się do mechanika na czwartek, jeśli rozwiąże problem to dam znać dla potomnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szym Opublikowano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Ulisses miałeś rację. Samochód wrócił dzisiaj od mechanika. Wymieniona została przepływka i samochód ożył. Na razie zrobiłem za mało km, żebym mieć pewność, że wszystko gra, ale różnica w zachowaniu ciepłego silnika jest duża i mam nadzieje, że to był strzał w dziesiątkę. W sumie to miałem kupić używaną kompletną przepustnicę i podmienić, ale jak mi samochód zgłupiał tak, że gasł na każdych światłach odechciało mi się eksperymentów i oddałem do warsztatu. Jeśli ktoś się będzie borykał z opisanymi wyżej objawami to potwierdzam, sprawdźcie PRZEPŁYWOMIERZ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu2078 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 W dniu 21.09.2018 o 21:51, szym napisał: Ulisses miałeś rację. Samochód wrócił dzisiaj od mechanika. Wymieniona została przepływka i samochód ożył. Na razie zrobiłem za mało km, żebym mieć pewność, że wszystko gra, ale różnica w zachowaniu ciepłego silnika jest duża i mam nadzieje, że to był strzał w dziesiątkę. W sumie to miałem kupić używaną kompletną przepustnicę i podmienić, ale jak mi samochód zgłupiał tak, że gasł na każdych światłach odechciało mi się eksperymentów i oddałem do warsztatu. Jeśli ktoś się będzie borykał z opisanymi wyżej objawami to potwierdzam, sprawdźcie PRZEPŁYWOMIERZ! A na jakiej firmy przepływomierz wymieniłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.